Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gemengde gevoelens.
Moderator: moderatorteam
-
dimphie
- Actief
Gemengde gevoelens.
's Ochtends laat ik Bajo altijd los lopen. Er is dan niemand te zien, geen auto's bij ons in het bosgebied en ook geen andere honden. Alleen was het vanochtend om 7 uur nog wel een beetje schemerig. Bajo loopt altijd meteen naar een bepaald hek met soms een klein hondje en het kost me altijd moeite hem weer mee te krijgen.
Vanmorgen dacht ik: ik loop gewoon door, als hij me niet meer ziet, komt hij wel. Om de hoek heb ik nog gefloten, geroepen, maar Bajo kwam niet.
Uiteindelijk na een tijdje toch maar terug gelopen maar geen hond meer te zien. Gefloten, geroepen, overal heen gelopen waar maar mogelijk was maar niks hoor. Uiteindelijk terug naar huis en de fiets gepakt. Rondjes gereden en ondertussen maar roepen en fluiten. Na drie kwartier heeft mijn vriend hem gevonden, vlakbij waar ik hem had laten snuffelen en waar hij niet meteen mee wilde. Hij kwam vreselijk blijk op m'n vriend aflopen, vertelde hij, maar mijn vriend heeft hem genegeerd en alleen gezegd dat ie naar huis moest. Toen ik met m'n fiets en de schrik nog om het hart thuis kwam (natuurlijk vreselijk opgelucht) heb ik hem ook genegeerd. Ik heb hem zijn eten gegeven, in zijn ren gedaan (doen we altijd als we gaan werken) en we zijn naar ons werk gegaan. Ik heb hem niet meer geaaid of geknuffeld of tegen hem gepraat, doe ik anders altijd wel. Was wel moeilijk want normaal kroelen we wat af, Bajo en ik.
Heb ik goed gehandeld en zou Bajo begrijpen dat ie fout is geweest door niet op mij te letten toen ik door liep?
Vanmorgen dacht ik: ik loop gewoon door, als hij me niet meer ziet, komt hij wel. Om de hoek heb ik nog gefloten, geroepen, maar Bajo kwam niet.
Uiteindelijk na een tijdje toch maar terug gelopen maar geen hond meer te zien. Gefloten, geroepen, overal heen gelopen waar maar mogelijk was maar niks hoor. Uiteindelijk terug naar huis en de fiets gepakt. Rondjes gereden en ondertussen maar roepen en fluiten. Na drie kwartier heeft mijn vriend hem gevonden, vlakbij waar ik hem had laten snuffelen en waar hij niet meteen mee wilde. Hij kwam vreselijk blijk op m'n vriend aflopen, vertelde hij, maar mijn vriend heeft hem genegeerd en alleen gezegd dat ie naar huis moest. Toen ik met m'n fiets en de schrik nog om het hart thuis kwam (natuurlijk vreselijk opgelucht) heb ik hem ook genegeerd. Ik heb hem zijn eten gegeven, in zijn ren gedaan (doen we altijd als we gaan werken) en we zijn naar ons werk gegaan. Ik heb hem niet meer geaaid of geknuffeld of tegen hem gepraat, doe ik anders altijd wel. Was wel moeilijk want normaal kroelen we wat af, Bajo en ik.
Heb ik goed gehandeld en zou Bajo begrijpen dat ie fout is geweest door niet op mij te letten toen ik door liep?
- Zoie
- Zeer actief
-
Baily
ik beloon ze ook altijd als ze weer terug komen, in de hoop dat ze dan de volgende keer denken dat het toch wel leuk is om terug te komen.
Ik loop ook altijd verder als ze achterblijven maar toch houd ik wel in de gaten waar ze zijn. Zodat ik kan roepen of fluiten als ze echt paniekerig gaan worden.
Een hond moet er ook aan gaan wennen om op jou te letten. ALs dat nooit verwacht wordt moet je daarmee wel veilig beginnen, maar dat is dus hoe ik het doe.
Ik weet verder niet of dat ook door deskundigen wordt geadviseerd, maar hier werkt het wel.
Ik loop ook altijd verder als ze achterblijven maar toch houd ik wel in de gaten waar ze zijn. Zodat ik kan roepen of fluiten als ze echt paniekerig gaan worden.
Een hond moet er ook aan gaan wennen om op jou te letten. ALs dat nooit verwacht wordt moet je daarmee wel veilig beginnen, maar dat is dus hoe ik het doe.
Ik weet verder niet of dat ook door deskundigen wordt geadviseerd, maar hier werkt het wel.
- Zoie
- Zeer actief
Vind ik ook . Ik heb er met mijn uitlaathond wel mee gespeeld , maar dan idd niet zomaar in het diepe gooien , en heel uitbundig belonen als ze komt .Baily schreef:ik beloon ze ook altijd als ze weer terug komen, in de hoop dat ze dan de volgende keer denken dat het toch wel leuk is om terug te komen.

