Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Adressen gedragstherapeuten.
Moderator: moderatorteam
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Adressen gedragstherapeuten.
De broer van een van mijn buren heeft sinds kort een eigen binnenschip en wilde daar ter bewaking een hond op hebben.
Nu hoorde ik vanmiddag dat hij afgelopen zaterdag een kruising Herder x Dog heeft gekocht in een asiel en dat het eerste conflict zich al heeft voorgedaan:hond heeft flink gegromd/tanden ontbloot naar de vrouw van buur's broer toen die thuis(vrouw woont aan de wal)naast haar man op de bank wilde gaan zitten.
Ze zijn-mede ter algehele controle-naar de dierenarts geweest die ze een castratie heeft aanbevolen om de hond in de hand te krijgen.Het asiel adviseerde ze het zelfde.
Maar ze hébben die hond nog geen week!!!!!Wie heeft er dus een adres/website van een gedragstherapeut in de buurt van Arnhem waar ze naartoe kunnen voor advies vóórdat de hond onnodig gecastreerd gaat worden?Heb ze al het webadres van Tinley en van Kynotrain gestuurd.
Nu hoorde ik vanmiddag dat hij afgelopen zaterdag een kruising Herder x Dog heeft gekocht in een asiel en dat het eerste conflict zich al heeft voorgedaan:hond heeft flink gegromd/tanden ontbloot naar de vrouw van buur's broer toen die thuis(vrouw woont aan de wal)naast haar man op de bank wilde gaan zitten.
Ze zijn-mede ter algehele controle-naar de dierenarts geweest die ze een castratie heeft aanbevolen om de hond in de hand te krijgen.Het asiel adviseerde ze het zelfde.
Maar ze hébben die hond nog geen week!!!!!Wie heeft er dus een adres/website van een gedragstherapeut in de buurt van Arnhem waar ze naartoe kunnen voor advies vóórdat de hond onnodig gecastreerd gaat worden?Heb ze al het webadres van Tinley en van Kynotrain gestuurd.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
BedanktRataplan schreef:http://www.honden-gedragstherapie.nl/im ... rland.html#
Ik heb hem al doorgestuurd.

- Rataplan
- Zeer actief
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
- Rataplan
- Zeer actief
Das jammer! en die eventuele castratie gaat dat nog wel op kosten van het asiel?maxcola schreef:Als het het asiel dat ik denk dan hebben die geen peut en ook geen samenwerkingsverband of zo.Rataplan schreef:En het asiel heeft die geen therapeute? Dan staan ze niet gelijk voor kosten.
Sorry dat ik zo doorvraag
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Ik kan je niks meer vertellen dan ik hierboven geschreven heb.Rataplan schreef:Das jammer! en die eventuele castratie gaat dat nog wel op kosten van het asiel?maxcola schreef:Als het het asiel dat ik denk dan hebben die geen peut en ook geen samenwerkingsverband of zo.Rataplan schreef:En het asiel heeft die geen therapeute? Dan staan ze niet gelijk voor kosten.
Sorry dat ik zo doorvraagik wilde gewoon even weten hoe het in andere asiels gaat.

- Rataplan
- Zeer actief
maxcola schreef:Ik kan je niks meer vertellen dan ik hierboven geschreven heb.Rataplan schreef:Das jammer! en die eventuele castratie gaat dat nog wel op kosten van het asiel?maxcola schreef:Als het het asiel dat ik denk dan hebben die geen peut en ook geen samenwerkingsverband of zo.Rataplan schreef:En het asiel heeft die geen therapeute? Dan staan ze niet gelijk voor kosten.
Sorry dat ik zo doorvraagik wilde gewoon even weten hoe het in andere asiels gaat.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Ik ook,ik doe in elk geval mijn bestRataplan schreef:maxcola schreef:Ik kan je niks meer vertellen dan ik hierboven geschreven heb.Rataplan schreef:Das jammer! en die eventuele castratie gaat dat nog wel op kosten van het asiel?maxcola schreef: Als het het asiel dat ik denk dan hebben die geen peut en ook geen samenwerkingsverband of zo.
ik hoop dat het goed komt met de hond

