Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ook een vraagje
Moderator: moderatorteam
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ook een vraagje
In de groep (grote groep, altijd meer dan tien honden) waar ik vaak mee loop, zit een gigantisch groot rottweilerreutje van inmiddels zes maanden. Er zit een kop op van hier tot Tokio (gelukkig heeft de eigenaar rottweilerervaring), hij dwingt honden van twee keer zijn formaat tegen de grond en uit alles blijkt een enorm zelfvertrouwen en een drang om hogerop te komen in de roedel. Hij loopt inmiddels zelfs de roedelleider (hier een Golden Retriever (volle) reu van een jaar of zes) uit te dagen.
Maar het gekke is dat Jack hem compleet negeert, en hij negeert Jack volkomen. Het is echt alleen even snuffelen van ''Oh, jij bent het.", en vervolgens wordt er minstens een uur gelopen en ze *zien* elkaar niet.
Iemand een verklaring?
Maar het gekke is dat Jack hem compleet negeert, en hij negeert Jack volkomen. Het is echt alleen even snuffelen van ''Oh, jij bent het.", en vervolgens wordt er minstens een uur gelopen en ze *zien* elkaar niet.
Iemand een verklaring?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Klopt idd, scooby heeft als jonge reu met een golden lopen muiten i.v.m een teef en sinds dien nooit meer problemen gehad.bram en thijs schreef:Blijkbaar is de rangorde vastgesteld. Ik herken het, er zijn genoeg reuen waar de jongens niet naar omkijken en vice versa, blijkbaar is er ooit vastgesteld hoe het zit en klaar. Men steekt geen energie in een uitgemaakte zaak, want die energie heb je juist nodig om elders hogerop te komen.
Ze gingen soms zelfs spelen.
Hij heeft bij meer reuen die hij al mee heeft gemaakt als jonge reu.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Ja bij Junky was dat ook zo die werd in een groep ook de meeste tijd gewoon genegeerd had nooit conflicten (op denk ik 2 keer na in 14 jaar tijd) Hij bemoeide zich er ook niet mee als de anderen een conflict hadden. Hij kon wel heel goed met Scooby overweg die behoorlijk dominant kon zijn. Hij had een soort status aparte. Hij leek niet rangorde gevoelig.Stang schreef:Is Jack gecastreerd? Daar kan het nl ook aan liggen.
Hij was op gehoorzaamheidstraining toendertijd en daar was een Malamute die erg bezig was met rangorde naar honden en ook naar zijn baas.
Die probeerde Junky een aantal keer te bijten weken achter elkaar. Op een gegeven moment liepen ze los om te spelen en ik was eventjes afgeleid en hoorde een enorme diepe grom
Ik heb hem daarna nooit meer zo horen grommen of zelfs maar een vlieg zien bijten.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- Hanneke2
- Zeer actief
Bedankt voor de uitleg! Ik denk dat wat Stang zei, het feit dat Jack gecastreerd is, er ook wel iets mee te maken zal hebben, maar ik blijf me een beetje verbazen over deze situatie. *Als* Jack onenigheid (lees: grommen, afsnauwen en hoogstens in de lucht happen) met een andere hond heeft, is het juist negen van de tien keer zo'n jonge reu met ambities.Inge O schreef:zou ik ook het meest voor de hand liggende vinden. als van twee partijen de één overduidelijk sterker/zwakker is dan de ander (bedoel ik vooral mentaal, of ze de wil hebben om te domineren), dan hoeft er zelfs totaal geen conflict te komen. ze voelen gewoon op hun sokken wat ze aan elkaar hebben.bram en thijs schreef:Blijkbaar is de rangorde vastgesteld. Ik herken het, er zijn genoeg reuen waar de jongens niet naar omkijken en vice versa, blijkbaar is er ooit vastgesteld hoe het zit en klaar. Men steekt geen energie in een uitgemaakte zaak, want die energie heb je juist nodig om elders hogerop te komen.
- Hanneke2
- Zeer actief
Goh, dat zou inderdaad ook nog kunnen. Nou, dan hoop ik maar dat dat zo blijft.Inge O schreef:eigenlijk, als ik er verder over denk, is er ook nog een andere mogelijkheid, die zelfs helemaal het andere uiterste is (maar misschien beter aansluit op wat je net zei) : als ze juist erg aan elkaar gewaagd zijn, dus allebei mentaal ongeveer even sterk), kunnen ze denk ik óók elkaar gaan negeren. geen van beiden wil/durft het conflict aangaan, en daarom doen ze maar alsof die andere lucht is. wel zo makkelijk, hoef je niks te bewijzen.
