Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond en pup tegelijk eten geven?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Leonie73
geregistreerd lid

Hond en pup tegelijk eten geven?

Ongelezen bericht door Leonie73 »

De oudste hond krijgt uieteraard eerst eten.
Dan geef ik de pup ook eten maar dan in een andere ruimte.
Een heel gedoe met deuren dichthouden en dergelijke...(mijn oudste hond maakt deze erg gemakkelijk open).

Als ik dat niet doe dan eet de oudste hond zeer snel zijn bak leeg om dan die van de pup te verorberen. Of kan ik dat trainen?

Hoe doen jullie dat met het voederen van de pup? Deze krijgt vaker eten dan de oude hond. Geven jullie de oudste hond dan iets lekkers of in ieder geval ook iets kleins zodat deze zich niet minder voelt?
Gonny
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gonny »

ik heb hier 3 honden, 1 van 5 jaar en 2 van 9maanden...de 5jarige krijgt 2x per dag, de andere 2: 3x per dag..
tussen de middag krijgt de oudste verder niets, maar ik heb ook honden die zich totaal niet druk maken over rangen ed.

ze krijgen uiteraard wel gescheiden te eten, Sindy (oudste) in de keuken en Boris en Mientje onder het afdak buiten en daar blijf ik eventjes bijstaan :wink:
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

hier eten er 8 tegelijk , en daar staat ook kleine naqui tussen :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
martine
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door martine »

:cheer:
zoals ik al in die andere mail zei bench is ideaal

geef inderdaad in het begin afzonderlijk eten een pup moet trouwens meer maal eten hebben dan een volwassen
zo leert de pup al dat er niks is dat hij hoeft te verdedigen
leer hem uit je hand en extra in de bak
heb er ook 5 gaande van 10 maanden tot 9 jaar ,
de jongste eet nog altijd afzonderlijk en 1 keer meer dan de andere
3 maal dus , die slaapt nog steeds graag in zijn bench ook al staat
de deur open , en als hij iets gepikt heefd van de alfa teef duikt
hij daarmee vlug in zijn bench en daar word hij met rust gelaten
anders moet hij het afgeven
je hebt ze in alle karakters beter voorkomen dan uiteindelijk
toch met de last te zitten
voor je andere hond die de deuren openmaakt al eens gedacht
om de klink om te draaien dus naar boven open ??
of ronde klink is nog moeilijker , iets dat lukt blijven ze doen
daaag
Martine :ok:
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
binno
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador
maltezer
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door binno »

Hier hebben ze altijd samen in de keuken gegeten, heb ze van in 't begin aan hun verstand gepeuterd dat ze van elkaars voerbak moeten afblijven zolang er gegeten wordt. Als alles op is gaan ze wel elkaars bakjes schoonlikken. :mrgreen:
Toen er nog een pup bij was hield ik wel een oogje in het zeil want de jongste begreep de regels allemaal nog niet en de anderen dachten eventjes van de situatie te profiteren.
Ik gaf ook weleens een koekje o.i.d. aan de andere honden terwijl puppemans zijn extra maaltijd kreeg. Zo kon die in alle rust eten, zonder een stel opdringerige kwijlende honden ernaast... en ook omdat ik vond dat ze anders een beetje 'benadeeld' werden tegenover de pup. :wink:
Afbeelding
Moos (labrador) Gian (maltezer)
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Gewoon apart voeren. Aan de reactie van je oudste hond merk je dat er voor je oudste hond competitie is om de voerbak. Dat kan een keer goed mis gaan omdat hij je pup kan wegjagen bij het eten met vechten tot gevolg . Gedonder voorkomen en gewoon apart eten geven. Je doet het dus prima! :ok:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Maureen en de meiden
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Maureen en de meiden »

