Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vraagje aan fokkers
Moderator: moderatorteam
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
vraagje aan fokkers
hoe kan het , dat een moederhond weinig heeft met haar puppies?
Mijn zus haar hond is dus bevallen van 4 puppies. Na de geboorte is de DA erbij gekomen omdat de placenta's niet wilde vlotten, ze is daar best wel beroerd van geweest.
Ik was vandaag bij mijn zus en het viel gewoon op hoe afstandelijk de moederhond is voor haar pups. Ze vindt alles best, ze ging buiten liggen en mijn zus riep haar op een gegeven ogenblik binnen omdat haar puppies begonnen te piepen. Met enige tegenzin ging mevrouw de bak in. Gebeurt dit nou wel vaker?. Ze is gewoon een slechte moeder. Mijn zus voert ze ook bij met de fles.
Mijn zus haar hond is dus bevallen van 4 puppies. Na de geboorte is de DA erbij gekomen omdat de placenta's niet wilde vlotten, ze is daar best wel beroerd van geweest.
Ik was vandaag bij mijn zus en het viel gewoon op hoe afstandelijk de moederhond is voor haar pups. Ze vindt alles best, ze ging buiten liggen en mijn zus riep haar op een gegeven ogenblik binnen omdat haar puppies begonnen te piepen. Met enige tegenzin ging mevrouw de bak in. Gebeurt dit nou wel vaker?. Ze is gewoon een slechte moeder. Mijn zus voert ze ook bij met de fles.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- Mol
- Zeer actief
Re: vraagje aan fokkers
dit stukje vat ik ff nietjholsheimer schreef:hoe kan het , dat een moederhond weinig heeft met haar puppies?
Mijn zus haar hond is dus bevallen van 4 puppies. Na de geboorte is de DA erbij gekomen omdat de placenta's niet wilde vlotten, .

het komt wel meer voor dat teven bij hun eerste nest weinig tot geen aandrang hebben om bij hun puppen te zijn,het komt nog veel vaker voor als alles met een keizersnede word gehaald.
mol

- Mol
- Zeer actief
- Jacky
- Zeer actief
- Contacteer:
- Mol
- Zeer actief
kan makkelijk, dat het gewoon komt omdat het allemaal vrij nieuw is voor haar, hoelaat zijn de puppen geboren en hoelaat kwam de DA dan voor een piton te geven om het kippehok op te schonen?jholsheimer schreef:bij de laatste pup is de boel afgebroken omdat moeders ging staan en zodoende dus de nageboorte is blijven zitten.
Het is idd. haar eerste nest, dus dat zal de oorzaak dan zijn?
mol

oke dat verwar ik waarschijnlijk met de nageboorte want die komt wel later toch?Mol schreef:elke pup heeft zijn eigen placenta,en die zit bij de gebootre samen meet de pup in het geboorte vlies,dus nee die komen niet later.tineke schreef:Is de placenta niet de moederkoek die komt toch later en eten ze op of vergis ik me nu.
mol
- biba
- Vaste gebruiker
Dat de placenta's later komen gebeurt wel vaker.
En dat een teef niet geweldig blij is met haar puppen ook.
Zeker de eerste keer gebeurt het wel dat het even moet wennen en je de teef dus min of meer moet dwingen om haar pups te drinken te geven.
Meestal komt het allemaal goed maar het kan ook dat een teef niet meer doet dan strikt noodzakelijk.
Of ze geeft er helemaal de brui aan en dan zul je het gedeeltelijk of helemaal over moeten nemen.
Zeker de eerste keer gebeurt het wel dat het even moet wennen en je de teef dus min of meer moet dwingen om haar pups te drinken te geven.
Meestal komt het allemaal goed maar het kan ook dat een teef niet meer doet dan strikt noodzakelijk.
Of ze geeft er helemaal de brui aan en dan zul je het gedeeltelijk of helemaal over moeten nemen.
groetjes biba
- Jacky
- Zeer actief
- Contacteer:
Mol schreef:kan makkelijk, dat het gewoon komt omdat het allemaal vrij nieuw is voor haar, hoelaat zijn de puppen geboren en hoelaat kwam de DA dan voor een piton te geven om het kippehok op te schonen?jholsheimer schreef:bij de laatste pup is de boel afgebroken omdat moeders ging staan en zodoende dus de nageboorte is blijven zitten.
Het is idd. haar eerste nest, dus dat zal de oorzaak dan zijn?
mol

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
hier komen ze ook vaak later , maar dan zitten de puppen niet mee in het vlies als ze geboren wordenMol schreef:elke pup heeft zijn eigen placenta,en die zit bij de gebootre samen meet de pup in het geboorte vlies,dus nee die komen niet later.tineke schreef:Is de placenta niet de moederkoek die komt toch later en eten ze op of vergis ik me nu.
mol

