Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Reu plast over plasjes van teefje
Moderator: moderatorteam
-
Essy
Reu plast over plasjes van teefje
Misschien een rare vraag maar mijn reu plast sinds mijn teef een maand of zeven is (ze is nu 10 maanden) regelmatig over haar plasjes heen die zei net heeft gedaan. Is dit normaal of is er een rangorde conflict? Mijn reu is nu een maand of 4 gecastreerd.
-
tineke
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hier staat de één soms te wachten tot de ander uitgepiest is om er overheen te piesen. Onze twee hebben ook nooit mot met elkaar.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
- martine
- Zeer actief
- Contacteer:
heeft wel met rangorde te maken , maar niks agressief bedoeld
de hoogste in rang zal als laatst over het plasje gaan
pubers willen wel al eens proberen , maar de alfa zal steeds het laaste
woord , plasje , hebben reu of teef maakt niet uit
kunt ook aan een reu zijn manier van plassen op straat bv zien hoe dominant hij is , een dominate reu zal aan de bomen proberen hoger te plassen dan de voorgaande , best grappig en duidelijke hondetaal
Martine
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
www.dogs-dream.com
- Joyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Mijn Beagle is een heel onzeker hondje, maar toch probeert ze buiten bij het plassen altijd zo hoog mogelijk te komen. Ze schuift zelfs met haar kontje omhoog om zo hoger te komen. Ik heb wel zo m'n ideeen waarom ze dit doet, maar ik ben benieuwd wat de mensen die over dominantie beginnen hier van maken.
- martine
- Zeer actief
- Contacteer:
gewoon dominatie is een ,onzekerheid iets anders;
ken jij geen mensen die net omdat ze zo onzeker zijn doen alsof
honden ook
niks is zwart wit
onzekerheid is een karaktergebrek door de kweek , opvoeding of iets dat
de hond heeft meegemaakt
een onzekere hond kan heel dominant zijn , zijn twee verschillende
dingen
klinkt raar maar is zo
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
www.dogs-dream.com
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
- Joyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Mijn Beagle komt uit een laboratorium, dus heeft inderdaad alle reden om onzeker te zijn. Niet alleen naar de buitenwereld toe, maar zelfs in huis nog. Maar dat jij zegt dat ze dominant is omdat ze hoog probeert te plassen kan ik gewoon niet geloven. In alles blijkt dat ze het liefst onderaan staat en genegeerd wordt. Mijn Duitse Herder is inderdaad zo'n hond die haar onzekerheid probeert te verbergen door een zo groot mogelijke bek op te zetten. Maar de Beagle echt niet, tegenover mijn andere twee honden is ze onderdanig, tegenover mij is ze onzeker. Als we vreemde honden tegenkomen wil ze het liefst zo hard zo ver mogelijk wegrennen, lukt dat niet dan gooit ze zich meteen op haar rug. Dat soort momenten zijn ook de enige dat ze mij vertrouwt (of in ieder geval meer dan de vreemde hond) en achter mij komt staan. Dus nee, dominantie is het zeker niet. Ze heeft altijd met een heleboel andere Beagles samengeleeft, toen ze nog in het laboratorium zat. Ik denk dus nu dat ze haarzelf voor haar nieuwe roedeltje een taak heeft toegewezen. En die taak is het territorium markeren voor haar roedel. Op zich misschien een dominante handeling, maar niet vanuit haar naam, maar vanuit de naam van de roedel. Zou een vreemde hond dat markeren betwisten dan zou Malu zich meteen overgeven en hopen dat Molli of ik het wel opknap. Haar taak is markeren, niets meer en niets minder. Ik denk dat die taak haar een doel geeft en met dat doel komt verantwoordelijkheid en zekerheid. Ik vind dus niet dat je kan zeggen dat een hond die zo hoog mogelijk markeert gewoon dominant is.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
Sjiel
- Zeer actief
-
Sjiel
- Zeer actief
- Trina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander
Golden Retriever
Australien Kelpie - Aantal honden: 3
- Contacteer:
-
jidde
-
estelle
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
estelle
Hera is hier de baas in huis , Ghaya durft ook niet tegen haar in te gaan.Sjalot schreef:Mijn hoogste in rang plast bijna nooit over de anderen hun plas, zij weet gewoon dat ze hoogste is en hoeft dat verder niet te bevestigen. De andere doen wel de grootste moeite om als laatst te plassen als ze de kans krijgen.
