Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ze eet zo slecht

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Aldidado
Actief
Contacteer:

Ze eet zo slecht

Ongelezen bericht door Aldidado »

Sinds drie weken zijn wij in het bezit van Ginger. Een klein, lief en dapper hondje van 8 maanden oud.
Vanaf dat ze bij ons is eet ze heel erg slecht. Ze kreeg bij haar oude baasje 's morgens en 's avonds brokken van Pedigree gemengd met wat blikvoer (voor de pup), een bakje vol. Ze eet hier nagenoeg niets van. Tot gal spugen aan toe weigert ze brokken te eten. Ik ben nu overgegaan naar alleen maar blik en dat hapt mevroi wèl in één keer weg. Ik ben geen voorstander van blikvoeding maar ik weet eigenlijk niet goed wat ik haar anders moet geven op het moment. Ik heb hier al veel gelezen over versvoer maar :denken: wat is dat precies? Ik heb inmiddels al andere soorten brok geprobeerd, ook diner heb ik in huis, maar er is niets wat echt aanslaat. Met snoepjes hetzelfde verhaal..... ze loopt nergens echt warm voor. We willen haar graag belonen met iets lekkers maar er is (tot nu toe) niets wat ze echt enthousiast naar binnen slobbert... sterker nog, alle soorten en maten snoepjes laat ze liggen :roll: .
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Oh, vervelend is dat zeg, een hond die moeilijk doet met eten.
Je kan een paar dingen nagaan of dat wellicht van toepassing is:
1) ze krijgt teveel te eten, waardoor ze totaal geen trek meer heeft.
2) ze wordt teveel tegemoet gekomen in wat ze wil eten, waardoor ze lekker kieskeurig kan zijn.
3) ze vindt het gewoon niet lekker. :mrgreen:

Vers vlees is vlees dat je bij de dierenwinkels en grote dierbenodigdhedenzaken kan kopen uit de diepvries. Zoals Rodi (wordt ook wel bij supermarkten verkocht), Duck, AHV en Smuldier (dat wordt ook bij C1000 verkocht) en daar heb je verschillende variaties in: enkelvoudige voeren (zoals pens) of complete voeren.
De meeste versvlees voeding wordt in pakjes met 4 of 10 plakjes van 100 gram verkocht.
Als je dat wil voeren moet je kiezen voor het complete voer.

Je hebt ook nog andere merken, maar die zijn ietsje prijziger en gaan per kilo: Carnibest, Energique (of is die ook in plakjes? :denken: ) en Bibi.

De meeste honden eten dit heel graag en doen het er heel erg goed op.
Je laat het ontdooien en kunt het zo geven. Hoef je verder niks aan te doen of toe te voegen.

Maar ook wordt het vaak wel in combinatie met brok gevoerd, bijvoorbeeld 's morgens brok en 's avonds vlees (of andersom).
Kies dan voor een goede brok, hoeft echt niet overdreven duur te zijn, maar liever geen Pedigree Pall en zeker geen blikvoer, want dat is allemaal water en nog geen 4% vlees.

Ik weet niet of je hond de hele dag door mag eten of dat je twee keer een bakje neer zet?
Want het beste kan je haar leren: bakje voer neerzetten, 15 minuutjes wachten tot ze het eet en zo niet, dan weg halen. (dat moet je natuurlijk geen weken volhouden, want dan verhongert je hond, maar vaak zijn onze lieverdjes gewoon verwende mormels die kieskeurig zijn en als ze honger krijgen, eten ze wel. :wink: ) En zorg er dan voor dat het eten ook gewoon lekker en goed is.
Probeer niet teveel te wisselen met brokken en aanverwante producten als diner en blik, want dat is ook niet goed voor haar spijsvertering.
Zoek een goede brok (kijk hier maar bij de verschillende topics, er staat genoeg over) en gewoon proberen of ze het wil eten, zonder te snel over te springen op een ander merk.
Of kiezen voor vers vlees inderdaad, dat eet ze echt wel. :wink:
Mocht je nou echt problemen blijven houden, wellicht is ze gewoon niet lekker en moet ze even naar de dierenarts om te checken of er niks verkeerd gaat met haar. Je weet maar nooit, dan denk je dat ze kieskeurig is, heeft ze misschien wel een darmontsteking. :denken:
Succes.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Roelfien
Zeer actief