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Hanneke,
Goed op blijven letten lijkt mij wel het minste.
Ik denk dat Inge goed in de richting zit met haar suggestie, negeren is vaak ook een manier om de baas te zijn, of om althans die indruk te geven.
Het lijkt mij stug dat Jack onder die Rotweiler staat, ik had juist uit eerdere berichten begrepen dat Jack lekker bezig was om ook iets te betekenen in jullie groep honden, rangordewijs gesproken. Als je dan vertelt dat die jonge Rotweiler druk bezig is met indruk maken op allerlei honden kun je toch alleen maar aannemen dat er tussen hem en Jack ook trubbels zullen ontstaan, vroeg of laat. Die Rot moet nog volwassen worden.
Ik zou blij wezen dat die hond bij een baas hoort die Rotweilers gewend is, en hopen dat die ervaring voldoende is om ook met deze hond ernstige brokken te voorkomen.
Ik persoonlijk zou niet blij zijn met de aanwezigheid van zo´n hond in een groep honden, het is nu eenmaal een hond met een hoog pats- en beschadiggehalte.
Ik denk dat Inge goed in de richting zit met haar suggestie, negeren is vaak ook een manier om de baas te zijn, of om althans die indruk te geven.
Het lijkt mij stug dat Jack onder die Rotweiler staat, ik had juist uit eerdere berichten begrepen dat Jack lekker bezig was om ook iets te betekenen in jullie groep honden, rangordewijs gesproken. Als je dan vertelt dat die jonge Rotweiler druk bezig is met indruk maken op allerlei honden kun je toch alleen maar aannemen dat er tussen hem en Jack ook trubbels zullen ontstaan, vroeg of laat. Die Rot moet nog volwassen worden.
Ik zou blij wezen dat die hond bij een baas hoort die Rotweilers gewend is, en hopen dat die ervaring voldoende is om ook met deze hond ernstige brokken te voorkomen.
Ik persoonlijk zou niet blij zijn met de aanwezigheid van zo´n hond in een groep honden, het is nu eenmaal een hond met een hoog pats- en beschadiggehalte.
- Hanneke2
- Zeer actief
Wil de hond schreef: Hoi Hanneke,
Het lijkt mij stug dat Jack onder die Rotweiler staat, ik had juist uit eerdere berichten begrepen dat Jack lekker bezig was om ook iets te betekenen in jullie groep honden, rangordewijs gesproken.
Ik heb ook niet de indruk dat Jack lager staat.
Wil de hond schreef: Als je dan vertelt dat die jonge Rotweiler druk bezig is met indruk maken op allerlei honden kun je toch alleen maar aannemen dat er tussen hem en Jack ook trubbels zullen ontstaan, vroeg of laat. Die Rot moet nog volwassen worden.
Yep. Haar vorige rottweilerreu heb ik alleen volwassen meegemaakt, maar dat was een hele rustige, statige hond, die perfect luisterde en die alleen maar een wenkbrauw op hoefde te trekken als een andere hond praatjes had. Maar deze pup komt uit een steviger werklijn, zal ik maar zeggen.
Ik ben ook niet heel blij. Jack accepteert van jonge reuen niks wat riekt naar dominant gedrag, en tot dusver is dat prima gegaan, maar ik moet er niet aan denken dat een veel sterkere hond zich niet laat afsnauwen. Niet dat Jack in dat geval ook terug zou vechten, daar zie ik hem gewoon niet voor aan. Maar een flinke knauw in een poot en het kan einde verhaal zijn voor Jack.Wil de hond schreef: Ik persoonlijk zou niet blij zijn met de aanwezigheid van zo´n hond in een groep honden, het is nu eenmaal een hond met een hoog pats- en beschadiggehalte.
-
Baily
- Hanneke2
- Zeer actief
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Poe Hanneke,
De ervaring van mevrouw de rotweilereigenares gaat ook niet veel verder dan een makkelijke teef. De bonk in wording waar ze nu mee loopt heeft daar niet veel mee te maken, lijkt me toch wel een heel ander soort Rotweiler. Zo´n typetje met een kort lontje die altijd op zijn gemak op zoek is naar een vlammetje. Om weer eens lekker te kunnen boemen. Ik bedoel, zo dominant als de pest, en altijd weer tegen konfrontaties aanlopend. Ik wil niet negatief wezen, niet bevoordeeld lijken, en ook zeker geen onnodige angst e.d. aanpraten, maar ik voel op mijn klompen (jaja, ik heb hier een origineel stel uit wilgenhout handgemaakte klompen die ik ook nog eens echt gebruik
) aan dat deze hond op een gegeven moment om voor de hand liggende redenen niet meer met de groep mee gaat.
