Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
bestaat er wel een goede brok? UPDATE!
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
- Aantal honden: 2
bestaat er wel een goede brok? UPDATE!
Ik maak even een apart topic aan over dit onderwerp want ik word een beetje radeloos.
Sinds ik wat kritischer geworden ben op voer zoek ik een goede brok. Maar die lijkt wel onvindbaar! Dacht ik eindelijk een goede gevonden te hebben, krijgt mijn hond opeens een rare huid met wonden en lees ik dat het schadelijk kan zijn voor de gezondheid. Ook hoorde ik ooit wat positiefs over Wielco en dat heb ik dus gehaald.. blijkt er BHT in te zitten. Ik las op de site dat er geen chemische troep in zat maar nu zit er dus gewoon gif in.
Wat nou als mijn honden het perfect op Wielco doen.. moet ik dan weer op zoek naar iets anders omdat er gif in zit?
Is BHT echt zo schadelijk en in welke dosis zit het er in?
Helemaal over op versvlees is geen optie want daar heb ik het geld niet voor...
Sinds ik wat kritischer geworden ben op voer zoek ik een goede brok. Maar die lijkt wel onvindbaar! Dacht ik eindelijk een goede gevonden te hebben, krijgt mijn hond opeens een rare huid met wonden en lees ik dat het schadelijk kan zijn voor de gezondheid. Ook hoorde ik ooit wat positiefs over Wielco en dat heb ik dus gehaald.. blijkt er BHT in te zitten. Ik las op de site dat er geen chemische troep in zat maar nu zit er dus gewoon gif in.
Wat nou als mijn honden het perfect op Wielco doen.. moet ik dan weer op zoek naar iets anders omdat er gif in zit?
Is BHT echt zo schadelijk en in welke dosis zit het er in?
Helemaal over op versvlees is geen optie want daar heb ik het geld niet voor...
Laatst gewijzigd door Tarz op 22 okt 2004 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Rob
- Shita
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelaar
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Er bestaat vast wel een goede brok, alleen verschilt dit per hond. Je moet natuurlijk wel een brok hebben waar niet allemala chemische stoffen enzo inzitten en je hond moet er goed op doen... ik denk dat je gewoon verschillende soorten merken moet proberen... niet van elk merk 15kg kopen maar gewoon een klein zakje om te proberen...
Dag lieve Schorpo, Jessie, Vito, Shita en Zorcan.....

+ LINK du Clos d'Alsan

+ LINK du Clos d'Alsan
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Ging het mis met carocroc, dat was toch het laatste wat je voerde?
Na de carocroc (veroorzaakte na een tijdje jeuk bij Marouck en ze kwam slecht door de rui) ben ik op Prins procare overgestapt, dat gaat erg goed tot nu toe
Na de carocroc (veroorzaakte na een tijdje jeuk bij Marouck en ze kwam slecht door de rui) ben ik op Prins procare overgestapt, dat gaat erg goed tot nu toe
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- toran
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja.. de rest deed het er wel goed op, alleen kreeg Chaya eerst rare bulten, die wonden werden. En nu heeft ze allemaal rode plekken op haar rug wat zich steeds verder over haar lichaam verspreid. Een soort allergie lijkt wel.Inge schreef:Ging het mis met carocroc, dat was toch het laatste wat je voerde?
We twijfelden vanmiddag tussen Prins en Wielco.. maarja.. als Wielco niets is ga ik toch maar even kijken naar Prins.
En trouwens.. met een zak van 15 kilo doe ik minder dan een maand = precies goed genoeg om te kijken of een hond het lekker vindt en of er niet meteen rare bijwerkingen optreden