binno schreef:Hier hebben ze altijd samen in de keuken gegeten, heb ze van in 't begin aan hun verstand gepeuterd dat ze van elkaars voerbak moeten afblijven zolang er gegeten wordt. Als alles op is gaan ze wel elkaars bakjes schoonlikken. :mrgreen:
Toen er nog een pup bij was hield ik wel een oogje in het zeil want de jongste begreep de regels allemaal nog niet en de anderen dachten eventjes van de situatie te profiteren.
Ik gaf ook weleens een koekje o.i.d. aan de andere honden terwijl puppemans zijn extra maaltijd kreeg. Zo kon die in alle rust eten, zonder een stel opdringerige kwijlende honden ernaast... en ook omdat ik vond dat ze anders een beetje 'benadeeld' werden tegenover de pup. :wink:
Zo doe ik hier ook, Beau krijgt 2x per dag eten, Nanou nog 4x. s'Ochtends en s'avonds krijgt Beau haar eten eerst en Nanou moet even wachten tot ik haar later haar eten geef. Meestal heeft Nanou toch het eerst haar eten op maar ze weet dat ze Beau met rust moet laten en blijft uit haar buurt. Blijf er altijd bij totdat de dames helemaal klaar zijn.
Afbeelding

Groetjes van Maureen en een natte neus van Beau en Nanou!
Shita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shita »

Shita krijgt meestal haar eten in de kennel, en Zorcan gewoon binnen. Ze kunnen wel gewoon tegelijk eten, is geen probleem.
Dag lieve Schorpo, Jessie, Vito, Shita en Zorcan.....

Afbeelding
+ LINK du Clos d'Alsan
Leonie73
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Leonie73 »

Ik had voor mezelf ook inderdaad al het gevoel dat ik ze het beste uit elkaar moest zetten tijdens het voeren (alhoewel ik lees dat sommige honden rustig naast elkaar staan te eten).
Ik moet het maar eens aankijken...

De oudste hond heeft niet echt baknijd (dat heb vroeger met haar getraind) maar ze zal wel haar eten zo snel mogelijk naar binnen werken om dan aan het bakje van de pup te beginnen.
En de pup moet uiteraard ook niet uit haar bak willen eten want dan zal ze wel even flink worden afgesnauwd en meestal snapt een pup het dan wel.
We zien wel dus, maar in ieder geval erg fijn om te lezen hoe verschillend het bij iedereen verloopt.

Wat betreft het voeren in de bench, daar heb ik een nieuwe vraag over gesteld (over de bench in het algemeen) , om de verschillende onderwerpen een beetje uit elkaar te houden.
jip007
Erelid

Inge O schreef:
jip007 schreef:hier eten er 8 tegelijk , en daar staat ook kleine naqui tussen :wink:
en als 'de 7' klaar zijn maar nog wat honger hebben, nemen ze gewoon nog een hapje naqui :smile: !
denk eerder dat naqui als toetje een hapje dog neemt :mrgreen:
Afbeelding
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

jip007 schreef:
Inge O schreef:
jip007 schreef:hier eten er 8 tegelijk , en daar staat ook kleine naqui tussen :wink:
en als 'de 7' klaar zijn maar nog wat honger hebben, nemen ze gewoon nog een hapje naqui :smile: !
wist je dat van tevoren? dat het een brutaal/pittig mannetje zou zijn?
weg gehaald zit een virus in
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Leonie73 schreef:En de pup moet uiteraard ook niet uit haar bak willen eten want dan zal ze wel even flink worden afgesnauwd en meestal snapt een pup het dan wel.
.
En als je pup straks volwassen begint te worden knauwt hij een keer terug en heb je de poppen aan het dansen. Conflicten om eten kunnen ontzettend escaleren. Zit je straks gezellig met 2 honden bij de dierenarts omdat je ze zo graag samen wil laten eten. :19:
Ik ben helemaal niet voor samen eten. Het zijn geen mensen die hun dag doorkletsen aan tafel. Het zijn dieren die normaal gesproken een rustig en kalm hoekje zoeken om hun buit op te peuzelen.
Hou ze dus gewoon maar lekker apart.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
jip007
Erelid

Sjiel schreef:
jip007 schreef:
Inge O schreef:
wist je dat van tevoren? dat het een brutaal/pittig mannetje zou zijn?
zo erg als dit niet nee :roll:
Afbeelding
indytje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door indytje »

hier eet alles appart smorgens krijgt iedereen brokken en is dit geen probleem maar.s'avonds krijgt hier alles vlees
1 hond in de keuken die afgesloten is 1 hond in het eerste deel van de kamer wat ook afsluitbaar is 2 katten in de hal die afsluitbaar is en 2 katten in het andere gedeelte van de kamer tis wel een gedoe maar zo weet ik wel dat ze allemaal op hun gemakje eten en dat er geen ruzie van komt
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”