Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Is ie te vertrouwen?
Moderator: moderatorteam
-
yo
- Vaste gebruiker
Is ie te vertrouwen?
Oké, ik heb het hier al eens over mijn hond gehad, en ik kom nog even op hem terug.
(toen was geadviseerd hem terug naar het asiel te doen, maar daar wilde ik dus niet aan)
Ik heb hem uit het asiel sinds mei dit jaar.
In huis gaat het goed, hij is dol op de kinderen en goed gehoorzaam.
Hij is alleen gigantisch waaks.
Ik vertrouw hem niet met vreemde.
En het vervelende is als er visite komt accepteert hij die niet.
Hij blijft snauwen grommen, en soms zelfs happen naar de handen.
Zelfs als ik hem het commando geef in de mand te gaan, of af te gaan, blijft hij door blaffen en grommen.
Zo ook op straat, tegen vreemde (niet iedereen, maar voornamelijk heren en donker geklede mensen) en die moeten echt niet te dicht bij komen.
Ik ben al met hem op honden training, en had gehoopt hier het een en ander over te leren.
De trainer zei tot nu toe dat komt wel goed, ga maar goed met hem trainen, maar nu hadden we laatst een praktijk les, en kwamen er veel vragen op borrelen.
Als hij zo goed luistert, dan moet hij toch mijn gezag accepteren dat hij niet meer mag snauwen als ik het niet goed vindt en een hond mag toch niet naar kinderen snauwen?
Zou er iets fout zitten in de programmering, en is dit gedrag er wel uit te trainen.
Ik weet het even niet meer.
Wat als hij een van de vriendjes grijpt, dat kan toch ook niet.
Is het hem af te leren, en hoe dan?
De grootste vraag dus, is het hem af te leren, of zit dit in hem en is het blijvend gedrag, hoe kom ik daar achter?
(toen was geadviseerd hem terug naar het asiel te doen, maar daar wilde ik dus niet aan)
Ik heb hem uit het asiel sinds mei dit jaar.
In huis gaat het goed, hij is dol op de kinderen en goed gehoorzaam.
Hij is alleen gigantisch waaks.
Ik vertrouw hem niet met vreemde.
En het vervelende is als er visite komt accepteert hij die niet.
Hij blijft snauwen grommen, en soms zelfs happen naar de handen.
Zelfs als ik hem het commando geef in de mand te gaan, of af te gaan, blijft hij door blaffen en grommen.
Zo ook op straat, tegen vreemde (niet iedereen, maar voornamelijk heren en donker geklede mensen) en die moeten echt niet te dicht bij komen.
Ik ben al met hem op honden training, en had gehoopt hier het een en ander over te leren.
De trainer zei tot nu toe dat komt wel goed, ga maar goed met hem trainen, maar nu hadden we laatst een praktijk les, en kwamen er veel vragen op borrelen.
Als hij zo goed luistert, dan moet hij toch mijn gezag accepteren dat hij niet meer mag snauwen als ik het niet goed vindt en een hond mag toch niet naar kinderen snauwen?
Zou er iets fout zitten in de programmering, en is dit gedrag er wel uit te trainen.
Ik weet het even niet meer.
Wat als hij een van de vriendjes grijpt, dat kan toch ook niet.
Is het hem af te leren, en hoe dan?
De grootste vraag dus, is het hem af te leren, of zit dit in hem en is het blijvend gedrag, hoe kom ik daar achter?
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

-
yo
- Vaste gebruiker
Dit is uit een andere post van mij.yo schreef:Max heeft geen problemen met kinderen in het algemeen.
Ik neem Max mee naar school, en ik ben zeer allert omdat ik Max niet goed ken, hij heeft geen moeite met de kinderen daar(wel overwegent jongens).
Hij zoekt ze niet op, maar laat zich wel aaien, zonder grom of oren achteruit.
Dit gaat nu dus niet meer op.
Ik kan hem mee naar school nemen, maar ik kan hem niet laten aaien, er moet één stap tussen hem en het (vreemde) kind zitten en dan toont ie nergens belangstelling voor, doet het kind dan een beweging naar voor, dan snauwt ie ( ik heb hem kort vast, om te dit te voorkomen, komt het wellicht hierdoor, dat ik hem niet vertrouw dat ie daarom zelf onzeker word?)