groetjes rob (oeps verkeerde account!)
De beste mensen hier op aarde, dat zijn de honden en de paarden.
- Peet2
- Zeer actief
BHT is zeer schadelijk!
Enne, Nutro en Canidae zijn de betere brokken, bevatten in ieder geval geen BHA/BHT en etoxycitine. De kip en/of lam die er in zit, is ook daadwerkelijk kippevlees, en niet alleen maag gepureerde vlerken en poten. Verder is de graan/bietenpulp verhouding aanmerkelijk minder dan de meeste andere brok. En die 2 zijn dus de grootste veroorzakers van huid en vachtproblemen.
maar ja, daar hangt wel een prijskaartje aan. Nutro kost ca. 48 euro de 15 kilo, dus 3,20 per kilo.
Canidae kost rond de 50 euro voor 15 kilo, dus 3,33 per kilo. Dan is een goede kvv dus beter en goedkoper: 2,95 voor carnibest en 2,30 voor Bibi.......
Enne, Nutro en Canidae zijn de betere brokken, bevatten in ieder geval geen BHA/BHT en etoxycitine. De kip en/of lam die er in zit, is ook daadwerkelijk kippevlees, en niet alleen maag gepureerde vlerken en poten. Verder is de graan/bietenpulp verhouding aanmerkelijk minder dan de meeste andere brok. En die 2 zijn dus de grootste veroorzakers van huid en vachtproblemen.
maar ja, daar hangt wel een prijskaartje aan. Nutro kost ca. 48 euro de 15 kilo, dus 3,20 per kilo.
Canidae kost rond de 50 euro voor 15 kilo, dus 3,33 per kilo. Dan is een goede kvv dus beter en goedkoper: 2,95 voor carnibest en 2,30 voor Bibi.......

-
- Zeer actief
Ik ben zeker pro-vers en anti-brok maar kiloprijzen rechtstreeks vergelijken is niet helemaal "eerlijk" natuurlijk... van de meeste versvleesvoeders geef je aan gewicht ca. 2x zoveel als van droge brokken. Je kunt dan ook beter het dagelijks verbruik tegen elkaar afzetten dan de kiloprijs.Peet2 schreef:BHT is zeer schadelijk!
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
je kunt niet één brok aanwijzen en bestempelen als goed.
het gaat erom dat jouw hond het er goed op doet.
welke dat is? uitproberen tot je van ellende vers gaat voeren en erachter komt dat dat het enige is dat ie echt met smaak eet en er veel beter uit gaat zien (dat heb ik gedaan, hoef jij niet hoor
)
het gaat erom dat jouw hond het er goed op doet.
welke dat is? uitproberen tot je van ellende vers gaat voeren en erachter komt dat dat het enige is dat ie echt met smaak eet en er veel beter uit gaat zien (dat heb ik gedaan, hoef jij niet hoor

-
- Zeer actief
Dan voer ik deze zak Wielco nog wel op (ik kan het me op dit moment niet permiteren zo veel aan voer uit te geven) en dan ga ik daarna verder aan brokhoppen, want anders weet ik het ook niet.
48 euro de 15 kilo vind ik te duur. Dan doe ik liever nog vers ofzo.
Ik ga wel zoeken naar een goed alternatief.
Groetjes Rob
-
- Zeer actief
Heb je al Prins geprobeerd?Tarz schreef:Dan voer ik deze zak Wielco nog wel op (ik kan het me op dit moment niet permiteren zo veel aan voer uit te geven) en dan ga ik daarna verder aan brokhoppen, want anders weet ik het ook niet.
-
- Zeer actief
als ik het goed zie (de foto op je onderschrift
)heb je niet zo een grote hond,ik voer rodi-compleet waar ik bij de jumbo 0,89 cent voor betaal voor 400 gram
mijn cairn van 7,8 kilo krijgt twee hamburgers 200gram per dag dus voor 0,44,5 cent per dag eet mijn ene hond versvlees ik weet niet wat jou brokken kosten per dag maar dat zal niet veel minder zijn
onze cocker weegt 9,2 kilo en zij krijgt 3 hamburgers per dag(om je een idee te geven hoeveel ze eten en wat het dan kost)
ze krijgen hier ook twee keer per week farmfoodbrokken daar betaal ik 30 euro voor 15 kilo waar de cairn dan 90 gram per dag krijgt en de cocker 130 gram per dag

ze krijgen hier ook twee keer per week farmfoodbrokken daar betaal ik 30 euro voor 15 kilo waar de cairn dan 90 gram per dag krijgt en de cocker 130 gram per dag

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik denk dat als je vers bijvoert de brok gewoon normaal moet zijn, niet superduur of extreem goed. Wuilus eet Royal Canin als brok, Rodiburgers zo nu en dan, kippepoten rauw of kipfilet gekookt met rijst en verder zo nu en dan een blikje als ze moeilijk eet. Ze doet het prima en de kip met rijst is heel goedkoop omdat er weinig kip en veel rijst in zit als ik het maak
.
Verder kan je ook vis geven, van die koolvis, daar zitten heel licht verteerbare hoogwaardige eiwitten in. Wuil eet dat erg graag en doet het daar echt heel goed op. Blikjes tonijn in water lust ze ook graag. Ik gooi ook nog vachtolie door haar eten soms. Brood erbij zo heel af en toe en soms wat gekookte wortels en bonen als ze te dik wordt.
Eigenlijk krijgt ze gewoon vanalles met als basis brok van Royal Canin, dat lijkt haar het beste te vallen.

