Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
In huis plassen een gedragsprobleem?
Moderator: moderatorteam
- Joyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
In huis plassen een gedragsprobleem?
Sinds woensdag heb ik een opvangertje in huis. Papu is een cocker spaniel reutje van minimaal 10 jaar. Hij moet herplaatst worden omdat hij in zijn oude huis overal plaste in poepte, zelfs als het baasje er bij was. Hij is door de dierenarts gecontroleerd en is medisch in orde. Sinds hij bij mij is plast hij alleen 's nachts 1 keertje, waarvan ik denk dat dat is omdat hij het niet 8 uur op kan houden. Verder is het wel een heel dwingend hondje, hij probeert steeds bij je op schoot te klimmen, naast je op de bank te zitten en op welke andere manier aandacht te vragen. Krijgt hij dat niet, dan gaat hij piepen en janken. Buiten in het bos begint hij tegen me te blaffen als ik stil sta om te wachten op de andere honden. Verder piest hij als hij de kans krijgt tegen auto's aan. Boompjes, struikjes en zelfs lantaarnpalen vind ik niet zo erg, maar auto's gaat me net te ver.
Het is dus zeker een hondje met een gebruiksaanwijzing, ik vraag me alleen af waar het plassen en poepen in huis op wijst. Zijn oude thuis dacht dat hij jaloers was op de andere hond en dat hij het daarom deed. Ik geloof niet in jaloezie of wraak, maar wat kan het dan wel geweest zijn?
Het is dus zeker een hondje met een gebruiksaanwijzing, ik vraag me alleen af waar het plassen en poepen in huis op wijst. Zijn oude thuis dacht dat hij jaloers was op de andere hond en dat hij het daarom deed. Ik geloof niet in jaloezie of wraak, maar wat kan het dan wel geweest zijn?
- Moniek B.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Het kan zijn dat het zijn manier van aandacht trekken is geweest. Het gedrag van een hond heeft in zijn ogen altijd nut en misschien kreeg hij alleen of in zijn ogen voldoende aandacht als hij pieste en poepte. Heeft ie in de loop der tijd geleerd dat er aandacht aan hem werd besteed als hij thuis iets deed. Dat zal, neem ik dan maar even aan, voornamelijk negatieve aandacht geweest zijn maar ja.... dat is ook aandacht....
Bach is misschien een goed idee voor dit hondje...
Bach is misschien een goed idee voor dit hondje...
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Het kan een rangordeconflict geweest zijn met eén van de andere honden of de baas, onderdanigheid, angst, verkeerde zindelijkheidstraining, aangeleerd gedrag en ongetwijfeld mis ik er zelfs nu nog een paar.
Wel is onzindelijkheid bij uitstek een probleem wat verholpen kan worden door herplaatsing , behalve als er een medische oorzaak is, maar dat spreekt voor zich.
Een lekker ventje zo te lezen..leuk!!
Wel is onzindelijkheid bij uitstek een probleem wat verholpen kan worden door herplaatsing , behalve als er een medische oorzaak is, maar dat spreekt voor zich.
Een lekker ventje zo te lezen..leuk!!
Laatst gewijzigd door Eline* op 18 feb 2005 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- Joyce
- Zeer actief
- Joyce
- Zeer actief
Hihi, hebbuh?Eline* schreef: Een lekker ventje zo te lezen..leuk!!
Net in de auto bleef hij maar janken omdat hij er uit wilde, als hij dan stil was deed ik of ik de auto uit stapte, begon hij te janken dan ging ik weer zitten. Dit heeft 10 minuten geduurd totdat hij besloot dat stil zijn misschien ook wel zou helpen. Ik zat alleen maar in de auto voor me uit te kijken en in mezelf te herhalen: negeer hem, niet schreeuwen, geen aandacht geven, gewoon negeren, aaaaaaaaaaaaaaargh
- Moniek B.
- Zeer actief
- Contacteer:
Bach voor het opdringerige aandacht vragen/eisen. Even afhankelijk van hoe hij verder is zijn er drie varianten. Snel uit mijn hoofd, dus vergeef me als ik er naast zit. Moet ik even opzoeken.
