Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wel bench, niet bench?
Moderator: moderatorteam
-
Leonie73
- geregistreerd lid
Wel bench, niet bench?
Ik heb een hond van drie jaar oud.
Ik heb nooit met een bench gewerkt, ik dacht altijd dat dat alleen maar voor niet-opgevoede honden was of voor mensen met kleine kinderen...
Maar goed ik ben er dus nu achtergekomen dan velen van jullie een bench ideaal vinden.
Mijn hond heeft gewoon een eigen kussen en daar blijft ze dan ook op liggen op commando. Niet als straf maar gewoon op d'r plaats bedoel ik.
Nu krijg ik een pup erbij.
Ik neem aan dat het dan moeilijk wordt om de oude hond netjes te laten liggen als de kleine haar steeds gaat klieren en dan lekker wegrennen...
Ik heb twee maanden geleden een pup gehad (helaas overleden) en dit gebeurde er dus inderdaad. Lekker klieren en dan luistert de oude hond ook moeilijker.
Nu denk ik dus aan een bench, maar eerlijk gezegd ben ik daar niet kapot van (ik bedoel van dat massale ding, of twee beter gezegd, in de woonkamer).
Ik snap dat een hond dan lekker een eigen plekje heeft, maar dat heeft ze nu ook...
Als het de bedoeling is om haar even op haar plaats te laten liggen bijvoorbeeld, zonder dat je naar haar om moet kijken, is het dan ook niet een mogelijkheid om een haak in de grond te slaan en haar dan "vast" maar "open" en op haar plaats te laten liggen?
Gewoon een beetje speling maar dat wel open in de woonkamer...
Buiten in de tuin heb ik dat ook voor als er gasten komen in de zomer die bang zijn van een hond en dat werkt prima, dan gaat ze ook lekker rustig liggen.
Of zien jullie dit anders?
Ik heb nooit met een bench gewerkt, ik dacht altijd dat dat alleen maar voor niet-opgevoede honden was of voor mensen met kleine kinderen...
Maar goed ik ben er dus nu achtergekomen dan velen van jullie een bench ideaal vinden.
Mijn hond heeft gewoon een eigen kussen en daar blijft ze dan ook op liggen op commando. Niet als straf maar gewoon op d'r plaats bedoel ik.
Nu krijg ik een pup erbij.
Ik neem aan dat het dan moeilijk wordt om de oude hond netjes te laten liggen als de kleine haar steeds gaat klieren en dan lekker wegrennen...
Ik heb twee maanden geleden een pup gehad (helaas overleden) en dit gebeurde er dus inderdaad. Lekker klieren en dan luistert de oude hond ook moeilijker.
Nu denk ik dus aan een bench, maar eerlijk gezegd ben ik daar niet kapot van (ik bedoel van dat massale ding, of twee beter gezegd, in de woonkamer).
Ik snap dat een hond dan lekker een eigen plekje heeft, maar dat heeft ze nu ook...
Als het de bedoeling is om haar even op haar plaats te laten liggen bijvoorbeeld, zonder dat je naar haar om moet kijken, is het dan ook niet een mogelijkheid om een haak in de grond te slaan en haar dan "vast" maar "open" en op haar plaats te laten liggen?
Gewoon een beetje speling maar dat wel open in de woonkamer...
Buiten in de tuin heb ik dat ook voor als er gasten komen in de zomer die bang zijn van een hond en dat werkt prima, dan gaat ze ook lekker rustig liggen.
Of zien jullie dit anders?
-
tbeast
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
Bedoel je nu een bench voor de nieuwe pup of voor de hond die er nu al is?
Als de volwassen hond nu geen bench heeft, zou ik 'm daar ook niet in stoppen als de pup er is.
Voor de pup kun je overwegen een bench te gebruiken. Je kunt ook overwegen het dier los te laten in een ruimte waar hij verder niet veel aan kan richten. Verder zeg ik niets over een bench......
Als de volwassen hond nu geen bench heeft, zou ik 'm daar ook niet in stoppen als de pup er is.
Voor de pup kun je overwegen een bench te gebruiken. Je kunt ook overwegen het dier los te laten in een ruimte waar hij verder niet veel aan kan richten. Verder zeg ik niets over een bench......
- Rossi
- Zeer actief
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Een bench is geen noodzakelijk iets maar wel makkelijk. Vastleggen zou ik niet doen, wat als ze verstrikt raakt in de lijn als je er niet bijbent? Dan zou ik eerder kiezen om een stukje af te zetten....