Wat kan ik je zeggen? Ik kan je niet zeggen wat jij moet doen met deze situatie, dat weet je zelf denk ik beter, maar wel kan ik je zeggen dat als er niets gedaan wordt om dit te vermijden ook Jack een keertje lekker platgewalst gaat worden. Gewoon, om hem zijn rangorde-illusies even aan gruzelementen te frommelen. Zover moet je het denk ik niet laten komen, jij niet, en het vrouwtje van Mike ook niet. Omdat Jack daar niet op gebouwd is, en sowieso niet, omdat jullie groepje honden geen superpatser nodig heeft om het leuk te hebben. Je wilt niet weten hoe schadelijk een zware en zelfverzekerde rotweilerreu kan zijn.
De ervaring van mevrouw de rotweilereigenares gaat ook niet veel verder dan een makkelijke teef. De bonk in wording waar ze nu mee loopt heeft daar niet veel mee te maken, lijkt me toch wel een heel ander soort Rotweiler. Zo´n typetje met een kort lontje die altijd op zijn gemak op zoek is naar een vlammetje. Om weer eens lekker te kunnen boemen. Ik bedoel, zo dominant als de pest, en altijd weer tegen konfrontaties aanlopend. Ik wil niet negatief wezen, niet bevoordeeld lijken, en ook zeker geen onnodige angst e.d. aanpraten, maar ik voel op mijn klompen (jaja, ik heb hier een origineel stel uit wilgenhout handgemaakte klompen die ik ook nog eens echt gebruik
Wat kan ik je zeggen? Ik kan je niet zeggen wat jij moet doen met deze situatie, dat weet je zelf denk ik beter, maar wel kan ik je zeggen dat als er niets gedaan wordt om dit te vermijden ook Jack een keertje lekker platgewalst gaat worden. Gewoon, om hem zijn rangorde-illusies even aan gruzelementen te frommelen. Zover moet je het denk ik niet laten komen, jij niet, en het vrouwtje van Mike ook niet. Omdat Jack daar niet op gebouwd is, en sowieso niet, omdat jullie groepje honden geen superpatser nodig heeft om het leuk te hebben. Je wilt niet weten hoe schadelijk een zware en zelfverzekerde rotweilerreu kan zijn.
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Baily
Ha,ha........oke........Wil de hond schreef:Daar klopt geen bal van.Baily schreef:Maar ik heb wel eens gehoord dat een gecastreerde reu nooit hoger in rang kan zijn dan een intacte reu. Ik weet niet of dit klopt maar ik heb het wel eens ergens gelezen.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ja nou idd, dan moet ik toch zeggen ................Inge O schreef:dat zal je zeker weten ergens gelezen hebben....alleen komt er geen eind aan de dingen die je de laatste tijd overal kan lezen, dat maakt het er niet makkelijker opBaily schreef:Ha,ha........oke........Wil de hond schreef:Daar klopt geen bal van.Baily schreef:Maar ik heb wel eens gehoord dat een gecastreerde reu nooit hoger in rang kan zijn dan een intacte reu. Ik weet niet of dit klopt maar ik heb het wel eens ergens gelezen.maar ik heb het echt ergens gelezen........
weet alleen niet meer waar.
.
voor mij klopt daar dus ook geen bal van.
(en dit leest nu weer iemand, en die zegt dan weer ergens anders dat....enz. enz.)
, het is geen vaststaand feit, misschien zul je het in de praktijk het meeste zien... het is alleen van veel meer dingen afhankelijk, ik heb hier 2 reuen, 1 intact , 1 niet... die niete is toch echt "baas"over de ander... hij is ouder, hij is groter ....
- Hanneke2
- Zeer actief
Nee, nee, dat was ook een reu, en de onbetwiste roedelleider van diezelfde groep tot hij veel te jong overleed. En ik twijfel echt niet aan de capaciteiten van de bazin, ze heeft heel bewust een pup uit bepaalde lijnen gekocht omdat ze er van alles mee wil doen.Wil de hond schreef: Poe Hanneke,
De ervaring van mevrouw de rotweilereigenares gaat ook niet veel verder dan een makkelijke teef.
Wil de hond schreef: De bonk in wording waar ze nu mee loopt heeft daar niet veel mee te maken, lijkt me toch wel een heel ander soort Rotweiler. Zo´n typetje met een kort lontje die altijd op zijn gemak op zoek is naar een vlammetje. Om weer eens lekker te kunnen boemen. Ik bedoel, zo dominant als de pest, en altijd weer tegen konfrontaties aanlopend. Ik wil niet negatief wezen, niet bevoordeeld lijken, en ook zeker geen onnodige angst e.d. aanpraten, maar ik voel op mijn klompen (jaja, ik heb hier een origineel stel uit wilgenhout handgemaakte klompen die ik ook nog eens echt gebruik) aan dat deze hond op een gegeven moment om voor de hand liggende redenen niet meer met de groep mee gaat.
Nou, daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben, want andere bazen beginnen zich al een beetje te ergeren aan het nogal woeste 'spelen' van die pup. Het zijn met name de jongere reuen die het moeten ontgelden, en ik had er allang iets van gezegd als mijn hond korstjes in zijn nek had van het 'spelen', maar je weet hoe dat gaat, mensen gaan altijd tegen andere mensen lopen klagen.
Wil de hond schreef: Wat kan ik je zeggen? Ik kan je niet zeggen wat jij moet doen met deze situatie, dat weet je zelf denk ik beter, maar wel kan ik je zeggen dat als er niets gedaan wordt om dit te vermijden ook Jack een keertje lekker platgewalst gaat worden.
Nou, zover laat ik het niet komen he? Wat ik al zei, ik let gewoon goed op, en ik kan altijd besluiten niet meer mee te lopen.
Wil de hond schreef: Gewoon, om hem zijn rangorde-illusies even aan gruzelementen te frommelen. Zover moet je het denk ik niet laten komen, jij niet, en het vrouwtje van Mike ook niet.
Wie is Mike?
Nou, dat laatste weet ik wel. Jack is dikke vrienden met een andere grote rottweilerreu, maar echt 'spelen' kunnen die twee niet, dan heb ik een hond die jankend over de kop slaat en dan staat die andere hond er bezorgd bij te kijken met zo'n blik van 'Gaat het? Ik deed niks hoor! Echt niet!'Wil de hond schreef: Omdat Jack daar niet op gebouwd is, en sowieso niet, omdat jullie groepje honden geen superpatser nodig heeft om het leuk te hebben. Je wilt niet weten hoe schadelijk een zware en zelfverzekerde rotweilerreu kan zijn.
De meeste rottweilers die ik ken zijn trouwens hartstikke lieve honden hoor. Okee, er loopt er hier ook 1 die een pup in coma heeft geschud en eentje met een ouwe meneer die hem absoluut niet onder controle heeft, en voor die honden loop ik dus om.
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Hanneke2 schreef:Nee, nee, dat was ook een reu, en de onbetwiste roedelleider van diezelfde groep tot hij veel te jong overleed. En ik twijfel echt niet aan de capaciteiten van de bazin, ze heeft heel bewust een pup uit bepaalde lijnen gekocht omdat ze er van alles mee wil doen.Wil de hond schreef: Poe Hanneke,
De ervaring van mevrouw de rotweilereigenares gaat ook niet veel verder dan een makkelijke teef.
Wat wil ze dan wel niet allemaal met hem gaan doen?
Dat gaat lekker, spelenderwijs nekjes stukbijten.Hanneke2 schreef:Wil de hond schreef: De bonk in wording waar ze nu mee loopt heeft daar niet veel mee te maken, lijkt me toch wel een heel ander soort Rotweiler. Zo´n typetje met een kort lontje die altijd op zijn gemak op zoek is naar een vlammetje. Om weer eens lekker te kunnen boemen. Ik bedoel, zo dominant als de pest, en altijd weer tegen konfrontaties aanlopend. Ik wil niet negatief wezen, niet bevoordeeld lijken, en ook zeker geen onnodige angst e.d. aanpraten, maar ik voel op mijn klompen (jaja, ik heb hier een origineel stel uit wilgenhout handgemaakte klompen die ik ook nog eens echt gebruik) aan dat deze hond op een gegeven moment om voor de hand liggende redenen niet meer met de groep mee gaat.
Nou, daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben, want andere bazen beginnen zich al een beetje te ergeren aan het nogal woeste 'spelen' van die pup. Het zijn met name de jongere reuen die het moeten ontgelden, en ik had er allang iets van gezegd als mijn hond korstjes in zijn nek had van het 'spelen', maar je weet hoe dat gaat, mensen gaan altijd tegen andere mensen lopen klagen.![]()
Kan me voorstellen dat er een klaagsfeer komt te hangen zo, met als middelpunt het rotweilerpupje. Hopelijk komt er een eind aan het geklaag vóórdat de zaken uit de hand zijn gelopen.