De remedies Chicory, Heather en Red Chestnut zouden kunnen. Chicory en Heather haal ik altijd door elkaar
Maar de ene remedie is voor honden die bijvoorbeeld slecht alleen kunnen zijn en zo. Die echt aandacht opeisen uit de behoefte. De andere remedie zijn de honden die het meer doen uit bezitterigheid, jaloezie. Dat zijn bijvoorbeeld ook hondjes die hun botjes etc. slecht afstaan of baknijd hebben.
Dan heb je nog Red Chestnut, dat zijn de hondjes die je niet uit het oog verliezen maar dan vooral omdat ze bang zijn om je te verliezen. Bijvoorbeeld omdat ze herplaatst zijn en zo....
Om echt de goede keuze te kunnen maken moet je dus meer dingen op de rij zetten. Maar een van deze drie kan in elk geval een ondersteuning zijn denk ik..
De remedies Chicory, Heather en Red Chestnut zouden kunnen. Chicory en Heather haal ik altijd door elkaar
Dan heb je nog Red Chestnut, dat zijn de hondjes die je niet uit het oog verliezen maar dan vooral omdat ze bang zijn om je te verliezen. Bijvoorbeeld omdat ze herplaatst zijn en zo....
Om echt de goede keuze te kunnen maken moet je dus meer dingen op de rij zetten. Maar een van deze drie kan in elk geval een ondersteuning zijn denk ik..
- Joyce
- Zeer actief
Volgens de vorige baasjes had hij inderdaad ook baknijd en beschermde hij botjes (die hij niet eens op at) met zijn leven. Blijkbaar kan hij ook niet alleen zijn, maar daar heb ik hier niets van gemerkt. Hij zit natuurlijk wel met drie dames, dus echt alleen is hij niet.
Kunst is nu alleen om hier niet zo ver te laten komen als ik zijn vorige huisje. Ik denk dat ik na dit hondje weer een heleboel wijzer ben.
Kunst is nu alleen om hier niet zo ver te laten komen als ik zijn vorige huisje. Ik denk dat ik na dit hondje weer een heleboel wijzer ben.
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Je hebt het goed, alleen red chestnud vind ik meer horen bij bv herdergedrag. Dat haal ik hier niet uit.Moniek B. schreef:Bach voor het opdringerige aandacht vragen/eisen. Even afhankelijk van hoe hij verder is zijn er drie varianten. Snel uit mijn hoofd, dus vergeef me als ik er naast zit. Moet ik even opzoeken.
De remedies Chicory, Heather en Red Chestnut zouden kunnen. Chicory en Heather haal ik altijd door elkaarMaar de ene remedie is voor honden die bijvoorbeeld slecht alleen kunnen zijn en zo. Die echt aandacht opeisen uit de behoefte. De andere remedie zijn de honden die het meer doen uit bezitterigheid, jaloezie. Dat zijn bijvoorbeeld ook hondjes die hun botjes etc. slecht afstaan of baknijd hebben.
Ik denk inderdaad dat deze meneer baat kan hebben bij bach.
En nee, ik wil hem niet hebbuh!
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Moniek B.
- Zeer actief
- Contacteer:
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Omdat ik de enorme baasgerichtheid vaak iets herderachtigs vind en deze honden er veelal op gericht zijn de boel bijeén te houden. Ze worden er vaak bv doodzenuwachtig van als je met wandelen allemaal een eind uit elkaar gaat lopen. Dat zint ze niks.Moniek B. schreef:Ik ook niet!!!![]()
Waarom Red Chestnud (met d of t?) specifiek voor herdergedrag Eline?
De remedie is niet voor herders hoor, maar het is mijn ezelsbruggetje.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Joyce
- Zeer actief
Een Chicory-dier heeft een sterke geldingsdrang. Het zijn jaloerse dieren die veel aandacht vragen. Als dit dier denkt niet de aandacht te krijgen die hij wilt, dan zal hij door middel van negatief gedrag deze aandacht opeisen. Als het die aandacht krijgt, dan is het het liefste dier van de hele wereld, maar zodra het die aandacht niet krijgt, toont het negatief en zeer bezitterig gedrag. Dit bezitterig gedrag manifesteert zich bij vrouwelijke dieren vooral naar de jongen toe. Vaak blijven deze dieren heel lang voor hun jongen zorgen en doen dat ook met hun hele ziel en zaligheid. Chicory-dieren zijn intelligente dieren die de kunst van het manipuleren goed beheersen.
