Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pakwerk

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

pakwerk

Ongelezen bericht door little-wolf »

met honden die vroeger gefokt zijn om in de pit te staan, daar is niet iedereen een voorstander van.
enigzins te begrijpen.
maar wat ik me afvraag, zijn er honden van dit type door het pakwerk zo veranderd/doorgedraaid?
Ca Cajuina
Zeer actief

Re: pakwerk

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

little-wolf schreef:met honden die vroeger gefokt zijn om in de pit te staan, daar is niet iedereen een voorstander van.
enigzins te begrijpen.
maar wat ik me afvraag, zijn er honden van dit type door het pakwerk zo veranderd/doorgedraaid?
Dat zou ik niet weten. Maar waarom zou je pakwerk gaan doen met een hond die voor andere doeleinden gefokt is. Als je graag in de africhting wil waarom neem je dan geen herder, dober etc.

Ik ben een groot voorstander van de honden gebruiken voor hetgeen waar ze voor gefokt zijn. Apel is apel dus ik vraag mij af of een hond hierdoor doordraaid. Het feit zal alleen zijn dat deze honden niet afgericht zullen worden bij een vereniging waar ze er verstand van hebben. Met het gevaar dat mensen zelf gaan lopen kloten.
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Ik heb vroeger de nodige pitjes bezig gezien op het pak, en eerlijk waar hoor, dit waren geen doorgedraaide gedrochten.

Eerder waren het honden waar de gemiddelde voor de africhting gefokte hond een behoorlijk puntje aan kon zuigen. Het hangt een beetje van de individuele pit af of hij/zij geschikt is vooor dit doel, maar de geschikte pitjes doen voor geen enkele hond onder, integendeel.

Probleem met pitjes en pakwerk is dat sommige baasjes nog wel eens door willen draaien. Maar goed, ditzelfde verschijnsel doet zich voor bij baasjes van wél voor dit doel gefokte honden.

Je hebt gelijk als je zegt dat elke hond gebruikt hoort te worden voor het doel waarvoor hij gefokt is, maar tja, dat is met pitjes vandaag de dag wat lastig geworden.
Ca Cajuina
Zeer actief

Wil de hond schreef: Je hebt gelijk als je zegt dat elke hond gebruikt hoort te worden voor het doel waarvoor hij gefokt is, maar tja, dat is met pitjes vandaag de dag wat lastig geworden.
Ja daar heb je helemaal gelijk in. Maar ze zijn erg baasgericht dus ga er dan mee trainen. lekker hardlopen of zoiets.

Hoe zat het dan trouwens met het lossen. Ik heb gehoord dat dit nu juist het probleem is. Het lijkt mij trouwens geen pretje als pakwerker om een pitt in je armen te hebben. Dan moet je een goed dik pak hebben wil je niet onder de schrammen zitten. Ik neem dan aan dat ze daar geennormaal KNPV pak voor gebruiken

Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Een hard mouwtje. :wink:

Ik heb pitjes gekend die perfekt losten, maar er waren er ook die er gewoon even vanaf gehaald moesten worden. Kwestie van meer of minder geschiktheid, en van trainen denk ik.

Alleen maar hardlopen is voor een beetje Pit een beetje sufjes hoor. Daar moet en kun je veel meer mee doen.
little-wolf
Zeer actief

Ca Cajuina schreef:
Wil de hond schreef: Je hebt gelijk als je zegt dat elke hond gebruikt hoort te worden voor het doel waarvoor hij gefokt is, maar tja, dat is met pitjes vandaag de dag wat lastig geworden.
Ja daar heb je helemaal gelijk in. Maar ze zijn erg baasgericht dus ga er dan mee trainen. lekker hardlopen of zoiets.

