minhie schreef:Mjah.. De keuze is gemaakt.. en Ik zal natuurlijk mijn best doen..Ik waardeer het dan ook zeer als er wordt geantwoord op mijn vraag.. en niet dat er alleen maar 'commentaar' wordt gegeven op de keuze.. Hier heb ik natuurlijk ook niet veel aan..

Weet je Minhie,
Het is zeker mijn bedoeling niet om je aan te vallen, of zelfs weg te jagen.
Het is alleen maar zo dat ik veel ervaring heb met honden, ik werk met honden, en ik heb al zoveel kruisingen gezien tusssen Husky´s, Malamutes en Herderachtigen dat ik wéét hoe ontzettend problematisch deze honden kunnen zijn.
Daar wil ik je gewoon even op wijzen, in jouw belang, maar ook in het belang van de hond in kwestie.
Houdt bvb. in het oog dat niet alle puppen van een kruising hetzelfde uit hoeven te pakken, en al helemaal niet als het om opeenvolgende nesten gaat.
Over het feit dat iemand het presteert om twee keer met dezelfde kruising te fokken zal ik inderdaad maar gewoon niks zeggen.
Als je bvb. een pup treft die het eigenwijze, dominante en wegloperige van de Malamute perfekt kombineert met het nerveuze en waakse van een Mechelaar dan kun je wel eens in de situatie terecht komen waarin je met een moeilijk te beheersen hond rondloopt die je noodgedwongen altijd aangelijnd zult moeten houden. Ter voorkoming van brokken. Zo´n type hond altijd aangelijnd houden is niet goed voor zijn geestelijke gesteldheid, omdat het juist honden zijn die veel beweging nodig hebben.
Ik zou je nog veel uitgebreider kunnen vertellen waaróm ik over de soort hond begon en niet meteen inging op je vraag, maar daar ik de indruk heb dat je daar eigenlijk geen prijs op stelt doe ik dat maar niet.
Oprecht gemeend wens ik je veel succes met de hond van je keuze, en met het doen van je best.
Groetjes, Willy.