-
yo
- Vaste gebruiker
Schiftelijk wel ja, toen, maar nog niet persoonlijk, dat probleem had zich opgelost, gaat heel goed nu met die twee, hij eet uit haar hand.Eline* schreef:Heb je er al een gedragstherapeut bijgehad?
Maar nu, ik dacht dus tot voor kort, met trainen komt het vanzelf wel goed.
Maar toen ik dus vorige week hoorde dat er honden zijn waar het nooit goed kwam.
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, er zijn honden bij wie dat inderdaad niet goed komt en die dus gewoon gevaarlijk zijn voor kinderen of volwassen mensen.Ik hbe er hier ook zo eén. Het verbaast me hogelijk dat je dat vanuit het vorige topic hierover niet had opgepikt en ik neem aan dat je bij de zoektocht naar je hond toch ook honden hebt ontmoet die niet met kinderen konden.
Het lijkt flauw, maar ik ga je net als de vorige keer alleen het advies geven hulp te zoeken bij een gedragstherapeut. Ik blijf erbij dat je het probleem onderschat. Je tikt niet meer vrolijk iets op het net als jouw hond, onder jouw verantwoordelijkheid een klein meisje het ziekenhuis ingebeten heeft. Hulp dus, want jij kan niet inschatten hoe veilig of onveilig de situatie is en ik via het net ook niet. Wacht hier niet te lang mee! Ik wens je het beste, maar ik vind nog steeds dat een een hond, die niet betrouwbaar is met kinderen niet in een gezin met kinderen moet hebben. Laten we er maar het beste van hopen..
Het lijkt flauw, maar ik ga je net als de vorige keer alleen het advies geven hulp te zoeken bij een gedragstherapeut. Ik blijf erbij dat je het probleem onderschat. Je tikt niet meer vrolijk iets op het net als jouw hond, onder jouw verantwoordelijkheid een klein meisje het ziekenhuis ingebeten heeft. Hulp dus, want jij kan niet inschatten hoe veilig of onveilig de situatie is en ik via het net ook niet. Wacht hier niet te lang mee! Ik wens je het beste, maar ik vind nog steeds dat een een hond, die niet betrouwbaar is met kinderen niet in een gezin met kinderen moet hebben. Laten we er maar het beste van hopen..
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
yo
- Vaste gebruiker
In het assiel kwam hij juist zo leuk naar de jongens toe, anders zou ik het nooit gedaan hebben.
Ik heb het assiel ook gebeld, en zij konden het gedrag niet.
Daarom denk ik dat ik wat fout doe, daarom ben ik ook naar training (hij heeft het niet nodig, weet goed wat zit, af aan de voet enz is).
Maar ik hoopte zo dat hij, de trainer, me ook met dit gedrag kon helpen, en zo voelt het niet.
Ja een gedrags deskundig, en nu zal je me wel dom vinden, maar ik loop al een een paar dagen tegen mijn man te zeuren dat we haar er bij moeten halen, maar hij zegt, dan komt ze en ziet een brave hond.
Goed ik laat hem je reactie wel lezen.

Ik heb het assiel ook gebeld, en zij konden het gedrag niet.
Daarom denk ik dat ik wat fout doe, daarom ben ik ook naar training (hij heeft het niet nodig, weet goed wat zit, af aan de voet enz is).
Maar ik hoopte zo dat hij, de trainer, me ook met dit gedrag kon helpen, en zo voelt het niet.
Ja een gedrags deskundig, en nu zal je me wel dom vinden, maar ik loop al een een paar dagen tegen mijn man te zeuren dat we haar er bij moeten halen, maar hij zegt, dan komt ze en ziet een brave hond.
Goed ik laat hem je reactie wel lezen.

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Een goede gedragstherapeut gaat met jou mee naar school kijken wat daar gebeurd. Daarbij is een hond voor iemand met een kundig oog een open boek. Een hond hoeft niet te grommen, happen of snauwen om een kundig iemand te laten weten dat hij in de agressiemodus staat of in de angstmodus. Die hebben aan hele kleine signalen genoeg om te weten wat er gaat gebeuren.
