Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Af en toe toch wel lastig.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

idorh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Af en toe toch wel lastig.

Ongelezen bericht door idorh »

De laatste weken had Bruno mijn oudste Saarlooswolfhond nogal wat rijgedrag op de ander 2 SWH ivm de lucht van een loopse Whippet teef van ons.
De reuen beten van zich af, het ging over maar de laatste 2 weken hoorde ik de honden regelmatig te keer gaan en met een brul van mij stopte het meestal.
Als ik er eenmaal bij was kon ik niet zien wat er gebeurd was.

Maar soms was Bruno licht gewond aan zijn wangen, dus Bruno zou evt moeilijk gedaan hebben.
Toevallig vanmorgen zag ik wat er gebeurde, ik keek van binnenuit de schuur naar buiten , en zag dat Bruno naar Onix liep maar Onix gromde niet maar trok zijn lippen op en liet zijn tanden zien, maar Bruno is nu 100% blind door de PRA en zag niet de waarschuwing en liep door toen wilde Onix aanvallen maar ik kon hem tot orde roepen.
Ja het is lastig maar Bruno moet toch iets ontwikkelen het zij geur of wat dan ook om te begrijpen dat er een waarschuwing is, ik zou anders niet weten om het op te lossen, Bruno of de ander kan ik niet in huis halen want ze willen niet zonder elkaar.

Ik vind het toch zo jammer dat een RV niet open spel speelt en hun ervaring naar buiten brengt met slecht ziende honden, we kunnen er allemaal wat van leren er mee om te gaan.

Gr Bertus.
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

Ja das toch een vervelend probleem, daar kun je weinig aan doen volgens mij
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Waar en hoe houd je je honden? Ik heb eigenlijk altijd zicht op mijn honden.
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Nestbroertje van Sheila nam toen hij slechter ging zien het zekere voor het onzekere: elke vreemde reu werd gepakt.
Met Sheila en het asielhondje, dat we 2 dagen gehad hebben, ging het ook helemaal niet mede omdat Sjiel hem niet kon zien. Dit was al de reden dat er geen pup bij was gekomen.
Het blijft lastig, Bertus. Vooral met honden die erg op de etiqette zijn :19:
weg gehaald zit een virus in
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”