Hoe zat het dan trouwens met het lossen. Ik heb gehoord dat dit nu juist het probleem is. Het lijkt mij trouwens geen pretje als pakwerker om een pitt in je armen te hebben. Dan moet je een goed dik pak hebben wil je niet onder de schrammen zitten. Ik neem dan aan dat ze daar geennormaal KNPV pak voor gebruiken
ik heb bij de hondenbrigade van de politie stage gelopen en zelf zo'n pak aan gehad.
ook mechelaars bijten dwars door t pak heen.
khad mooi een schram op mn arm.
bij een agent zag ik zne benen vol met putten, blauwe plekken en schrammen zitten.
al zal er ongtwijfeld wel verschil zitten of een staff/pit bijt of een mechel.

mij lijkt t ook dat je t lossen als 1e moet leren. zowieso leren, of je wel of geen africhting doet.

dat is dus het jammer dat de honden het wel kunnen, maar niet mogen.
als ik kijk naar balou. die vind het zo gaaf om het te doen.
die veranderd helemaal. hij wil werken. en das zo machtig gezicht.
meeste van de tijd is een droopy. zit er niet veel in zeg maar. hoeft ook niet.
maar tis wel gaaf om te zien dat ie t leuk vind om te doen.
en lossen doetie prima!
we doen het onder goede begeleidng en kloten niks aan.
we doen het ook niet op drift zoals met de zweep kletsen.
net als speuren vindie geweldig om te doen.
en dan ben ik ook in mn nopjes.

rochelle heeft nu paar x t zakje gehad en ze vind het ook gaaf.
Ca Cajuina
Zeer actief

little-wolf schreef:
Ca Cajuina schreef:

ik heb bij de hondenbrigade van de politie stage gelopen en zelf zo'n pak aan gehad.
ook mechelaars bijten dwars door t pak heen.
khad mooi een schram op mn arm.
bij een agent zag ik zne benen vol met putten, blauwe plekken en schrammen zitten.
al zal er ongtwijfeld wel verschil zitten of een staff/pit bijt of een mechel.

mij lijkt t ook dat je t lossen als 1e moet leren. zowieso leren, of je wel of geen africhting doet.

dat is dus het jammer dat de honden het wel kunnen, maar niet mogen.
als ik kijk naar balou. die vind het zo gaaf om het te doen.
die veranderd helemaal. hij wil werken. en das zo machtig gezicht.
meeste van de tijd is een droopy. zit er niet veel in zeg maar. hoeft ook niet.
maar tis wel gaaf om te zien dat ie t leuk vind om te doen.
en lossen doetie prima!
we doen het onder goede begeleidng en kloten niks aan.
we doen het ook niet op drift zoals met de zweep kletsen.
net als speuren vindie geweldig om te doen.
en dan ben ik ook in mn nopjes.

rochelle heeft nu paar x t zakje gehad en ze vind het ook gaaf.
Ik vind het dus niet jammer dat bepaalde rassen niet mogen. En ik vind het een goede zaak dat je voor de KNPV lid behoort te zijn en voor de IPO toestemming hoort te hebben van de rasvereniging. In Rotterdam zie ik steeds meer vna de %&^$## jongeren met mechelaars lopen. Stel je toch eens voor dat zij het pakwerk ontdekken en dan ook nog eens denken ff een pitt af te richten. Ne hoor, laat de regeltje wat dit betreft maar lekker botvieren :ok:

Mijn vriend doet ook pakwerk en inderdaad de mechelaar komt er ook doorheen. Daarom lijkt het mij sterk dat je hetzelfde pak aandoet bij een pitt :wink:
Laatst gewijzigd door Ca Cajuina op 18 feb 2005 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
Ca Cajuina
Zeer actief

Wil de hond schreef:Een hard mouwtje. :wink:

Ik heb pitjes gekend die perfekt losten, maar er waren er ook die er gewoon even vanaf gehaald moesten worden. Kwestie van meer of minder geschiktheid, en van trainen denk ik.