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Laat dat hele castratiegedoe even..je kent amper het verhaal en de insteek is al dat de hond voor niks gecastreerd wordt.
Ik ben met je eens dat goede hulp belangrijk is en als de hond dat zijn ballen kost maar hem wel een weg terug naar het asiel bespaard dan moet dat maar. Ik ben met je eens dat men eerst moet kijken of het zin heeft, maar ga niet bij voorbaat zo in de remmen. Vind ik persoonlijk wat overdreven.
Slecht asiel trouwens.
Ik ben met je eens dat goede hulp belangrijk is en als de hond dat zijn ballen kost maar hem wel een weg terug naar het asiel bespaard dan moet dat maar. Ik ben met je eens dat men eerst moet kijken of het zin heeft, maar ga niet bij voorbaat zo in de remmen. Vind ik persoonlijk wat overdreven.
Slecht asiel trouwens.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Eline* schreef:Laat dat hele castratiegedoe even..je kent amper het verhaal en de insteek is al dat de hond voor niks gecastreerd wordt.
...
Ze hebben de hond nog geen week
Ik ben met je eens dat goede hulp belangrijk is en als de hond dat zijn ballen kost maar hem wel een weg terug naar het asiel bespaard dan moet dat maar.
Zegt iemand die altijd anti-castratie is als het om gedragsproblemen gaat.Voor het zelfde geld wordt ie eerst gecastreerd en dan als nog terug gebracht
Ik ben met je eens dat men eerst moet kijken of het zin heeft, maar ga niet bij voorbaat zo in de remmen. Vind ik persoonlijk wat overdreven.
Hoezo overdreven?

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoezo ben ik anticastratie als het om gedragsproblemen gaat? Ik vind castratie een hele groffe ingreep en je tast daarmee de integriteit aan van het lijf en de persoonlijkheid van een dier waar je af hoort te blijven, maar ik ben niet tegen castratie. Ik vind het dus alleen wel een ingreep waar je niet lichtzinnig over moet denken.maxcola schreef:Eline* schreef:Laat dat hele castratiegedoe even..je kent amper het verhaal en de insteek is al dat de hond voor niks gecastreerd wordt.
...
Ik ben met je eens dat goede hulp belangrijk is en als de hond dat zijn ballen kost maar hem wel een weg terug naar het asiel bespaard dan moet dat maar.
Zegt iemand die altijd anti-castratie is als het om gedragsproblemen gaat.Voor het zelfde geld wordt ie eerst gecastreerd en dan als nog terug gebracht
Ik ben met je eens dat men eerst moet kijken of het zin heeft, maar ga niet bij voorbaat zo in de remmen. Vind ik persoonlijk wat overdreven.
Hoezo overdreven?
Ze hebben de hond pas een week..asiel adviseert castratie en ik mag hopen dat ze daar de hond wel kennen..hoewel ik wel snap dat er geen deskundig oog meekijkt daar. In die zin ben ik het helemaal met je eens dat ze beter eerts hulp kunnen zoeken om te kijken of de hond uberhaupt baat heeft..of beter gezegd de mensen baat gaan hebben bij castratie.
Uit je bericht spreekt alleen zorg om de ballen van de hond, ik kijk even verder en hoop gewoon dat de hond bij je broer kan blijven, met of zonder. Dat is ook wat ik wilde zeggen..castratie is nu niet het hoofdprobleem, maar het gedrag van de hond en het is goed dat ze daarvoor hulp gaan zoeken.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Het is niet de hond van mijn broerEline* schreef:Hoezo ben ik anticastratie als het om gedragsproblemen gaat? Ik vind castratie een hele groffe ingreep en je tast daarmee de integriteit aan van het lijf en de persoonlijkheid van een dier waar je af hoort te blijven, maar ik ben niet tegen castratie. Ik vind het dus alleen wel een ingreep waar je niet lichtzinnig over moet denken.maxcola schreef:Eline* schreef:Laat dat hele castratiegedoe even..je kent amper het verhaal en de insteek is al dat de hond voor niks gecastreerd wordt.
...
Hoezo overdreven?
Ze hebben de hond pas een week..asiel adviseert castratie en ik mag hopen dat ze daar de hond wel kennen..hoewel ik wel snap dat er geen deskundig oog meekijkt daar. In die zin ben ik het helemaal met je eens dat ze beter eerts hulp kunnen zoeken om te kijken of de hond uberhaupt baat heeft..of beter gezegd de mensen baat gaan hebben bij castratie.
Uit je bericht spreekt alleen zorg om de ballen van de hond, ik kijk even verder en hoop gewoon dat de hond bij je broer kan blijven, met of zonder. Dat is ook wat ik wilde zeggen..castratie is nu niet het hoofdprobleem, maar het gedrag van de hond en het is goed dat ze daarvoor hulp gaan zoeken.
Ik heb niet alleen zorg om de ballen van de hond,maar meer om wat men de hond misschien-en zeker ongewild omdat het dierenliefhebbers zijn-aandoet zonder dat er echt naar het gedrag van de hond is gekeken.Tenslotte komt ie maar net uit het asiel en weet je vaak na een week nog totaal niet wat voor hond je eigenlijk in huis hebt gehaald.
Wat ik dus gezegd heb is dat ze beter hulp kunnen zoeken en ze een aantal adressen/namen zou geven;ik hoop dat ze er iets mee(kunnen)doen vóórdat er ongelukken gebeuren.