Hmm, klinkt als Papu.... Ik kan het natuurlijk altijd proberen, waar kan je zoiets kopen?
Hmm, klinkt als Papu.... Ik kan het natuurlijk altijd proberen, waar kan je zoiets kopen?
- Moniek B.
- Zeer actief
- Contacteer:
Bijvoorbeeld bij een reformhuis kun je een potje onverdunde remedie kopen. Dan vier druppels daarvan in 30 ml bronwater met daarbij een theelepeltje jenever (om het goed te houden). Minimaal vier keer per dag daarvan vier druppels geven, liever nog vaker.
Kan ook wel tegen kleine onkostenvergoeding potje voor je maken maar denk dat je dan met verzendkosten erbij en zo net zoveel kwijt bent als 1 potje onverdunde remedie. Kost meestal 10 euro.
Als je het echt goed wilt doen, moet je ook op zoek gaan naar de karakterremedies, maar dat is in dit geval denk ik wat lastig omdat je de hond natuurlijk amper kent. Symptoomremedie zoals dit moet dan ook wel helpen hoor om de scherpe kantjes eraf te halen. Maar als je ook weet wat er echt bij het karakter van de hond past, werkt het vaak beter..
Kan ook wel tegen kleine onkostenvergoeding potje voor je maken maar denk dat je dan met verzendkosten erbij en zo net zoveel kwijt bent als 1 potje onverdunde remedie. Kost meestal 10 euro.
Als je het echt goed wilt doen, moet je ook op zoek gaan naar de karakterremedies, maar dat is in dit geval denk ik wat lastig omdat je de hond natuurlijk amper kent. Symptoomremedie zoals dit moet dan ook wel helpen hoor om de scherpe kantjes eraf te halen. Maar als je ook weet wat er echt bij het karakter van de hond past, werkt het vaak beter..
- martine
- Zeer actief
- Contacteer:
in de flesjes van Bach die je bij de apotheek haalt , zit al cognac om
het goed te houden.
Je hebt echte bach bloesems en de heeling herbs meestal te vinden in de reform , de echte in belgie alleen in de apotheek dacht ik.
De heeling erbs komen uit zuid frankrijk , waar door de temperatuur
en de bodem ze niet geschikt , of minder geschikt zijn voor onze honden.
De echte komen uit GB waar het klimaat en ondegrond , dus de plantinhoud , de structuur , dus wat de plant ons geeft , meer geschikt is.
Verder ben ik het eens
is het een rode cocker ????
Martine
het goed te houden.
Je hebt echte bach bloesems en de heeling herbs meestal te vinden in de reform , de echte in belgie alleen in de apotheek dacht ik.
De heeling erbs komen uit zuid frankrijk , waar door de temperatuur
en de bodem ze niet geschikt , of minder geschikt zijn voor onze honden.
De echte komen uit GB waar het klimaat en ondegrond , dus de plantinhoud , de structuur , dus wat de plant ons geeft , meer geschikt is.
Verder ben ik het eens
is het een rode cocker ????
Martine
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
www.dogs-dream.com
- Moniek B.
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat klopt, maar dat is voor de hoeveelheid in dat flesje. Door 4 druppels onverdund toe te voegen aan 30 ml bronwater is de hoeveelheid alcohol zo gedaald dat dat niet voldoende is om een nieuw vers flesje goed te houden. Dus een theelepel alcohol erbij in kan zeer zeker geen kwaad. Sterker nog, is nodig......martine schreef:in de flesjes van Bach die je bij de apotheek haalt , zit al cognac om het goed te houden.
- Joyce
- Zeer actief
Moniek, zou je toch zo'n flesje voor me willen maken? Ik heb namelijk niet eens cognac thuis, en om een hele fles te kopen is natuurlijk ook zonde.
