Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wel of niet meer los lopen.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Tesselaar
Vaste gebruiker

wel of niet meer los lopen.

Ongelezen bericht door Tesselaar »

:devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil:
wat kunnen ze soms het bloed onder je nagels vandaan halen.
kom net terug van een rondje langs het fietspad naast ons huis als mijn katten binnen zijn of in iedergeval uit het zicht dan kan Sammy los mee
gaat ook altijd wel goed ze weet dat als we terug gaan dat ze bij het hek moet wachten om weer aangelijnd te worden gaat meestal goed behalve vandaag ik zag het al aan haar houding dan gaat haar voorpoot omhoog en is er als een speer vandoor scheurt door de tuin hopende dat er een kat loopt als die er is dan ben ik haar kwijt ook want dan gaat ze er blind achter aan gelukkig nog nooit de weg op maar vandaag waren er geen katten dus besloot ze maar heel braaf terug te komen en netjes naast het hek te gaan zitten. dan nu mijn vraag want op de cursus leer je dan dat als ze weer bij je terug komen je ze altijd moet belonen maar daar ben ik het dus niet mee eens want ze is niet braaf geweest want als er wel een kat was geweest dan was ze ook echt niet terug gekomen en ze weet donders goed dat ze niet voorbij het hek mag wie o wie weet wat ik hieraan kan doen want ik gun haar zo om lekker met de ander hond los te rennen maar zit er toch sterk over te denken haar gewoon niet meerlos te laten lopen.:denken: :devil: :19: :idea: Sandra
een poot van Sammy en Eefie
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

tja...er kunnen idd stukken zijn waar je ze beter niet los kan laten wanneer ze ergens op gefixeerd zijn... en nee je moet niet boos worden, ze is nl dan wel braaf, ze komt dan terug.... het als en indien er een kat was ze niet was terug gekomen is een ander verhaal, dat is er nu niet... ik denk dat het in deze situaties het beste is om het te vermijden, je weet dus zelf ook dat ze dit doet, dat er katten kunnen zitten daar, geef haar de kans helemaal niet om dat daar te doen... ik hoef mijn honden ook niet los in de wijk mee te nemen, in het bos zijn geen katten en op nog wel meer plekken niet, daar kunnen ze heerlijk los...
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Als je hond bij je komt (als je hem geroepen hebt)wat is dan het laatste dat ie gedaan heeft? Hier komen, dat is toch braaf?

Je moet proberen te voorkomen dat ie in de fout gaat. Zorg dat ie niet voorbij het hek de tuin in KAN komen.
weg gehaald zit een virus in
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Inderdaad, altijd belonen als de hond bij je komt. Ook al is ie uren weggeweest en ben je ziedend: lief blijven en belonen. Is moeilijk hoor want soms kun je ze wel wurgen. Maar als je kwaad wordt en ze straft leer je ze alleen maar dat het helemaal niet leuk is om terug te komen bij het baasje. En dat is niet te bedoeling toch? Je wilt dat ze graag bij je komen.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

stefanie schreef:Inderdaad, altijd belonen als de hond bij je komt. Ook al is ie uren weggeweest en ben je ziedend: lief blijven en belonen. Is moeilijk hoor want soms kun je ze wel wurgen. Maar als je kwaad wordt en ze straft leer je ze alleen maar dat het helemaal niet leuk is om terug te komen bij het baasje. En dat is niet te bedoeling toch? Je wilt dat ze graag bij je komen.
:ok: En jagen is erg leuk. Honden, die als ze loplopen achter de katten aangaan kan je dus niet loslaten in de buurt. Dan zul je toch een katloze omgeving moeten opzoeken zoals een park of bos waar geen mensen wonen. Je zal niet de eerste zijn wiens hond wordt doodgereden door roekeloos gedrag en daarbij kan je ook andere mensen erg in gevaar brengen. Ik laat Nelson ook nooit los hier in de buurt, omdat hij inderdaad achter katten aangaat. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Ik heb nu een opvangertje met een heel goed ontwikkeld jachtinstinct :pffff: . Zolang ze niks ziet of hoort is ze superlief en blijft ze dicht bij je in de buurt. Maar als er al iets ritselt is mevrouw meteen weg en dan kan je wachten totdat ze terug komt, want roepen heeft echt geen zin. Daarom gaat ze dus niet los binnen de bebouwde kom. Ik rij nu met haar naar het meest afgelegen bos hier in de buurt en daar kan ze zich dan een uurtje uitleven. Er zijn ook al een paar geinteresseerden afgehaakt omdat ze liever een hond willen die luistert..... :roll: Ik vind die zelfstandigheid juist zo aantrekkelijk, maar niet iedereen denkt daar hetzelfde over blijkbaar. :denken:
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Zijn er ook honden die dan niet achter katten aangaan, buiten, als ze de kans krijgen? :eek:

