Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
grote rassen laat volwassen
Moderator: moderatorteam
- Snorko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriers
- Aantal honden: 3
grote rassen laat volwassen
Van veel grotere rassen wordt gezegd dat ze laat volwassen zijn (met ong. 2 jaar ofzo) en dat je er beter pas een tweede hond bij kan doen als de eerste volwassen is.
Zou het dom zijn om bij onze Ridgeback als ze 15 maanden is een pup (van een klein ras ) er bij te nemen?
Welke problemen zou je dan eventueel kunnen verwachten?
Maakt het werkelijk veel verschil om dit met een leeftijd van 2 jaar te doen dan al met 15 maanden?
Met 2 jaar is een hond toch ook nog volop jong en speels?
mvg Erik
Zou het dom zijn om bij onze Ridgeback als ze 15 maanden is een pup (van een klein ras ) er bij te nemen?
Welke problemen zou je dan eventueel kunnen verwachten?
Maakt het werkelijk veel verschil om dit met een leeftijd van 2 jaar te doen dan al met 15 maanden?
Met 2 jaar is een hond toch ook nog volop jong en speels?
mvg Erik

- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
Bram was net een jaar toen Thijs erbij kwam en bij ons is het goed gedaan. Ik weet ook niet of het echt met de leeftijd te maken heeft, de jongens zullen samen oud worden (dat hopen wij althans van harte) en zullen ook relatief snel na elkaar overlijden, dat is vaak wat mensen willen vermijden dus laten ze er meer jaren tussen.

- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
-
- Vaste gebruiker
natuurlijk is een hond met 2jaar nog speels en druk,maar het grote voordeel is dan wel dat hij/zij de pubertijd door is en enigzins een beetje knap is opgevoed,je hebt er niet meer je handen vol aan omdat hij/zij dan al vrij stabiel in karakter is en je heb aan een nieuwe hond je handen vol aan.tussen mijn honden zit bijna drie jaar,mijn oudste was dus al een redelijk stabiel hondje die de regels al goed door had,dat was maar goed ook,had me handen vol aan de jongste.ik ben blij dat ik dat zo gedaan heb anders had ik twee honden moeten opvoeden(pup en puber)
een hond is je beste vriend,daarom kies ik voor flatcaoatedretriever
- Maureen en de meiden
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Aantal honden: 2
Wij hebben er mee gewacht totdat Beau de 2 jaar was gepasseerd. Toen werd ze echt "volwassen" maar dan meer in het luisteren. Ik kon er toen op vertrouwen dat ze goed luisterde en niet zomaar spontaan meer met bananen in de oren haar eigen weg ging.
Beau is nu bijna 3 jaar en Nanou is nu 14 weken. Ik kan alle aandacht op die kleine donder vestigen en Beau helpt me een handje mee.
Beau is nu bijna 3 jaar en Nanou is nu 14 weken. Ik kan alle aandacht op die kleine donder vestigen en Beau helpt me een handje mee.

Groetjes van Maureen en een natte neus van Beau en Nanou!
- martine
- Zeer actief
- Contacteer:

sommige rasen zijn inderdaad later volwassen dan andere
heeft niks met speelsheid te maken de ene blijft speels de andere is nooit echt speels
om heel jong een tweede hond te nemen dus als ze beide nog echt pup zijn is in verband met opvoeding en tijd die de doorsnee mens in zijn hond kan steken niet aan te raden
met een al wat opgevoede hond gaat het makkelijker anders heb je er twee die alles nog moeten leren en elkaar op deugniet streken uitdagen;
speels heeft niets met volwassen zijn te maken , gelukkig , maar vooral met het fysiek volgroeid zijn en geestelijk maar dan in de zin van
stressbestendig ervaring, minder beinvoedbaar door externe factoren
spelen en gek doen hangt van de manier van je opvoeding en je ras af
als je hond zijn karakter niet gebroken is door je manier van opvoeden
blijven de meeste speels hoor , is een beetje rasgebonden wel maar een
pronkrug zou tot hoge leeftijd speels moeten zijn
geen zorgen

de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
www.dogs-dream.com
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Helemaal normaal is denk ik inderdaad teveel gevraagd voor podenco's.Podenji schreef:ik weet dat ibicencos "laat "volwassen zijn, zeker pas met 3 a 4 jaar voor ze zich wat rustige ren normaler gaan gedragen, maar ja volgens mij wordt een ibi nooit normaal

Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Niet alleen podenco's hebben dat probleem....Nieve is nu bijna 4 en ik begin nu eindelijk het idee te krijgen dat ze iets serieuzer wordt. Bij Akita's en GJD's zeggen ze dat ze tussen de 3 en 5 jaar volwassen zijn. Toen Nieve na 3 jaar nog zo ontzettend onbehouwen was had ik de hoop al opgegeven
Maar ondanks dat ze nog regelmatig vreemde acties heeft, waarin ze compleet losgeslagen is, wordt ze naar mijn idee gewoon vaker serieus.

When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!