Martine, volgens mij is hij gewoon bruin, maar dit is de eerste keer dat ik en cocker heb gezien. Heb dus niet echt veel verstand van hoe ze er uit zien.
Martine, volgens mij is hij gewoon bruin, maar dit is de eerste keer dat ik en cocker heb gezien. Heb dus niet echt veel verstand van hoe ze er uit zien.
- martine
- Zeer actief
- Contacteer:
sorry , als je hond dronken wilt ; de flesjes die je maakt met water aangeleng , zijn voor dadelijk gebruik , hebben de tijd niet om slecht te worden.
Bij de moedertunctuur doen ze echt al genoeg kwaliteits alcohol.
Je moet dan minstens 4 maal daags minstens !!! geven je kan ook rechtstreeks in de drinkebak echt geen alcohol meer toevoegen hoor
ken er nog hoor die het doen , maar sorry die doen het ook voor de commerce en maken hun eigen brouwseltjes
hou je stikt aan Dr Bach
Martine
Bij de moedertunctuur doen ze echt al genoeg kwaliteits alcohol.
Je moet dan minstens 4 maal daags minstens !!! geven je kan ook rechtstreeks in de drinkebak echt geen alcohol meer toevoegen hoor
ken er nog hoor die het doen , maar sorry die doen het ook voor de commerce en maken hun eigen brouwseltjes
hou je stikt aan Dr Bach
Martine
www.dogs-dream.com
www.dogs-dream.com
- Joyce
- Zeer actief
Ik heb ook nog een vraagje over het tegen auto's aan plassen. Ik heb daar mijn conclusies uit getrokken, ik weet alleen niet of dat de juiste zijn. Malu wil ook graag overal tegen aan plassen maar houdt het dan wel bij struikjes, bomen en af en toe een lantaarnpaal. In mijn ogen zijn dat allemaal algemene dingen waar de meeste honden wel eens tegen aan plassen, geen probleem dus. Maar tegen een auto aan plassen vind ik weer getuigen van weinig respect. Is dat iets wat in mijn mensenogen gewoon niet kan en is het voor honden niet anders dan tegen een boom aanplassen, of betekent het wel iets anders?
Poeh, ik ga vast heel veel over Papu vragen want ik wil natuurlijk heel graag voorkomen dat hij dezelfde problemen gaat ontwikkelen als in zijn oude huisje. Hij heeft het trouwens wel de hele nacht drooggehouden nu, ik heb hem wat later uitgelaten en dat heeft blijkbaar geholpen. Onzindelijkheid of een medische oorzaak zijn nu dus echt van de baan. Ik negeer hem nu voor het grootste deel en aai hem alleen maar als ik hem zelf roep. Gisteren heeft hij 10 minuten tegen het bed aan gestaan met z'n poten en maar janken. Ik heb hem gewoon genegeerd en daarna is hij eerst op de grond naast bed gaan liggen en daarna heeft hij zich verplaatst naar het bankstel. Ik lijn hem pas aan om naar buiten te gaan als hij rustig zit en stopt met janken. Ook krijgt hij z'n voerbak pas als hij rustig zit, want netjes iets lekkers aannemen kan hij niet, mijn vingers zijn al duidelijk gewaarschuwd. :N:
Dit soort strenge gedrag is eigenlijk helemaal niks voor mij, ik weet dus ook niet of ik het allemaal wel goed doe. Ik laat hem wel op de bank slapen, maar dat doen alle honden dus is in dit huis niet echt iets bijzonders. Molli, die hier in huis toch wel de baas is hoeft niet eens perse op de bank en vindt het ook best om er naast op de grond te liggen. Verder kan hij ook wel heel lief zijn hoor. Hij houdt ontzettend van geaaid worden en gaat meteen op z'n rug liggen met z'n poten omhoog als je hem aait. In het bos komt hij nu al terug als ik hem roep, terwijl hij twee dagen geleden nog niet eens reageerde als ik hem riep. Als hij niet loopt te zeuren om aandacht is hij heel rustig, terwijl hij in het bos z'n longen uit z'n lijf rent. Voor de juiste baas dus een geweldig hondje!
