Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Postbode-gekte
Moderator: moderatorteam
- Assie
- Zeer actief
- Contacteer:
Postbode-gekte
Die gekke hond van mij heeft iets tegen postbodes/brievenbus. Als hij losloopt en 100 meter verderop een brievenbus hoort gaan, dan krijgt hij volgens mij 'n gigantische adrenaline-stoot, verstijft helemaal, reageert nergens meer op en rent als 'n gek blaffend op de brievenbus in kwestie af. Hij bijt niet, maar blijft blaffend voor de postbode/foldertjes-rondbrenger staan.
Bij de postbode gaat hij dan nog wat langer door met balffen, als hij ziet dat het een folderrondbrenger is (=geen bruin met rood pak) stopt hij al na 4 keer blaffen.
Dit is echt strontvervelend, vooral voor de postbode. Ik laat Tip nu bewust op tijden dat de postbode z'n rondje maakt (rond 11 uur) niet loslopen, maar net maakte de postbode eerder zijn rondje (10 uur) en stond er dus 'n luid blaffende Tip voor hem.
Ik er natuurlijk kei hard achteraan gerend en geroepen dat Tip niets deed en dat hij hem maar 'n schop moest verkopen ofzo. Postbode deed niets, bleef gewoon stil staan (gelukkig). Ik Tip in z'n nekvel gegrepen en door elkaar geschud, want komen deed hij niet, hij was veel te gefixeerd op de postbode. En ik heb natuurlijk een miljoen keer mijn excuses aangeboden aan de postbode. Jeetje... dan schaam je je écht kapot.
Maar... hoe los ik dit in godsnaam op? Hij reageert echt NERGENS meer op als ie die brievenbus hoort. Ik heb al zelf 30 keer de brievenbus laten klapperen op verschillende momenten, maar dan doet hij niets. Heb ook een keer mijn vriend een brief in de brievenbus laten gooien terwijl ik 100 meter verderop met 'n losse Tip liep, toen rende Tip er heel hard op af (zonder nog op mij te letten), maar deed niets omdat hij zag dat het mijn vriend was.
Iemand suggesties?
Bij de postbode gaat hij dan nog wat langer door met balffen, als hij ziet dat het een folderrondbrenger is (=geen bruin met rood pak) stopt hij al na 4 keer blaffen.
Dit is echt strontvervelend, vooral voor de postbode. Ik laat Tip nu bewust op tijden dat de postbode z'n rondje maakt (rond 11 uur) niet loslopen, maar net maakte de postbode eerder zijn rondje (10 uur) en stond er dus 'n luid blaffende Tip voor hem.
Ik er natuurlijk kei hard achteraan gerend en geroepen dat Tip niets deed en dat hij hem maar 'n schop moest verkopen ofzo. Postbode deed niets, bleef gewoon stil staan (gelukkig). Ik Tip in z'n nekvel gegrepen en door elkaar geschud, want komen deed hij niet, hij was veel te gefixeerd op de postbode. En ik heb natuurlijk een miljoen keer mijn excuses aangeboden aan de postbode. Jeetje... dan schaam je je écht kapot.
Maar... hoe los ik dit in godsnaam op? Hij reageert echt NERGENS meer op als ie die brievenbus hoort. Ik heb al zelf 30 keer de brievenbus laten klapperen op verschillende momenten, maar dan doet hij niets. Heb ook een keer mijn vriend een brief in de brievenbus laten gooien terwijl ik 100 meter verderop met 'n losse Tip liep, toen rende Tip er heel hard op af (zonder nog op mij te letten), maar deed niets omdat hij zag dat het mijn vriend was.
Iemand suggesties?
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik weet niet of je in een drukke straat woont. Maar anders zou je een briefje op de deur kunnen hangen of men, omdat je je hond aan het trainen bent, met de brievenbus wil klepperen. Je kunt hem dan het gewenste gedrag aanleren door hem een commando te geven (zit bv) en een brokje als hij het opvolgt. Later kun je dan mvb kennissen misschiwn buiten oefenen. Of juist met de postbode meelopen ?
Ben benieuwd wat anderen voor tips hebben.
Succes, groetjes Sonja
Ben benieuwd wat anderen voor tips hebben.
Succes, groetjes Sonja
-
Sjiel
- Zeer actief
Dit is helaas voor een aantal mensen een uitnodiging om vooral ff lekker met de brievenbus te klapperensirene schreef:Ik weet niet of je in een drukke straat woont. Maar anders zou je een briefje op de deur kunnen hangen of men, omdat je je hond aan het trainen bent, met de brievenbus wil klepperen.
Assie, zoek Mathijs Schilder eens op en vraag het hem (etholoog UKG)
weg gehaald zit een virus in
- Assie
- Zeer actief
- Contacteer:
De wat? UKG? Utrechts Kynologisch Gebeuren? 
