Vanmiddag, toen ik buiten was met de honden, deed Amar zo apart!
Ze rende heel hard heen en weer, ging dan naar Senna toe en stond onwijs tegen haar te blaffen. Daarbij zakte ze door haar poten, ik had het idee dat ze Senna aan het uitdagen was voor een spelletje.
Senna wist niet goed hoe ze hier op moest reageren. Op een gegeven moment probeerde Amar haar beetjes te geven in haar flank zeg maar. Senna draaide zich dan razendsnel om en Amar begon weer als een idioot te blaffen. Niet boos, het leek heel enthousiast. Ook gooide ze haar kont tegen Senna aan en wel zo, dat ze probeerde over Senna heen te komen. Natuurlijk wou Senna dit niet en die draaide dan snel weg.
Op een gegeven moment renden ze dan toch achter elkaar aan, waren ze aan het spelen. Als ze elkaar dan tegekwamen, hingen zel al spelend in elkaar. Maar zodra Amar iets te ver ging, begon Senna ontzettend te gillen. Amar hield dan ook direct op.
Wat betekent dit? Zouden die twee bezig zijn de rangen te regelen? Of zou het zomaar opeens duidelijk zijn? Senna heeft echt opeens heilig ontzag voor Amar (ook voor Xitan trouwens).
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat bedoelt Amar hiermee?
Moderator: moderatorteam
-
tbeast
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
-
tbeast
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
Ze zijn geen van beiden gecastreerd. Wel is het zo dat Amar misschien loops zou moeten worden. Vorige keer was gelijk met Senna. Die is het inmiddels al weer geweest, maar Amar liet nog even op zich wachten.Inge O schreef:dit lijkt me een beetje op hofmakerij-gedrag (zeker ook met dat gillen en zo). één van de twee gecastreerd? of iemand loops aan het worden?
Maar maken teven elkaar het hof dan?
-
Marja
- Zeer actief
Volgens mij is het gewoon uitdagen om te spelen hoor.
Je beschrijft precies het gedrag van Zara en Stapper.
Zara doet dit ook altijd, eerst door de poten zakken en uitdagend blaffen, kom je spelen!
Stapper heeft daar nooit zin in, dus begint Zara hem te "bijten"in zijn poten of in zijn kont, net zolang tot Stapper ook begint te rennen.
Meestal stopt Stapper na 2 min alweer en dan begint het hele gedoe weer van voor af aan
Je beschrijft precies het gedrag van Zara en Stapper.
Zara doet dit ook altijd, eerst door de poten zakken en uitdagend blaffen, kom je spelen!
Stapper heeft daar nooit zin in, dus begint Zara hem te "bijten"in zijn poten of in zijn kont, net zolang tot Stapper ook begint te rennen.
Meestal stopt Stapper na 2 min alweer en dan begint het hele gedoe weer van voor af aan
groetjes Marja Zara en Stapper