Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
opvoeding van Chaya
Moderator: moderatorteam
-
Tarz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
- Aantal honden: 2
opvoeding van Chaya
Omdat het toch wel tijd werd Chaya op te voeden en te trainen, ben ik daar 2 weken geleden mee begonnen en het gaat echt heel goed.
Chaya liep vaak weg (jagen, eten zoeken oid). Wat ik dan deed was er achteraan rennen en haar dingen verbieden en dan vooruit sturen.
Dat heb ik doorbroken. Als ze nu de hort op gaat doet ze dat maar. Ik ben op een bankje gaan zitten wachten en daarna verder gelopen. Toen ik achter me keek zag ik dat ze me aan het zoeken was.
Ze komt dus wel terug!
Ik roepen (een simpel 'kom hier' en niet alles uit de kast trekken om haar bij me te krijgen) en ze durfde niet goed te komen omdat ze dacht dat ze op haar donder zou krijgen. Maar ze zag dat ik eten had dus ze kwam en ik beloonde haar.
Dat heb ik zo volgehouden en nu blijft ze netjes bij me als ze los loopt.
Een enkele keer neemt ze de benen maar dan is ze in een paar minuutjes weer terug. Ik laat haar trouwens alleen los op de plekken waar ze geen kwaad kan of onder een auto kan lopen.
Daarbij heb ik het geluk dat ze niet mens en hond/dieragressief is dus ik kan haar zonder zorgen los gooien.
Erg prettig en het bespaart mij veel energie en frustratie en Chaya is er veel gelukkiger bij!
Chaya liep vaak weg (jagen, eten zoeken oid). Wat ik dan deed was er achteraan rennen en haar dingen verbieden en dan vooruit sturen.
Dat heb ik doorbroken. Als ze nu de hort op gaat doet ze dat maar. Ik ben op een bankje gaan zitten wachten en daarna verder gelopen. Toen ik achter me keek zag ik dat ze me aan het zoeken was.
Ze komt dus wel terug!
Ik roepen (een simpel 'kom hier' en niet alles uit de kast trekken om haar bij me te krijgen) en ze durfde niet goed te komen omdat ze dacht dat ze op haar donder zou krijgen. Maar ze zag dat ik eten had dus ze kwam en ik beloonde haar.
Dat heb ik zo volgehouden en nu blijft ze netjes bij me als ze los loopt.
Een enkele keer neemt ze de benen maar dan is ze in een paar minuutjes weer terug. Ik laat haar trouwens alleen los op de plekken waar ze geen kwaad kan of onder een auto kan lopen.
Daarbij heb ik het geluk dat ze niet mens en hond/dieragressief is dus ik kan haar zonder zorgen los gooien.
Erg prettig en het bespaart mij veel energie en frustratie en Chaya is er veel gelukkiger bij!
Groetjes Rob
-
annemiekw
- Vaste gebruiker
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Nou mooi toch Rob, ik heb dat ook zo gedaan toen Fanio in zijn hele jonge jaren nog wel eens andere dingen intressanter vond dan mij
Ik hield hem in de gaten maar uiteindelijk hield hij mij meer in de gaten
Ik hield hem in de gaten maar uiteindelijk hield hij mij meer in de gaten

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Angeniet
- Erelid
Hartstikke goed Rob!
En ook heel herkenbaar.
In het begin -als rasechte hondenleek- was ik hartstikke bang dat mijn honden de benen zouden nemen. Altijd maar opletten, vooral Juda desnoods gaan halen etc.
Totdat ik ineens dacht (jaaa, het kwartje viel eindelijk): ze kunnen me de pot op, ze letten maar op mij! Dat doen ze dus echt wel.
En dat loopt een stuk relaxter en leuker!
En ook heel herkenbaar.
In het begin -als rasechte hondenleek- was ik hartstikke bang dat mijn honden de benen zouden nemen. Altijd maar opletten, vooral Juda desnoods gaan halen etc.
Totdat ik ineens dacht (jaaa, het kwartje viel eindelijk): ze kunnen me de pot op, ze letten maar op mij! Dat doen ze dus echt wel.
En dat loopt een stuk relaxter en leuker!
- ~Tine~
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Yis is ook opgevoed met het idee; jij let op mij, ik niet op jouw. Ik sloeg dikwijls voor express een ander paadje in, verstopte me achter een boom. Soms denk ik dat ik het zelfs iets te veel gedaan heb...
Maar het helpt niet bij elke hond. Raya maakt het geen fluit uit wat ik doe. Ze durft gerust halverwege de wandeling omdraaien (ze loopt altijd achter me) en naar huis gaan. Ik vind het echt vreselijk vermoeiend om met haar te wandelen
.
Maar het helpt niet bij elke hond. Raya maakt het geen fluit uit wat ik doe. Ze durft gerust halverwege de wandeling omdraaien (ze loopt altijd achter me) en naar huis gaan. Ik vind het echt vreselijk vermoeiend om met haar te wandelen
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
-
Tarz
- Zeer actief
Ik stond wel even raar te kijken want ik wist niet dat het echt zo werkte. Chaya is een vrij zelfstandige hond die graag de hort op gaat. Maar vooral als ik er achteraan ga. Zij doet graag dingen die ik haar verbied, maar als ik haar dat nou niet verbied is de lol er af.
Nina lette altijd op mij, daar was geen training voor nodig dus dit is best wel een omschakeling.
Maar het lijkt dus te werken. Chaya is niet een hond die in een vingerknip luisterd, maar dat hoeft ook niet. Ze mag de benen nemen zolang ze maar terugkomt.
De eerste keer bleef ze wel een kwartier weg en nu is dat misschien een minuutje ofzo.
Nina lette altijd op mij, daar was geen training voor nodig dus dit is best wel een omschakeling.
Maar het lijkt dus te werken. Chaya is niet een hond die in een vingerknip luisterd, maar dat hoeft ook niet. Ze mag de benen nemen zolang ze maar terugkomt.
De eerste keer bleef ze wel een kwartier weg en nu is dat misschien een minuutje ofzo.
Groetjes Rob
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Goed zeg
Freek let ook altijd op me , ook altijd gedaan ook.
Maar bij Manager werkt het gewoon niet , hij luisterd wel maar loopt zo met andere mensen mee.
Laatst was hij los voor het huis en lette even niet op zie ik hem net op het eind van de straat de bocht om gaan,
liep hij gezellig met een wildvreemde dame mee.
Raar hondje is het.
Groetjes Els
Freek let ook altijd op me , ook altijd gedaan ook.
Maar bij Manager werkt het gewoon niet , hij luisterd wel maar loopt zo met andere mensen mee.
Laatst was hij los voor het huis en lette even niet op zie ik hem net op het eind van de straat de bocht om gaan,
Raar hondje is het.
Groetjes Els
-
lies
- Zeer actief
-
Tarz
- Zeer actief