Maar buiten op straat zoekt ghaya ook echt de plasjes op van Hera om er overheen te gaan. Hera interesseert het ook geen ene moer waar wie geplast heeft.....
Chello is de baas over de hele roedel maar die gaat wel regelmatig over de anderen hun plas heen hoor. Vooral als hij de reu onder hem ziet plassen dan is die er als de kippen bij.
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Misschien is het ook afhankelijk van het temprament van de hond. Onze ranghoogste is een hele rustige hond. Ze grijpt alleen in als ze het echt beu is.estelle schreef:Hera is hier de baas in huis , Ghaya durft ook niet tegen haar in te gaan.Sjalot schreef:Mijn hoogste in rang plast bijna nooit over de anderen hun plas, zij weet gewoon dat ze hoogste is en hoeft dat verder niet te bevestigen. De andere doen wel de grootste moeite om als laatst te plassen als ze de kans krijgen.
Maar buiten op straat zoekt ghaya ook echt de plasjes op van Hera om er overheen te gaan. Hera interesseert het ook geen ene moer waar wie geplast heeft.....
Chello is de baas over de hele roedel maar die gaat wel regelmatig over de anderen hun plas heen hoor. Vooral als hij de reu onder hem ziet plassen dan is die er als de kippen bij.
Zijn al die honden op de foto van jou?
Groetjes van Charlotte

-
estelle
Ik zou niet weten waar het mee te maken heeft. Hera kan zich er gewoon niet druk over maken, die hoeft ook maar te 'kijken' en de andere honden weten genoeg.Sjalot schreef:Misschien is het ook afhankelijk van het temprament van de hond. Onze ranghoogste is een hele rustige hond. Ze grijpt alleen in als ze het echt beu is.estelle schreef:Hera is hier de baas in huis , Ghaya durft ook niet tegen haar in te gaan.Sjalot schreef:Mijn hoogste in rang plast bijna nooit over de anderen hun plas, zij weet gewoon dat ze hoogste is en hoeft dat verder niet te bevestigen. De andere doen wel de grootste moeite om als laatst te plassen als ze de kans krijgen.
Zijn al die honden op de foto van jou?
Chello (onze reu) heeft dit ook heel lang gehad maar tegenwoordig moet hij toch wat meer in de strijd gooien om duidelijk te maken dat er nog steeds niet met hem gesold dient te worden. Komt denk ik ook omdat het reutje onder hem toch wel graag 'hogerop' wil komen en nog steeds zekerder wordt in zijn gedrag.
Nee niet al die honden zijn van mij hoor!
4 zijn van de buren en 4 vna ons en 1 hond van ons allemaal.
Maar ze zijn wel een hechte roedel.
- Assie
- Zeer actief
- Contacteer:
Het is gewoon iets typisch van honden dat ze over elkaars plas heenplassen. En dan maakt het geen hol uit in welke volgorde.
Wij hebben ethologie practicum gehad op de uni, was errug leuk om te zien/doen. Er werd steeds 1 hond bij 'de roedel' gezet. In willekeurige volgorde. Van te voren wisten wij dus niet wie er het dominantst was en dat moesten we dan afleiden uit hun gedrag. Zo moeilijk waren de alfa en omega niet af te leiden, maar daar tussenin was het soms best lastig omdat er ook 'n soort driehoeksverhouding bij was.
Anyway, al die honden, maakte niet uit in welke dominantiepositie hij stond, plasten over elkaars plasje heen. Moet er wel bij zeggen dat het vooral de reuen waren die dat deden en dan vooral over de plasjes van de teven. Maar ook reuen over reuen.
Wij hebben ethologie practicum gehad op de uni, was errug leuk om te zien/doen. Er werd steeds 1 hond bij 'de roedel' gezet. In willekeurige volgorde. Van te voren wisten wij dus niet wie er het dominantst was en dat moesten we dan afleiden uit hun gedrag. Zo moeilijk waren de alfa en omega niet af te leiden, maar daar tussenin was het soms best lastig omdat er ook 'n soort driehoeksverhouding bij was.
Anyway, al die honden, maakte niet uit in welke dominantiepositie hij stond, plasten over elkaars plasje heen. Moet er wel bij zeggen dat het vooral de reuen waren die dat deden en dan vooral over de plasjes van de teven. Maar ook reuen over reuen.