Eigenlijk is het toch handiger om eerst even bij de dierenarts haar te laten checken en als er niks aan de hand is, dan pas mijn verhaal verder te lezen. :wink:
Laat je bij de dierenarts in principe geen duur dieetvoer aanpraten, maar laat haar wel goed onderzoeken. :ok:
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

Hoe is haar gebit? Uit je verhaal meen ik op te pakken dat ze zacht voer zonder problemen eet maar hard voer (brok, koekjes) niet wil. Het kan zijn dat het kauwen van hard voer haar pijn doet doordat er iets mis is met haar gebit, waardoor ze dit soort voer laat staan.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
Aldidado
Actief
Contacteer:

Nou, ik ben erg blij met je antwoord hoor! Je hebt helemaal gelijk dat steeds wisselen van voeding niet goed is...... dat weet ik ook maar zo'n beestje weinig of niet zien eten is echt om te janken hoor. Ik weet ook dat blikvoer niet ideaal is, ik ben er zeker geen voorstander van. Maar goed, uit een soort van wanhoop heb ik nu zoiets van okè, dan eet ze tenminste nog wat. Ik denk dus dat ik dat versvlees ga proberen. Ik neem aan dat het ook verkrijgbaar is voor de jonge hond? Ginger is voor de rest vrolijk, speels en kijkt ze helder uit haar oogjes. Haar ontlasting ziet er goed uit maar ik zie wel dat ze wat afgevallen is. Als ze niet zo vrolijk en speels zou zijn zou ik haast denken dat ze heimwee heeft naar haar vorige baasje.
Roelfien
Zeer actief

Dat versvlees is voor alle leeftijden, maar gewoon maar 1 soort, dus niet voor verschillende leeftijden verschillende soorten vers vlees. En dat is ook niet nodig, zeker niet daar je hond al 8 maanden is. Gewoon lekker op volwassen voer zetten.

Tja, heimwee kan natuurlijk wel, maar dat zou dan nu toch wel minder moeten worden.

Als je zeker weet dat haar gezondheid goed is: dus goede stevige ontlasting, inderdaad geen last van tanden, dan zou ik lekker eens vers vlees gaan proberen. :ok:
Aldidado
Actief
Contacteer:

Haar tanden zien er voor zover ik kan zien goed uit. Misschien is ze nog aan het wisselen. Ik heb niet zo heel erg veel achtergrondinformatie meegekregen.
Ze bijt geen spullen stuk maar op haar kluif, nu ik er zo over nadenk, kluift ze ook niet veel. Misschien toch maar haar tanden goed na laten kijken. Weer een tip!
Ik was sowieso van plan Ginger mee te nemen naar de dierenarts om haar even voor te stellen wanneer de katten voor de enting moeten maar het lijkt me nu inderdaad beter om volgende week meteen even langs te gaan.
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

Aldidado schreef:Haar tanden zien er voor zover ik kan zien goed uit. Misschien is ze nog aan het wisselen. Ik heb niet zo heel erg veel achtergrondinformatie meegekregen.
Ze bijt geen spullen stuk maar op haar kluif, nu ik er zo over nadenk, kluift ze ook niet veel. Misschien toch maar haar tanden goed na laten kijken. Weer een tip!
Ik was sowieso van plan Ginger mee te nemen naar de dierenarts om haar even voor te stellen wanneer de katten voor de enting moeten maar het lijkt me nu inderdaad beter om volgende week meteen even langs te gaan.
Het hoeven niet perse haar tanden te zijn. Ze kan bijvoorbeeld ook wat ontstoken tandvlees hebben. Ik zou inderdaad voor de zekerheid even laten controleren bij de dierenarts.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Re: Ze eet zo slecht