- stefanie
- Zeer actief
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
-
dimphie
- Actief
Da's nou net het gekke. Hij bleef altijd wel tot het uiterste snuffelen. Maar als ik dan eenmaal de hoek om was, kwam hij in volle vaart achter me aan. Ik heb ook vaak verstopspelletjes met hem gespeeld. En ook tijdens het wandelen als hij niet oplet ineens achter een boom gaan staan enzo. Dan gaat hij me altijd zoeken en zijn we helemaal blij. Maar deze keer kwam hij gewoon niet na 5,6,7 keer roepen en fluiten. Ook niet toen ik de hoek al om was.
Volgens mij heeft hij inderdaad even zijn schouders opgehaald zo van: het vrouwtje roept/fluit, ach wat, het ruikt hier zo lekker. O shit, waar is het vrouwtje nou??. Effe zoeken....oh wat ruikt het hier allemaal lekker en shit waar blijft dat vrouwtje nou??
Vind het zelf ook gek dat hij niet naar huis is terug gelopen. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat ie gedaan heeft toen hij me kwijt was.
Uit jullie reakties blijkt wel dat ik het toch niet helemaal goed heb gedaan door hem te negeren.
Volgens mij heeft hij inderdaad even zijn schouders opgehaald zo van: het vrouwtje roept/fluit, ach wat, het ruikt hier zo lekker. O shit, waar is het vrouwtje nou??. Effe zoeken....oh wat ruikt het hier allemaal lekker en shit waar blijft dat vrouwtje nou??
Vind het zelf ook gek dat hij niet naar huis is terug gelopen. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat ie gedaan heeft toen hij me kwijt was.
Uit jullie reakties blijkt wel dat ik het toch niet helemaal goed heb gedaan door hem te negeren.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Straf of beloning heeft alleen effect als het direct op het moment van de overtreding of hetgene dat ze goed hebben gedaan volgt. Anders hebben beide totaal geen zin. Dus toen hij je vriend zag en blij naar hem toe kwam was hij braaf. Hij snapt niet dat hij genegeerd wordt doordat hij een uur geleden niet meegelopen is met je. Dus je had hem gewoon lekker kunnen knuffelen
.

