Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

verschil tussen je honden?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

jelle
Zeer actief

verschil tussen je honden?

Ongelezen bericht door jelle »

Hoi

soms zie ik hier mensen verschijnen die zich voorstellen met een hond, mooie foto in het onderschrift, verhalen hier en daar over die hond, fotootjes in de fotohoek...
en dan blijkt later of tussen de regeltjes door dat er nóg een hond is.

Daar krijg ik zelf altijd een beetje een gek gevoel bij... en ik vroeg me af of meer mensen dat hebben of dat anderen het misschien beter snappen.
Natuurlijk heb ik met ieder een andere band, maar mijn drie honden zijn mij evenveel waard en ik zou me ook niet kunnen voorstellen het op een forum als dit het eigenlijk maar over een van de drie te hebben en bijna te doen alsof de anderen er niet zijn...

Iemand die het beter snapt?
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
jelle
Zeer actief

basil schreef:ik begrijp wat je bedoelt....je bedoelt dat ik het niet alleen over tapaz moet hebben maar ook over sjefke? :mrgreen:
:eek:

wie? wat? waar?

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
jelle
Zeer actief

basil schreef:
jelle schreef:
basil schreef:ik begrijp wat je bedoelt....je bedoelt dat ik het niet alleen over tapaz moet hebben maar ook over sjefke? :mrgreen:
:eek:

wie? wat? waar?
egnie :tong:
anders had sjefke net als paz in mijn onderschrift gestaan :cheer:
ik zou het al een verrassende timing hebben gevonden als je er een hond bij zou hebben ineens :mrgreen:

maar goed, we gaan een beetje :offt:

Afbeelding

miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Alhoewel ik momenteel meer over Femke praat, heb ik met haar nog niet een band zoals ik dat met tommie heb.
Dus bij mij is het op een vreemde manier omgekeerd.... :denken:
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ja dat vind ik ook zo vaag. Bij mij horen ze er alle 3 net zo veel bij :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

mijn honden zijn allebei gelijk.

wel zal er per onderwerp meer staan over de een of de ander.

sam en show lopen is geen combi net als lola en probleemgedrag, maar verder zijn mijn monsters me allebei even lief!
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ehhh, ik kan ook niet een antwoord geven..... ik snap dat ook niet :19:

Soms wordt er wel gewisseld met foto's van de honden, de ene keer die, de andere keer weer een andere of net toevallig 1 mooie foto van 1 hond. Dat vind ik wel logisch.
Maar constant praten over die ene mooie, fantastische hond en de andere (wellicht wat minder mooi en fantastisch) zo naar de achtergrond schuiven, nee dat snap ik ook niet (ik moet ook eerlijk zeggen dat het mij niet is opgevallen dat dit gebeurt).

Ik heb TWEE poepies en dat zal iedereen weten ook :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Caro. op 20 jan 2005 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
jelle
Zeer actief

miekmiek schreef:Alhoewel ik momenteel meer over Femke praat, heb ik met haar nog niet een band zoals ik dat met tommie heb.
Dus bij mij is het op een vreemde manier omgekeerd.... :denken:
Die band groeit wel. Toen Nora erbij kwam merkte ik ook dat dat wat tijd nodig had, nu Ymke erbij gekomen is geldt hetzelfde, ook al is ze al behoorlijk ingeburgerd.
Maar of die band er nu al helemaal is of niet, het is wél MIJN hond (nou ja, onze hond dan :mrgreen:).

In de gevallen waar ik het over heb zijn de honden vaak al jaren aanwezig, en dan vind ik het altijd zeer bevreemdend.

Afbeelding

miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Ik heb het overigens wel gezien in mijn familie; dat er een tweede hond bijkomt en de oudere hond daardoor helemaal in de verdrukking komt. Dat je heel duidelijk merkt dat de oudere hond niet zo geliefd is als de nieuwe. vreselijk vind ik dat.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Nee dat heb ik niet echt met mijn honden. Obelix vraagt nu wat meer aandacht dan Rataplan dat wel maar ik hou van allebei evenveel al moet dat wel groeien bij mij. Ik word op slag verliefd op een hond maar houden van dat groeit .
Of ging het over mij? Kan dat ik meer over Obelix praat omdat die gewoon meer overhoop haalt :boos:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Met zowel Nika als Marouck heb ik een prima band, ze horen er allebei bij en zijn wat dat betreft gelijk.
Maar met Marouck maak je wel meer mee :mrgreen: , dus ze komt misschien wel wat vaker ter sprake. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
jelle
Zeer actief