Alleen maar hardlopen is voor een beetje Pit een beetje sufjes hoor. Daar moet en kun je veel meer mee doen.
Tuurlijk bedoel ik niet alleen hardlopen. Je kan ook met het beestje gaan speuren of iets anders verzinnen wat ze leuk vinden. Ik vind het pakwerk alleen net iets te ver gaan! Ik begrijp ook wel dat een pitt veel meer in zijn mars heeft. Ik vind alleen het risico dat mensen gaan lopen aankloten te groot voor zowel het ras als de medemens

Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

Ca Cajuina schreef:
Ik vind het dus niet jammer dat bepaalde rassen niet mogen. En ik vind het een goede zaak dat je voor de KNPV lid behoort te zijn en voor de IPO toestemming hoort te hebben van de rasvereniging. In Rotterdam zie ik steeds meer vna de %&^$## jongeren met mechelaars lopen. Stel je toch eens voor dat zij het pakwerk ontdekken en dan ook nog eens denken ff een pitt af te richten. Ne hoor, laat de regeltje wat dit betreft maar lekker botvieren :ok:

Mijn vriend doet ook pakwerk en inderdaad de mechelaar komt er ook doorheen. Daarom lijkt het mij sterk dat je hetzelfde pak aandoet bij een pitt :wink:
ben t met je eens dat t idd niet zomaar gaat.
die regels zouden voor dit type hond scherp mogen zijn.
helaas heb je altijd van die klojo's die het verzieken en er zelf maar wat lopen aan te kutten.
en die t dus voor een ander verzieken.
want als ik zie hoeveel plezier balou er aan beleefd om pakwerk te doen....
Ca Cajuina
Zeer actief

little-wolf schreef:
Ca Cajuina schreef:

ben t met je eens dat t idd niet zomaar gaat.
die regels zouden voor dit type hond scherp mogen zijn.
helaas heb je altijd van die klojo's die het verzieken en er zelf maar wat lopen aan te kutten.
en die t dus voor een ander verzieken.
want als ik zie hoeveel plezier balou er aan beleefd om pakwerk te doen....
Is ook zo het is eigenlijk ook erg jammer. Conan is ook weleens aanwezig geweest bij de KNPV trainingen en hij vond het ook fantastisch. Vooral als er geschoten wordt. Maar ja

Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ca Cajuina schreef:Tuurlijk bedoel ik niet alleen hardlopen. Je kan ook met het beestje gaan speuren of iets anders verzinnen wat ze leuk vinden. Ik vind het pakwerk alleen net iets te ver gaan! Ik begrijp ook wel dat een pitt veel meer in zijn mars heeft. Ik vind alleen het risico dat mensen gaan lopen aankloten te groot voor zowel het ras als de medemens
Ja maar,

Aanklooien met honden icm. pakwerk is toch niet rasgebonden?

Je zult maar een geweldige geleider zijn en de hond van jouw dromen tegen zijn gekomen. Je wordt dan gewoon verplicht om deze hond in te ruilen voor iets anders waar je veel minder mee hebt. Dat is toch eigenlijk knap lullig.

Ben wel helemaal met je eens dat pitjes, of wat voor honden dan ook, niet door jan en alleman afgericht moeten kunnen worden.

Sterker nog, ik vind dat africhting slechts beoefend zou mogen worden door mensen die daadwerkelijk hun hond in de praktijk gebruiken.

Al die anderen die graag iets met hun "werkhond" willen doen kunnen net als die eigenaar van dat pitje gewoon allerlei andere leuke dingen gaan doen met hun honden.
rooiewil
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door rooiewil »

er zijn ook mensen die hondenafrichting echt als sport zien en niet een afgerichte hond als werkhond hebben en daar is niks mis mee.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

rooiewil schreef:er zijn ook mensen die hondenafrichting echt als sport zien en niet een afgerichte hond als werkhond hebben en daar is niks mis mee.
Dat vindt jij, maar ik vind dus wat anders. :wink:
rooiewil
Vaste gebruiker

dan heb je er weinig verstand van,dus waar praat je over.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

rooiewil schreef:dan heb je er weinig verstand van,dus waar praat je over.
Nounou,

Neem me niet kwalijk hoor, maar door nou maar gelijk zo te reageren als iemand het niet met je eens is getuig je niet echt van veel verstand. :wink:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Wil de hond schreef:Ja maar,

Aanklooien met honden icm. pakwerk is toch niet rasgebonden?

