Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
spinnende katten.
Moderator: moderatorteam
- Moos
- Zeer actief
spinnende katten.
Moos kan prima met de twee katten in huis. Toen Mats er nog niet was speelde hij ook veel met Sam, nu nog maar zelden omdat Sam nu dus met Mats speelt.
Moos en Sam liggen ook regelmatig bij elkaar te slapen; vaak ook tegen elkaar aan. Als Sam bij Moos komt liggen laat Moos dat ook toe; hij vindt dat zeker niet erg.
Mats en Moos liggen nooit bij elkaar. Mats probeert het wel, maar Moos gaat dan altijd heel snel ergens anders liggen. Nu vroeg ik me af of dat zou kunnen komen door het feit dat Mats altijd heel hard ligt te knorrren.
Sam knort amper, en daar kan Moos prima samen mee slapen. Maar als Mats bij Moos komt liggen komt hij al luid spinnend aangelopen, en gaat dan ook nog luider spinnend naast hem liggen.
Naar aanleiding hiervan vroeg ik me eigenlijk af of iemand weet hoe het spinnen van katten door honden wordt geinterpreteerd. Ik heb namelijk het idee dat Moos het als iets bedreigends, of in ieder geval onaagenaams ervaart.
Moos en Sam liggen ook regelmatig bij elkaar te slapen; vaak ook tegen elkaar aan. Als Sam bij Moos komt liggen laat Moos dat ook toe; hij vindt dat zeker niet erg.
Mats en Moos liggen nooit bij elkaar. Mats probeert het wel, maar Moos gaat dan altijd heel snel ergens anders liggen. Nu vroeg ik me af of dat zou kunnen komen door het feit dat Mats altijd heel hard ligt te knorrren.
Sam knort amper, en daar kan Moos prima samen mee slapen. Maar als Mats bij Moos komt liggen komt hij al luid spinnend aangelopen, en gaat dan ook nog luider spinnend naast hem liggen.
Naar aanleiding hiervan vroeg ik me eigenlijk af of iemand weet hoe het spinnen van katten door honden wordt geinterpreteerd. Ik heb namelijk het idee dat Moos het als iets bedreigends, of in ieder geval onaagenaams ervaart.

- majelle
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
- dusk
- Actief
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik denk dat je best gelijk kan hebben en dat Moos dat harde gespin bedreigend vindt. Pippi spint niet veel, maar *als* ze hard spinnend kopjes gaat geven aan Jack gaan zijn oren naar achter en zoekt hij soms een andere plek om te liggen. Komt ze gewoon zonder herrie tegen hem aanliggen, dan is het allemaal prima.
Het blijft lastig, kattentaal versus hondentaal.
Het blijft lastig, kattentaal versus hondentaal.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- dusk
- Actief
- kristien
- Actief
- Contacteer:
Hoe lang heb je Mats al? Is Moos aan hem/haar gewend?
Ik heb een poes van 8 jaar en die ligt soms in dezelfde zetel als de hond Lukka van 2,5. Maar dat heeft heeeeel lang geduurd hoor. Nu met het nieuwe kitten is het net als bij jouw Moos en Mats; hoewel ze wel kunnen 'spelen' (ie achter elkaar aanlopen), spring Lukka van schrik weg als het kitten bij haar in de zetel komt liggen. Ik dacht dat dat iets van met gewenning te maken had?
Ik heb een poes van 8 jaar en die ligt soms in dezelfde zetel als de hond Lukka van 2,5. Maar dat heeft heeeeel lang geduurd hoor. Nu met het nieuwe kitten is het net als bij jouw Moos en Mats; hoewel ze wel kunnen 'spelen' (ie achter elkaar aanlopen), spring Lukka van schrik weg als het kitten bij haar in de zetel komt liggen. Ik dacht dat dat iets van met gewenning te maken had?
- Moos
- Zeer actief
Ik heb Mats nu 7 maanden (hij is 9 maanden). Sam heb ik een jaar langer. Maar Moos heeft met Sam nooit problemen gehad, ook niet toen hij er pas was. Met Mats speelt hij ook wel e.d., maar bij hem liggen als hij spint wil hij niet hebben. Als Mats gewoon rustig bij hem komt liggen, zonder geknor, laat hij het wel toe.kristien schreef:Hoe lang heb je Mats al? Is Moos aan hem/haar gewend?

- kristien
- Actief
- Contacteer:
Nu je het zelf zegt: dat kitten van mij spint even hard als de kat maar heeft wel nog een moeilijke 'hoorbare' ademhaling door naasleep van de niesziekte. Het kan inderdaad best zijn dat dat voor honden allemaal heel erg rare geluiden zijn. ik weet niet of er iets aan te doen valt, je kan moeilijk een kat doen ophouden met spinnen he
(
- Moos
- Zeer actief
Nou, er hoeft ook helemaal niks aan gedaan te worden hoor, vroeg het me alleen afkristien schreef:Nu je het zelf zegt: dat kitten van mij spint even hard als de kat maar heeft wel nog een moeilijke 'hoorbare' ademhaling door naasleep van de niesziekte. Het kan inderdaad best zijn dat dat voor honden allemaal heel erg rare geluiden zijn. ik weet niet of er iets aan te doen valt, je kan moeilijk een kat doen ophouden met spinnen he(

- dusk
- Actief
- cybert2
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 nepBasset Door, 1 Jack Russel Saar, en 1 Frans Bulldogje (met neusje) Abbby
- Aantal honden: 3
-
miekmiek
- Moos
- Zeer actief
Ja, maar da's het stomme; Moos heeft nog nooit van zijn leven een kattennagel in zijn lijf gehad. Hij heeft nog nooit mot gehad met de katten, en de katten niet met hem. Ze spelen samen en zijn gewoon lief voor elkaar. Hij vindt Mats normaal ook lief, om mee te spelen, en hij likt vaak Mats' kontje schoon (ehum....), maar als Mats spint lijkt hij hem opeens eng te vinden.miekmiek schreef:Hij vind het waarschijnlijk een onaangenaam geluid en neemt het zekere voor het onzekere. Met kattennagels moet je ook geen onnodig risico nemen.

- dusk
- Actief
Ach ja... Spinnen zou ik als hond zelf denk ik ook een beetje eng vinden... Maar gelukkig is het geen levensbedreigend probleem waarvoor je naar de gedrags psygoloog toe moet toch? En als je zijn lichaams taal goed in de gaten houd kom je er misschien eerdaags nog eens achter! en als dat zo is laat het ons dan weten!