Verder kan je ook vis geven, van die koolvis, daar zitten heel licht verteerbare hoogwaardige eiwitten in. Wuil eet dat erg graag en doet het daar echt heel goed op. Blikjes tonijn in water lust ze ook graag. Ik gooi ook nog vachtolie door haar eten soms. Brood erbij zo heel af en toe en soms wat gekookte wortels en bonen als ze te dik wordt.
Eigenlijk krijgt ze gewoon vanalles met als basis brok van Royal Canin, dat lijkt haar het beste te vallen.

-
- Erelid
- Contacteer:
brokhoppen zou ik niet doen.Tarz schreef:Dan voer ik deze zak Wielco nog wel op (ik kan het me op dit moment niet permiteren zo veel aan voer uit te geven) en dan ga ik daarna verder aan brokhoppen, want anders weet ik het ook niet.
je kan wel vershoppen maar brokhoppen lijkt mij toch iedere keer weer een grote aanslag op je hondjes.
ik denk dat je een keus moet maken.
doe zoals al heel veel mensen doen en wat Marc ook schrijft..wissel gewoon wat af en zo duur hoeft dat niet te zijn..

-
- Zeer actief
Die kleine van mij krijgt meestal ook vers. Soms een dagje of wat brokjes, maar meestal zit hij op versmagda schreef:als ik het goed zie (de foto op je onderschrift)heb je niet zo een grote hond,ik voer rodi-compleet waar ik bij de jumbo 0,89 cent voor betaal voor 400 gram
mijn cairn van 7,8 kilo krijgt twee hamburgers 200gram per dag dus voor 0,44,5 cent per dag eet mijn ene hond versvlees ik weet niet wat jou brokken kosten per dag maar dat zal niet veel minder zijn
onze cocker weegt 9,2 kilo en zij krijgt 3 hamburgers per dag(om je een idee te geven hoeveel ze eten en wat het dan kost)

Groetjes Rob
-
- Zeer actief
Wat Marc zegt, daar kan ik me indd ook wel in vinden.
Maar ik wil het liefst gewoon geen gif voeren en ook geen voer waar mijn hond huidwonden van krijgt.
Ik voer die zak Wielco op en daarna zoek ik een basisbrok zonder gif... wat dat word laat ik weten.
Ik heb wel oren naar prins dus ik ga wel even verder informeren naar dat voer voordat ik het in huis haal en zal ook even kijken naar eerder genoemde merken in dit topic
Bedankt!!!
Maar ik wil het liefst gewoon geen gif voeren en ook geen voer waar mijn hond huidwonden van krijgt.
Ik voer die zak Wielco op en daarna zoek ik een basisbrok zonder gif... wat dat word laat ik weten.
Ik heb wel oren naar prins dus ik ga wel even verder informeren naar dat voer voordat ik het in huis haal en zal ook even kijken naar eerder genoemde merken in dit topic

Bedankt!!!
Groetjes Rob
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Erg he? Zo'n zoektocht naar een brok waar je hond het goed op doet, die kwalitatief goed is, die je hond lekker vindt en niet te duur is!!!
Ik heb ook na een eindeloze zoektocht "mijn"brok gevonden.
En dat was Carocroc. Ik begreep dat je die al geprobeerd hebt
Je hebt enorm veel varianten.
Je zou Boy nu eens moeten zien en voelen. je herkent hem niet meer terug. Lange glanzende vacht, geen botten meer en een heerlijke eetlust.
Ik hoop dat je ook snel een goede brok vind
En dat was Carocroc. Ik begreep dat je die al geprobeerd hebt

Je zou Boy nu eens moeten zien en voelen. je herkent hem niet meer terug. Lange glanzende vacht, geen botten meer en een heerlijke eetlust.

-
- Actief
Weet je het zeker?sypke schreef:Ik voer Hopa, dat is net zoiets als Farm Food. Een zak van 20 kilo kost 22 euro. Niet duur dus en erg goed voer zonder chemische rotzooi.
Ik vind 22 euro voor 20 kg wel erg weinig.
Ik betwijfel of het wel net zo goed is als FF.
Sterker nog, ik geloof er geen snars van!