Je zult maar een geweldige geleider zijn en de hond van jouw dromen tegen zijn gekomen. Je wordt dan gewoon verplicht om deze hond in te ruilen voor iets anders waar je veel minder mee hebt. Dat is toch eigenlijk knap lullig.

Ben wel helemaal met je eens dat pitjes, of wat voor honden dan ook, niet door jan en alleman afgericht moeten kunnen worden.
Dit soort uitspraken worden alleen waargemaakt in sprookjes en dromen. De praktijk van allerdag is anders. Iets totaal anders..de teletakt, als hij goed gebruikt wordt door deskundige mensen die weten hoe of wat, heb ik er niets op tegen. Praktijk van allerdag is dat het gros van de mensen met stroombanden sukkels zijn die de goedkoopste band bij de dierenwinkel hebben gekocht om Fikkie te kunnen straffen als hij uitvalt of opspringt tegen vreemde mensen in het bos. Dus ben ik tegen de teletakt.
Als ik zie hoeveel ontspoorde misfoksels van herders er in de asiels zitten schik ik daarvan. De mechelaar is van een prachtige sterke werkhond verworden tot een zenuwlijder zonder impulsbeheersing. Verneukt.
Allemaal honden gefokt en gekocht door wannabee's die het dus inderdaad al met al niet waar kunnen maken en hun verprutste hond droppen bij het asiel.
Ik vraag me oprecht af of een hobby als pakwerk honden niet meer kwaad doet dan goed. Ik vraag me af hoeveel slachtoffers er staan tegenover de honden die wel lol hebben en het wel goed doen.
Ik snap dus ook niet dat er uberhaupt mensen zijn die graag zouden willen dat hun ras daarvoor gebruikt gaat worden. Doe maar niet..je trekt fout volk aan en je verkloot een ras. Jippie..
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
rooiewil
Vaste gebruiker

ook al heet ik wil ik heb toch verstand. mijn punt is dat er ook dierenliefhebbers zijn die een hond africhten en er verder niets mee doen, die vinden het een leuk spel tussen mens en dier, als je een hond als speurhond wilt africhten hoeft hij toch ook niet de hele dag te speuren,een border collie hoeft toch ook niet de hele dag schapen te drijven als hem dat geleerd is
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik vind pakwerk een prachtige sport en mag er heel graag naar kijken, maar tegelijkertijd weet ik (uit ervaring) dan er behoorlijk wat aangekloot wordt door hondenscholen en eigenaren hiermee.

Met Kaya heb ik korte tijd pakwerk gedaan, beginnend nog hoor. Ik ben ermee gestopt om een paar redenen: ten eerste vond ik Kaya qua gedrag veel feller worden (maar ze werd tegelijkertijd ook volwassen) en ten tweede kreeg ze op een gegeven moment aan de paal gebonden een hele flinke knie waardoor ze achterover tuimelde. Ik stond me op te vreten aan de zijkant en sowieso was IK niet geschikt hiervoor.

Nu hoorde ik laatst via via dat een bepaalde hondenschool (ik wil liever geen namen noemen) ook de eg1 honden ZONDER STAMBOOM pakwerk laat doen. Zelf vind ik dit een slechte zaak: zonder stamboom mogen de honden tenslotte straks niet verder gaan in het pakwerk. Je gaat ze dus half om half iets aanleren, wellicht kom je niet eens toe aan het goed lossen!
Ik heb er niet veel verstand van, maar volgens mij ben je dan als school toch wel verkeerd bezig.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
rooiewil
Vaste gebruiker