Weet mevrouw al dat haar hond een beetje ruw is in de mond?
Hanneke2 schreef:Wil de hond schreef: Wat kan ik je zeggen? Ik kan je niet zeggen wat jij moet doen met deze situatie, dat weet je zelf denk ik beter, maar wel kan ik je zeggen dat als er niets gedaan wordt om dit te vermijden ook Jack een keertje lekker platgewalst gaat worden.
Nou, zover laat ik het niet komen he? Wat ik al zei, ik let gewoon goed op, en ik kan altijd besluiten niet meer mee te lopen.
Hoewel jij natuurlijk best wel weet dat jij niet de aangewezen persoon bent om maar niet meer mee te lopen.
Tyson, Mike Tyson.Hanneke2 schreef:Wil de hond schreef: Gewoon, om hem zijn rangorde-illusies even aan gruzelementen te frommelen. Zover moet je het denk ik niet laten komen, jij niet, en het vrouwtje van Mike ook niet.
Wie is Mike?![]()
![]()
Ik ken minstens 5 rotweilers die Tyson heten.
Maar Mike klinkt wat minder erg.
Ik ken ook zat lieve Rotweilers, zelfs enkelen die Tyson heten.Hanneke2 schreef:Nou, dat laatste weet ik wel. Jack is dikke vrienden met een andere grote rottweilerreu, maar echt 'spelen' kunnen die twee niet, dan heb ik een hond die jankend over de kop slaat en dan staat die andere hond er bezorgd bij te kijken met zo'n blik van 'Gaat het? Ik deed niks hoor! Echt niet!'Wil de hond schreef: Omdat Jack daar niet op gebouwd is, en sowieso niet, omdat jullie groepje honden geen superpatser nodig heeft om het leuk te hebben. Je wilt niet weten hoe schadelijk een zware en zelfverzekerde rotweilerreu kan zijn.![]()
De meeste rottweilers die ik ken zijn trouwens hartstikke lieve honden hoor. Okee, er loopt er hier ook 1 die een pup in coma heeft geschud en eentje met een ouwe meneer die hem absoluut niet onder controle heeft, en voor die honden loop ik dus om.
Maar ik ken er ook zat die met andere honden niet echt jofel zijn, te patserig en licht-ontplofbaar gewoon. Dat zit er dan vaak ook gewoon in, genetisch gesproken. Wat niet wil zeggen dat ik zulke honden niet lief oid. kan vinden, maar met mijn honden hoeven ze dat van mij dus niet eens te proberen. Laat ze maar wat anders slopen.
Gut wat ben ik toch weer positief en onbevooroordeeld hé?!
- Hanneke2
- Zeer actief
Wil de hond schreef: Wat wil ze dan wel niet allemaal met hem gaan doen?
Weetikveel, ik heb helemaal geen verstand van al die trainingen. Met haar vorige hond deed ze ook van alles, africhting en speuren en van alles.
Yep. Ik denk ook best dat ze er alles aan doet om al die zelfverzekerdheid in goeie banen te leiden, maar wat jij eerder aangaf, ik denk dat dit - in elk geval tot het klaar is met puberen en tot het heel goed onder appel staat- geen hond is waar je gezellig mee in een groep kan wandelen.Wil de hond schreef: Weet mevrouw al dat haar hond een beetje ruw is in de mond?
LOL! Ja, ik ken er ook drie.Wil de hond schreef: Ik ken minstens 5 rotweilers die Tyson heten.
Wil de hond schreef:Maar ik ken er ook zat die met andere honden niet echt jofel zijn, te patserig en licht-ontplofbaar gewoon. Dat zit er dan vaak ook gewoon in, genetisch gesproken. Wat niet wil zeggen dat ik zulke honden niet lief oid. kan vinden, maar met mijn honden hoeven ze dat van mij dus niet eens te proberen. Laat ze maar wat anders slopen.
Gut wat ben ik toch weer positief en onbevooroordeeld hé?!
Compleet off-topic: ik kwam vanavond een kind van een jaar of tien tegen met een loopse teef aan de lijn. En ik begreep pas dat ze loops was toen Jack opeens al zijn patserige versiertrucs uit de kast haalde en die teef daar enthousiast op in ging. Ben je dan *dom* als ouders of niet?
Ik hoef Jacks nagels voorlopig niet te knippen, die zijn aardig afgevijld toen ik hem mee moest slepen.