Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stoer doen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Stoer doen

Ongelezen bericht door Demi »

Dat is wat Cujo doet als ik 's avonds met haar loop. Ze staat constant stil als ze weer eens iets 'verdachts" ziet, ze begint te grommen en haar haren gaan omhoog. Calsey en Kenzo doen het gelukkig niet. Ze doet het alleen als ik 's avonds met haar loop en ze doet het dus niet als Michael met haar loopt...
Wat is dit voor vreemd gedrag ineens?
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Het lijkt er een beetje op of ze vindt dat ze jou moet verdedigen (op je moet passen).
Nu zijn veel honden waakser in het donker hoor, maar omdat ze het alleen bij jou doet en niet bij Michael denk ik dat ze zichzelf wel wat 'hoger' inschat bij jou dan bij Michael.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Maureen en de meiden
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maureen en de meiden »

Wat Cujo bij jou doet, deed onze mechel bij mij. Ook alleen s'avonds.
Beschermen denk ik ook.
Afbeelding

Groetjes van Maureen en een natte neus van Beau en Nanou!
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Daar zat ik idd zelf ook een beetje aan te denken. Het is ook echt een muts hoor, als er een vuilnisbak staat in de verte staat ze al stil en begint ze te grommen.
Maar wat moet ik ermee doen, doorlopen is dus niet mogelijk, ze staan aan de grond genageld en ik krijg haar geen meter verder... (of ik moet zo'n giga ruk aan de lijn geven, maar dat doe ik liever niet)
Niekie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Niekie »

Het lijkt me eerder schrik dan dat ze je wil beschermen. In het donker schrikken van een vuilnisbak, een persoon die plotseling de hoek om komt lopen. Zeker omdat ze zo aan de grond genageld staat, dat lijkt echt op schrik en niet op beschermen.
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Niekie schreef:Het lijkt me eerder schrik dan dat ze je wil beschermen. In het donker schrikken van een vuilnisbak, een persoon die plotseling de hoek om komt lopen. Zeker omdat ze zo aan de grond genageld staat, dat lijkt echt op schrik en niet op beschermen.
Zou ook kunnen hoor, af en toe twijfel ik aan haar wat er nou is. Maar het valt me op dat ze echt een soort van "aanvals"houding aanneemt, ze leunt erg naar voren, oren omhoog en naar voren en alle haren in dr nek en op haar rug gaan omhoog. En als ze ergens bang voor is, ziet het er heel anders uit bij haar.
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Demi schreef:Daar zat ik idd zelf ook een beetje aan te denken. Het is ook echt een muts hoor, als er een vuilnisbak staat in de verte staat ze al stil en begint ze te grommen.
Maar wat moet ik ermee doen, doorlopen is dus niet mogelijk, ze staan aan de grond genageld en ik krijg haar geen meter verder... (of ik moet zo'n giga ruk aan de lijn geven, maar dat doe ik liever niet)
Tsja, dat vind ik een van de voordelen van een uitrollijn. Jack wil 's avonds ook nog wel eens vol in de remmen gaan om te grommen naar een plastic zak of een vreemd gevormde molshoop. :roll: Maar dan heb ik acht meter om er gewoon op mijn gemakje langs te lopen terwijl hij even achter blijft. Ik kijk even wat het is, haal mijn schouders op en loop door, en dan komt Jack ook meteen, want dan is het dus blijkbaar niet eng. :mrgreen:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Demi schreef:
Niekie schreef:Het lijkt me eerder schrik dan dat ze je wil beschermen. In het donker schrikken van een vuilnisbak, een persoon die plotseling de hoek om komt lopen. Zeker omdat ze zo aan de grond genageld staat, dat lijkt echt op schrik en niet op beschermen.
Zou ook kunnen hoor, af en toe twijfel ik aan haar wat er nou is. Maar het valt me op dat ze echt een soort van "aanvals"houding aanneemt, ze leunt erg naar voren, oren omhoog en naar voren en alle haren in dr nek en op haar rug gaan omhoog. En als ze ergens bang voor is, ziet het er heel anders uit bij haar.
Ik denk niet dat ik dit gedrag trouwens zou accepteren :denken:
Kaya kan dit ook weleens doen, maar wel op een iets andere manier: zij blijft bv staan kijken naar iets aan de overkant en als het echt eng voor haar is, dan gaat ze of blaffen of ze neemt een hele enkele keer de benen :mrgreen:

Als ze gaat blaffen (komt nauwelijks voor) dan neem ik wel het initiatief door te zeggen 'ehhhh, kom op doorlopen!'. (m.a.w. 'niets engs aan, dus niet zeuren').