gekken hebt je overal tussen zitten en er zijn inderdaad mensen die aaklooien met een hond ,er zitten inderdaad veel gestoorde mechelaars inhet asiel, maar die kan je met veel liefde en geduld best weer redelijk bij krijgen,maar je hebt er ook mensen bij die met veel liefde en geduld een hond africhten en waarvan een hond het leuk vid om te werken. mijn man is keurmeester bij de knvp en als er een loopt te kloten of te meppen op zijn hond stuurt hij ze het terrein af. dus niet graag iedereen over een kam scheren.
little-wolf
Zeer actief

helaas wordt er regelmatig erg hard opgetreden tegen honden.
bij mn schoonzus haar d.herder werd er door 1 in dur neus geknepen.
durf alleen niet te zeggen waarom t was.
dat vind ik dus niet normaal.
als ik wettelijk pakwerk zou mogen doen, wil ik t op een normale manier. niet met rare poespas en zeker niet zo snel mogelijk de top willen berijken. wat sowieso al haast niet gaat met bijv balou.
maar dit weet je ook niet altijd van te voren. ik heb de "mazzel" dat ik een aantal keer mee ben geweest om naar pakwerk te kijken en mensne ken die africhting doen.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

rooiewil schreef:ook al heet ik wil ik heb toch verstand. mijn punt is dat er ook dierenliefhebbers zijn die een hond africhten en er verder niets mee doen, die vinden het een leuk spel tussen mens en dier, als je een hond als speurhond wilt africhten hoeft hij toch ook niet de hele dag te speuren,een border collie hoeft toch ook niet de hele dag schapen te drijven als hem dat geleerd is
Ik heet ook Wil en ook ik heb verstand. :mrgreen:

Mijn verstand zegt me o.a. dat een door een dierenliefhebber tot speurhond of schapendrijver afgerichte hond veel minder een probleem is als blijkt dat hij toch niet zo geschikt is of als de africhting verkeerd is gedaan als wanneer het gaat om een mislukte pakwerk-hond.

Ook zegt mijn verstand mij dat het tot speurhond of schapendrijver africhten veel minder snel tot excessen zal leiden die nadelig zijn voor de hond in kwestie.

Mijn verstand blijft maar kletsen. Zo zegt het mij net ook nog dat er veel mislukte fokprodukten als bijverschijnsel kleven aan het pakwerkgerichte hondenfokken.

Verder vraag ik me bvb. af wat er nou toch zo leuk is aan het hebben van een hond die mensen bijt, ook al is het voor "de sport". Wat voor soort kick geeft dat nou?

Nou, ik zet mijn verstand maar weer even op nul, want anders blijft dat ding maar doorratelen. :eek:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

rooiewil schreef:gekken hebt je overal tussen zitten en er zijn inderdaad mensen die aaklooien met een hond ,er zitten inderdaad veel gestoorde mechelaars inhet asiel, maar die kan je met veel liefde en geduld best weer redelijk bij krijgen,
Prima..en wie gaat dat doen?? Mogen ze allemaal bij jou komen wonen?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
little-wolf
Zeer actief

Wil de hond schreef:
Verder vraag ik me bvb. af wat er nou toch zo leuk is aan het hebben van een hond die mensen bijt, ook al is het voor "de sport". Wat voor soort kick geeft dat nou?
ik snap je ff niet. eerst zeg je dat dit type honden (die ooit in de pit hebben gestaan) het best kunnen.
er zijn genoeg staffs/pits die goed meedraaien. al is t wel in t buitenalnd.

volgens mij weet je zelf ook wel dat honden die voor de sport gebruikt worden, geen mensen bijten die geen pak aanhebben.

als ik puur naar mezelf en balou kijk, is het gewoon spel.
ipv datie met een bal speelt (watie niet doet) speeltie met de mouw.

