Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

een hele vreemde eter..........

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Shadow
Vaste gebruiker

een hele vreemde eter..........

Ongelezen bericht door Shadow »

Mijn nieuwe Berner Sennen reutje van 8 weken wil alleen maar Duck eten, doen hier wel een paar brokjes door. Hebben brokken geprobeerd, maar eet hij niet. Zelfde als bij de fokker maar deze deed hier blik Pal door. Waarschijnlijk heel veel Pal met een paar kleine brokjes. Kortom hij eet nu in elk geval goed van zijn Duck en dit is prima. Tot mijn verbazing eet hij ook geen: koekje, stukje kaas, worst, gedroogde long, penskoekje, of wat dan ook !!!!
Soms sabbelt hij even en laat het dan weer vallen. Lijkt wel of hij niet weet wat hij er mee moet of het gewoon niet hoeft.
Hoe kan ik hem dan belonen als hij verder niets eet. Hebben jullie dit wel eens meegemaakt en hoe pakken we dit aan.
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Doet het hem geen pijn om iets te eten wat wat harder is? :denken:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

Toen wij Qyan net uit het nest hadden gehaald, iets meer als 2 jaar terug alweer (gaat veel te hard :jank: ) wilde hij ook alleen maar versvlees eten, ondanks dat hij bij de fokker naast vers merendeel brokken kreeg.
De fokker had ons hier ook voor gewaarschuwd, dat hij waarschijnlijk wel vlees wilde, maar geen brokken.
Fokker gooide het op een soort van missen van broers/zusjes en moeder, etc, etc.
Na een week begon hij gewoon zijn brokken te eten, we verminderde het vlees en mengde het nog met brokken, niet goed, maar wilde toen perse brokken voeren en wist de voordelen van vers nog niet.
Uiteindelijk werd het vlees steeds minder, en de brokken steeds meer en zo kwamen we op 6 dagen brokken en 1 dag vlees.
Inmiddels alle dagen vlees, maar goed :mrgreen:
Ook at Qyan de eerste dagen inderdaad geen koekjes, kaas of wat dan ook, hij wilde gewoon niet.
Dat begon hij ook pas na ongeveer een week te doen, toen hij zich goed begon te voelen en vertrouwen begon te krijgen, althans, denk dat dat het is.
Misschien moet jullie pup gewoon nog ff wennen, komt allemaal vanzelf goed :ok:
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Dat is denk ik gewoon omdat hij het niet kent, wij hebben een keer een pup gekocht die dat ook deed. Deze had bij de fokker 9 weken alleen maar pap te eten gekregen , en soms dreven er een paar brokjes in :roll: Maar had nooit kluifjes of iets anders gekregen , maar het heeft ff tijd nodig , die van ons is na een tijdje alles gaan eten :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Shadow
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Shadow »

Het zal ook best wel wennen zijn en goed komen, maar ik heb het nog nooit meegemaakt. Ach niet elke fokker is hetzelfde en staat echt goed aangeschreven. Het doet hem in elk geval geen pijn en gebitje is goed
Peet2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Peet2 »

Misschien heeft hij gewoon genoeg? Dus geen trek in hapjes of brokken (verstandige hond! :ok: )...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”