Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

frustratie: hond uitlaten en eten

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

chita
Vaste gebruiker

frustratie: hond uitlaten en eten

Ongelezen bericht door chita »

Pff, moet het even kwijt hoor, kan er zo boos om worden.
Heb ik net weer de hond uitgelaten, de score: 1 boterham en nog iets....
Onze hond is op dieet, ze woog een beetje (zo'n 10 kilo) teveel toen ze bij ons kwam. het is dus logisch dat ze een beetje honger heeft, maar het is niet de bedoeling dat ze vanalles van straat eet. Het is vooral 's avonds, dan zie ik niks en hebben we niet echt de tijd om ergens heen te gaan waar geen mensen in de buurt wonen.
Weet iemand iets zodat ik het kan voorkomen??
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

s'avonds aan de riem uitlaten?
chita
Vaste gebruiker

Dat doe ik sowieso altijd. Maar ze is zo snel, dat ze voordat je het doorhebt weer wat gevonden heeft....
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

chita schreef:Dat doe ik sowieso altijd. Maar ze is zo snel, dat ze voordat je het doorhebt weer wat gevonden heeft....
Dus jouw hond krijgt het voor elkaar om aan de lijn iets te vreten te pakken, jij ziet nog dat het een boterham is en hij vreet het op?
Iets korter aan de lijn dan? Commando los aanleren?
Een grote brul geven als je het ziet?
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Muilkorf
weg gehaald zit een virus in
chita
Vaste gebruiker

comando los aanleren zijn we mee bezig, gaat goed met haar speeltjes, maar als er eten in het spel is dus niet meer.
Een brul geven doe ik en gelijk een tik op der neus, maar dat lijkt haar weinig te interesseren.
Senta
Zeer actief

Ongelezen bericht door Senta »

Een halti of gentle leader en een niet te lange lijn. Wel even rustig aan de halti laten wennen.
Als dat nog niet werkt, een muilkorfje.
Groetjes,
Hanneke

www.kwispelbiznizz.nl
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

met een halti lukt het vast nog wel als ze het aan de lijn al niet kan voorkomen... dus dan zou ik ook maar gaan voor een muilkorf :denken:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

chita schreef:comando los aanleren zijn we mee bezig, gaat goed met haar speeltjes, maar als er eten in het spel is dus niet meer.
Een brul geven doe ik en gelijk een tik op der neus, maar dat lijkt haar weinig te interesseren.
Ja op dieet, dat beestje verrekt van de honger, dus vreet alles wat los en vast zit. Hoeveel weegt jou hond dan, in je avatar te zien is het een Golden Retriever.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

smerig maar de enige mogelijkheid, gelijk je hand in zijn bek en alles eruit peuteren, dan heeft ie er zeker geen lol van gehad.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

speurneus carola schreef:smerig maar de enige mogelijkheid, gelijk je hand in zijn bek en alles eruit peuteren, dan heeft ie er zeker geen lol van gehad.
nou dat zou hier niet lukken hoor als dat zou moeten.. dat is altijd hap sloek weg... :denken: dus dat is ook weer per hond verschillend....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Commando los leren op basis van ruilen. Als ze los laat, geef jij een snoepje van jezelf (wat je natuurlijk zo klein of groot kan maken als je wil). Voor echte vreetgrage honden is dit de beste oplossing denk ik.

Loopt ze altijd aan de riem trouwens? Krijgt ze veel minder eten dan ze normaal mag krijgen?
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
chita
Vaste gebruiker

Het is een golden, maar niet die in mijn avatar. (dat is mijn vorige hond).
De hond waar het nu over gaat komt uit het asiel. We hebben haar nu ongeveer 6 weken. Ze woog toen ze hier kwam 46!!!! kilo. We zijn naar onze da toen geweest en hebben zijn advies opgevolgd qua dieetbrokken en hoeveelheid. Tuurlijk zal ze dus best honger hebben en zoekt ze daarom zo.
Ik durf nog niet met mijn hand gelijk in haar bek (mede omdat ze 2 keer hier heeft geprobeerd te bijten en ze daarom een keer is teruggebracht naar het asiel. Het bijten had trouwens niks met eten te maken, maar met onverstandige mensen die haar niet met rust lieten als ze lag te slapen. Ze was net nieuw hier, weer in een andere omgeving, dus daar kwam het allemaal door).

