Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Paar vraagjes

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Paar vraagjes

Ongelezen bericht door Minhie »

Hey!! Ook kan ik eindelijk eens meepraten..
Heb wat vraagjes.. Binnekort krijgen wij een kruising tussen een mechelaar en een malemut.. kan niet wachten.. en heb al veel informatie gelezen maar zit zover ik weet nog even met wat vraagjes
Hoe zit het met de eerste nacht.. Kan k hem beter wel aandacht geven als hij bijvoorbeeld begint te janken.. of moet ik dit negeren.. Want de ene site zegt van wel.. dat dit wel kan voor de eerste nacht.. anderen weer niet.. :slaap: Dus wat deden jullie?
Ook heb ik gelezen dat het goed is als je je hond in de eerste 3 maanden eens in bad doet.. om te laten wennen.. De andere zegt weer dat de hond niet in bad mag voordat hij een half jaar is..
Kan ik trouwens de hond beter de eerste dagen alleen maar wennen.. of moet ik dan al beginnen met een riempje omdoen enz..
Ben nog beetje info aan het 'innen' ben al veel wijzer geworden..Maar nog genoeg tijd om meer te leren :wink:
Laatst gewijzigd door Minhie op 19 feb 2005 00:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Paar vraagjes

Ongelezen bericht door Inge »

minhie schreef:Hey!! Ook kan ik eindelijk eens meepraten..
Heb 2 vraagjes.. Binnekort krijgen wij een kruising tussen een mechelaar en een malemut.. kan niet wachten.. en heb al veel informatie gelezen maar zit zover ik weet nog even met wat vraagjes
Hoe zit het met de eerste nacht.. Kan k hem beter wel aandacht geven als hij bijvoorbeeld begint te janken.. of moet ik dit negeren.. Want de ene site zegt van wel.. dat dit wel kan voor de eerste nacht.. anderen weer niet.. :slaap: Dus wat deden jullie?
Ook heb ik gelezen dat het goed is als je je hond in de eerste 3 maanden eens in bad doet.. om te laten wennen.. De andere zegt weer dat de hond niet in bad mag voordat hij een half jaar is..
Kan ik trouwens de hond beter de eerste dagen alleen maar wennen.. of moet ik dan al beginnen met een riempje omdoen enz..
Ben nog beetje info aan het 'innen' ben al veel wijzer geworden..Maar nog genoeg tijd om meer te leren :wink:
Zelf neem ik de pups lekker mee naar boven, ze slapen naast mijn bed in een bench (of in een mand). Je bent vlakbij en het enige vertrouwde wat de pup kent op dat moment, een kleine pup laat je niet direct alleen slapen ver weg van alles wat vertrouwd is. Je hoort het als de pup onrustig wordt en nodig eruit moet, je nabijheid stelt hem gerust als ie wat angstig wordt.
Ik heb beide honden nooit in bad gedaan, dat doe ik normaal ook niet. :wink: Maar als je denkt dat je later jouw hond wel eens in bad wil doen kan het handig zijn hem er voorzichtig aan te wennen. Geen shampoo gebruiken en wachten tot ie helemaal droog en warm is voor je hem mee naar buiten neemt. :wink:
Ik heb ze van dag 1 laten wennen aan een halsband en een riempje. Bij beide heb ik de halsband omgedaan voor ik in de auto stapte richting mijn eigen huis, tegen de tijd dat ik thuis was (was voor allebei ruim een uur rijden + nog een plaspauze onderweg) hadden ze al geen erg meer in het halsbandje, beide accepteerden dat bandje zo heel gemakkelijk.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Hoi,

Waarom kies je voor een kruising tussen een Mechelaar en een Malamute?

Heb je je al eens afgevraagd wat voor karakter deze hond kan hebben?
martine
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door martine »

we gaan het niet over je keuze hebben , en je vraag beantwoorden.
Heb het al gezegd doe niets wat de pup later ook niet mag. Mag hij later
naast je bed ok dan.
Is even zoeken in het begin , piept hij om aandacht negeren , moet hij plassen er als de kippen bij. Best moeilijk in het begin.
Beter is in het begin nog regelmatig zelf op te staan en uit te laten,
je merkt dan wel hoe lang hij al kan, en ben je ook bijna zeker dat
het alleen aandacht vragen is.
Een week op voorhand een naar jullie ruikende dekentje , dus niet net gewassen , bij de pup in het nest leggen , went hij al aan jullie geur ,
is het niet zo vreemd meer , zelfde dekentje terug mee naar huis
zodat de pup , zijn vertrouwde nest geur nog even heeft.
en zelf ben ik tegen een pup wassen gewoon omdat je dan ALLES vertrouwd wegneemt zelf zijn eigen typich pupygeurtje.
Heb er twee die gewassen worden , maar ls ze thuis komen het eerste
wat ze doen is lekker rollen en lieft dan in de tuin onder de boom in de vogelpoep.
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

