Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond plast tegen mensen aan!
Moderator: moderatorteam
-
Marja
- Zeer actief
Hond plast tegen mensen aan!
ff een vraagje voor een kennisje.
Ze heeft een prachtige leonberger reu van 10 mnd oud/jong.
De hond plast sinds een week of drie constant tegen mensen aan.
Vooral als het vrouwtje even staat te praten met iemand dan plast hij tegen die iemand aan.
Hij plast dus niet tegen zijn eigen vrouwtje aan.
Is dit jaloezie of dominantie en hoe kan ze hier het beste op reageren.?
Ze heeft een prachtige leonberger reu van 10 mnd oud/jong.
De hond plast sinds een week of drie constant tegen mensen aan.
Vooral als het vrouwtje even staat te praten met iemand dan plast hij tegen die iemand aan.
Hij plast dus niet tegen zijn eigen vrouwtje aan.
Is dit jaloezie of dominantie en hoe kan ze hier het beste op reageren.?
groetjes Marja Zara en Stapper

- Ca Cajuina
- Zeer actief
-
Marja
- Zeer actief
- cane corso
- Zeer actief
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat is een oplawaai, en wat is de wind flink van voren krijgen?
Wat de ene persoon echt flink vindt vind de ene hond helemaal niet erg en een andere raakt er van in een depressie.
Belangrijk is ook dat je ingrijpt op het moment dat hij wil begÃnnen, niet wanneer hij al bezig is, en dat je vanaf de eerste keer vól binnenkomt bij de hond, niet langzaam opbouwen van je boos worden.
Kan er niet eens een goede riemkorrektie gegeven worden op het moment dát? Je hoeft dan niet een enorme rel te schoppen en met een beetje mazzel kom de boodschap prima door bij het zeikstraaltje.
En tja, teken van wat? Dominantie? Ach weet je, het is een jonge hond die misschien ook nog niet zo goed weet waar hij precies mee bezig is, kan gewoon een zelfverzonnen manier zijn om te laten weten dat hij er ook is, of wie weet, denkt de hond helemaal nergens aan, doet hij het gewoon. Wij mensen maken er altijd zo´n heel verhaal van als een hond zijn poot optilt, maar volgens mij doen honden vaak (niet altijd) helemaal niet zo vol moeilijke intenties en pretenties als wij denken dingen als "effe een spettertje pies ergens neerkwakken".
Ik zou nou niet meteen gaan vermoeden dat deze hond bezig is de macht over te nemen of de bezeken persoon tot onderdaan te verklaren. Het kán allemaal wel, maar om zonder de hond te kennen maar gelijk van het ergste uit te gaan.
Maar goed, waarom schrijf ik dit eigenlijk?
Wat de ene persoon echt flink vindt vind de ene hond helemaal niet erg en een andere raakt er van in een depressie.
Belangrijk is ook dat je ingrijpt op het moment dat hij wil begÃnnen, niet wanneer hij al bezig is, en dat je vanaf de eerste keer vól binnenkomt bij de hond, niet langzaam opbouwen van je boos worden.
Kan er niet eens een goede riemkorrektie gegeven worden op het moment dát? Je hoeft dan niet een enorme rel te schoppen en met een beetje mazzel kom de boodschap prima door bij het zeikstraaltje.
En tja, teken van wat? Dominantie? Ach weet je, het is een jonge hond die misschien ook nog niet zo goed weet waar hij precies mee bezig is, kan gewoon een zelfverzonnen manier zijn om te laten weten dat hij er ook is, of wie weet, denkt de hond helemaal nergens aan, doet hij het gewoon. Wij mensen maken er altijd zo´n heel verhaal van als een hond zijn poot optilt, maar volgens mij doen honden vaak (niet altijd) helemaal niet zo vol moeilijke intenties en pretenties als wij denken dingen als "effe een spettertje pies ergens neerkwakken".
Ik zou nou niet meteen gaan vermoeden dat deze hond bezig is de macht over te nemen of de bezeken persoon tot onderdaan te verklaren. Het kán allemaal wel, maar om zonder de hond te kennen maar gelijk van het ergste uit te gaan.
Maar goed, waarom schrijf ik dit eigenlijk?
Laatst gewijzigd door Wil de hond op 11 jan 2005 08:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
- cane corso
- Zeer actief
Wil toch heb je gelijk als ik jou reaktie zo leest , toen Alonso het deed bij mensen op het strand deed hij dit naar mijn idee ook niet uit dominantie want Alonso is helemaal niet dominant en zeker niet naar mensen toe.
Mischien dacht hij wel dat het een paaltje was
ik schrok in iedergeval zo dat ik een schreeuw gaf van :"He ben je gek"!!! Dat hij een meter in de lucht vloog van mijn reaktië.
Ik schrok zelfs van mezelf maar je vindt het zo rot voor die mensen en je schaamt je dood.
Mischien dacht hij wel dat het een paaltje was
Groetjes van Deborah, Spiky en Alonso.