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Aldidado schreef:Sinds drie weken zijn wij in het bezit van Ginger. Een klein, lief en dapper hondje van 8 maanden oud.
Vanaf dat ze bij ons is eet ze heel erg slecht. Ze kreeg bij haar oude baasje 's morgens en 's avonds brokken van Pedigree gemengd met wat blikvoer (voor de pup), een bakje vol. Ze eet hier nagenoeg niets van. Tot gal spugen aan toe weigert ze brokken te eten. Ik ben nu overgegaan naar alleen maar blik en dat hapt mevroi wèl in één keer weg. Ik ben geen voorstander van blikvoeding maar ik weet eigenlijk niet goed wat ik haar anders moet geven op het moment. Ik heb hier al veel gelezen over versvoer maar :denken: wat is dat precies? Ik heb inmiddels al andere soorten brok geprobeerd, ook diner heb ik in huis, maar er is niets wat echt aanslaat. Met snoepjes hetzelfde verhaal..... ze loopt nergens echt warm voor. We willen haar graag belonen met iets lekkers maar er is (tot nu toe) niets wat ze echt enthousiast naar binnen slobbert... sterker nog, alle soorten en maten snoepjes laat ze liggen :roll: .
Luka wil ook bijna geen enkel koekje, tenzij ik het op stukjes breek.
Misschien is ze enthousiaster als ze er wat voor moet doen.
Zitten of zo ?
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Aldidado
Actief
Contacteer:

Wij willen Gin inderdaad belonen als ze iets goeds gedaan heeft op "commando"...... (zitten en zo) maar ja, dan moet het natuurlijk ook wel lekker zijn voor haar, dus die zoektocht zetten we nog maar even voort.

Hartelijk dank voor jullie adviezen, volgende week gaan we naar de dierenarts en laat ik jullie weten hoe het afgelopen is.
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

Aldidado schreef:Wij willen Gin inderdaad belonen als ze iets goeds gedaan heeft op "commando"...... (zitten en zo) maar ja, dan moet het natuurlijk ook wel lekker zijn voor haar, dus die zoektocht zetten we nog maar even voort.

Hartelijk dank voor jullie adviezen, volgende week gaan we naar de dierenarts en laat ik jullie weten hoe het afgelopen is.
Belonen kan ook met rodiworst, frolic of kaas ipv harde hondekoekjes, die moet qyan ook echt niet hoor :mrgreen: .
werkt meestal prima als beloning, misschien het proberen waard :ok:
Net

Ongelezen bericht door Net »

Ik begrijp je probleem helemaal, bij Duke is eten altijd een probleem geweest. Duke is ook echt mager geweest, andere mensen maakten daar zelfs opmerkingen over. Volgens de da niets aan de hand (hoop dat dat bij jullie ook niet is). Ik heb Duke ook altijd volgens de regels gevoerd; voerbak weghalen als ze het niet opat, niet bijvoeren etc. Op een gegeven moment was ik het echt zat want ze is heel irritant als ze niet eet. Uit de vuilnisbak eten, stiekum de tafel aflikken, schooien. Dus toen ben ik (al schijnt het niet gezond te zijn) etensrestjes van ons door de brokken gaan doen. Ging goed in het begin, tevreden hond :ok: Maar nu lust ze dat dus ook niet meer en eet ze de restjes tussen de brokken uit :devil:. Tijdje terug deed ik net alsof ik haar brokken opat (eerlijk waar, ik leek net een idioot), toen lustte ze haar brokken wel. Momenteel krijgt ze versvoer van Duck en dat eet ze goed. Ik wil dat gaan afwisselen met brokken. Gewoon een kieskeurige hond. Kaas lust ze wel.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

sam at ook bijna niet.

dat doet je idd echt pijn om te zien!!

nu weet ik dat ie vlees errug lekker vind en nu ben ik volledig over op versvleesvoer.

nu is het een genot om te kijken als hij eet!

maar laat idd ook even de tandjes nakijken, je weet nooit!!

www.barfplaats.nl kun je veel info vinden over versvlees.
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Re: Ze eet zo slecht

Ongelezen bericht door ien »

Aldidado schreef:Sinds drie weken zijn wij in het bezit van Ginger. Een klein, lief en dapper hondje van 8 maanden oud.
Vanaf dat ze bij ons is eet ze heel erg slecht. .
zoek op dit forum eens in de zoekfunctie naar combinaties van voer,brok,vers en barf.
De meeste honden beginnen bij variatie wel weer te eten.
Maar nog niet gewend zijn en " heimwee" kan ook een grote oorzaak zijn van slecht eten.
Zeker een leeftijd van 8 maanden..een puber leeftijd!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”