Dit zijn foto's die ik van het vorige baasje heb gekregen:

Poeh, ik ga vast heel veel over Papu vragen want ik wil natuurlijk heel graag voorkomen dat hij dezelfde problemen gaat ontwikkelen als in zijn oude huisje. Hij heeft het trouwens wel de hele nacht drooggehouden nu, ik heb hem wat later uitgelaten en dat heeft blijkbaar geholpen. Onzindelijkheid of een medische oorzaak zijn nu dus echt van de baan. Ik negeer hem nu voor het grootste deel en aai hem alleen maar als ik hem zelf roep. Gisteren heeft hij 10 minuten tegen het bed aan gestaan met z'n poten en maar janken. Ik heb hem gewoon genegeerd en daarna is hij eerst op de grond naast bed gaan liggen en daarna heeft hij zich verplaatst naar het bankstel. Ik lijn hem pas aan om naar buiten te gaan als hij rustig zit en stopt met janken. Ook krijgt hij z'n voerbak pas als hij rustig zit, want netjes iets lekkers aannemen kan hij niet, mijn vingers zijn al duidelijk gewaarschuwd. :N:
Dit soort strenge gedrag is eigenlijk helemaal niks voor mij, ik weet dus ook niet of ik het allemaal wel goed doe. Ik laat hem wel op de bank slapen, maar dat doen alle honden dus is in dit huis niet echt iets bijzonders. Molli, die hier in huis toch wel de baas is hoeft niet eens perse op de bank en vindt het ook best om er naast op de grond te liggen. Verder kan hij ook wel heel lief zijn hoor. Hij houdt ontzettend van geaaid worden en gaat meteen op z'n rug liggen met z'n poten omhoog als je hem aait. In het bos komt hij nu al terug als ik hem roep, terwijl hij twee dagen geleden nog niet eens reageerde als ik hem riep. Als hij niet loopt te zeuren om aandacht is hij heel rustig, terwijl hij in het bos z'n longen uit z'n lijf rent. Voor de juiste baas dus een geweldig hondje!
Dit zijn foto's die ik van het vorige baasje heb gekregen:

- Moniek B.
- Zeer actief
- Contacteer:
Hebben ze wel want je bewaart ze een week of drie/vier, afhankelijk van hoe vaak je ze gebruikt.martine schreef:sorry , als je hond dronken wilt ; de flesjes die je maakt met water aangeleng , zijn voor dadelijk gebruik , hebben de tijd niet om slecht te worden.
Dat klopt. Maar omdat je uit het flesje van de moedertunctuur maar 4 druppels haalt, kun je beter nog weer wat alcohol toevoegen voor de zekerheid. Want maar 4 druppels moedertunctuur verdund op 30 ml is weinig alcohol nodig. Maar: als remedie genoeg om zijn werking te doen!!!martine schreef:Bij de moedertunctuur doen ze echt al genoeg kwaliteits alcohol.
En wat is er mis met het samenstellen van meerdere remedies als het werkt? En is het erg om daarmee wat geld te verdienen? En als ik het voor de commerce zou doen zou ik hier wel uitgebreid gaan roepen wat en hoeveel ik in mijn gedragstherapiepraktijk doe/deed met Bach en wat de goede resultaten zijn.martine schreef:maar sorry die doen het ook voor de commerce en maken hun eigen brouwseltjes
Waar heb jij je kennis van Bach voor honden vandaan als ik vragen mag?
Sorry Chatterbox, ik ga off-topic
- Moniek B.
- Zeer actief
- Contacteer:
Tegen een auto aanplassen is inderdaad meer iets dat wij niet ok vinden, voor honden is het gewoon een object om tegenaan te plassen. Charly houdt bijvoorbeeld ook erg van de zonne-energie lantaarntjes die ik in de tuin heb staan.
Wat ik zo hoor doe je het prima! En niet op de bank mogen vind ik persoonlijk alleen een probleem in het geval van een rangorde gerelateerd probleem. Maar dat kan nog amper aangezien je nog niet echt een relatie hebt met deze meneer
Wordt ie herplaatst via een stichting of zo?