Ik schat de kans groot dat jouw hond een keer een kind gaat bijten en neem van mij aan dat als dat gebeurd je jezelf echt loeihard voor je kop slaat en dat alle liefde voor je hond op dat moment op slag weg is!! Jouw lieve fikkie is dan ineens een gevaarlijke hond..en ik denk dat als je zoiets gebeurd je je hond ineens ook niet meer bij je eigen kids durft te laten. Het is echt niet niks als een hond bijt..vertrouwen is dan echt ineens foetsie! Als je je beseft hoe gevaarlijk je hond kan zijn zoek je dus hulp..en mocht het dan eens mis gaan weet je ieder geval dat je je best hebt gedaan en daarbij leer je van een gedragstherapeut ook gewoon hoe je met dingen om moet gaan, je krijgt advies en kennisoverdracht..je leert je eigen hond lezen en je krijgt een lesje over wat jij doet in het contact met je hond.
Leuk en leerzaam..want dat is het gewoon. En het slimste wat je nu kan doen.
Antwoord op je vraag of je hond te vertrouwen is is namelijk gewoon nee. Jouw hond bij jullie is niet te vertrouwen.
Het is overigens niet gezegd dat je wat verkeerd doet..het is mogelijk, maar het hoeft niet. Een hond in een asiel is niet zichzelf. Pas na een aantal weken in een vaste roedel zie je de hond zo langzaamaan zijn ware zelf ontplooien (
). En daarom is het ook slim nu hulp in te schakelen en niet nog langer te wachten..dit gedrag kan en ik durf bijna te zeggen zal gewoon erger worden.
Ik schat de kans groot dat jouw hond een keer een kind gaat bijten en neem van mij aan dat als dat gebeurd je jezelf echt loeihard voor je kop slaat en dat alle liefde voor je hond op dat moment op slag weg is!! Jouw lieve fikkie is dan ineens een gevaarlijke hond..en ik denk dat als je zoiets gebeurd je je hond ineens ook niet meer bij je eigen kids durft te laten. Het is echt niet niks als een hond bijt..vertrouwen is dan echt ineens foetsie! Als je je beseft hoe gevaarlijk je hond kan zijn zoek je dus hulp..en mocht het dan eens mis gaan weet je ieder geval dat je je best hebt gedaan en daarbij leer je van een gedragstherapeut ook gewoon hoe je met dingen om moet gaan, je krijgt advies en kennisoverdracht..je leert je eigen hond lezen en je krijgt een lesje over wat jij doet in het contact met je hond.
Leuk en leerzaam..want dat is het gewoon. En het slimste wat je nu kan doen.
Antwoord op je vraag of je hond te vertrouwen is is namelijk gewoon nee. Jouw hond bij jullie is niet te vertrouwen.
Het is overigens niet gezegd dat je wat verkeerd doet..het is mogelijk, maar het hoeft niet. Een hond in een asiel is niet zichzelf. Pas na een aantal weken in een vaste roedel zie je de hond zo langzaamaan zijn ware zelf ontplooien (
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
yo
- Vaste gebruiker
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, ik vind het naar, maar mooier dan dit is het denk ik echt niet. Het nadeel van hap/snap en snauwgedrag is dat het gewoon erg goed werkt voor de hond en als je er niet tijdig bovenop zit en de boel op een juiste manier kan ombuigen wordt het echt alleen maar erger.yo schreef:Dankje voor je eerlijk en duidelijk advies.
Ik wens je veel succes en laat nog eens weten hoe of wat!
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
yo
- Vaste gebruiker
-
yo
- Vaste gebruiker
- mechelaar_fan
- Zeer actief
je hond toont verweeragressie. omdat hij zich niet op zijn gemak voelt, gaat hij in het verweer. hij heeft veel meegemaakt en is steeds op zijn hoede. Je moet er dus voor zorgen dat je hond zich op zijn gemak voelt, ook als er visite is. Je kalmeert je hond en je haalt de drift omlaag.
Met wat geduld komt het allemaal in orde.
