Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het labradorenthousiasme temperen.........

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Het labradorenthousiasme temperen.........

Ongelezen bericht door Rataplan »

zonder dat honden negeatief worden gezien.
Hoe doe je dat? Sporadisch komen wij dus een andere hond tegen. Aan de riem willen ze heel graag naar de tegenligger toe wat van mij niet mag en eigenlijk zie ik vaak de tegenliggers al gaan trillen want het lijkt in deze contreien heel wat twee honden aan de riem.
Allereerst pak ik een lading koekjes uit mijn zak en laat ze naast me zitten dat doen ze tot de hond te dichtbij komt en willen ze daar heen dus trekken aan de riem wat van mij niet mag dus ik geef ze "verbaal een verhaal" en dan komen ze weer terug.
Maar nu omdat ik zo sporadisch honden tegenkom en nu dus even zo op moet treden gaan ze honden nu niet als vervelend zien en wek ik zo geen agressie op bij ze?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Heb je enig idee wat je honden zouden doen als ze wel met beleid even mogen snuffelen aan de andere hond (met toestemming van de eigenaar uiteraard)

Ik heb hetzelfde "probleem" gehad met Ameno en juist door haar te laten snuffelen aan de riem is ze nu haar interesse in andere honden verloren als ze aan de riem zit. Het is opeens niet meer leuk omdat ze weet dat er toch niet gespeeld kan worden of zo...

Ik liet als de andere eigenaar het goed vond Ameno even snuffelen, en daarna weer mee volgen en belonen. Hier heeft het goed gewerkt.
Rataplan
Zeer actief

Tot een paar weken terug zou ik zeggen ze snuffen en lopen door.
Dat doen ze ook als ze los lopen in 90 procent van de gevallen de andere 10 procent is een snauw en grauw en het is weer over.
Maar in deze regio roepen mensen al vanaf een meter 30 ze bijten toch niet he (kinderen doe dat trouwens ook)
Ik ben bang dat vooral bij Obelix ik een negatief beeld van een andere hond ga geven dit in combinatie met weinig honden die hij ziet. Ik wil het liefste geen grommend uitvallende hond aan de lijn.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Juist omdat je zo weinig andere honden tegen komt, is het makkelijk om te trainen op naast je lopen met aandacht voor jou op commando. Ik heb Belle het commando "let op" geleerd (met de clicker). Toen dat er eenmaal goed in zat, ben ik het gaan gebruiken als er andere honden aankwamen. Eerst op afstand, later steeds dichterbij. Vooral bij kleine keffers werkt het nu heel goed. Als er zo'n hond al keffend in de riem hangt, kijkt Belle al vanzelf naar me op, zonder dat ik iets hoef te zeggen.
Op deze manier is de associatie met andere honden niet negatief (ze kunnen immers een beloning verdienen als ze bij een andere hond bepaald gedrag vertonen) en kan je rustig langslopen.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Rataplan
Zeer actief

Belle schreef:Juist omdat je zo weinig andere honden tegen komt, is het makkelijk om te trainen op naast je lopen met aandacht voor jou op commando. Ik heb Belle het commando "let op" geleerd (met de clicker). Toen dat er eenmaal goed in zat, ben ik het gaan gebruiken als er andere honden aankwamen. Eerst op afstand, later steeds dichterbij. Vooral bij kleine keffers werkt het nu heel goed. Als er zo'n hond al keffend in de riem hangt, kijkt Belle al vanzelf naar me op, zonder dat ik iets hoef te zeggen.
Op deze manier is de associatie met andere honden niet negatief (ze kunnen immers een beloning verdienen als ze bij een andere hond bepaald gedrag vertonen) en kan je rustig langslopen.
Ja je bedoelt dus blijven belonen als ze netjes naast me zitten. Tegenwoordig blijf ik dus staan want met fietskar en de honden dat red ik op zo'n moment niet (ik heb ook nog op het moment een spierscheurtje in mijn voet)dit gewoon vol blijven houden (soms lukt het wel hoor maar andere keren dus niet).
Belle
Zeer actief

Rataplan schreef:
Belle schreef:Juist omdat je zo weinig andere honden tegen komt, is het makkelijk om te trainen op naast je lopen met aandacht voor jou op commando. Ik heb Belle het commando "let op" geleerd (met de clicker). Toen dat er eenmaal goed in zat, ben ik het gaan gebruiken als er andere honden aankwamen. Eerst op afstand, later steeds dichterbij. Vooral bij kleine keffers werkt het nu heel goed. Als er zo'n hond al keffend in de riem hangt, kijkt Belle al vanzelf naar me op, zonder dat ik iets hoef te zeggen.
Ja je bedoelt dus blijven belonen als ze netjes naast me zitten. Tegenwoordig blijf ik dus staan want met fietskar en de honden dat red ik op zo'n moment niet (ik heb ook nog op het moment een spierscheurtje in mijn voet)dit gewoon vol blijven houden (soms lukt het wel hoor maar andere keren dus niet).
Ja, inderdaad een kwestie van volhouden. En vooral eerst ook veel oefenen zonder andere honden in de buurt. Het duurt even, maar het werkt wel, tenminste bij mijn honden en al helemaal sinds ik de zelfgebakken leverkoekjes gebruik als beloning.
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Rataplan
Zeer actief

Belle schreef:
Rataplan schreef:
Ja, inderdaad een kwestie van volhouden. En vooral eerst ook veel oefenen zonder andere honden in de buurt. Het duurt even, maar het werkt wel, tenminste bij mijn honden en al helemaal sinds ik de zelfgebakken leverkoekjes gebruik als beloning.
:ok: Dank je we gaan weer aan de oefening en de beloning nog beter maken. De liefde van de labrador gaat toch altijd nog door de maag :mrgreen:
Belle
Zeer actief

Rataplan schreef: :ok: Dank je we gaan weer aan de oefening en de beloning nog beter maken. De liefde van de labrador gaat toch altijd nog door de maag :mrgreen:
Niet alleen van de labrador hoor.
Succes en sterkte ook met je voet!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”