Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

steeds in handen bijten HELP

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Chantal2004
Vaste gebruiker

steeds in handen bijten HELP

Ongelezen bericht door Chantal2004 »

Ik krijg het mijn hond zora nog steeds niet afgeleerd om te spelen zonder te bijten in je handen en armen,soms zo hard dat het gewoon pijn doet.
de zoon van mijn vriend heeft blauwe plekken op zijn armen ervan omdat hij niet weet hoe je de hond moet straffen(hij is 13)
ik zelf doe het als volgt:ik zeg.NEE en druk zijn hoofd naar beneden en hou het even zo vast.
dit helpt ook NIET meer,ze word daar agressief door tanden onbloten,grommen,en happen.
Dit vind ik heel naar,en weet niet meer waarom dat ze dit doet en hoe ik het krijg afgeleerd,en vind het een beetje eng. :N:
Wat te doen?????
Afbeelding

Chantal en Zora

A dog is a man's best friend.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Het spel stoppen als je hond te hard bijt en zeker niet straffen want je bent je hond agressief aan het maken. Ik heb niet veel op je berichten gereageerd, maar wel valt me op dat je elk probleem aanpakt met corrigeren en dan nog fysiek ook. Dit terwijl je je hond nog maar kort hebt.
Je moet eerst investeren in het leggen van een vertrouwensband...je moet elkaar leren kennen. Spel heeft pas een plek als er voldoende vertrouwen is en het kan heel goed zijn dat je hond het spel helemaal niet als spelletje ziet en daarom ook te hard bijt.
Een kind moet je een hond ook niet laten straffen, maar middels belonen laten doen wat hij moet doen.
Spelen dus even niet meer doen, of gewoon met de bal of met speelgoed. Dan heb je ook geen fysieke conflicten meer...ennuh.handjes af van je nieuwe hond! :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”