Rataplan schreef:Nee dat heb ik niet echt met mijn honden. Obelix vraagt nu wat meer aandacht dan Rataplan dat wel maar ik hou van allebei evenveel al moet dat wel groeien bij mij. Ik word op slag verliefd op een hond maar houden van dat groeit .
Of ging het over mij? Kan dat ik meer over Obelix praat omdat die gewoon meer overhoop haalt :boos:
Neee, kijk, dat je misschien meer over de een praat dan over de ander omdat de een wat meer problemen geeft of geintjes uithaalt is iets anders.
Ze staan wel allebei onder je berichtjes en er is niemand die niet door zal hebben dat jij niet een, maar twee honden hebt.

Afbeelding

Bowie
Actief

Ongelezen bericht door Bowie »

ik heb er inderdaad 3 en er maar 1 in mijn onderschrift staan.
dat heeft voornamelijk te maken met de grootte van je onderschrift en de foto's die ik online heb staan.... ik weet namelijk nog steeds niet hoe je die kleiner maakt. dus vandaar dat ik heb gekozen voor het fotogeniekste hondje :mrgreen:
Groetjes van Marjolein, Bowie, Chanti & Chamook
jelle
Zeer actief

Bowie schreef:ik heb er inderdaad 3 en er maar 1 in mijn onderschrift staan.
dat heeft voornamelijk te maken met de grootte van je onderschrift en de foto's die ik online heb staan.... ik weet namelijk nog steeds niet hoe je die kleiner maakt. dus vandaar dat ik heb gekozen voor het fotogeniekste hondje :mrgreen:
met kleiner maken van foto's kunnen mensen je hier wel helpen hoor...
al valt het ook naar mijn ervaring niet erg mee om drie honden naast elkaar binnen de toegestane afmetingen te proppen :wink:

Afbeelding

Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

We hebben er 7.... vandaar ook geen onderschrift, ze passen er niet allemaal in. :smile:

Maar heb wel meer met mijn "eigen" honden dan met die van mijn vriend. Met mijn eigen honden train ik en 2 daarvan heb ik grotendeels helemaal alleen opgevoed enzo. Ik laat alle honden uit, knuffel en speel met allemaal, maar 4 van de 7 heb ik gewoon meer mee. Andersom is dat trouwens ook zo. De pup/jonge hond zijn we allebei gek mee, omdat hij echt van ons beiden is.... wie er ook straks mee gaat trainen.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
Martin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Martin »

Vindt ik ook een beetje vreemd , als de ene hond altijd in de picture is en de andere als het ware genegeerd wordt , bij ons zijn ze gelijkwaardig en er wordt er hier nooit een voorgetrokken, ook al zijn ze verschillend ,Buck is mijn hond en die neem ik erg serieus, Jessy is onze clown in huis , maar ze zijn ons allebij even lief.
marisa
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door marisa »

Ik heb er ook maar 2 van de 3 in mijn onderschrift. Maar dat heeft niets te maken met dat de ander minder is hoor. Ik heb het gewoon nog niet voor elkaar gekregen om van 3 foto's een groot geheel te maken.
Ze zijn me alledrie even lief en het heeft dus gewoon met het onhandige van mij te maken.
Afbeelding
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Op het moment staat alleen Senna in mijn onderschrift, maar dat is puur omdat ik het een mooie foto vind. Het kan maar zo zijn dat ik er morgen weer een andere onder heb staan.
Ik heb ze ook wel alle 4 in mijn onderschrift gehad, kan ook prima. Ze zijn me alle 4 even lief.
AfbeeldingAfbeelding
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Hier ook 3 honden, waarvan maar 2 in onderschrift. Van Ivan heb ik geen leuke foto, die staat er altijd zo raar op :19:
Maar ik hou van alledrie evenveel hoor :wink:
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Haha iedereen begint zich gelijk te verontschuldigen. :mrgreen:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
jelle
Zeer actief

M@ri@nne schreef:Haha iedereen begint zich gelijk te verontschuldigen. :mrgreen:
en de grap is dat ik al die mensen niet eens bedoel. Want van allemaal is het wel duidelijk hoeveel honden ze hebben en is er niet eentje "weggemoffeld"... :mrgreen:

Afbeelding

tikaatje
nieuw lid

Ongelezen bericht door tikaatje »