Met wat geduld komt het allemaal in orde.
-
yo
- Vaste gebruiker
Ja dat dacht ik ook, maar het word dus niet minder maar meer.mechelaar_fan schreef:Met wat geduld komt het allemaal in orde.
Vooral bij mij.
Ik bedoel niet bij mij, ik kan vrijwel alles met de hond, hij vertrouwd mij volledig, maar ik bedoel als ik er bij ben.
Loopt mijn vriend met hem dan is het gedrag milder (maar nog steeds aan wezig).
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Bel je toch een andere gedragsdeskundige?
kijk hier even http://www.honden-gedragstherapie.nl/
Ik denk niet dat je te lang moet wachten met deskundige hulp.
Succes!
kijk hier even http://www.honden-gedragstherapie.nl/
Ik denk niet dat je te lang moet wachten met deskundige hulp.
Succes!
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
-
yo
- Vaste gebruiker
-
Butch 01
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Drempel
Over die drempel springen en bellen
Groetjes Richard
Kijk eens op mijn site, ik ben er dagelijks mee aan het klussen, ik hoor graag jullie mening
http://www.rjkant.nl
Kijk eens op mijn site, ik ben er dagelijks mee aan het klussen, ik hoor graag jullie mening
http://www.rjkant.nl
-
bepbak
- Vaste gebruiker
Ben je al vanaf mei op hondentraining of korter? Het vergt veel tijd en geduld om zoiets af te leren. (als je het er inderdaad nog uit krijgt). Oefen je ook veel thuis of alleen op training? En een gehoorzaamheidscursus heb je niet zo heel veel aan, natuurlijk wel door het in aanraking komen met andere (vreemde) mensen maar het is niet de juiste cursus. Er bestaan ook cursussen voor honden met specifieke gedragsproblemen die een individuele aanpak of in kleine groepjes werken. Je hond lijkt mij te overbeschermend naar het gezin. Alle personen buiten het gezin gromt hij naar. De mogelijkheid is dus zeer aanwezig dat als er een vriendje/vriendinnetje van je kinderen (op een uitgelaten manier)binnenkomt je hond ze een keer bijt. Het is, zoals hiervoor ook al is gezegd, heel belangrijk om dit gedrag aan te pakken met behulp van een goede deskundige. Dit is te belangrijk om een (sorry dat ik het zo zeg) zo'n makkelijke houding als je man aan te nemen, want dat is het eigenlijk. Spijt komt altijd te laat. Een deskundige ziet echt wel hoe de hond is. En als het echt niet lukt, vraag je dan af of de hond en jullie wel op deze manier met elkaar gelukkig zijn. Misschien in een andere situtatie dat de hond zich ook weer anders ontplooit.
Ik wens jullie heel veel succes en doorzettingsvermogen. Ik vind het in ieder geval goed van je dat je de hond niet gelijk hebt teruggebracht en dat je er moeite voor wil doen. Dat maak ik bij ons op het asiel wel eens anders mee.
Ik wens jullie heel veel succes en doorzettingsvermogen. Ik vind het in ieder geval goed van je dat je de hond niet gelijk hebt teruggebracht en dat je er moeite voor wil doen. Dat maak ik bij ons op het asiel wel eens anders mee.
Love all animals!
-
yo
- Vaste gebruiker
De gedragsdeskundige die ik op het oog had, had dus geen tijd.
We hebben met iemand anders gesproken die veel verstand van gedrag had.
Ook hij zei dat als een hond een kind aanvalt dit niet normaal is, en niet af te leren.
Gister op een verjaardag heeft hij een van de visite gebeten in de arm, die persoon liep enkel langs zijn plek.
Het leek angstig gedrag, daar hij daarna ineenkroop, en er zelfs bij jankte.
Hoewel de wond niet groot is (een schram van de tand), is dit reden voor grote zorg.
We kregen dan ook (wederom) vanavond het advies Max weg te doen en een puppy te nemen die we dan met kinderen kunnen laten wennen.
Het gaat erg aan mijn hart, ik ben veel om Max gaan geven.
Mijn man voegt graag daad bij het woord, en zegt bespreek het met de kinderen van het weekend, en breng hem maandag gelijk naar het asiel.