Maar goed, als Cujo echt stokstijf stilstaat en je krijgt er geen beweging in??? :denken:
Afbeelding
A good dog never dies...

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Kan het niet zijn dat jij een keer bent geschrokken in het donker en bv de riem even aantrok toen er iemand om de hoek kwam?
Dat je haar heel per ongeluk allert hebt leren zijn in het donker. Je man/vriend heeft dat misschien nooit gedaan en dus bij hem hoeft ze ook niet allert te zijn. Als ze nl zelf bedacht had dat dat moet dan zou ze het ook bij hem doen. Of hij moet het haar verboden hebben of zo ver boven haar staan dat ze het opletten aan hem over laat?

Wuilus doet het in ieder geval ook heel erg sinds ik een keer aangevallen ben terwijl ze los was en die man haar dus niet zag. :mrgreen: Ik werd tegen de grond gegooid op een verlaten industrieterrein, waar ik Wuilus veilig los kon laten in die tijd, en kreeg een flinke schop (omdat ik mijn sigaretten en aansteker niet wilde afgeven :19: ) toen Wuilus het zag gebeuren en aan kwam rennen om die man flink te bijten en zijn trainingspak kapot te scheuren. Ik heb geroepen GOED ZO! PAK 'M! Ze is zelfs op de auto gesprongen waar de rest van die figuren inzaten. :ok:

Sindsdien is ze zeer allert snachts en is er overdag nog steeds niks aan de hand. :wink: Dat gaat ook niet meer weg en ik vind het ook wel prettig eerlijk gezegd.
Afbeelding
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

MARC_S schreef:Kan het niet zijn dat jij een keer bent geschrokken in het donker en bv de riem even aantrok toen er iemand om de hoek kwam?
Dat je haar heel per ongeluk allert hebt leren zijn in het donker. Je man/vriend heeft dat misschien nooit gedaan en dus bij hem hoeft ze ook niet allert te zijn. Als ze nl zelf bedacht had dat dat moet dan zou ze het ook bij hem doen. Of hij moet het haar verboden hebben of zo ver boven haar staan dat ze het opletten aan hem over laat?

Wuilus doet het in ieder geval ook heel erg sinds ik een keer aangevallen ben terwijl ze los was en die man haar dus niet zag. :mrgreen: Ik werd tegen de grond gegooid op een verlaten industrieterrein, waar ik Wuilus veilig los kon laten in die tijd, en kreeg een flinke schop (omdat ik mijn sigaretten en aansteker niet wilde afgeven :19: ) toen Wuilus het zag gebeuren en aan kwam rennen om die man flink te bijten en zijn trainingspak kapot te scheuren. Ik heb geroepen GOED ZO! PAK 'M! Ze is zelfs op de auto gesprongen waar de rest van die figuren inzaten. :ok:

Sindsdien is ze zeer allert snachts en is er overdag nog steeds niks aan de hand. :wink: Dat gaat ook niet meer weg en ik vind het ook wel prettig eerlijk gezegd.
Marc, wat zul jij blij zijn dat je Wuilus toen bij je had en dat ze zo'n geweldige hond is! :ok:
AfbeeldingAfbeelding
Demi
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Kan het niet zijn dat jij een keer bent geschrokken in het donker en bv de riem even aantrok toen er iemand om de hoek kwam?