Ik wou het net zeggen! Iedereen voelt zich aangesproken. :smile: Maar ik vermoed dat geen van de mensen hier zich aangesproken hoeft te voelen (voor zover ik dat kan beoordelen.. ik kom nog maar net kijken hier haha) En ja ik heb echt maar 1 hond hahaha
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

jelle schreef:
M@ri@nne schreef:Haha iedereen begint zich gelijk te verontschuldigen. :mrgreen:
en de grap is dat ik al die mensen niet eens bedoel. Want van allemaal is het wel duidelijk hoeveel honden ze hebben en is er niet eentje "weggemoffeld"... :mrgreen:
Hahahaha, jouw vraag deed me gewoon realiseren waarom ik nu eigenlijk "meer" heb met een aantal dan met de anderen.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

jelle schreef:
Zal ik het dan maar toegeven?

Ok ik heb er hier nog 1, een sjiwawa. :smile:

Maar on topic.
Ik heb dat ook niet dat ik meer voor de 1 dan voor de ander voel. Ze zijn erg verschillend maar even belangrijk.
Nu heb ik ze wel alletwee tegelijk gekregen en kan ik mij wel voorstellen dat als je er 1 eerder krijgt en daar een hoop mee meemaakt dat die je dan wat meer doet.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
jelle
Zeer actief

M@ri@nne schreef:
jelle schreef:
Zal ik het dan maar toegeven?

Ok ik heb er hier nog 1, een sjiwawa. :smile:
een echte of heet ie alleen zo? :mrgreen:
Maar on topic.
Ik heb dat ook niet dat ik meer voor de 1 dan voor de ander voel. Ze zijn erg verschillend maar even belangrijk.
Nu heb ik ze wel alletwee tegelijk gekregen en kan ik mij wel voorstellen dat als je er 1 eerder krijgt en daar een hoop mee meemaakt dat die je dan wat meer doet.
Dat de band kan verschillen geloof ik ook wel. Wat nog iets anders is dan dat de een ook echt meer waarde voor je heeft dan de ander. Maar tot op een dusdanig niveau dat driekwart van het forum niet eens weet dat die hond ook nog bestaat?

Afbeelding

twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ja ik snap dat ook niet dan hebben ze heel stiekum ineens swiffers :roll: maar ze hebben het er nooit over alleen over hun grote honden die weet ik het niet wat kunnen
ik snap dat echt niet ik heb grote honden gehad en kleine maar voor mij waren ze allemaal speciaal trouwens ook mijn katten en zo
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Mijn beide honden zijn me even lief en ik zou even veel moeite hebben om de een kwijt te zijn, als de ander.
Wat al eerder gezegd is, met een jonge hond of pup maak je over het algemeen wat meer mee, dus is het dan wel logisch ook dat die naam wat vaker over het forum zweeft.
Toen wij nog 3 honden hadden, maakten we met het ouwetje Rex het minste mee (die lag de hele dag alleen nog maar) en met Nozem van een paar maandjes oud des te meer!
Maar Rex is net zo belangrijk voor mij geweest als Nozem of Sjefke, dat was onze eerste hond en heeft daarom alleen al ook een heel speciaal plekje in mijn hart gekregen.

Maar nou zit ik mezelf ook al te verdedigen zie ik! :wink:
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Oke ik beken... ik heb er nog 3 rondlopen :mrgreen:

nanni Nanka en Roxy

(niet vertellen dat 2 ervan konijntjes zijn :smile: )
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik denk dat ik weet wat je bedoelt met je vraag.

bijvoorbeeld martin, die heeft buck en djessy, klaar. bij sommige andere leden lijkt dat ook zo te zijn, pietje heeft fifi, klaar! maar dan ineens komt er eenp post over het andere hondje van pietje waar nog nooit iemand van gehoord heeft.

ik zie het meer op rasfora dan hier.

op een rasforum plaatsen mensen vaak alleen het ras waar het forum overgaat en als er dan toevallig nog een labrador rondloopt dan zie of hoor je daar nooit wat van.
Afbeelding
majelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door majelle »

Ik heb 2 honden, Bikkel en Elmas, ze stonden eerst allebei in mijn onderschrift. Maar over Bikkel heb ik het meer omdat die nog alleen bij mij woont, Elmas woont bij mijn opa en oma aan de overkant dus daar maak daar doe ik niet zoveel meer mee. Ze komt overigens wel weer terug hoor :wink:

groetjes majelle
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”