Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bomen slopen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

guimaraes
geregistreerd lid

Bomen slopen

Ongelezen bericht door guimaraes »

Hallo, ik heb een berner senner (teef) die door het dolle heen gaat als ik met haar in het bos wandel. Van elke boom die ze ziet moet ze wel een tak afbijten, of stukken boomschors eraf pellen. Mensen die dat zien staan echt verbijsterd te kijken :eek: , het is ook enigzins wel lachwekkend maar volgens mij mankeert ze iets. Zie je het voor je, een berner senner die als een beer tegen een boom op gaat staan, vervolgens aan een tak gaat hangen om die eraf te rukken? Maar het meest vreemde vind ik toch wel het pellen van boomschors. :denken: Heeft iemand enig idee wat er met die gekke hond aan de hand is?
binno
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador
maltezer
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door binno »

guimaraes schreef:Maar het meest vreemde vind ik toch wel het pellen van boomschors. :denken:
Hoe oud is de hond? Eet ze de schors ook op? En is het dan enkel de schors van bepaalde bomen met een dikke schors? Onze logeerhond doet dat namelijk ook met periodes.
Ik weet niet waarom ze dat doet. Gewoon lekker of ergens een tekort aan misschien?
Of je hebt gewoon een gekke hond... :mrgreen:
Het kan gewoon haar manier van spelen en afreageren zijn, gewoon leuk doen zeg maar. :19: Als je het liever niet hebt, probeer haar dan op die momenten met iets anders af te leiden waar ze wel mag mee spelen.
Afbeelding
Moos (labrador) Gian (maltezer)
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

binno schreef:Als je het liever niet hebt, probeer haar dan op die momenten met iets anders af te leiden waar ze wel mag mee spelen.
Natuurlijk heb je dit "liever niet". Zou een fijne boel worden als iedere hond dit deed, leuk al die afgekloven bossen!

Ik zou hier maar eens mee aan de slag gaan en haar dit afleren. De keren dat ik zoiets als dit heb zien gebeuren was het aangeleerd gedrag, mensen die erop kickten om hun hond te zien bijten.
AfbeeldingAfbeelding
guimaraes
geregistreerd lid

Ze is 9 jaartjes oud, maar als ze zo bezig is lijkt ze net een jonge hond.
We hebben haar 8 jaar geleden uit het asiel gehaald. Ze is bang voor andere mensen, en ze wil bijna nooit met andere honden spelen.
Het is "speels" gedrag dat ze vertoont bij het slopen van bomen. Ik zal haar vanmiddag mee naar het bos nemen, en even een filmpje maken van haar gedrag.
binno
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador
maltezer
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door binno »

bram en thijs schreef:
binno schreef:Als je het liever niet hebt, probeer haar dan op die momenten met iets anders af te leiden waar ze wel mag mee spelen.
Natuurlijk heb je dit "liever niet". Zou een fijne boel worden als iedere hond dit deed, leuk al die afgekloven bossen!

Ik zou hier maar eens mee aan de slag gaan en haar dit afleren. De keren dat ik zoiets als dit heb zien gebeuren was het aangeleerd gedrag, mensen die erop kickten om hun hond te zien bijten.
Heb me misschien een beetje verkeerd uitgedrukt. :mrgreen:
Er is natuurlijk wel verschil tussen af en toe een keer een stukje schors eten om onbekende reden (zoals bij onze logeerhond dus, beetje te vergelijken met gras eten...), en het dwangmatig hele bomen afkluiven!
Dat zou ik ook zeker niet toelaten en eventueel ook naar de oorzaak gaan zoeken. Bij deze Berner is het blijkbaar 'gewoon'(?) speelgedrag en dan zou ik haar zeker een alternatief aanbieden om te spelen.
Het in de takken hangen en bijten vind ik sowieso niet kunnen en zou ik al helemaal niet tolereren.
Het is in dit geval wel niet te vergelijken met 'bepaalde type mensen' die hun 'bepaalde type honden' dat met trots aanleren, maar toch... niet toelaten dus ! :wink:
Afbeelding
Moos (labrador) Gian (maltezer)
guimaraes
geregistreerd lid

Nee haha inderdaad, ik heb haar dat zeer zeker niet aangeleerd.
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Hihi, bekend probleem. Whooper had dat toen hij in het begin bij ons kwam ook zoooo erg. Werd er helemaal gestoord van. Had ik hem los, bleef hij wat achter om jonge boompjes uit de grond te rukken! Nou, kwaaier kan je mij niet krijgen, dus dat werd een tijd lang het recht van de sterkste. De kunst is om zo te corrigeren op stem dat hij door heeft dat je dat echt niet tolereert, maar dat hij er ook voor beloond wordt als hij datzelfde boompje links laat liggen. Dus NEEEE, hond reageert en laat los, Goedzo.... Hier en nog is Goedzo. Nu heb ik hem zover dat hij heel af en toe boomstammetjes die over een sloot gegooid zijn nog wel is wil pakken. Mijn Nee-correctie werkt hartstikke goed en dan komt ie automatisch voor en staat er een beloning tegenover.
Het normale schors van takken op de grond eten laat ik wel gaan. Dat is goed voor ze, maar die boompjes zijn verboden.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Meestal komt het doordat een eerdere eigenaar met stokken ging gooien die hij eerst onder luidt gelach samen met de hond van een boom ging trekken. Wuilus heb ik dat ook per ongeluk aangeleerd. Samen aan een tak trekken en dan vervolgens stokken gooien, de ultieme beloning. Ik vond het ook stoer als ze in takken ging hangen. Op een gegeven moment was het zo erg dat ze steeds aan kwam rennen als ik in de buurt van lage bomen stond om met veel gegrom die boom aan te vliegen. Vooral als ik ernaast stond of nog erger een tak vasthield kreeg ze haast prooinijd op bomen :eek:

Ik zou haar een dummie kopen en dan daarmee spelen. Gaat ze naar een boom dan zou ik die dummie pakken en een spel beginnen zodat ze het vergeet. Is ze helemaal dol op de dummie dan kan je die in haar bek doen in het bos. Wel eerst helemaal gefixeert maken op die dummie anders werkt het niet :wink:
Afbeelding
annepanne

Ongelezen bericht door annepanne »

Die van mij heeft t ook. Vooral als je effe stil blijft staan. Gaat ze om zich heen kijken van, nou, dan maar een andere tijdsinvulling zoeken, en boompje pellen en eten valt goed in die categorie. Maar als er geen boompje voorhanden is, dan pakt ze wel wat gras, of zand, of...
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”