Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Moederhond negeert de pups
Moderator: moderatorteam
Moederhond negeert de pups
De hond van vrienden van ons heeft pups van nu 10 dagen oud. Ze gaat de pups steeds minder goed verzorgen: ze reageert niet echt als ze piepen, ze likt ze niet zodat ze kunnen poepen en plassen en ze gaat steeds bij ze weg. De pups groeien nog wel goed. Herkent iemand dit probleem, of is het gewoon de natuur? Moeten ze de teef misschien een tijdje in de werpkist met de pups opsluiten, of moeten we gewoon "de natuur zijn gang laten gaan"... Ik ben erg benieuwd of iemand dit herkent.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Naarmate de pups ouder werden bij mijn nest dit jaar, ging Sjefke er wel steeds vaker bij weg. Maar ze verzorgde ze wel, ruimde hun ontlasting op, en likte hun buikjes om de darmen te stimuleren.
Dat de moeder de pups al zo aan hun lot over laat bij 10 dagen, lijkt mij niet goed. Soms kan zoiets duiden op melkklierontsteking, eclampsie of baarmoederontsteking. Ik wil niet suggereren dat een van de aandoeningen hier ook aanwezig zal zijn, maar het is wellicht verstandig de situatie aan de dierenarts uit te leggen en met hem te overleggen.
Dat de moeder de pups al zo aan hun lot over laat bij 10 dagen, lijkt mij niet goed. Soms kan zoiets duiden op melkklierontsteking, eclampsie of baarmoederontsteking. Ik wil niet suggereren dat een van de aandoeningen hier ook aanwezig zal zijn, maar het is wellicht verstandig de situatie aan de dierenarts uit te leggen en met hem te overleggen.
- Zanyah
- Vaste gebruiker
Bedankt voor de reacties!
De moederhond is fysiek in orde. Ze is nagekeken door de dierenarts. Er zal ook niet meer met haar gefokt worden, omdat zij gewoon eenmalig een nestje wilde. Dus verder fokken is absoluut niet aan de orde. De pups groeien heel goed en toen ze 11 dagen oud waren, zijn de oogjes open gegaan. De ontwikkeling is dus wel goed, gelukkig!
De moederhond is fysiek in orde. Ze is nagekeken door de dierenarts. Er zal ook niet meer met haar gefokt worden, omdat zij gewoon eenmalig een nestje wilde. Dus verder fokken is absoluut niet aan de orde. De pups groeien heel goed en toen ze 11 dagen oud waren, zijn de oogjes open gegaan. De ontwikkeling is dus wel goed, gelukkig!