Het is ook weer niet zo dat ze altijd met uitlaten wat pakt, maar 's avonds is het zo moeilijk te voorkomen...Het is donker en ze doet net of ze wat moet doen en hup het is alweer gebeurd. En toen ik dit schreef was ik ook een beetje kwaad, op mezelf en op haar.
sondra
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door sondra »

Je kan je hond buiten het eten wat hij krijg wat extra spersiebonen uit blik voeren dit zet niet aan bij de hond maar stilt wel het hongergevoel, waardoor hij op straat minder de neiging heeft om van straat te eten

Ik heb deze tip van mijn fokker gekregen toen mijn hond te dik was.
Sondra M

en een poot van Donna en Rocky
willemina
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door willemina »

en wat spercibonen mee nemen voor onderweg en af en toe 1 geven dan let zij meer op jou dan op straat.
succes!!
love,border terriers.

willemien.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Wat een paniek zeg! Die hond komt echt niet ineens weer 10 kilo aan van een boterham en het krijgen van een goede vertrouwensband lijkt me een betere basis dan zo uit je dak te gaan omdat je hond een boterham pikt op straat. Je kan haar gewoon kort bij je houden en ruimte geven aan de lijn om te plassen. Pikt ze iets, heb je vooralsnog even pech en moet je dus beter opletten. Gewoon commando los aanleren en over een poosje kan je dat gewoon van haar vragen en zal ze als je het goed hebt aangeleerd het brood loslaten voor jouw lekkers. Zo heb ik het ieder geval gedaan.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Kimba
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kimba »

Gewoon de hond zijn behoefte laten doen ,goed opletten en door lopen.Je hoeft je hond niet de baas te laten worden,en hij hoeft niet overal aan te snuffelen.
Zelf aanpakken die hap.
Afbeelding
SIMPLY THE BEST

Groetjes Wimmeke en Kimba.
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Kimba schreef:Gewoon de hond zijn behoefte laten doen ,goed opletten en door lopen.Je hoeft je hond niet de baas te laten worden,en hij hoeft niet overal aan te snuffelen.
Zelf aanpakken die hap.
Een hond mag toch ook wel iets hebben van een wandeling. Zie hier ook soms mensen over straat lopen die verwachten dat hun hond een uur aan een stuk aan de voet loopt met zijn kop omhoog. Waarom ga je dan wandelen :19: .
Goed opletten kan idd wel helpen.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
LaRep
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tokkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door LaRep »

Eline* schreef:Wat een paniek zeg! Die hond komt echt niet ineens weer 10 kilo aan van een boterham en het krijgen van een goede vertrouwensband lijkt me een betere basis dan zo uit je dak te gaan omdat je hond een boterham pikt op straat. Je kan haar gewoon kort bij je houden en ruimte geven aan de lijn om te plassen. Pikt ze iets, heb je vooralsnog even pech en moet je dus beter opletten. Gewoon commando los aanleren en over een poosje kan je dat gewoon van haar vragen en zal ze als je het goed hebt aangeleerd het brood loslaten voor jouw lekkers. Zo heb ik het ieder geval gedaan.
Helemaal eens!
Afbeelding
Kimba
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kimba »

~Tine~ schreef:
Kimba schreef:Gewoon de hond zijn behoefte laten doen ,goed opletten en door lopen.Je hoeft je hond niet de baas te laten worden,en hij hoeft niet overal aan te snuffelen.
Zelf aanpakken die hap.
Een hond mag toch ook wel iets hebben van een wandeling. Zie hier ook soms mensen over straat lopen die verwachten dat hun hond een uur aan een stuk aan de voet loopt met zijn kop omhoog. Waarom ga je dan wandelen :19: .
Goed opletten kan idd wel helpen.
Ik ben het helemaal met je eens dat je zegt een hond mag toch ook wel iets meer hebben als een wandeling.
Maar ik bedoel er mee te zeggen van doorlopen,je hebt alles zelf in de hand.Maar ik lees dat het gaat over het uitlaten in de avond dat ze niet kan zien wat de hond doet.
Nou is natuurlijk zo als je dit weet, als de hond zijn behoefte gedaan heeft beter gewoon door kan lopen.
Ik denk dat de hond genoeg aandacht van het baasje krijgt over heel de dag,met uitlaten en spelen en wat al niet meer.
Een wandeling is ook om je hond in conditie te houden en extra beweging te geven.
Dit is niet om iemand aan te vallen of wat ook ,maar een baas moet nog altijd zorgen dat hij leider blijft,en snuffelen overal aan is een vorm van verveling en geen aandacht voor de baas te hebben :denken:
Afbeelding
SIMPLY THE BEST

Groetjes Wimmeke en Kimba.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”