Hoewel hij helemaal gelijk heeft, dat omdat we Max niet kunnen vertrouwen, Max inderdaad gevaarlijk is, kan ik dat niet.
Ik heb met hem afgesproken dat we gaan kijken of we hem kunnen herplaatsen.
Mijn man vindt dat een risico, omdat dat wel lang kan duren, Max heeft natuurlijk weinig kans (ik ga zijn gedrag absoluut niet verzwijgen, daar krijgt Max alleen maar weer last mee).
Ik voel me echt rot (maar dan kl#@##).
Helaas Martijn je krijgt gelijk.
We hebben met iemand anders gesproken die veel verstand van gedrag had.
Ook hij zei dat als een hond een kind aanvalt dit niet normaal is, en niet af te leren.
Gister op een verjaardag heeft hij een van de visite gebeten in de arm, die persoon liep enkel langs zijn plek.
Het leek angstig gedrag, daar hij daarna ineenkroop, en er zelfs bij jankte.
Hoewel de wond niet groot is (een schram van de tand), is dit reden voor grote zorg.
We kregen dan ook (wederom) vanavond het advies Max weg te doen en een puppy te nemen die we dan met kinderen kunnen laten wennen.
Het gaat erg aan mijn hart, ik ben veel om Max gaan geven.
Mijn man voegt graag daad bij het woord, en zegt bespreek het met de kinderen van het weekend, en breng hem maandag gelijk naar het asiel.
Hoewel hij helemaal gelijk heeft, dat omdat we Max niet kunnen vertrouwen, Max inderdaad gevaarlijk is, kan ik dat niet.
Ik heb met hem afgesproken dat we gaan kijken of we hem kunnen herplaatsen.
Mijn man vindt dat een risico, omdat dat wel lang kan duren, Max heeft natuurlijk weinig kans (ik ga zijn gedrag absoluut niet verzwijgen, daar krijgt Max alleen maar weer last mee).
Ik voel me echt rot (maar dan kl#@##).
Helaas Martijn je krijgt gelijk.
-
dierenfreek
- Actief
- Contacteer:
Hoi
Ik kan me voorstellen dat je je hondje wilt houden en hem nog een kans wilt geven maar ik kan me ook goed de reactie van je man voorstellen nu is het (ga ik vanuit)een volwassen iemand maar wat als het een van je kids is?? als je haar houd is het misshien een optie om haar in een bench te doen als er bezoek is en laat hem nooit met je kids alleen he hak wel de knoop snel door anders is het afscheid alleen maar moeilijker.
succes met je beslissing
Groetjes Dierenfreek en Duco
Ik kan me voorstellen dat je je hondje wilt houden en hem nog een kans wilt geven maar ik kan me ook goed de reactie van je man voorstellen nu is het (ga ik vanuit)een volwassen iemand maar wat als het een van je kids is?? als je haar houd is het misshien een optie om haar in een bench te doen als er bezoek is en laat hem nooit met je kids alleen he hak wel de knoop snel door anders is het afscheid alleen maar moeilijker.
succes met je beslissing
Groetjes Dierenfreek en Duco
Duco is mijn kampioen, En Rebbel volgt hem op dat weet ik zeker

-
yo
- Vaste gebruiker
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Goed besluit en ik vraag me af of het niet eerlijker is Max in te laten slapen als ik zo cru mag zijn dat te zeggen.
Ik wens je erg veel sterkte toe!!
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Angst is te begrijpen...als je je verdedigt vanuit angst is iedere beet te snappen.yo schreef:Dat is precies wat mijn man ook zei, en ik voel me zo verslagen, blijf maar naar de mand kijken.
Hij is voor mij zo'n leuk beest.
In theorie heeft hij gelijk, heb jij gelijk.
De hoogte van die arm, was dezelfde hoogte als een gezicht van een kind.
Kon ik het maar begrijpen.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
yo
- Vaste gebruiker
Denk je, dat zei die man ook, maar vondt het zelf zo cru dat ik dat advies niet hier neer durfde te zetten.Eline* schreef:Goed besluit en ik vraag me af of het niet eerlijker is Max in te laten slapen als ik zo cru mag zijn dat te zeggen.![]()
Ik geef erg veel om Max, en maak me zo zorgen hoe het verder moet.
