Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Negeren of afleiden?
Moderator: moderatorteam
- Rossi
- Zeer actief
Negeren of afleiden?
Rossi is geen held in het donker.
Staat er ergens een container die er de dag ervoor niet stond.... :N:
Hij begint te borstelen en laag te grommen.
Als er andere mensen eventueel met of zonder hond achter ons loopt, loopt hij achterstevoren. Als ie überhaupt al mee wil.
Hoe kunnen we dit het beste trainen?
Negeren en stevig doorstappen of afleiden met brokjes.
Staat er ergens een container die er de dag ervoor niet stond.... :N:
Hij begint te borstelen en laag te grommen.
Als er andere mensen eventueel met of zonder hond achter ons loopt, loopt hij achterstevoren. Als ie überhaupt al mee wil.
Hoe kunnen we dit het beste trainen?
Negeren en stevig doorstappen of afleiden met brokjes.
Groeten van Angel en Rossi.

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Er zelf heen lopen en laten zien dat jij, dappere held, niet bang bent en Rossie bange poepert echt wel zal beschermen! :lol: Zo stijg je nog eens in aanzien! 
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

-
angeladh
- Vaste gebruiker
nee het beste is negeren en gewoon doorlopen,Denzel heeft het ook gedaan bijv een boom was omgezaagt een ineenkeer zag hij dat nekharen omhoog en grommen en blaffen,toen ben ik gewoon doorgelopen hij moet niet het idee krijgen van o dat is goed wat ik doe grommen en blaffen,
dus ook niks tegen hem zeggen gewoon negeren en doorlopen
gr Angela Hannes en denzel
dus ook niks tegen hem zeggen gewoon negeren en doorlopen
gr Angela Hannes en denzel
- Rossi
- Zeer actief
Eline* schreef:Er zelf heen lopen en laten zien dat jij, dappere held, niet bang bent en Rossie bange poepert echt wel zal beschermen! :lol: Zo stijg je nog eens in aanzien!
Maar dan moet ik hem als het ware toch een stukje slepen aan de riem.

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Of je zorgt dat je een langere lijn hebt.Rossi schreef:Maar dan moet ik hem als het ware toch een stukje slepen aan de riem.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Beau heeft dit gehad toen hij nog pup was, ook met de kliko's op straat, hij ging dan helemaal aan de andere kant van de stoep lopen.
OP een gegeven moment ging hij steeds dichter langs de kliko's totdat hij er zelfs aan durfde snuffelen.
Ook een moter die nog niet eerder op de stoep had gestaan met een groot zeil er overheen, in het begin ging hij er met een grote boog omheen, tot ook weer het moment kwam dat hij aan dat ding ging ruiken.
Zo ging dat bij alle dingen op straat die er bijvoorbeeld de dag ervoor niet stonden. Nu baggert hij gewoon overal langs zonder angst of zo.
OP een gegeven moment ging hij steeds dichter langs de kliko's totdat hij er zelfs aan durfde snuffelen.
Ook een moter die nog niet eerder op de stoep had gestaan met een groot zeil er overheen, in het begin ging hij er met een grote boog omheen, tot ook weer het moment kwam dat hij aan dat ding ging ruiken.
Zo ging dat bij alle dingen op straat die er bijvoorbeeld de dag ervoor niet stonden. Nu baggert hij gewoon overal langs zonder angst of zo.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
- Rossi
- Zeer actief
Ja, precies.Eline* schreef:Of je zorgt dat je een langere lijn hebt.Rossi schreef:Maar dan moet ik hem als het ware toch een stukje slepen aan de riem.Ik vind het namelijk ook weer het bevestigen van engigheid als je hem mee gaat slepen. Dat is niet leuk namelijk en dus straf voor zijn angst.
Ik hou ook niet zo van het sleepwerk.
Alhoewel we bij de DA er haast niet onderuit komen. Zelfs voor pens gaat ie geen centimeter vooruit. Sinds ie met z'n piemel in het prikkeldraad is blijven hangen, heeft de DA het voorgoed bedorven.

-
angeladh
- Vaste gebruiker
- Rossi
- Zeer actief
- Ca Cajuina
- Zeer actief
- Rossi
- Zeer actief
Heb jij met Beau er nog iets aan gedaan?vinkje schreef:Beau heeft dit gehad toen hij nog pup was, ook met de kliko's op straat, hij ging dan helemaal aan de andere kant van de stoep lopen.
Rossi heeft ook een fase gehad als pup zijnde. Daarna was het weer beter. En nu weer iets meer.

- Rossi
- Zeer actief
En hoe dan met mensen die een halve kilometer achter ons lopen.Ca Cajuina schreef:Ik loop altijd naar hetgeen zij eng vinden. ga erbij zitten of tegen aanstaan. Zo laat ik ze zien dat het niet eng is. Heeft tot nu toe altijd gewerkt
Rossi beweegt zich dan omgekeerd al grommend voort.

- Ca Cajuina
- Zeer actief
Eerlijk gezegd tolereer ik niet van mijn honden dat ze grommen naar mensen. Mijn reu heeft het soms weleens. Hij mag een waarschuwend grommentje geven wanneer hij opeens iemand ziet in het donker. Ik laat hem dan altijd weten dat ik diegen ook gezien heb en zeg dat het goed is.Rossi schreef:En hoe dan met mensen die een halve kilometer achter ons lopen.Ca Cajuina schreef:Ik loop altijd naar hetgeen zij eng vinden. ga erbij zitten of tegen aanstaan. Zo laat ik ze zien dat het niet eng is. Heeft tot nu toe altijd gewerkt
In het begin heeft hij dit vaak gehad (het is ook een waakhond natuurlijk) Ik ben weleens naar iemand toegelopen en op een vriendelijkje toon gezegd: Hoi ik ben mijn hond aan het trainen mag ik even je hand schudden. Nu woon ik Rotterdam dus daar kijkt niemand op van zo'n gekke actie
Eigenlijk ben ik bij alle drie van mijn honden vanaf pup af aan enge dingen op gaan zoeken en ze hierbij begeleid zodat ze weten dat ze op mij kunnen vertrouwen
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

- Ca Cajuina
- Zeer actief
Eerlijk gezegd tolereer ik niet van mijn honden dat ze grommen naar mensen. Mijn reu heeft het soms weleens. Hij mag een waarschuwend grommentje geven wanneer hij opeens iemand ziet in het donker. Ik laat hem dan altijd weten dat ik diegen ook gezien heb en zeg dat het goed is.Rossi schreef:En hoe dan met mensen die een halve kilometer achter ons lopen.Ca Cajuina schreef:Ik loop altijd naar hetgeen zij eng vinden. ga erbij zitten of tegen aanstaan. Zo laat ik ze zien dat het niet eng is. Heeft tot nu toe altijd gewerkt
In het begin heeft hij dit vaak gehad (het is ook een waakhond natuurlijk) Ik ben weleens naar iemand toegelopen en op een vriendelijkje toon gezegd: Hoi ik ben mijn hond aan het trainen mag ik even je hand schudden. Nu woon ik Rotterdam dus daar kijkt niemand op van zo'n gekke actie
Eigenlijk ben ik bij alle drie van mijn honden vanaf pup af aan enge dingen op gaan zoeken en ze hierbij begeleid zodat ze weten dat ze op mij kunnen vertrouwen
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera