Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Angsthaas
Moderator: moderatorteam
-
An
- Vaste gebruiker
Angsthaas
Hoi,
Ik vind dat mijn vraagje hier meer thuishoort dan in de toppic gezondheid.
Yorirck heeft een oorontsteking. Dus, druppeltjes in beide oren maar hij laat dit enkel onder dwang toe. Vroeger heb ik hem constant aangeraakt aan oren, poten, .... om hen te wennen maar dit lijkt hij allemaal vergeten te zijn, hij schiet meteen in de stress, bek halfopen, hijgen, soms zelfs zijn tong uitsteken zodat ik echt denk van nu gaat ie bijten. Ik doe het nochthans heel snel en beloon hem achteraf dubbel en dik. Ik neem het flesje nog maar op en hij begint al, staart tussen zijn benen, zich verstoppen, .... zelfs hem lokken lukt absoluut niet!
Wat raden jullie me aan?
Als we het met 2 doen is het sneller gebeurd natuurlijk maar mijn roomie is ook niet altijd thuis.
Bedankt!
Ik vind dat mijn vraagje hier meer thuishoort dan in de toppic gezondheid.
Yorirck heeft een oorontsteking. Dus, druppeltjes in beide oren maar hij laat dit enkel onder dwang toe. Vroeger heb ik hem constant aangeraakt aan oren, poten, .... om hen te wennen maar dit lijkt hij allemaal vergeten te zijn, hij schiet meteen in de stress, bek halfopen, hijgen, soms zelfs zijn tong uitsteken zodat ik echt denk van nu gaat ie bijten. Ik doe het nochthans heel snel en beloon hem achteraf dubbel en dik. Ik neem het flesje nog maar op en hij begint al, staart tussen zijn benen, zich verstoppen, .... zelfs hem lokken lukt absoluut niet!
Wat raden jullie me aan?
Als we het met 2 doen is het sneller gebeurd natuurlijk maar mijn roomie is ook niet altijd thuis.
Bedankt!
An
Een likje van Lenka en Yorick,
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
-
binno
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador
maltezer - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Angsthaas
Meer kan je eigenlijk niet doen. Kordaat en snel handelen, en achteraf flink belonen (of op het moment zelf zeggen dat hij braaf is, op voorwaarde dat hij wel rustig is en tenminste niet tegenstribbelt of wil bijten...) is het best wat je kan doen.An schreef:Hoi,
Ik doe het nochthans heel snel en beloon hem achteraf dubbel en dik.
Zodat hij ondanks het vervelende gevoel, er hopelijk toch nog een beetje een positieve kant van ziet.
Hier heeft het op termijn toch ietsjes geholpen. Leuk vinden ze het nooit, maar ze laten het, zij het met enige tegenzin, wel gewoon toe.

Moos (labrador) Gian (maltezer)
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Meer kan je inderdaad niet. Je kan er een happening van maken met taart, dans en muziek, dat doe ik ook altijd, maar als ze echt bang zijn heeft dat vaak geen enkele zin.
Let wel op jezelf..als je bang bent dat hij je bijt, doe hem dan een muilkorf of snuitje om. Je koopt er niets voor als hij je in je handen hangt.
Sterkte!
Let wel op jezelf..als je bang bent dat hij je bijt, doe hem dan een muilkorf of snuitje om. Je koopt er niets voor als hij je in je handen hangt.
Sterkte!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

-
estelle
- mechelaar_fan
- Zeer actief
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Dat heeft geen zin als je 3 keer pert dag oren moet druppelen. Dan doorbreek je keer op keer je trucje om angst weg te nemen en dan heeft het dus echt helemaal geen zin. Je helpt je hond alleen maar verder over de rooie.mechelaar_fan schreef:je neemt het flesje en je zet het weg, en je geeft wat lekkers op het ogenblik dat hij rustig is.
dit herhaal je om de 20 minuten. en steeds ga je het flesje dichter bij de hond brengen.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
annepanne
Zorg iig dat je niet eindeloos met een oorontsteking blijft aanmodderen, als t middeltje van de d'arts niet werkt, evt door laten sturen naar Utrecht. Als de problemen chronisch worden, zit je straks een leven lang aan de druppeltjes...
Laatst gewijzigd door annepanne op 26 nov 2004 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
An
- Vaste gebruiker
Bedankt iedereen voor de reacties. We hebben de manier gevonden en yorick word er rustiger onder ook.
Als ik thuiskom van het werk dan aai ik hem en blijf tegen hem praten, ondertussen doet mijn roomie de druppels in de oren en dan krijgt hij zijn koekje, 's ochtends hetzelfde scenario maar dan doe ik de druppels erin. Leuk zal hij het nooit vinden maar zo gaat het goed en hij schiet niet meteen in de stress.
Binnen een dikke week gaan we terug op controle en hopelijk is ie er dan vanaf!
Als ik thuiskom van het werk dan aai ik hem en blijf tegen hem praten, ondertussen doet mijn roomie de druppels in de oren en dan krijgt hij zijn koekje, 's ochtends hetzelfde scenario maar dan doe ik de druppels erin. Leuk zal hij het nooit vinden maar zo gaat het goed en hij schiet niet meteen in de stress.
Binnen een dikke week gaan we terug op controle en hopelijk is ie er dan vanaf!
An