Hij is zo geweldig lief als hij je vertrouwd, maar daar schort het dus aan bij hem.
Een honde trainer (niet die van max)zei tegen me, omdat ik hem vertelde dat hij gromde tegen kleine kinderen en gerust puppies aanvalt, dat er tussen de 4de en 12 week iets mis moet zijn gegaan.
Ik ben echt op (maar dat zei ik al)
-
yo
- Vaste gebruiker
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Het gaat er niet om "of er echt iets mis is gegaan" maar het lijkt er wel op dat de hond gewoon puur slecht gesocialiseerd is Ik heb zelf een hond a la Max..althans, ik ken Max niet, maar je verhaal geeft linken met mijn hond Laika.yo schreef:Denk je, dat zei die man ook, maar vondt het zelf zo cru dat ik dat advies niet hier neer durfde te zetten.Eline* schreef:Goed besluit en ik vraag me af of het niet eerlijker is Max in te laten slapen als ik zo cru mag zijn dat te zeggen.![]()
Ik geef erg veel om Max, en maak me zo zorgen hoe het verder moet.
Hij is zo geweldig lief als hij je vertrouwd, maar daar schort het dus aan bij hem.
Een honde trainer (niet die van max)zei tegen me, omdat ik hem vertelde dat hij gromde tegen kleine kinderen en gerust puppies aanvalt, dat er tussen de 4de en 12 week iets mis moet zijn gegaan.
Ik ben echt op (maar dat zei ik al)
Laika komt uit een schuur, is slecht behandeld en is op 1 jaar oud bij ons gekomen. Laika is een angstbijter. Ze kan niet bij kinderen of vreemde mensen, ze kan niet bij vreemde honden buiten, ze valt soms uit aan de lijn en is niet te vertrouwen met alles wat beweegt en wat ze niet kent als ze niet kan vluchten, dus binnenshuis of aan de lijn buiten.
Die kant gaat Max ook op. Hij heeft visite gebeten..was te verwachten en hij doet winstervaringen op met dit gedrag waardoor hij sneller en zelfverzekerder gaat bijten op den duur.
Je moet je voorstellen hoe onveilig de wereld moet zijn voor een hond die overal angst voor heeft...hoe opgefokt dat lijf moet voelen als je het idee hebt dat re van alle kanten gevaar kan komen..en hoe erg als je dan geen vaste veilige thuishaven hebt omdat je van eigenaar naar eigenaar zal gaan..want dat ie veelal de toekomst voor dit soort honden.
De volgende die hem krijgt zal zich misschien beroepen op geweld om deze valse hond in het stramien te krijgen en hem fors straffen voor zijn angstgedrag tegenover bv kinderen of bezoek...waarmee zijn angst zal groeien en hij zich steeds ongelukkiger zal voelen...
Of hij bijt een kind..niet jouw kind, maar een kind van een ander...
Ik heb Laika omdat ik haar een veilige omgeving kan bieden. Mijn sociale leven is aangepast op mijn hond, mijn wandelingen zijn aangepast op mijn hond. Laika heeft een beperkt maar veilig leven waarin ze zich goed voelt..meer heb ik haar niet te bieden en meer is er denk ik ook niet voor haar. Mocht ik haar niet meer kunnen houden bv omdat ikzelf een kindje ga ktijgen is het zeer waarschijnlijk dat ik ook haar niet ga herplaatsen, of ze moet terecht kunnen bv bij mijn ouders. Ik vind haar te gevaarlijk en ik vind dat ze het niet verdient opnieuw allerlei angsten te moeten ervaren op in haar geval dan haar oude dag.
Max is jonger, maar zijn gedrag baart in die mate zorgen dat de kans gewoon heel erg groot is dat of niemand hem wil hebben of hij van hand tot hand zal gaan. Dat gun je hem niet...
Verder heb je verantwoordelijkheid..als je hem wegdoet uit angst dat hij onder andere jouw kind bijt, mag je ook kinderen van een ander daar niet aan bloot stellen.