Wat ik zo hoor doe je het prima! En niet op de bank mogen vind ik persoonlijk alleen een probleem in het geval van een rangorde gerelateerd probleem. Maar dat kan nog amper aangezien je nog niet echt een relatie hebt met deze meneer
- Joyce
- Zeer actief
- martine
- Zeer actief
- Contacteer:
nu je doet het heel goed hoor , en tegen autos plassen , is niks speciaal
voor een hond toch niet.Ze plassen ook vooral waar een ander al is geweest. Echt plassen is het niet het is markeren , iets wat ik aan de lijn
van geen enkele reu toestaa. Los kun je er niet veel aan doen , maar denk niet dat je ,je hond loslaat op de rijweg.
Niks mis mee in de hond zijn ogen , verder in huis enzo doe je het uitstekend. Dacht wel dat het een rode was , wees blij dat hij niet
agressief is , de rode zijn gekend om het cockersyndroom. Maar deze lijkt
me gewoon wat verkeerd opgevoed.
verder ter info heb het intrnationaal bach opleidingsprogamme gevold
voor belgie de enigste erkende de walnoot vzw in brasschaat ben ik geweest
voor nederland internationaal bach opleidingscentrum (benelux)
in harderwijk
zijn de enigste die goedgekeurd zijn door de Dr edward bach Foundation
en Moniek waar ben jij geweest ???
Martine
voor een hond toch niet.Ze plassen ook vooral waar een ander al is geweest. Echt plassen is het niet het is markeren , iets wat ik aan de lijn
van geen enkele reu toestaa. Los kun je er niet veel aan doen , maar denk niet dat je ,je hond loslaat op de rijweg.
Niks mis mee in de hond zijn ogen , verder in huis enzo doe je het uitstekend. Dacht wel dat het een rode was , wees blij dat hij niet
agressief is , de rode zijn gekend om het cockersyndroom. Maar deze lijkt
me gewoon wat verkeerd opgevoed.
verder ter info heb het intrnationaal bach opleidingsprogamme gevold
voor belgie de enigste erkende de walnoot vzw in brasschaat ben ik geweest
voor nederland internationaal bach opleidingscentrum (benelux)
in harderwijk
en Moniek waar ben jij geweest ???
Martine
www.dogs-dream.com
www.dogs-dream.com
- Joyce
- Zeer actief
Nou, ik ben blij dat ik het gevraagd heb want ik had dus inderdaad verkeerde conclusies getrokken bij het tegen auto's aan plassen. Heb ook nog geen andere hond gehad die dat deed, ik ben meer een teven mens.
En over dat markeren, ik laat Malu (teefje) eigenlijk ook overal markeren zolang dat binnen de perken blijft. Dus niet in tuinen, op de stoep en tegen auto's. Voor de rest leeft ze zich maar uit op de struikjes, boompjes enz. Bij Papu is het enige probleem dat hij zo snel mogelijk naar het volgende interessante struikje wil en zich niet laat tegenhouden door het vrouwtje dat aan de andere kant van de lijn zit.
En over dat markeren, ik laat Malu (teefje) eigenlijk ook overal markeren zolang dat binnen de perken blijft. Dus niet in tuinen, op de stoep en tegen auto's. Voor de rest leeft ze zich maar uit op de struikjes, boompjes enz. Bij Papu is het enige probleem dat hij zo snel mogelijk naar het volgende interessante struikje wil en zich niet laat tegenhouden door het vrouwtje dat aan de andere kant van de lijn zit.
- Moniek B.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb de cursus bach bloesem voor honden gevolgd, gegeven door Bianca Uitenbogaard. Zij is gedragstherapeute voor honden en schrijfster van een aantal boeken over bach bloesem voor honden en paarden. Ze richt zich dus specifiek op de bach remedies voor dieren. ik weet niet of jouw opleiding dat ook gedaan heeft of dat die zich richtte op mensen. Want denk dat hem daar het verschil in de dosering zit.....martine schreef:verder ter info heb het intrnationaal bach opleidingsprogamme gevold voor belgie de enigste erkende de walnoot vzw in brasschaat ben ik geweest voor nederland internationaal bach opleidingscentrum (benelux) in harderwijk
en Moniek waar ben jij geweest ???![]()
Martine
En behalve de cursus heb ik het gewoon op deze manier toegepast bij mijn klanten in de gedragstherapie. En het werkt als een tierelier. Daarom zie ik er in elk geval niets fouts in om het op deze manier te doen en die suggestie wek jij een beetje..