Verder bedankt alvast voor de reacties, ik ben ook benieuwd naar meer reacties. Het klapperen met de brievenbus hier thuis zal niet veel helpen. Ik woon namelijk bij 'n hospita op een zolderkamertje. Zoveel merk ik er niet van als de brievenbus klappert dus
Verder bedankt alvast voor de reacties, ik ben ook benieuwd naar meer reacties. Het klapperen met de brievenbus hier thuis zal niet veel helpen. Ik woon namelijk bij 'n hospita op een zolderkamertje. Zoveel merk ik er niet van als de brievenbus klappert dus
-
Sjiel
- Zeer actief
Universiteits Kliniek Gezelschapsdieren. Een van die lelijke gebouwen voorbij het Androclusgebouw. Mathijs Schilder is degene die de gedragspoli doet (meestal). Ook geeft hij colleges/werkcolleges/practica over hondengedrag.Assie schreef:De wat? UKG? Utrechts Kynologisch Gebeuren?
weg gehaald zit een virus in
- Assie
- Zeer actief
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- bramtim
- Actief
je hond door elkaar geschud? Ik dacht dat dat niet meer van deze tijd was.
Na ja, heel veel succes. Ik kan me inderdaad het beste vinden in het in scene zetten en dan belonen voor een zit of een plaats.
Werkte hier uitstekend bij de bel. Bel was druk naar de deur toe rennen. Bel is nu lekker op mijn plaats blijven en iets lekkers krijgen als het bezoek zit.
Na ja, heel veel succes. Ik kan me inderdaad het beste vinden in het in scene zetten en dan belonen voor een zit of een plaats.
Werkte hier uitstekend bij de bel. Bel was druk naar de deur toe rennen. Bel is nu lekker op mijn plaats blijven en iets lekkers krijgen als het bezoek zit.
Groetjes Wendy, Gwyn, Kijani en Maliki
* Scott **
* Scott **
- Assie
- Zeer actief
- Contacteer:
- M@ri@nne
- Zeer actief
- Assie
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, daar heb je helemaal gelijk in en dat doe ik nu dus ook. Het gekke is gewoon dat hij dit nog niet eerder heeft laten zien (ja een keer, maar ik dacht dat dat toeval was) en zo vaak hoor/zie ik geem postbodes. Verder is het namelijk 'n schat van een hond. Dit hele postbode-gedoe kwam dus wat onverwachts.
Iig bedankt voor de tips.
Iig bedankt voor de tips.
- Saartje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising
- Aantal honden: 1
Re: Postbode-gekte
Hij blafte toch alleen, waarom zou die postpode hem dan moeten schoppenAssie schreef:net maakte de postbode eerder zijn rondje (10 uur) en stond er dus 'n luid blaffende Tip voor hem.
Ik er natuurlijk kei hard achteraan gerend en geroepen dat Tip niets deed en dat hij hem maar 'n schop moest verkopen ofzo. Postbode deed niets, bleef gewoon stil staan (gelukkig). Ik Tip in z'n nekvel gegrepen en door elkaar geschud
Sorry als ik me er mee bemoei, maar het klinkt zo.. ik kan even niet op het woord komen

- Assie
- Zeer actief
- Contacteer:
grof? te hard?
Ja, klopt. Maar die man was volgens mij behoorlijk bang (zal vast vaker 'n aanvaring hebben gehad...) en ik behoorlijk boos/geschrokken. Dan roep/doe je dingen die je niet moet doen, achteraf gezien. Maar goed... daar heb ik ook weer van geleerd, dus volgende keer (eh.. welke volgende keer
) zal ik totaal anders reageren.
Ja, klopt. Maar die man was volgens mij behoorlijk bang (zal vast vaker 'n aanvaring hebben gehad...) en ik behoorlijk boos/geschrokken. Dan roep/doe je dingen die je niet moet doen, achteraf gezien. Maar goed... daar heb ik ook weer van geleerd, dus volgende keer (eh.. welke volgende keer
- Saartje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising
- Aantal honden: 1
- mcf78
- Vaste gebruiker
heel veel honden hebben er last van en het heet niet voor niets het "postbode syndroom" net als honden die in de auto blaffen is dit hetzelfde
zodra hij een postbode ziet gaat ie lelijk doen, en die postbode gaat weg want die moet naar het volgende huis, het probleem is alleen dat de hond denkt dat hij hem weggejaagd heeft dus blijft ie het doen.
bij mijn weten is er vrij weinig aan dit syndroom te doen omdat je de hond niet kunt vertellen dat die postbode of fietser ofzo toch wel weg gaat ook zonder dat ie blaft en dat hij niet degene is die hem weggejaagd heeft.
ik zou zeggen lees het boek: "de hond die teveel van zijn baas hield" een keertje en en dit boek vind je verschillende dingen over verschillende gedragsproblemen. ik vond het een heel interessant boek en misschien heb jij er ook iets aan
zodra hij een postbode ziet gaat ie lelijk doen, en die postbode gaat weg want die moet naar het volgende huis, het probleem is alleen dat de hond denkt dat hij hem weggejaagd heeft dus blijft ie het doen.
bij mijn weten is er vrij weinig aan dit syndroom te doen omdat je de hond niet kunt vertellen dat die postbode of fietser ofzo toch wel weg gaat ook zonder dat ie blaft en dat hij niet degene is die hem weggejaagd heeft.
ik zou zeggen lees het boek: "de hond die teveel van zijn baas hield" een keertje en en dit boek vind je verschillende dingen over verschillende gedragsproblemen. ik vond het een heel interessant boek en misschien heb jij er ook iets aan
Een knuffel & een poot
Marieke & Rex
<BR><BR>
Marieke & Rex
<BR><BR>
-
linlin