-
- Actief
Caracroc zit chemische antioxydanten in.joe schreef:Erg he? Zo'n zoektocht naar een brok waar je hond het goed op doet, die kwalitatief goed is, die je hond lekker vindt en niet te duur is!!!
En dat was Carocroc. Ik begreep dat je die al geprobeerd hebt![]()
Mij niet gezien!

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Nee hoor, vitamine E is een natuurlijke antioxidantCarel schreef:Caracroc zit chemische antioxydanten in.joe schreef:Erg he? Zo'n zoektocht naar een brok waar je hond het goed op doet, die kwalitatief goed is, die je hond lekker vindt en niet te duur is!!!
En dat was Carocroc. Ik begreep dat je die al geprobeerd hebt![]()
Mij niet gezien!

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
- Aantal honden: 3
Ja, die brokken zijn als je je er wat in gaat verdiepen, moedeloosmakend.
Ik wissel vers (verschillende soorten) af met rauwe kip, vis, hart, pens, ei, groenten, rijst en nou ja eigenlijk alles wat voorradig is met brok. Want ik wil toch echt dat ze brok blijven lusten i.v.m. kampeervakanties waar ik geen vriezer heb.
Ik voer nu een tijdje Farmfood, op zich prima alleen krijgt Barousse, die zeven jaar lang een smetteloos stralend wit gebit had, nu last van aanslag op haar gebit. Dat vind ik hartstikke zonde. Voor mij reden om weer op zoek te gaan naar wat anders, aangezien ik begrepen heb dat dat met Farmfood te maken heeft. Maar wat dan,.... tja, nutro choice is prima maar ik vind de prijs daarvan bijna misdadig, uberhaupt vind ik voer wel erg duur hoor.
Groet, Sieneke
Ik wissel vers (verschillende soorten) af met rauwe kip, vis, hart, pens, ei, groenten, rijst en nou ja eigenlijk alles wat voorradig is met brok. Want ik wil toch echt dat ze brok blijven lusten i.v.m. kampeervakanties waar ik geen vriezer heb.
Ik voer nu een tijdje Farmfood, op zich prima alleen krijgt Barousse, die zeven jaar lang een smetteloos stralend wit gebit had, nu last van aanslag op haar gebit. Dat vind ik hartstikke zonde. Voor mij reden om weer op zoek te gaan naar wat anders, aangezien ik begrepen heb dat dat met Farmfood te maken heeft. Maar wat dan,.... tja, nutro choice is prima maar ik vind de prijs daarvan bijna misdadig, uberhaupt vind ik voer wel erg duur hoor.
Groet, Sieneke
- memo
- Actief
-
- Erelid
- Contacteer:
- mechelaar_fan
- Zeer actief
- mechelaar_fan
- Zeer actief
Het kost echt 22 euro per 20 kilo en het is zeker zo goed als Farm Food. Ik vind het zelfs beter omdat mijn honden er geen tandplak van krijgen en van Farm Food wel. Hopa is een klein merk dat met wederverkopers werkt. Weinig distributiekosten dus. Ze maken verder weinig reclame, dus ze kunnen de verkoopprijs laag houden. Er zijn wel meer kleine Nederlandse merken die zo goedkoop zijn, Kivo bijvoorbeeld uit Veldhoven.Carel schreef:Weet je het zeker?sypke schreef:Ik voer Hopa, dat is net zoiets als Farm Food. Een zak van 20 kilo kost 22 euro. Niet duur dus en erg goed voer zonder chemische rotzooi.
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
En waar kan je dat kopen?sypke schreef:Het kost echt 22 euro per 20 kilo en het is zeker zo goed als Farm Food. Ik vind het zelfs beter omdat mijn honden er geen tandplak van krijgen en van Farm Food wel. Hopa is een klein merk dat met wederverkopers werkt. Weinig distributiekosten dus. Ze maken verder weinig reclame, dus ze kunnen de verkoopprijs laag houden. Er zijn wel meer kleine Nederlandse merken die zo goedkoop zijn, Kivo bijvoorbeeld uit Veldhoven.Carel schreef:Weet je het zeker?sypke schreef:Ik voer Hopa, dat is net zoiets als Farm Food. Een zak van 20 kilo kost 22 euro. Niet duur dus en erg goed voer zonder chemische rotzooi.

You'll be in my heart... Always...
-
- Zeer actief