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Als je gevoelsmatig niet achter een bench staat zou ik er niet aan beginnen, dikke kans dat dat ding dan binnen no time ongebruikt ergens staat
Ik vind ze erg prettig, en zeker toen Marouck kwam was dat voor haar de enige manier om haar tot rust te brengen. Nu is Marouck nogal een hyperactief gevalletje die dus gewoon de hele dag doorging als ze de kans had.
De bench staat hier nu gewoon in de kamer en beiden liggen er regelmatig in, de deur wordt echter zelden meer gesloten (alleen tijdens het stofzuigen sluit ik Marouck nog weleens even op, die valt na 2,5 jaar nog steeds de stofzuiger aan en zonder een herder aan de slang hangend gaat het toch wat makkelijker
)
Ik vind ze erg prettig, en zeker toen Marouck kwam was dat voor haar de enige manier om haar tot rust te brengen. Nu is Marouck nogal een hyperactief gevalletje die dus gewoon de hele dag doorging als ze de kans had.
De bench staat hier nu gewoon in de kamer en beiden liggen er regelmatig in, de deur wordt echter zelden meer gesloten (alleen tijdens het stofzuigen sluit ik Marouck nog weleens even op, die valt na 2,5 jaar nog steeds de stofzuiger aan en zonder een herder aan de slang hangend gaat het toch wat makkelijker
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
Jolly
- Zeer actief
Ik heb hier ook een bench gebruikt de eerste 2 maanden en daarna heb ik dat ding ook uit de huiskamer gegooid, ik had hem geleend want anders had ik het ook niet aangeschaft.Daar ik een oude reu erbij heb zag ik dat niet zitten met een pup erbij. De eerste weken is het prettig voor de pup om hem daarin te laten rusten, en tevens voor s'nachts. Langzaam aan heb ik hem eraan laten wennen dat hij niet meer in hoefde.
Groetjes Jolanda

- Mama Sanneke
- Zeer actief
Ja is ook een goed idee, gewoon stukje afzetten, met een hekje ofzo.Lysette schreef:Een bench is geen noodzakelijk iets maar wel makkelijk. Vastleggen zou ik niet doen, wat als ze verstrikt raakt in de lijn als je er niet bijbent? Dan zou ik eerder kiezen om een stukje af te zetten....
eventueel bijblijven in het begin zodat je kan zien hoe je oudere hond reageerd op de nieuwkomer.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Re: Wel bench, niet bench?
Ik vind ook dat je dat niet moet doen. Je kan niet je oudere hond commanderen op zijn plaats te blijven terwijl die kleine steeds komt klieren. De oudere hond heeft gewoon het recht die kleine weg te jagen of op zijn nummertje te zetten. Als je oudere hond durft te corrigeren is het gelazer van de pup snel genoeg over.Leonie73 schreef: Ik neem aan dat het dan moeilijk wordt om de oude hond netjes te laten liggen als de kleine haar steeds gaat klieren en dan lekker wegrennen...
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

-
Sjiel
- Zeer actief
Wat zou jij doen (of juist niet) als de oudste hond een mietje is en dus niet de pup corrigeert?Eline* schreef: Als je oudere hond durft te corrigeren is het gelazer van de pup snel genoeg over.
weg gehaald zit een virus in
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Als de pup de oudste hond echt piepelt zou ik mijn oudste hond steunen. Vaak zie je dan dat ze vanzelf een keer proberen de pup op zijn nummer te zetten. Insteek zou van mij overigens wel zijn me er niet mee te bemoeien.Sjiel schreef:Wat zou jij doen (of juist niet) als de oudste hond een mietje is en dus niet de pup corrigeert?Eline* schreef: Als je oudere hond durft te corrigeren is het gelazer van de pup snel genoeg over.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Ik heb dat aan de hand gehad na een uit de hand gelopen correctie van Nika toen Marouck 7 weken oud was en dus net hier was.Sjiel schreef:Wat zou jij doen (of juist niet) als de oudste hond een mietje is en dus niet de pup corrigeert?Eline* schreef: Als je oudere hond durft te corrigeren is het gelazer van de pup snel genoeg over.
Na die correctie, waarbij Nika beet, durfde ze niet meer te corrigeren, liet dus alles toe.
Ik ben Nika gaan steunen, corrigeerde voor haar zeg maar.
Nika had 1 veilige plek en dat was de bank, lag ze op de bank dan moest Marouck haar met rust laten. Gelukkig was dat snel duidelijk. Nika zocht ook echt steun, zocht oogcontact met me als Marouck niet van ophouden wist.
Toen Marouck wat groter was durfde Nika af en toe weer wat tegengas te geven en heb ik me er niet meer echt mee bemoeid. Toen Marouck een maand of 7 á 8 was heeft ze definitief de leiding over Nika genomen.
Groetjes Inge