Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

trap lopen / hoogtevrees

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

rob80
Actief

trap lopen / hoogtevrees

Ongelezen bericht door rob80 »

Volgens mij heeft onze pup hoogtevrees:

Over bruggetjes lopen (hoge) vindt ze eng. Vanavond had ik d'r ff mee naar boven genomen )lees:gedragen) en toen ik weer naar beneden wilde bleef schoot ze weg onder de computer, bang.

Ik probeerde zo normaal mogelijk naar beneden te lopen en te roepen maar dat ging natuurlijk niet. Tijdje beneden gezeten, naar boven gelopen, schiet ze weer weg.
Ik heb toen de trap bezaaid met lekkere brokjes maar zo gauw ze haar achterpoten op een trede moet zetten hield het op.
Na een uurtje aanmoedigen heb ik d'r toch maar moeten vangen.....tja ...wat moet je anders????

hoe zou ik het anders moeten aanpakken, mocht het nog eens voorkomen??
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Leuk he zo'n puberende hond van 8 maanden , ik heb er hier ook een rondlopen :wink:

Traplopen heb ik Ameno pas geleden geleerd aan de riem, op de eerste plaats om te voorkomen dat ze als een gek de trap op en af gaat rennen en op de tweede plaats om te voorkomen dat ze weg kan schieten uit angst en daarmee dus "wint".

Verder niet belonen als ze niet meewilt, gewoon meenemen aan de riem alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Geen woorden aan vuil maken. Pas als je hond normaal naast je de trap afloopt en beneden is zeggen dat ie braaf is.
Misschien kun je beginnen met een kleine trap van een paar treden? Of halverwege de trap? Veel succes ermee :ok:
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Beau is twee jaar nu, en die gaat echt de trap niet op, wij hebben ook op elke tree blokjes kaas gelegd ( toen hij dat nog luste ) toen op elke tree stukjes rodiworst, maar hij pakte dat zover hij er bij kon, zijn achtterpoten kwamen niet van de gangvloer af, hij doet het gewoon niet de trap opgaan. En ik laat het maar zo. Van pup af aan gaat hij wel onder aan de trap omhoog staan kijken, maar hij waagt zich er niet aan. :19:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

vinkje schreef:Beau is twee jaar nu, en die gaat echt de trap niet op, wij hebben ook op elke tree blokjes kaas gelegd ( toen hij dat nog luste ) toen op elke tree stukjes rodiworst, maar hij pakte dat zover hij er bij kon, zijn achtterpoten kwamen niet van de gangvloer af, hij doet het gewoon niet de trap opgaan. En ik laat het maar zo. Van pup af aan gaat hij wel onder aan de trap omhoog staan kijken, maar hij waagt zich er niet aan. :19:
Luka ook niet, die staat aan de deur te kijken,
brrr wat voor enge dingen zitten daarboven :mrgreen:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Ushi
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Ushi »

Sis van ons heeft ook een beetje hoogtevrees. Bij mijn ouders op de galarij 7 hoog gaat ze langs de woningen lopen en op het balkon vindt ze niks. Ook bruggen die hoog zijn vallen niet in de smaak. Ik blijf dan wel in de buurt maar ze moet het zelf doen. Veel aanmoedigen en braaf maar ze is altijd blij als ze erover is.
Irma
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Hier worden ook geen trappen gelopen en als ze echt zou willen dan deed ze dat wel de katten achterna, maar beneden aan de trap heeft ze toch echt het nakijken.

Heb geprobeerd met worst hoger te leggen, maar nee hoor. Ze wil nog wel 'n trap van 2 of 3 treetjes doen, maar dan hebben we het toch wel gehad en dan gaat naar boven eerder dan naar beneden, want dan zie je d'r kijken en dan loopt ze meteen een paar meter terug.

Ze vindt het ook niet fijn om opgetild te worden of om op bank of stoel te zijn. Nee doe maar op de grond, dat is veel fijner.
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

de truuk is om je hond net twee treetjes voor de finish op de trap te zetten, naar boven of naar beneden. En je moet je trappen wel kiezen, open trap is omhoog enger dan omlaag.
Als dat goed gaat steeds grotere stukken.
weg gehaald zit een virus in
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Och ik vind het wel makkelijk, hoef ik er niet op te letten of ze naar boven sjeest. En in de auto, kan alle deuren wagenwijd open zetten en ze blijft mooi op de bank staan.

Voor de rest komen we gelukkig niet zoveel trappen tegen.
sam&gijs
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sam&gijs »

mijn hondje van twee loopt ook geen trappen, en heeft volgens mij ook hoogtevrees. Toen hij pup was is hij een keer uit m'n armen gesprongen plat op z'n bekkie dus daar komt het wel door denk ik.
Met behendigheid wel lastig, want het heeft best lang geduurd voor hij de kattenloop en de schutting over durfde.
Verder zou ik het niet erg vinden als hij geen trappen loopt, het is nl helemaal niet zo goed voor de heupen, maar ja ik heb makkelijk praten met m'n twee jackies. :smile:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”