- martine
- Zeer actief
- Contacteer:
alleen de dosering is anders , het dubbel voor honden; voor paarden ez;; weet ik niet uit mijn hoofd;
de remedies zijn hetzelfde voor mens of dier , alleen de hoeveelheid
druppels is anders.
terug naar het onderwerp
heb je een dominant teefje of gesterlizeerd , teefjes markeren niet echt
uitzonderingen daar. Loopse teven weer wel;
grappig eigenlijk , lijkt dan alsof ze elkaar uitdagen in die zin ,
is hier van mij , neeen van mij . Markeren is visitekaartje achterlaten
terrein afbakenen;
gewoon niet toelaten , wel laten plassen he
Martine
druppels is anders.
terug naar het onderwerp
heb je een dominant teefje of gesterlizeerd , teefjes markeren niet echt
uitzonderingen daar. Loopse teven weer wel;
grappig eigenlijk , lijkt dan alsof ze elkaar uitdagen in die zin ,
is hier van mij , neeen van mij . Markeren is visitekaartje achterlaten
terrein afbakenen;
gewoon niet toelaten , wel laten plassen he
Martine
www.dogs-dream.com
www.dogs-dream.com
- Joyce
- Zeer actief
Absoluut niet dominant en ook niet gecastreerd. Ze komt uit een laboratorium. En ze markeert wel hoor, plassen doet ze aan het begin van de wandeling en voor de rest gaat ze overal zitten wat interessant reukt. Ik heb er ook nooit problemen mee gehad. Ze willen gewoon graag aan de rest van de buurt laten weten dat ze er zijn en dat mag van mij, het moet alleen geen trekwedstrijd worden van wie er het eerste is.
- Moniek B.
- Zeer actief
- Contacteer:
Sorry, het is off topic maar wil dit nog graag even zeggen. Dan hou ik er over op:
Dubbel voor paarden inderdaad, maar niet dubbel voor honden... Dat is dus minder, vandaar de dosering van 4 druppels van de moedertinctuur. En als we er verder over willen bakkeleien, moeten we maar een ander topic openen
Tuurlijk zijn in de basis de remedies hetzelfde voor mens en dier. Maar toch vind je bij dieren specifieke problemen met specifieke remedies. Als voorbeeld voerbaknijd. Zie ik niet bij mensen in die vormmartine schreef:alleen de dosering is anders , het dubbel voor honden; voor paarden ez;; weet ik niet uit mijn hoofd;
druppels is anders.
Dubbel voor paarden inderdaad, maar niet dubbel voor honden... Dat is dus minder, vandaar de dosering van 4 druppels van de moedertinctuur. En als we er verder over willen bakkeleien, moeten we maar een ander topic openen
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
martine schreef:sorry , als je hond dronken wilt
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Bach werkt niet zoals een specifiek pilletje.Jinx schreef:Even vraagjes over de Bach. Bach Heather is tegen slecht alleen kunnen zijn, alle aandacht opeisen enzo, las ik. Dus daar moet je een aantal keer per dag 4 druppels van geven? En na hoelang zou je dan iets moeten merken?
Als een hond moeite heeft met alleen zijn wil het dus helemaal niet zeggen dat Heather iets doet.
Verder heb jij een puppie en ik denk dat je eerst gewoon je hond moet leren alleen te blijven en leren hoe of wat met aandacht vragen. Dat vind ik beter dan de hond gelijk als afwijkend te bestempelen en hem te willen ondersteunen. Het proces waarin je pup zit is normaal en behoeft dus geen ondersteuning.
Bach leng je dus aan in een gebruikersflesje en daarvan geef je minimaal 4 keer per dag 4 druppels. Ik hou altijd de termijn van een week of 2 aan eer je iets kan merken.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1