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- Mol
- Zeer actief
er komt niks later als de laatste pup geboren is is ze ook leeg, tis wel zo dat soms het vlies al scheurt als de pup in het geboorte kanal zit dan dat dan eerst de pup komt en de rest wat later, maar als de pup geboren word met het vlies er om heen dan komt alles gelijk mee.tineke schreef:oke dat verwar ik waarschijnlijk met de nageboorte want die komt wel later toch?Mol schreef:elke pup heeft zijn eigen placenta,en die zit bij de gebootre samen meet de pup in het geboorte vlies,dus nee die komen niet later.tineke schreef:Is de placenta niet de moederkoek die komt toch later en eten ze op of vergis ik me nu.
mol
mol

- jip007
- Erelid
- Mol
- Zeer actief
dat zeg ik netjip007 schreef:hier komen ze ook vaak later , maar dan zitten de puppen niet mee in het vlies als ze geboren wordenMol schreef:elke pup heeft zijn eigen placenta,en die zit bij de gebootre samen meet de pup in het geboorte vlies,dus nee die komen niet later.tineke schreef:Is de placenta niet de moederkoek die komt toch later en eten ze op of vergis ik me nu.
mol.

mol

Dat wist ik niet leuk om dat te lerenMol schreef:er komt niks later als de laatste pup geboren is is ze ook leeg, tis wel zo dat soms het vlies al scheurt als de pup in het geboorte kanal zit dan dat dan eerst de pup komt en de rest wat later, maar als de pup geboren word met het vlies er om heen dan komt alles gelijk mee.tineke schreef:oke dat verwar ik waarschijnlijk met de nageboorte want die komt wel later toch?Mol schreef:elke pup heeft zijn eigen placenta,en die zit bij de gebootre samen meet de pup in het geboorte vlies,dus nee die komen niet later.tineke schreef:Is de placenta niet de moederkoek die komt toch later en eten ze op of vergis ik me nu.
mol
mol

Ik verwar het teveel met menselijke bevallingen denk ik dan komt er wel een placenta achteraan.
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Wij hebben nu ook zo'n moeder rondlopen. Ze vind er gewoon geen snars aan. Het is haar eerste nestje. En is een gewone natuurlijke bevalling geweest. Pups zijn inmiddels 6 weken oud. En als het aan haar had gelegen hadden we de pups geflest enz. Grotendeels hebben we dan ook wel zelf gedaan en haar helaas gedwongen om de pups te voeren .. Pas vandaag ging ze voor het eerst zelf in de werpkist om de pups te voeden. Beetje laat.. Maar beter laat dan nooit.jip007 schreef:Vaak heb je dit , als het eerste nest van de teef een keizersnede is , maar met een gewone bevalling , heb ik dit nog nooit meegemaakt.

- Jacky
- Zeer actief
- Contacteer:
Ze laat ze wel drinken, maar dat is het dan ook. Mijn zus voert ze bij met de fles en moet haar steeds terug bij haar puppies sturen. Ze doet idd. niet meer dan noodzakelijk. Vind het zo on- natuurlijk eigenlijk.biba schreef:Dat de placenta's later komen gebeurt wel vaker.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- jip007
- Erelid
Net als onze Oops , we hebben alles met de fles gedaan , ze vond het maar hele gekke dingenladybird schreef:Wij hebben nu ook zo'n moeder rondlopen. Ze vind er gewoon geen snars aan. Het is haar eerste nestje. En is een gewone natuurlijke bevalling geweest. Pups zijn inmiddels 6 weken oud. En als het aan haar had gelegen hadden we de pups geflest enz. Grotendeels hebben we dan ook wel zelf gedaan en haar helaas gedwongen om de pups te voeren .. Pas vandaag ging ze voor het eerst zelf in de werpkist om de pups te voeden. Beetje laat.. Maar beter laat dan nooit.jip007 schreef:Vaak heb je dit , als het eerste nest van de teef een keizersnede is , maar met een gewone bevalling , heb ik dit nog nooit meegemaakt.

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Volgens mij vind Diva ze gewoon idd raar en eng. En uiteraard vind ze zichzelf veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel belangrijker dan de pupsjip007 schreef:Net als onze Oops , we hebben alles met de fles gedaan , ze vond het maar hele gekke dingenladybird schreef:Wij hebben nu ook zo'n moeder rondlopen. Ze vind er gewoon geen snars aan. Het is haar eerste nestje. En is een gewone natuurlijke bevalling geweest. Pups zijn inmiddels 6 weken oud. En als het aan haar had gelegen hadden we de pups geflest enz. Grotendeels hebben we dan ook wel zelf gedaan en haar helaas gedwongen om de pups te voeren .. Pas vandaag ging ze voor het eerst zelf in de werpkist om de pups te voeden. Beetje laat.. Maar beter laat dan nooit.jip007 schreef:Vaak heb je dit , als het eerste nest van de teef een keizersnede is , maar met een gewone bevalling , heb ik dit nog nooit meegemaakt.