Kut hè?
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
yo
- Vaste gebruiker
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Waarschijnlijk omdat de vorige eigenaar ook wel wist deze hond anders niet kwijt te raken. Denk alsjeblief goed na en loop niet weg voor je verantwoordelijkheid, hoe zwaar dit ook is.yo schreef:Dat kun je wel zeggen, maar wel heel duidelijk uitgelegt.
Het lijkt zo gemeen hem een spuitje te geven, maar bij jouw verhaal, van hand tot hand word ik ook niet vrolijker.
Wat een shit zooi (en waarom heeft de vorige eigenaar in hemels naam gezegt dat er spraken was van allergie)
Bel Monique anders nog een keer om advies te vragen.
Een spuitje geven is niet gemeen..de hond merkt er niks van en wordt alleen niet meer wakker. Er worden dagelijks honderden honden doodgemaakt. Het is alleen voor jezelf echt een drama, want het is JOUW hond en JOUW beslissing...en jij weet ook hoe ontzettend lief jouw hond is en hoe ontzettend hij er zelf niets aan kan doen.
het is niet gemeen..het is oneerlijk! Maar soms is het leven gewoon niet eerlijk..hoe zuur dan ook!
Ik wens je eider geval ontzettend veel sterkte...
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Ik wil even aangeven dat inslapen om deze reden altijd in overleg moet met het asiel waar je de hond vandaan hebt gehaald.
Ik ga niet oordelen over of hij kansen heeft in zijn verdere leven omdat ik de hond niet ken.
Succes.
Ik ga niet oordelen over of hij kansen heeft in zijn verdere leven omdat ik de hond niet ken.
Succes.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- rosie
- Actief
dit gedrag herken ik bij mijn eigen boef!yo schreef:Ja dat dacht ik ook, maar het word dus niet minder maar meer.mechelaar_fan schreef:Met wat geduld komt het allemaal in orde.
Vooral bij mij.
Ik bedoel niet bij mij, ik kan vrijwel alles met de hond, hij vertrouwd mij volledig, maar ik bedoel als ik er bij ben.
Loopt mijn vriend met hem dan is het gedrag milder (maar nog steeds aan wezig).
we zijn ook naar een terapheut geweest en die stelde vast dat hij een té grote beschermingsdrang had naar mij toe.
op den duur kon niemand nog in m'n buurt komen zonder dat hij uitviel,
doordat je dan erg onzeker begint te worden uit angst dat hij eens iemand daadwerkelijk gaat grijpen wordt het nog eens zo erg!!
als ik jou was zou ik zo vlug mogelijk hulp inroepen!!
groetjes rosie
- Joyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Eline, denk je echt dat een spuitje de enige oplossing is?
Ik ken de hond natuurlijk niet, maar kan het ook niet zijn dat hij in een situatie zit die totaal niet bij hem past. Een druk gezin met 4 kinderen en dan ook nog 2 x per week naar een ander huis verhuizen. (als ik dat goed begrepen heb). Is dit voor een onzekere hond niet een veel te drukke situatie die veel te veel stress meebrengt? Dan ook nog 'gezellig' mee naar school waar allemaal kinderen je steeds aanraken willen. Als je het zo bekijkt heeft deze hond misschien wel meer geduld dan je denkt.
Zou een rustig huis (eventueel met een stabiele hond), waar geen kinderen over de vloer komen niet een groot verschil uit kunnen maken?
Ik ken de hond natuurlijk niet, maar kan het ook niet zijn dat hij in een situatie zit die totaal niet bij hem past. Een druk gezin met 4 kinderen en dan ook nog 2 x per week naar een ander huis verhuizen. (als ik dat goed begrepen heb). Is dit voor een onzekere hond niet een veel te drukke situatie die veel te veel stress meebrengt? Dan ook nog 'gezellig' mee naar school waar allemaal kinderen je steeds aanraken willen. Als je het zo bekijkt heeft deze hond misschien wel meer geduld dan je denkt.
Zou een rustig huis (eventueel met een stabiele hond), waar geen kinderen over de vloer komen niet een groot verschil uit kunnen maken?