Nee hoor, geintje, die zijn er vast wel.
Maar ik ken ze niet. :mrgreen:

Alle drie mijn lieverds gaan achter katten aan buiten, terwijl hier binnen gewoon 3 kattendames in huis wonen, waar de honden het echt niet in hun hoofd halen om ze maar iets te doen.
En waarschijnlijk doen ze de katten buiten ook niet. Maar ja, kat rent weg, dus hopla, feest. Zelfs een merel in de bosjes is super interessant (dat zijn ook lawaaipapegaaien, trouwens :mrgreen: )
Daarom zitten mijn honden altijd aan de lijn hier in de buurt/straat, tot we op een plek zijn waar geen katten zijn.

Het is een instinct, jagen op iets wat van je wegloopt, wat je er niet uitkrijgt. Zeker niet bij JR's.
Dus gewoon in de buurt aan de lijn houden en doorlopen naar een plek waar ze wel lekker los kunnen. :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
rob80
Actief

Ongelezen bericht door rob80 »

Roelfien schreef:Zijn er ook honden die dan niet achter katten aangaan, buiten, als ze de kans krijgen? :eek:

Nee hoor, geintje, die zijn er vast wel.
Maar ik ken ze niet. :mrgreen:

Alle drie mijn lieverds gaan achter katten aan buiten, terwijl hier binnen gewoon 3 kattendames in huis wonen, waar de honden het echt niet in hun hoofd halen om ze maar iets te doen.
En waarschijnlijk doen ze de katten buiten ook niet. Maar ja, kat rent weg, dus hopla, feest. Zelfs een merel in de bosjes is super interessant (dat zijn ook lawaaipapegaaien, trouwens :mrgreen: )
Daarom zitten mijn honden altijd aan de lijn hier in de buurt/straat, tot we op een plek zijn waar geen katten zijn.

Het is een instinct, jagen op iets wat van je wegloopt, wat je er niet uitkrijgt. Zeker niet bij JR's.
Dus gewoon in de buurt aan de lijn houden en doorlopen naar een plek waar ze wel lekker los kunnen. :ok:

Ja hier! :zwaai

Ze zijn hier behoorlijk gewend aan katten en als ze er eentje zien lopen gaan ze er niet af, interesseert ze eigenlijk bar weinig...
granny
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door granny »

mijn 2 oudste honden gaan ook niet achter katten aan hoor. De jongste wel,maar die gaat zelfs achter een rond dwarrelend blaadje aan.(alles wat maar beweegt dus)
Afbeelding
Peace sells, but who is buying?
Rasja_loves
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Rasja_loves »

:zwaai Hier nog eentje hoor.

Rasja is zelfs beetje bang voor katten. Doet in begin heel stoer door te blaffen maar als de kat dichterbij komt is Rasja weg. :piew: :N: :mrgreen:
groetjes van Mirjam & Rasja

Afbeelding
Tesselaar
Vaste gebruiker

vandaag veel gelezen in een boek over dominante honden en het lijkt wel of ze sammy omschrijven in overleg met een deskundige ga ik nu een heel strak heropvoedingscursus thuis doen en wonderbaarlijk zie je zo'n eerste dag al heel veel veranderen ik hoop met veel geduld dat we een andere hond terug krijgen voor ons maar ook zeker voor haarzelf ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen.Sandra
Tesselaar
Vaste gebruiker

:cheer: het is echt onvoorstelbaar hoe een hond in een paar dagen tijd kan veranderen het bleek dus dat Sammy gewend is om boven aan in de rangorde te staan zowel bij mens als dier hadden we zelf niet zo zeer in de gaten we hebben haar zelf nu 3 maanden en ze is 2,5 jaar en helaas voor haar zijn wij haar vierde huis.met hulp van een gedragsterapeut moeten we haar weer helemaal onder in de rangorde gaan plaatsen en nu na 3 dagen staan we er echt versteld van hoe ze veranderd is ze gaat nu heel anders met ons om en ook de band met onze andere hond is heel anders geworden veel liever er wordt nu teminste echt leuk gespeeld we zijn hier echt heel blij mee en gaan er zeker mee door!!!!!!!!!Sandra
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”