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Gut, sorry..ik lees steeds van alles anders omdat ik me gewoon niet echt goed kan consentreren. Sorry, geen ongeintereseerdheid, maar het lukt me echt gewoon niet goed.maxcola schreef:Het is niet de hond van mijn broerEven beter lezen dus.
Ik ben dat ook met je eens hoor.Ik heb niet alleen zorg om de ballen van de hond,maar meer om wat men de hond misschien-en zeker ongewild omdat het dierenliefhebbers zijn-aandoet zonder dat er echt naar het gedrag van de hond is gekeken.Tenslotte komt ie maar net uit het asiel en weet je vaak na een week nog totaal niet wat voor hond je eigenlijk in huis hebt gehaald.
Wat ik dus gezegd heb is dat ze beter hulp kunnen zoeken en ze een aantal adressen/namen zou geven;ik hoop dat ze er iets mee(kunnen)doen vóórdat er ongelukken gebeuren.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, want jij belt de Telegraaf!!maxcola schreef:Gut,we zijn het een keertje eens met elkaarEline* schreef: Ik ben dat ook met je eens hoor.Ik hoop dat ze er iets mee doen!
![]()
Zal ik de krant even bellen?
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Haha grappenmaker.......ik en de TelegraafEline* schreef:Nee, want jij belt de Telegraaf!!maxcola schreef:Gut,we zijn het een keertje eens met elkaarEline* schreef: Ik ben dat ook met je eens hoor.Ik hoop dat ze er iets mee doen!
![]()
Zal ik de krant even bellen?![]()
Gaat niet samen

- Enzo
- geregistreerd lid
- mcf78
- Vaste gebruiker
nu wil ik toch even melden dat het gedrag niet hoeft te veranderen na castratie. bij de meeste honden gebeurt dat wel maar er zijn ook genoeg honden die qua gedrag precies hetzelfde blijven na castratie
mijn hond is geen spat rustiger geworden ofzo en een kennis van me had een hond, kreeg een vriend en zodra hij haar aanraakte had hij een hond in zijn arm hangen, na castratie is dit wel over gegaan maar na een paar jaar gewoon weer terug gekomen dus ik zou zeggen vraag dat eerst maar eens aan een dieren arts want de mijne zegt dat het niet hoeft uit te maken
mijn hond is geen spat rustiger geworden ofzo en een kennis van me had een hond, kreeg een vriend en zodra hij haar aanraakte had hij een hond in zijn arm hangen, na castratie is dit wel over gegaan maar na een paar jaar gewoon weer terug gekomen dus ik zou zeggen vraag dat eerst maar eens aan een dieren arts want de mijne zegt dat het niet hoeft uit te maken
Een knuffel & een poot
Marieke & Rex
<BR><BR>
Marieke & Rex
<BR><BR>