maar ik zal je denk ik verkeerd begrijpen?
rooiewil
Vaste gebruiker

domme opmerking van mij over dat verstand was niet lollig. een hond die afgericht wordt zien ze la op jonge leeftijd of wel of niet geschikt is voor de sport en als het goed is leren ze die dan ook helemaal niet bijten ,maar wat ik zeg gekken heb je overal.
rooiewil
Vaste gebruiker

van mij wel. maar misstanden mogen altijd bij de knvp gemeld worden.
speurneus
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door speurneus »

Zouden er wel mensen zijn, die weten hoe een hond in elkaar zit.
zwart, wit. en geen grijs
groetjes Ina en de doggies
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

rooiewil schreef:van mij wel. maar misstanden mogen altijd bij de knvp gemeld worden.
Leuk dat had ik eerder moeten weten. En wat doet de KNVP dan voor de gedumpte mechelaars in het asiel? Vangen zij die op? Wat gebeurt er dan met de leden die hun hond in het asiel brengen of erger nog dumpen want zo heb ik die honden gevonden 10 jaar lang.
Ik heb het namelijk geprobeerd jaren terug met de rasvereniging van de Mechelaars omdat de asiels overliepen van deze honden. Maar 0,0 medewerking vooral geen honden zonder stamboom :neenee: konden ze niets voor doen.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
rooiewil
Vaste gebruiker

zoals ik al zei je hebt er veel gekken bij zittenmaar ook normale mensen en daar heb ik het over als een hond echt bijt hebt je er zat gekken bij die zo een hond willen hebben . en niet alleen mechelaars als een hond niet bijt in de knvp heb je inderdaad mensen die hun hond wegdoen,waar ik het niet mee eens bent,maar wat kan ik daaraan doen.ik hebt 11jaar een mechelaar er bij gehad uit de sport die ze niet meer moesten omdat zij een verlamde voorpoot had,dus graag niet iedereen over een kam scheren.hoeveel half gekke pitbuls zitten er niet in het asiel.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

rooiewil schreef:zoals ik al zei je hebt er veel gekken bij zittenmaar ook normale mensen en daar heb ik het over als een hond echt bijt hebt je er zat gekken bij die zo een hond willen hebben . en niet alleen mechelaars als een hond niet bijt in de knvp heb je inderdaad mensen die hun hond wegdoen,waar ik het niet mee eens bent,maar wat kan ik daaraan doen.ik hebt 11jaar een mechelaar er bij gehad uit de sport die ze niet meer moesten omdat zij een verlamde voorpoot had,dus graag niet iedereen over een kam scheren.hoeveel half gekke pitbuls zitten er niet in het asiel.
Ja en wat denk je dat er met die halgekke pitbulls gebeurt in het asiel? Er komt een schouw en zegt hij het is over met de hond dan hebben de asiels zich daar aan te houden. Maar die arme beesten hadden geen KNPV en hoe je die clubjes allemaal noemt achter zich staan.
Maar is dat wat je wilt dan voor de Mechelaars? Ik zie daar een grote taak staan om deze misstanden eens goed aan te pakken en niet alleen zeggen je kan het melden.
Dan meld ik het dus bij deze dat ik 10 jaar lang het "afval" van de clubjes voorbij heb zien komen en er "met wat liefde en geduld" een huishond van heb mogen maken.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Wil de hond schreef:Sterker nog, ik vind dat africhting slechts beoefend zou mogen worden door mensen die daadwerkelijk hun hond in de praktijk gebruiken.

Al die anderen die graag iets met hun "werkhond" willen doen kunnen net als die eigenaar van dat pitje gewoon allerlei andere leuke dingen gaan doen met hun honden.
gelukkig beslis jij dat dus niet :roll:
want ik vind dat je moet doen waarvoor een hond gemaakt is en in mijn geval is dat IPO/KNPV.
die andere 'leuke' dingen zou ik zeker gaan doen als bleek dat mijn hond niet geschikt was of er niets aan zou vinden, maar gelukkig is dat bij geen van alleen het geval!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gesloten

Terug naar “Discussieforum”