martine schreef:we gaan het niet over je keuze hebben , en je vraag beantwoorden.
Heb het al gezegd doe niets wat de pup later ook niet mag. Mag hij later
naast je bed ok dan.
Is even zoeken in het begin , piept hij om aandacht negeren , moet hij plassen er als de kippen bij. Best moeilijk in het begin.
Beter is in het begin nog regelmatig zelf op te staan en uit te laten,
je merkt dan wel hoe lang hij al kan, en ben je ook bijna zeker dat
het alleen aandacht vragen is.
Een week op voorhand een naar jullie ruikende dekentje , dus niet net gewassen , bij de pup in het nest leggen , went hij al aan jullie geur ,
is het niet zo vreemd meer , zelfde dekentje terug mee naar huis
zodat de pup , zijn vertrouwde nest geur nog even heeft.
en zelf ben ik tegen een pup wassen gewoon omdat je dan ALLES vertrouwd wegneemt zelf zijn eigen typich pupygeurtje.
Heb er twee die gewassen worden , maar ls ze thuis komen het eerste
wat ze doen is lekker rollen en lieft dan in de tuin onder de boom in de vogelpoep.
Ben ik niet helemaal met je eens al mijn puppen hebben bij mij boven geslapen en al mijn puppen hebben toen ze ouder werden een andere slaapplaats gezocht alhoewel er nog wel een boven slaapt maar dan op de computerkamer en Micron onze jongste ook nog mee holt naar boven en dan lekker naast bed in een mandje duikt.

Als ik jou was zou ik mijn pup bij je houden zeker in het begin,kun je hem ook lekker uitlaten 'snachts als hij piept :mrgreen:
Mijn ervaring is dat je hierdoor stabielere honden krijgt en minder kans op verlatingsangst.
Moniek B.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Moniek B. »

Ik ben het dus totaal niet met je eens martine... Heb het ook al in een eerder topic gezegd..
Door de pup mee te nemen in een doos of bench naar boven leer je hem dat hij rustig kan gaan slapen, dat hij niet in paniek hoeft te raken als ie zijn behoefte moet doen want doordat je hem als baas hoort, kun je er gewoon op tijd uit gaan en hem naar buiten zetten. Als je hem verder negeert als hij in de bench ligt in de slaapkamer, leert hij echt niet dat hij op de kamer mag slapen als ie ouder is!
Je kunt het afbouwen als ie de nacht doorslaapt. Dan steeds de bench verder verplaatsten totdat ie beneden slaapt. Ik ken geen enkele hond bij wie dat niet gelukt is!

Het is voor zo'n klein pupje geweldig moeilijk om zijn eerste nachten door te komen. Hij gaat van een groot nest (meestal) met andere puppies en zijn moeder naar een ruimte waar ie alleen moet slapen. En dan ook nog zo alleen dat als ie nodig moet niemand hem hoort?! Waarom zou je een hondje dat laten doormaken als het ook anders kan....
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
tineke

Moniek B. schreef:Ik ben het dus totaal niet met je eens martine... Heb het ook al in een eerder topic gezegd..
Door de pup mee te nemen in een doos of bench naar boven leer je hem dat hij rustig kan gaan slapen, dat hij niet in paniek hoeft te raken als ie zijn behoefte moet doen want doordat je hem als baas hoort, kun je er gewoon op tijd uit gaan en hem naar buiten zetten. Als je hem verder negeert als hij in de bench ligt in de slaapkamer, leert hij echt niet dat hij op de kamer mag slapen als ie ouder is!
Je kunt het afbouwen als ie de nacht doorslaapt. Dan steeds de bench verder verplaatsten totdat ie beneden slaapt. Ik ken geen enkele hond bij wie dat niet gelukt is!

