Blitz kan niet tegen muziek. Allerlei genres heeft hij een hekel aan: reggae, jazz, dub, elektro, klassiek, noem maar op... Hij uit dat door te gaan huilen, eerst zacht en daarna op vol volume. Hij vlucht naar een andere kamer, balkon of tuin en gaat daar met zijn staart tussen zijn benen, oren naar achter en kop naar beneden staan huilen.
Het maakt niet uit of de muziek hard of zacht staat. Inmiddels is het gedrag zo gegroeid dat ik er problemen mee heb, op visite of in de auto is het gewoon niet meer te doen. Thuis en in mijn eigen auto kan ik nog de muziek uitdoen (wat ik niet leuk vind), maar bij visite is het gewoon vervelend.
Blitz gaat altijd met mij mee, dus ik zou het heel jammer vinden om hem thuis te moeten laten voor zoiets.
Wat zouden jullie doen, ik bedoel om het gedrag in te dammen? (negeren maakt niet uit, heb hem namelijk altijd genegeerd en dit is het resultaat)
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
huilen
Moderator: moderatorteam
-
Bernadette
- Zeer actief
-
astrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
- Aantal honden: 2
Ik heb al 5 jaar zo'n jankerd. Niet bij alle muziek, maar wel bij veel. Verder reageert hij ook op de telefoon, melodieen uit kinderspeelgoed, bepaalde reclames op tv, enz. enz. Ik denk dat er niks aan te doen is, en heb er maar mee leren leven
Ik neem Ivan ook maar weinig mee op bezoek, want behalve het oorverdovende kabaal wat hij produceert in de auto, heb ik het idee dat hij maar gewoon het liefste thuis is.
-
annepanne
Rotprobleem, zeg! Den dat misschien desensitisatie (eerst heeel zacht, langzaam iets harder?) helpt? Misschien iets leuks (lekker bot) aanbieden bij het aandoen van de radio, zodat er een positieve connectie gemaakt wordt? Wat is t trouwens voor ras, je hoort wel eens dat collie-achtigen "gevoeliger" zijn voor geluid...
-
Bernadette
- Zeer actief
Blitz is een duitse herder kruising. Ik weet niet waar hij mee gekruisd is. Hij heeft wel dat Duitse herder gepraat zeg maar. Dat hij komt vertellen dat hij het leuk vind dat je er bent, of als we gaan wandelen. Dat is geen probleem, maar dat huilen, vreselijk.
Het is voor mij gewoon geen optie om mijn hond niet mee te nemen. Ik ga vaak weg voor een paar dagen en mijn hond gaat dan altijd mee. Tegenwoordig blijft hij vaak in de tuin of balkon van de visite, dat is op zich niet zo erg, maar ik heb mijn hondje gewoon graag bij me.
Ik heb een mail gestuurd naar een gedragstherapeut, ik wacht nog op antwoord!
Het is voor mij gewoon geen optie om mijn hond niet mee te nemen. Ik ga vaak weg voor een paar dagen en mijn hond gaat dan altijd mee. Tegenwoordig blijft hij vaak in de tuin of balkon van de visite, dat is op zich niet zo erg, maar ik heb mijn hondje gewoon graag bij me.
Ik heb een mail gestuurd naar een gedragstherapeut, ik wacht nog op antwoord!
-
astrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
- Aantal honden: 2