- Zoie
- Zeer actief
Ja Zoë was vorige week dus echt van huis weggelopen , vond ik haar de volgende dag pas in het asiel terug ! Maar dat doet ze alleen als ik niet thuis ben , gaat ze me zoeken .Inge O schreef:denk ik ook.Zoie schreef:als bajo blij was dat hij jullie weer zag betekent dat dat hij z'n baas heeft gemist , en dat is misschien de "straf " waar hij iets van begrijpt . Van de rest zal hij m.i. niks begrijpen . Ik heb Zoë tenminste altijd even blij weer begroet als ik haar kwijt was geweest .
maar kon hij ook de weg naar huis niet terugvinden dan? misschien heeft hij juist wel echt genoten van zijn struinpartijtje, dan ben je nog verder van huis natuurlijk (figuurlijk dan).
Ze zou zeker de weg naar huis kunnen vinden en dat is ook wel gebeurd . In de duinen ben ik haar een keer kwijt geraakt , portier van de auto open gezet en gaan zoeken . Even later bleek ze in de auto te zitten .
Als kind ging ik met de hond wandelen die pas een dag bij ons was . En ik was hem meteen kwijt . En idd , toen ik thuis kwam was hij er al ! Toch zo'n anderhalf kilometer lopen was dat . Een rechte weg , maar toch .
Zoë gaat me echt wel zoeken als ze beseft dat ze me kwijt is , dat heb ik wel geobserveerd . Maar ik moet haar beslist in de gaten houden als ze los loopt , want ze let niet altijd op me , en heeft ook de neiging de verkeerde kant op te lopen als ik haar roep ( nl. waar we vandaan gekomen zijn , en niet waar ik naar toe ben gelopen . ) Ik heb met haar ook wel verstopspelletjes gespeeld , en vergeleken bij het begin is het echt wel beter geworden , maar helemaal vertrouwen kan ik haar wat dat betreft niet .
Het merkwaardige is dan weer dat ze thuis eigenlijk geen seconde zonder me kan en me het liefst overal volgt vanaf de eerste dag dat ik haar had . Ik dacht , dat doet ze buiten ook wel . Niet dus .

- Zoie
- Zeer actief
Ik denk dat hij de verkeerde kant is opgelopen en je vergeefs is gaan zoeken en daarom niet naar huis is gelopen .dimphie schreef:. Dan gaat hij me altijd zoeken en zijn we helemaal blij. Maar deze keer kwam hij gewoon niet na 5,6,7 keer roepen en fluiten. Ook niet toen ik de hoek al om was.

-
dimphie
- Actief
- Zoie
- Zeer actief
Ja ,dat is idd vreemd . Zoë had in het begin een speelkameraad , een Viszla waar ze helemaal gek op was . Ik dacht , eens kijken wat ze doet als ik niks zeg . Nou , ze liep mooi met die Viszla mee !!!Inge O schreef:
vreemd genoeg heeft hij buiten meer aandacht voor mij als er één van de andere honden mee is. ik dacht zelf : dan let ie vast veel meer op zijn maatje dan op mij, maar nee, net het tegenovergestelde.

-
RLsailer
ik heb ook zo'n mechelaar die totaal niet op let zodra wij het bos in kwamen en ik zij vrij dan schoot zij de bosjes in achter de vogels en weet ik wat aan en als ik haar riep of floot kwam ze niet dus moest ik haar op halen en dan pakte ik haar ff bij de oortjes en liep naar de plek waar ik haar riep
werd er gek van en ja als je straks een wedstrijd loopt met man revieren in het bos nou dat kan je dan wel schudden daarna een hele lange lijn 30 meter en dan riep ik haar en ze kwam mooi terug en belonen en dat een paar mnd gedaan en toen maar weer eens los ja dag zij de midde nagel van de voorpoot omhoog en weg was ze en weer niet komen
heb toen van de club een tt gekregen binnen een week was het probleem opgelost als ik in het bos kom en ze wil maar de aanleiding nemen om de struiken in te duiken en ik zeg Foei of laat dat doet ze geen stap verder als ik fluit ze komt mooi naast de voet
wilden een foto erbij voegen maar zie niet waar dat moet
Ruud
wilden een foto erbij voegen maar zie niet waar dat moet
Ruud
-
dimphie
- Actief
-
RLsailer
is inderdaad een teletac :N: ik zeg meestal een coriceer band op afstand
maar ik heb al gehoord dat er iets anders is op de markt ook wel voor op afstand maar dat is dan zonder stroom maar met een flesje koude spray op het moment dat je dan de knop indrukt komt er een stroom koude lucht langs de neus waar ze even van schrikken en je ze daar door kan coriceeren
maar ben helaas het internet adres kwijt en kan hem ook niet meer vinden 
maar ik heb al gehoord dat er iets anders is op de markt ook wel voor op afstand maar dat is dan zonder stroom maar met een flesje koude spray op het moment dat je dan de knop indrukt komt er een stroom koude lucht langs de neus waar ze even van schrikken en je ze daar door kan coriceeren