Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bas met pensioen....
Moderator: moderatorteam
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Bas met pensioen....
Tja ik stelde het steeds uit, omdat ik het nog zo leuk vond en toen kwam de thuiswedstrijd. Ik wilde eigenlijk nog door gaan, maar Bas wordt toch echt te oud en krijgt wat meer last van probleempjes (rug enzo), dat ik het risico niet meer weer lopen. Hij is nog maar 10 hoor en doet nog maar 2 jaar behendigheid, maar je kan beter te vroeg stopen, dan te laat.....

- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Jammer is dat he, als je het eigenlijk zo naar je zin hebt samen met je hond in de sport.
Paar jaar terug was er een oude bouvier hier, die moest ook stoppen met behendigheid, want dat werd te zwaar. (die deed lekker fanatiek in de recreatieklasse behendigheid wedstrijden)
En toen hebben ze bij die school een soort seniorenklas in gesteld, dus geen zware sprongen meer, maar een paar hindernissen, zodat er toch lekker getraind kon worden.
Is dat wellicht iets ook voor jullie om bij de school eens over na te denken, want je bent vast niet de enige die een oudere hond in de sport heeft.
Paar jaar terug was er een oude bouvier hier, die moest ook stoppen met behendigheid, want dat werd te zwaar. (die deed lekker fanatiek in de recreatieklasse behendigheid wedstrijden)
En toen hebben ze bij die school een soort seniorenklas in gesteld, dus geen zware sprongen meer, maar een paar hindernissen, zodat er toch lekker getraind kon worden.
Is dat wellicht iets ook voor jullie om bij de school eens over na te denken, want je bent vast niet de enige die een oudere hond in de sport heeft.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Bij ons mogen de oudjes ook gewoon lekker meelopen. Ze lopen dan bijvoorbeeld maar een half parcours, of slaan bepaalde toestellen die te belastend zijn gewoon over.
We kijken gewoon per les hoe het gaat. Op die manier kunnen ze toch gewoon meekomen en blijven ze ook lekker bezig.
We kijken gewoon per les hoe het gaat. Op die manier kunnen ze toch gewoon meekomen en blijven ze ook lekker bezig.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

- gyanty
- Zeer actief
dat gebeurt bij onze hondenschool ook wel. Ik deed de a schutting al niet meer sinds de eerste keer dat hij last van zijn rug kreeg, en sprong daarvoor ook nog wel eens vrij hoog, maar deed dat ook niet meer. Ook liep ik niet meer naar het trainingsveld, maar ging hij voorop in het mandje op de fiets. Maar 2 keer last van zijn rug, vind ik genoeg, ik wil geen onnodige risico's lopen en er zijn een hoop dingen die Bas ook erg leuk vind (lekker langs het water wandelen en af en toe wat zwemmen), die dus minder belastend voor zijn rug zijn. We hebben het leuk gehad en wil het ook leuk afsluiten.....
Er zijn nog 2 andere oudere honden, maar 1 daarvan stopt waarschijnlijk ook want die zit al heel lang met een pootblesure en die is ongeveer net zo oud als Bas en tja dan blijven blesures gewoon wat langer hangen dan bij een jonge hond....

- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ja, als het niet echt meer gaat dan is stoppen inderdaad wel zo verstandig.
Lekker dat hij van zwemmen houdt, want dat is ook heel erg gezond voor oudere honden.
En wat ook heel leuk is voor een oudere hond is zoek/speur spelletjes.
Juist als je altijd lekker met een hond getraind hebt is het belangrijk dat je wel zijn geestelijke inspanning op peil houdt, anders zie je ze opeens versuffen.

En wat ook heel leuk is voor een oudere hond is zoek/speur spelletjes.
Juist als je altijd lekker met een hond getraind hebt is het belangrijk dat je wel zijn geestelijke inspanning op peil houdt, anders zie je ze opeens versuffen.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
- gyanty
- Zeer actief
Nou ik oefen met Bas nog zeker regelmatig zijn gehoorzaamheidsoefeningen, zeker ook de moeilijkere, want dat vind hij gewoon heel erg leuk. Af en toe doen we wat behendigheidsdingen (op een bankje springen, tussen bomen door alsof het hele wijde paaltjes zijn en over boomstamme springen enzo) Tis zowiezo een hond die je bij de les moet houden, anders wordt hij heel verveldend, ook naar andere honden toe!

- cindy1986
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- gyanty
- Zeer actief
- perro
- geregistreerd lid
Hoi,
Ik weet precies hoe jij je voelt hoor!
Toen ik moest stoppen met Perro (ook 10 Destijds)
Hebben we het mooi afgesloten. Hij is met de clubmatch toen allround winnaar geworden en wij ging met 4 bekers naar huis!
Op dat moment toen ik de grote wisselbeker in ontvangst nam heb ik wel effe staan janken.
Helaas is Perro er nu niet meer hij is op 12 jarige leeftijd overleden maar ik heb toch ontzettende mooie herinneringen aan hem overgehouden.
Ik weet precies hoe jij je voelt hoor!
Toen ik moest stoppen met Perro (ook 10 Destijds)
Hebben we het mooi afgesloten. Hij is met de clubmatch toen allround winnaar geworden en wij ging met 4 bekers naar huis!
Op dat moment toen ik de grote wisselbeker in ontvangst nam heb ik wel effe staan janken.
Helaas is Perro er nu niet meer hij is op 12 jarige leeftijd overleden maar ik heb toch ontzettende mooie herinneringen aan hem overgehouden.
- gyanty
- Zeer actief
Bas met pensioen.....update.....gaat niet door zijn oude dag
Nou ik dacht dat het de oplossing was met Bas, maar helaas, aankomende maand begin ik toch weer met Bas. Een aantal van jullie weten wel dat Bas niet erg makkelijk is.... toen we behendigheid deden ging zijn gedrag zienderogen vooruit.... nu ik al 2 maanden ofzo niet train, gaat hij erg achteruit in gedrag en ik kan het niet opvangen door extra lange wandelingen en wat gehoorzaamheid oefeningen te doen..... wel luisterd hij nu erg goed..... maar hij zit duidelijk niet lekker in zijn vel.... dus toch maar weer proberen te trainen met hem en gewoon wat minder zwaar trainen denk ik, maar goed op zich heb ik er wel weer zin in, maar ik ga de eerste training wel met gemengde gevoelens te gemoed......

- gyanty
- Zeer actief
- Elvira
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Toen Suzie een jaar of 10-11 was en het springen niet zo goed meer ging, mocht ik bij de kleine hondjes meedoen. De trainer vond het zonde om met haar te stoppen omdat ze het zo leuk vond. Dus deed ze mee tussen de jack russels en shelties. Helaas heb ik niet zo lang bij de kleintjes kunnen trainen. Ze werd ziek en met 11½ heb ik haar in moeten laten slapen. Een paar weken ervoor had ze nog een veteranenwedstrijd gelopen.