- Ca Cajuina
- Zeer actief
Wil de hond schreef:Wat is een oplawaai, en wat is de wind flink van voren krijgen?
Voordat het aankomt is het dus al 3 keer gebeurd zonder dat daar op een goede manier op gereageerd is.
Ik geloof ook zeker niet dat all gedragingen van een hond berekend zijn om de macht over te nemen. Maar ik heb ook nog nooit een hond over een ranghogere zien pissen. Het uitzetten van je geur is toch wel een heel belangrijk communicatie middel van de hond (vooral reuen).
Het is zeker niet het egin van een eindloze machtstrijd tussen jezelf en het machtswellustige wezen hond, zoals vaak in de boeken word geschreven maar ik vind het wel een teken om rekening mee te houden.
Afgezien van het feit dat het inderdaad erg vervelend is voor jezelf en diegene die bezeken wordt.
Laatst gewijzigd door Ca Cajuina op 11 jan 2005 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

-
carolien
- Actief
- Mijn ras(sen): kr chihuahua, kr jack russ, mix van....??
- Aantal honden: 3
- Ca Cajuina
- Zeer actief
Ja, ik stond een keer mijn honden uit te laten. Kwam er een man bij me staan met een ambull van 7 maanden. Op een gegeven moment luister mijn reu niet. Wat ik vaak doe is langzaam erop af lopen en dan een snelle korte kneep in zijn bil geven. Hij is daar altijd van onder de indruk omdat ik dat alleen doe als ik vind dat hij direct even moet opletten.Inge O schreef:dit is nou naar mijn gevoel de vaakst voorkomende regelrechte fout bij opvoeding van honden.Ca Cajuina schreef:Wil de hond schreef:Wat is een oplawaai, en wat is de wind flink van voren krijgen?
![]()
Ik zie mensen daar vaak de fout in gaan. de eerste keer is het: he joh wat doe je nu, 2de keer laat dat, 3de keer dat is de laatste keer, 4de keer ben je beg....md KLETS.
Voordat het aankomt is het dus al 3 keer gebeurd zonder dat daar op een goede manier op gereageerd is.
met dan standaard de klacht van het baasje er achteraan : 'ppfff, daar geeft die van mij niet om hoor, die is zó eigenzinnig'
dat ze hem eerst zelf een kuurtje negeer-de-correctie hebben gegeven, dat is dan weer moeilijk te snappen...
Zegt die man: Hoe oud is hij? Waarop ik antwoord 2,5. Zegt hij: Nou das ook een mietje. Mijn teef is pas zeven maanden en zoiets zou bij haar al geen indruk meer maken hoor. Haar moet je echt stevig aanpakken want van een tikje of een zware stem is ze helemaal niet van onder de indruk.
Terwijl hij dit alles verteld had zijn hondje een prachtige communicatie naar mijn honden toe. Lette goed op en stelde zich naar behoren op. Dus driemaal raden hoe deze hond zo ongevoelig voor correcties is geworden.

- Ca Cajuina
- Zeer actief
- Senta
- Zeer actief
-
Marja
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hahaha, hier schoot ik vanavond even uit mijn slof toen Kaya keihard ging blaffen "HOUD JE KOPPPPPPPPPPPPPPP" (echt veel te hard zei ik dat).Inge O schreef:oewwww, dan zijn ze maar 10 cm hoog meerCa Cajuina schreef:![]()
![]()
Of een "potverdikkie'
![]()
- en vlammetje gaat dan zo schattig 'glimlachen'
![]()
Agossss........ haar koppie liet ze helemaal hangen en ze kwam na een paar seconde helemaal zielig naar me toe
- Ca Cajuina
- Zeer actief
Stang schreef:Hahaha, hier schoot ik vanavond even uit mijn slof toen Kaya keihard ging blaffen "HOUD JE KOPPPPPPPPPPPPPPP" (echt veel te hard zei ik dat).Inge O schreef:oewwww, dan zijn ze maar 10 cm hoog meerCa Cajuina schreef:![]()
![]()
Of een "potverdikkie'
![]()
- en vlammetje gaat dan zo schattig 'glimlachen'
![]()
Agossss........ haar koppie liet ze helemaal hangen en ze kwam na een paar seconde helemaal zielig naar me toeAfijn, ik een schuldcomplex natuurlijk en maar even lekker kroelen

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Uuhhm honden kunnen alleen dominante gedragingen vertonen naar leden van de roedel.... dus als ik het dan goed begrijp.. zo hij niet tegen een 'vreemde' moeten plassen, maar in dat geval alleen tegen de bazin... toch?? of redeneer is nou zo fout? Maar ja tis een pubertje natuurlijk... dus verkent zijn grenzen denk ik??? Tja bij pubers is voorkomen beter dan genezen...... je moet dit juist afstraffen of gaan voorkomen!

- Ca Cajuina
- Zeer actief
Ja je hebt het foutgyanty schreef:Uuhhm honden kunnen alleen dominante gedragingen vertonen naar leden van de roedel.... dus als ik het dan goed begrijp.. zo hij niet tegen een 'vreemde' moeten plassen, maar in dat geval alleen tegen de bazin... toch?? of redeneer is nou zo fout? Maar ja tis een pubertje natuurlijk... dus verkent zijn grenzen denk ik??? Tja bij pubers is voorkomen beter dan genezen...... je moet dit juist afstraffen of gaan voorkomen!
Een hond kan alleen dominant zijn over bepaalde roedelleden omdat daar een rangorde is. Maar kan wel "dominante gedragingen" vertonen tegenover vreemden.