Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hoe omgaan met wat dovere (jonge) hond? Fluitje?
Moderator: moderatorteam
- Tovi
- Vaste gebruiker
hoe omgaan met wat dovere (jonge) hond? Fluitje?
Gister bij de DA is mijn vermoeden over Binky's gehoor bevestigd. Binky heeft in de drie weken bij zijn eerste baasje regelmatig in de keiharde muziek gezeten. Zo hard, dat hij er overheen zat te janken. Nu had ik al een tijdje het idee dat Binky mij niet altijd goed hoort en ook heeft hij wat moeite met het lokaliseren van geluiden. Het kan dus inderdaad zo zijn dat hij door die muziek een gehoorbeschadiging heeft opgelopen. Lage geluiden hoort hij minder goed, hoge geluiden hoort hij wel goed.
Ik laat Bink zowiezo al niet los bij verkeer omdat ik dat gewoon te gevaarlijk vind. Maar ik wil wel dat hij lekker in het bos kan rennen en spelen met andere honden. Het is dan wel de bedoeling dat ie weer komt als ik dat van hem vraag en dat wil niet als hij me niet goed hoort natuurlijk. Dus had ik het idee om iets van een jachtfluit te gaan gebruiken. Maar hoe gebruik je zo'n fluit? Alleen gebruiken om "hier" te komen? Of ook voor andere commando's?
Met andere woorden, graag tips!
Ik laat Bink zowiezo al niet los bij verkeer omdat ik dat gewoon te gevaarlijk vind. Maar ik wil wel dat hij lekker in het bos kan rennen en spelen met andere honden. Het is dan wel de bedoeling dat ie weer komt als ik dat van hem vraag en dat wil niet als hij me niet goed hoort natuurlijk. Dus had ik het idee om iets van een jachtfluit te gaan gebruiken. Maar hoe gebruik je zo'n fluit? Alleen gebruiken om "hier" te komen? Of ook voor andere commando's?
Met andere woorden, graag tips!
groetjes Maaike en Binky

-
binno
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador
maltezer - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Je kan een jachtfluit gebruiken, maar ik zou sowieso ook proberen om hem te leren op handgebaren te laten reageren. Dat doen wij de laatste tijd ook bij onze oudste hond die zo goed als doof is. Aparte handgebaren voor zit, hierkomen, blijf, liggen enz.
Je kan dan - als hij het fluitje nog wel hoort - beide combineren tijdens wandelingen bvb. keertje fluiten voor aandacht en dan het handgebaar erachteraan voor het juiste bevel. Dan hoef je niet telkens te brullen om een bevel te geven. Of thuis als je hem roept om te eten, fluitje gebruiken.
Je zult ook wel op aandacht naar de baas moeten trainen, omdat de hond natuurlijk ook naar jou moet kijken, anders ben je nog niks verder met je gebaren.
Je kan dan - als hij het fluitje nog wel hoort - beide combineren tijdens wandelingen bvb. keertje fluiten voor aandacht en dan het handgebaar erachteraan voor het juiste bevel. Dan hoef je niet telkens te brullen om een bevel te geven. Of thuis als je hem roept om te eten, fluitje gebruiken.
Je zult ook wel op aandacht naar de baas moeten trainen, omdat de hond natuurlijk ook naar jou moet kijken, anders ben je nog niks verder met je gebaren.

Moos (labrador) Gian (maltezer)
- the dude
- Vaste gebruiker
handgebaren aanleren.
er zit iemand op het franse bulldog forum die een volledig dove pup heeft en alles dus met handgebaren aan het leren is. Tis wel lastig omdat ze jou moeten aankijken anders zien ze de gebaren niet eens.
Bij deels doof zou ik ook de fluit proberen aan te leren, is wel handig voor in noodgevallen.
er zit iemand op het franse bulldog forum die een volledig dove pup heeft en alles dus met handgebaren aan het leren is. Tis wel lastig omdat ze jou moeten aankijken anders zien ze de gebaren niet eens.
Bij deels doof zou ik ook de fluit proberen aan te leren, is wel handig voor in noodgevallen.
paco + the dude = 

- Tovi
- Vaste gebruiker
bedankt voor de reacties tot zover al
Het geluk is inderdaad dat Binky niet volledig doof is, het zijn echt vooral de lagere tonen die hij niet goed hoort. Voor "zit" en op schoot komen hebben we altijd al een gebaar gehad, maar wel in combinatie met een commando. Dus wat dat betreft moeten die gebaren wel lukken. Een fluitje gaat er ook zeker komen en ik heb op een ander forum al een super tip gehad over het boek "De hondenfluisteraar". De schrijver werkt voornamelijk met gebarentaal dus dat is denk ik hartstikke goed om eens door te lezen
Het geluk is inderdaad dat Binky niet volledig doof is, het zijn echt vooral de lagere tonen die hij niet goed hoort. Voor "zit" en op schoot komen hebben we altijd al een gebaar gehad, maar wel in combinatie met een commando. Dus wat dat betreft moeten die gebaren wel lukken. Een fluitje gaat er ook zeker komen en ik heb op een ander forum al een super tip gehad over het boek "De hondenfluisteraar". De schrijver werkt voornamelijk met gebarentaal dus dat is denk ik hartstikke goed om eens door te lezen
groetjes Maaike en Binky

-
linlin
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Je hebt van die fluitjes waar je op allebei de kanten kunt blazen, dus allebei een ander geluid. Misschien kun je één geluid voor hierkomen gebruiken en het andere voor aandacht? De rest kun je dan met handgebaren.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2