Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hallo allemaal
De rotweiler van mijn zusje is overdag bij mij daar zij werkt.
Hij is 10 maanden en heeft groei pijn dus hij mag niet rennen met andere honden. Hij luistert heel goed en is heel lief maar nu komt het probleem, als hij andere honden ziet spelen wilt hij mee rennen en trekt heel hard aan de lijn. Soms geeft hij zo een ruk dat je hem haast niet meer kan houden. Ik heb al geprobeerd om heel streng te zijn of hem af te lijden met speeltjes of met lekkers maar niets helpt hij wil gewoon spelen.
Ik ben beslist geen beginneling en heb altijd honden gehad, maar nu weet ik het even niet meer.
Groetjes van Carina
Laatst gewijzigd door Carina op 30 jan 2005 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat is niet van toepassing. Hij luistert perfekt nog beter dan mijn eigen hond. Hij is ook heel goed opgevoed en loopt netjes naast je, Het probleem is als hij andere honden ziet spelen en rennen dan wilt hij ook zo graag mee spelen en trekt dan heel hard. Het is ook te begrijpen het is een jonge hond en wil ook zijn energie kwijt, maar het mag niet door de groei pijn. Normaal zou me dat ook niets uitmaken en hem gewoon mee trekken, maar hij is heel groot voor een rottweiler en weegt al 50 kilo dat trek je niet zo maar mee. Mijn vraag is wat kan ik nog doen zonder bijna mee gesleurd te worden.
Groetjes van Carina
Carina schreef:Dat is niet van toepassing. Hij luistert perfekt nog beter dan mijn eigen hond. Hij is ook heel goed opgevoed en loopt netjes naast je, Het probleem is als hij andere honden ziet spelen en rennen dan wilt hij ook zo graag mee spelen en trekt dan heel hard. Het is ook te begrijpen het is een jonge hond en wil ook zijn energie kwijt, maar het mag niet door de groei pijn. Normaal zou me dat ook niets uitmaken en hem gewoon mee trekken, maar hij is heel groot voor een rottweiler en weegt al 50 kilo dat trek je niet zo maar mee. Mijn vraag is wat kan ik nog doen zonder bijna mee gesleurd te worden.
Groetjes van Carina
Luka trekt ook als ie andere honden ziet.
Onlangs kwam ik een trainster met twee honden tegen en die zei
me om hem te laten zitten en blijven zitten, niet toegeven zei ze.
Tja gaan zitten doet ie wel, maar blijven
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans Ik ben gewoon mezelf
Carina schreef:Dat is niet van toepassing. Hij luistert perfekt nog beter dan mijn eigen hond. Hij is ook heel goed opgevoed en loopt netjes naast je, Het probleem is als hij andere honden ziet spelen en rennen dan wilt hij ook zo graag mee spelen en trekt dan heel hard.
De overgang van goed luisteren onder niet afleidende omstandigheden en goed luisteren bij de grote afleiding van andere honden is misschien te groot. Ik zou dit langzaam opbouwen door te trainen op aandacht voor jou tijdens het lopen, waarbij je de afstand tot afleidingen langzaam een beetje opbouwt. Belle vond dit in het begin ook heel moeilijk, daarom heb ik eerst een tijdje zoveel mogelijk geprobeerd te vermijden dat we andere honden op korte afstand tegenkwamen (door ogen in mijn achterhoofd te hebben en desnoods even over te steken). Ik ben toen gaan belonen voor aandacht terwijl er een hond op zo'n 10 meter afstand liep. Toen dat goed ging 9 meter enz. Als je dit heel consequent doet (maar dat is natuurlijk lastig bij de hond van een ander) gaat je hond op een gegeven moment vanzelf al naar je opkijken als er een hond langskomt, omdat hij een koekje verwacht.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42) Catootje 12-05-05 - 17-09-09 Chiva ? - ? -91 - 08-01-10 Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Carina schreef:Dat is niet van toepassing. Hij luistert perfekt nog beter dan mijn eigen hond. Hij is ook heel goed opgevoed en loopt netjes naast je, Het probleem is als hij andere honden ziet spelen en rennen dan wilt hij ook zo graag mee spelen en trekt dan heel hard. Het is ook te begrijpen het is een jonge hond en wil ook zijn energie kwijt, maar het mag niet door de groei pijn. Normaal zou me dat ook niets uitmaken en hem gewoon mee trekken, maar hij is heel groot voor een rottweiler en weegt al 50 kilo dat trek je niet zo maar mee. Mijn vraag is wat kan ik nog doen zonder bijna mee gesleurd te worden.
Groetjes van Carina
Luka trekt ook als ie andere honden ziet.
Onlangs kwam ik een trainster met twee honden tegen en die zei
me om hem te laten zitten en blijven zitten, niet toegeven zei ze.
Tja gaan zitten doet ie wel, maar blijven
Ja maar of je een trekkend poedeltje aan de lijn hebt of een rottweiler dat is een heel verschil, van een poedel zul je geen lange arm krijgen, maar van een rottweiler wel. Ook mijn Golden is beresterk, en ik moet me echt schrap zetten als hij ergens beslist naar toe wil, wat ik dus niet toelaat. Maar ja ik weeg ook maar 48 kilo, dus moet ik me wel schrap zetten.
Gisteravond kwam ik weer zo'n Malthezertje tegen en dat dingske deed me toch lelijk, als ik dan tegen mijn Golden zeg, mooi doorlopen doet hij dat ook netjes.
Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
wou ik net ook zeggen een gentle leader
en zoals hiervoor ook al , dan is hij nog niet volledig gehoorzaam
maar gehoorzaam als er geen prikkels zijn
of hij mag spelen of niet maakt niet uit hij is aan de lijn
en mag niet trekken
nog gewoon gehoorzaamhiedswerk aan de winkel hoor
Martine
Kun je niks verzinnen om hem al wat af te matten VOORDAT je gaat wandelen met hem.
Het klinkt gewoon alsof hij een hoop opgepotte energie heeft en zodra hij andere honden ziet begrijpelijkerwijs uit z'n dakje gaat.
Het blijft natuurlijk moeilijk om iets te verzinnen waar ze moe van worden zonder ze lichamelijk te belasten, maar ik denk bijv. aan het oplossen van probleempjes zoals het verstoppen van een geliefd speeltje en hem te laten zoeken of bijv. nieuwe dingen te leren dmv de clickertraining. Dat is allemaal geestelijke inspanning waar ze ook heel moe van worden.
Als je hem daarna uit laat is het minder een "uitraasrondje" en meer een sanitaire stop.
ik ken dat toen ik in de prak lag met mijn schouders en ging wandelen met de sint bernard van 70kg heb ik hele kleine stukjes kaas in mijn jaszak gedaan en vroeg steeds haar aandacht als er wat tegemoet kwam.en daarop beloonde ik gelijk het ging super en zeker om het lekkers wat ze kreeg. als we naar de dokter gaan gebruik ik die kaaskoekjes echt geweldig.
groetjes