Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Schijnzwanger en gaten graven

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Beau en Lara
Vaste gebruiker

Schijnzwanger en gaten graven

Ongelezen bericht door Beau en Lara »

Mijn oud duitse herder is een paar maanden geleden loops geweest. Nu heeft ze een enorm gat onder onze schuur gegraven. Het is zo groot dat ze er zelf helemaal in past. Nu vroeg ik me af of het misschien kon komen omdat ze schijnzwanger is? Weten jullie het misschien?
Alvast bedankt,
Andrea
Shira
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shira »

Onze hond heeft ook schijnzwanger symtonen, maar die heeft dat vlak na de loopsheid en dit kan enkele weken aan houden.
Verder zou ik het ook niet weten
Groetjes Gea en een poot van Shira
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Weet je 100% zeker dat ze niet gedekt kan zijn?
Mijn drachtige teef heeft ook enkele gaten gegraven de dag voor ze beviel.
Schijndracht zou misschien ook wel kunnen, alhoewel je dan volgens mij meestal ook andere symptomen hebt, zoals verdikte tepels, lusteloosheid e.d. bij de teef.
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

ja dat graven hoord er bij jammer genoeg :roll:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Silvershadow

Ongelezen bericht door Silvershadow »

Heel herkenbaar. Onze hond is onlangs ook schijnzwanger geweest en elke keer met uitlaten dook ze onder de bosjes om daar een gat te graven. Ik had toen eigenlijk het verband met de schijnzwangerschap niet zo gelegd, maar nu je het zegt ... :denken:

Silver
Beau en Lara
Vaste gebruiker

Bedankt voor jullie reacties. Toen ze loops was, waren we net op vakantie naar Texel samen met een andere hond. Maar die reu is drie keer zo klein als mijn hond. We hebben ze wel even alleen gelaten. Dus theoretsich gezien is het misschien wel mogelijk dat ze zwanger is. Maar in de praktijk lijkt het me onmogelijk.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Beau en Lara schreef:Bedankt voor jullie reacties. Toen ze loops was, waren we net op vakantie naar Texel samen met een andere hond. Maar die reu is drie keer zo klein als mijn hond. We hebben ze wel even alleen gelaten. Dus theoretsich gezien is het misschien wel mogelijk dat ze zwanger is. Maar in de praktijk lijkt het me onmogelijk.
Dan zou ik voor alle zekerheid toch even langs de dierenarts gaan dan heb je zekerheid want als ze maar verliefd genoeg zijn dan lukt het bijna altijd zeker met een kleine reu,een doggenreu met een chiwawa teef zou niet gaan maar in jou geval zou ik zeker het zekere voor het onzekere nemen want dan kun je je gaan voorbereiden op een nestje eventueel.
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Hou op over schijnzwangerschap. :roll:
Gossie, wie heb ik ook ooit eens horen zeggen.
"Het schijnt dat ze zwanger was" :mrgreen:
Afbeelding
Beau en Lara
Vaste gebruiker

We hebben het gat maar weer dicht gemaakt en ze is niet zwanger. maar kijken of ze het de volgende keer naar haar loopsheid weer doet.
bedankt voor de reacties
bepbak
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door bepbak »

Gaten graven gaan ze een paar dagen voor de bevalling doen, dus dan zou je onderhand toch gezien moeten hebben dat je hond zwanger is. Ze is pas maanden na de loopsheid gaan graven? Dan lijkt het me geen schijnzwangerschap, zou wel een late reactie zijn plus dat ze dan al maanden schijnzwanger is. Dan zou je toch ook meer symptomen bij haar gezien moeten hebben. Dikkere tepels, spullen verzamelen enzo. Het beste om een schijnzwangerschap snel over te laten gaan is je hond veel afleiding bezorgen.
Is ze niet gewoon ondeugend geweest en kreeg ze en graafbui?
Love all animals!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”