Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vers vlees
Moderator: moderatorteam
-
- nieuw lid
vers vlees
Waarschijnlijks kom ik nu met iets heel doms maar ja. Ik heb een beetje op het forum gelezen, en veel mensen geven dus vers vlees. Nu is algemeen bekend dat veel vlees niet echt goed is voor de gezondheid dus ik vraag me af of het voor de hond geen kwaad kan. Zullen ze van veel vlees geen kanker krijgen ofzo??
-
- Zeer actief
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Nee hoor, je hond wordt er niet ziek van, dus zeker geen kanker.
Overigens krijg je er zelf ook geen kanker van. Wel mogelijk van de manier waarop je vlees bereidt.
Maar inderdaad, honden zijn vleeseters/alleseters. Dus die kunnen dat juist heel goed hebben.
Misschien een aardig voorbeeld: ik heb mijn oude honden van 11 jaar destijds ook overgezet op rauw vlees (zowel Complete versvlees voeding als zelf samengestelde maaltijden met rauw vlees) en de een is 15,5 jaar oud geworden en de ander leeft nog en is ook 15,5 jaar oud. En als ik dan zie hoe mijn andere hond, een 4 jarige, het erop doet, dan heb ik goede hoop voor de toekomst en dat hem een lang leven beschoren is (domme pech daargelaten natuurlijk)
Verder heb ik een ander hondje erbij dat sinds kort bij mij woont en nu dus ook pas vanaf haar 5e versvlees krijgt en ik vind haar al steeds beter worden en mooier.
Overigens krijg je er zelf ook geen kanker van. Wel mogelijk van de manier waarop je vlees bereidt.

Maar inderdaad, honden zijn vleeseters/alleseters. Dus die kunnen dat juist heel goed hebben.
Misschien een aardig voorbeeld: ik heb mijn oude honden van 11 jaar destijds ook overgezet op rauw vlees (zowel Complete versvlees voeding als zelf samengestelde maaltijden met rauw vlees) en de een is 15,5 jaar oud geworden en de ander leeft nog en is ook 15,5 jaar oud. En als ik dan zie hoe mijn andere hond, een 4 jarige, het erop doet, dan heb ik goede hoop voor de toekomst en dat hem een lang leven beschoren is (domme pech daargelaten natuurlijk)
Verder heb ik een ander hondje erbij dat sinds kort bij mij woont en nu dus ook pas vanaf haar 5e versvlees krijgt en ik vind haar al steeds beter worden en mooier.

Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
-
- Actief
- Contacteer:
-
- Erelid
- Contacteer:
-
- Actief
- Contacteer:
inderdaad, en dat vooral omdat het in het vriesvak naast de pizza's moet kunnen liggen.annepanne schreef:Vlees, bestemd voor dierlijke productie en bestemd voor rechtstreeks gebruik (waar dus al een bepaalde bewerkingsstap aan vooraf gegaan is) wordt dezelfde hygiene eisen aan gesteld als humaan vlees. Wij kunnen het dus zelfs eten. (jakkus)
Toen wij van de week iets aten wat unaniem niet lekker wordt gevonden, met aardappels en groenten en vlees, hadden de kinderen een goed idee, broodje hamburger, want die lagen volop in de vriezer

We doen het maar niet, maar ongezond zou het niet zijn.
voor een hond is rauw vlees zijn natuurlijke dieet.
Wij mensen hebben daar gezonde en soms voor de hond smakelijke varianten voor gemaakt in de vorm van brokjes.
Maar het natuurlijke dieet voor een hond is vlezig en rauw.

-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
- Zeer actief
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Sjips, zat te twijfelen, carnivoor wist ik zeker, dat is een vleeseter.Sjiel schreef:Mens = omnivoor, net als het varkenMarijeJoanne schreef:Een hond is een vleeseter (carnivoor), dit in tegenstelling tot de mens (uh, herbivoor toch?).
Te veel vlees eten is voor de mens niet gezond, voor de hond juist des te meer.
Maar tussen de betekenissen van omnivoor/herbivoor zat ik te twijfelen.
Maargoed, dan zal herbivoor dus groente-eter zijn (of hoe je het ook wilt omschrijven), en omnivoor dus beide, een alles-eter.
En dan is de mens dus uiteraard een omnivoor.
Maar een varken een alles-eter, een omnivoor?
Ik wist niet dat varkens ook vlees aten