MARC_S schreef:Even twee vraagjes, ten eerste vind ik persoonlijk de neus/bovenkaak van de terriertypische hond te smal, het is echt een neusje op een brede kop. Verder vraag ik me af wat voor tandstand hij heeft.
Wat ik me ook afvraag, het kan larie zijn hoor, is of het type hond met de witte kop niet al snel bully type is? Het wit zijn van de kop in een tekening bij een staff riekt naar bullenbloed. Alleen in bullen komt het hebben van een witte kop op deze manier voor. Ik heb het al eens eerder gezegd bij boxers, veel wit is een teken van bullenbloed en de fijnste dieren zijn vaak effen zonder of met minimaal wit.
De neus van Murphy is niet te smal, hij heeft voldoende muzzle, zijn neusbrug is breed genoeg, maar hij zou naar mijn persoonlijke mening wat meer opvulling onder de ogen mogen hebben. Dat is dus ook de reden waardoor je in eerste instantie zou denken dat hij een te smalle neusbrug heeft.
Hij heeft een correct en compleet schaargebit.
Over Bink.
Bink is absoluut een bully type, dat heeft naar mijn mening niets te maken met het hebben van een witte kop.
Je ziet tegenwoordig bij het terriertype ook steeds meer wit, hoewel dat absoluut niet mijn persoonlijke voorkeur heeft.
Ik zie zelf het liefst zo min mogelijk wit.
Zijn voorouders (tot ± de 6e generatie terug) zijn ook bully-type en alleen zijn moeder heeft een deels witte kop.
Wat bedoel je met de fijnste dieren zijn vaak effen of minimaal wit?
Je bedoelt dit qua bouw neem ik aan.