Goed hoor van Wuilus dat ze ingreep, das pas een stoere hond :mrgreen:
Het zou best kunnen dat ik een keer geschrokken ben. ik kan het me niet herinneren, maar het klinkt best logisch.
Het geeft me ook wel en veilig gevoel, ik vind het alleen erg vervelend dat ze meteen niet meer door wil lopen :19:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Demi schreef:

Goed hoor van Wuilus dat ze ingreep, das pas een stoere hond :mrgreen:
Het zou best kunnen dat ik een keer geschrokken ben. ik kan het me niet herinneren, maar het klinkt best logisch.
Het geeft me ook wel en veilig gevoel, ik vind het alleen erg vervelend dat ze meteen niet meer door wil lopen :19:
Ja dat bedoel ik ook. Ik vind het ook niet erg dat mijn honden wat waakser zijn in het donker, maar desondanks moeten ze nog wel luisteren als ze door moeten lopen.
Ik weet eerlijk gezegd niet hoe je dit op moet lossen (ja, streng zijn, maar ik neem aan dat je dit al geprobeerd hebt), maar je kan toch moeilijk steeds maar minutenlang blijven staan? :19:
Afbeelding
A good dog never dies...

Demi
Zeer actief
Contacteer:

Nee dat probeer ik ook niet te doen, maar ik moet echt met mn volle gewicht aan haar lijn 'hangen" en dan moet ik nog geluk hebben wil mevr doorlopen :evil: Boos wordne heeft geen zin, want ja dan is het ineens een Rottweiler he, ze hoort of ziet me niet :boos: Volgende keer neem ik de lange lijn mee en dan is het net of ik haar alleen laat staan, ben benieuwd wat ze dan doet :19:
Durf haar normale lijn niet los te laten, ben veel te bang dat ze straks echt een keer in de aanval gaat :N:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik zeg altijd op een zeer kalme maar ook wel dwingende manier: is niks meis, doorlopen! Dus eerst heel lief is niks, maar dan redelijk resoluut doorlopen! Loopt ze niet dan loop ik wel gewoon en dus wordt het erg oncomfortabel voor haar nek en lichaam. :mrgreen: Nu helpt dat zinnetje dus perfect. Ik zeg niks boos maar juist aardig maar duidelijk. Dat werkt hier prima aangezien stilstaan dus een sleuren aan de nek betekend. Niet trekkend maar ik loop gewoon dus de keuze is aan haar om mee te lopen :wink:

Ze mag dus aangeven dat ze iets niet pluis vindt, dat prijs ik ook door te zeggen is niks meissie, maar ik bepaal of het dat ook niet is :wink:
Afbeelding
famke1979
Actief

Ongelezen bericht door famke1979 »

Boris past savonds ook beter op vrouwtje dan overdag...dan let hij overal en nergens op..maar als t donker is...dan is het oren omhoog...en als hij wat hoort dan houdt hij dat in de gaten...
Hij loopt ook "breder" dan overdag op zo een moment...

Laatst was het heel raar...het werd al donker en er hing zo een groepje met van die buitenlanders(groepje van die vervelende!) rond...schreeuwe en roepe naar elkaar...ik moest erlangs...wou eigelijk aan de overkant gaan lopen...maar ja...laat me nie van de stoep jagen dus gewoon doorlopen...

Boor liep supernetjes naast me en die buitelanders riepen zo van "Richard atack...Pak m dan...kom maar hondje..."jaja...helaas dus dat Boor geen zin had in gezeur...en die begon ff terug te schelde... :boos: :boos: en toen gingen ze er snel vandoor...weg groepje :smile2: :smile2:
Boor keek me ook echt zo aan van..."GOED HE VAN MIJ..." Ik moest er nog om lachen ook eiglijks...

Gelukkig blijft Boris nie overal bij stilstaan...da lijkt me zelf ook niet echt handig...succes met de lange lijn...
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Tash is ook erg waaks in het donker,kan ook komen omdat een krantenjongen een keer tegen haar aan fietste op de stoep omdat hij haar niet zag,maar ik schenk er weinig aandacht aan en loop gewoon door en dan komt ze wel mee een beetje mopperend naar het ''onraad''
Ursula
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ursula »

Die van mij waren ineens heel stoer als ze 's-avonds met mij liepen sinds ik zwanger ben. Hadden ze ineens het idee dat ze me beter moesten beschermen.
Ik heb 't er nu met spelen en afleiding wel uit gelukkig anders wordt 't straks alleen maar van kwaad tot erger en daar zit ik dus echt niet op te wachten.
Life is great with a Molosser by your side!!!

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”