Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

FarmFood en Diner een goede combinatie?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Dibbes
Zeer actief
Aantal honden: 2

FarmFood en Diner een goede combinatie?

Ongelezen bericht door Dibbes »

Een vriendin van mij heeft sinds kort een hond en dat dier is behoorlijk aan de dunne kant. Het is een heel energiek beestje, dus hij loopt alles er zo weer af. Ze hebben hem eerst eukanuba gevoerd, omdat hij volgens het asiel lam-rijst brokken moest vanwege zijn huid. Hij kreeg 1,5x de aanbevolen hoeveelheid, maar hij viel alleen maar af. Daarom raadde ik ze FarmFood aan. Op dat merk heb ik mijn eigen hond ook dikker gekregen en hier op het forum hoor ik ook geluiden dat honden daar wel van willen aankomen.
Ze voert het nu 3 weken en hij krijgt 2,5x de aanbevolen hoeveelheid. Nou ja, 's-morgens dan want 's-avonds voeren ze hem van dat natte diner voer. Ik vroeg mij af of het wel opschiet om FF te voeren om je hond aan te laten komen als je er een geëxpandeerde en geweekte brok naast voert. Het lijkt mij dat de FF misschien niet goed wordt opgenomen op deze manier.Wat is jullie mening?
Afbeelding
magda
Zeer actief

Ongelezen bericht door magda »

ik zou ff niet met een ander voer ernaast geven volgens mij is dat nooit goed :roll:
hier krijgen mijn honden 1 dag ff en dan de volgende twee dagen rodicompleet :ok: ik geef de rodi en ff ook niet op 1 dag
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Is een medische oorzaak uitgesloten?
Als dat zo is zou ik eens contact opnemen met Farmfood(de eigenaar van dit forum :mrgreen: )en een en ander vragen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Jasparov
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Jasparov »

Nee het is geen goede combinatie.
Beter is om de hond aan te laten komen door de hoeveelheid Farm Food die de hond per dag mag te verdelen over minstens 3 maaltijden per dag. Als de hond goed op gewicht is en blijft kan ze hem 2 keer per dag gaan voeren.
Ook is het van belang dat de darmflora van de hond goed is alvorens met Farm Food te beginnen. Hoe beter de darmflora van de hond hoe beter de vertering van de brok van welk merk dan ook. zie hiervoor de website www.farmfood.nl bij darmflorastimulering.
Diner is in feite een voer wat gemaakt is voor de mensen omdat ze het leuk vinden dat het "klaar gemaakt" moet worden. het is in feite een bij elkaar geraapt goedje en leuk gemengd met kleurtjes en o ja ook nog wat brokjes. Ze poepen meer dan de helft onverteerd weer uit. Het heet toch ook Di- NEE. (moest ik van Michiel zeggen)
B.t.w de hoeveelheid 2,5 x zoveel Farm Food hoeveel is dat in grammen? Het is dus zo dat als je te veel FF in 1 keer in de hond stopt zal het ook in 1 keer eruit moeten dus het word ook niet goed verteerd. Krijgt ze de hond nog niet dikker.
Zoals mijn teckel die weleens stiekum het magazijn inglipt en per ongeluk een open zak FF tegenkomt en weer tonnetje rond terug komt. S'avonds poept ze de laatste ronde 4 tot 5 keer en ze komt geen gram aan. Waar blijft het dan. Das dan toch ook zonde geld om veel te voeren en veel niet opgenomen word door de hond. Misschien is het handig als die vriendin contact opneemt met ons.
Groeten Ursula
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”