Het is voor zo'n klein pupje geweldig moeilijk om zijn eerste nachten door te komen. Hij gaat van een groot nest (meestal) met andere puppies en zijn moeder naar een ruimte waar ie alleen moet slapen. En dan ook nog zo alleen dat als ie nodig moet niemand hem hoort?! Waarom zou je een hondje dat laten doormaken als het ook anders kan....
Juist ja waarom zou je een hondje laten piepen als hij zich rot voelt en alleen en negeren.
Nee hoor ben het helemaal met je eens en al mijn puppen heb ik het zo mee gedaan en is altijd prima bevallen en verlopen.
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Ik ben de eerste nachten met Belle beneden gaan slapen, omdat ik het onhandig vond het beestje de trap op en af te moeten dragen. Als ze piepte heb ik haar ook gewoon gerustgesteld door haar gewoon even aan te raken. Ze is erg echt niet verwend of zeurderig door geworden, integendeel, Belle is helemaal geen hond die aandacht afdwingt.
Een riempje heb ik haar ook vanaf de eerste dag omgedaan met het uitlaten. Ze heeft daar nooit moeilijk over gedaan.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

martine schreef:we gaan het niet over je keuze hebben , en je vraag beantwoorden.
Hallow Martine,

Dat jij het daar niet over wilt hebben hoeft nog niet automatisch te betekenen dat niemand het daarover hoort te hebben. :roll:

Ik vraag ook gewoon iets, en niet aan jou dus, omdat ik me afvraag of zo´n kruising nou wel zo geweldig is. Het lijkt me niet echt leuk om te denken dat je een hele fijne en mooie hond in huis haalt en er later achter komt dat het toch allemaal wat vreemdjes in elkaar zit in de bovenkamer van je hond.

Oké?
Minhie
Zeer actief

Wil de hond schreef:
Hallow Martine,

Dat jij het daar niet over wilt hebben hoeft nog niet automatisch te betekenen dat niemand het daarover hoort te hebben. :roll:

Ik vraag ook gewoon iets, en niet aan jou dus, omdat ik me afvraag of zo´n kruising nou wel zo geweldig is. Het lijkt me niet echt leuk om te denken dat je een hele fijne en mooie hond in huis haalt en er later achter komt dat het toch allemaal wat vreemdjes in elkaar zit in de bovenkamer van je hond.

Oké?
Om het er toch even kort over te hebben.. Het is niet de eerste hond van deze kruising.. Ik geloof ook dat dit hondje uit het tweede nest komt..En tot zover heb ik geen negatieve berichten erover gehoord en alleen maar positieve.. En zover ik de eigenschappen van de vader en moeder heb gezien.. en gelezen van malamut en mechelaar bevalt dit mij wel!! Dus ik heb geen zorgen en vertrouw helemaal op mijn poppie :mrgreen: :W:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik snap niet zo goed wat het doel is van het bewust fokken van dit soort kruisingen? :denken: Ik schrik er een beetje van, omdat het geen makkelijke hond beloofd te worden. Ik hoop dat je weet wat je je op je nek haalt. Mijn keuze zou het niet zijn. :19:

Verder raad ik je aan eens wat goede boeken te lezen over pups, Toepoels puppygids is er eén van. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Minhie
Zeer actief

Mjah ik heb hem gewoon bij een particulier vandaan.. Dus niet echt een Fokker.. En volgens mij -niet gemakkelijke hond- Reuze mee.. Totzover ik van de eigennaren heb gehoord en een paar kennisen ?? van hen.. Die zeer tevreden waren met hen puppy.. :wink:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

minhie schreef:Mjah ik heb hem gewoon bij een particulier vandaan.. Dus niet echt een Fokker.. En volgens mij -niet gemakkelijke hond- Reuze mee.. Totzover ik van de eigennaren heb gehoord en een paar kennisen ?? van hen.. Die zeer tevreden waren met hen puppy.. :wink:
Puppy's zijn altijd leuk. :wink: Het gaat om de volwassen uitgave van de hond. Ken je ook volwassen (lees ouder dan 3) van deze kruisingen? Heb je ervaring met honden? Ik snap je enorme ethousiasme en voor het oog lijken de honden me inderdaad schoonheden, maar ik hou echt oprecht mijn hart vast mbt het gedragsmatige deel van deze kruising als ze volwassen zijn. Huskyherderkruisingen zie je nog wel eens met name uit landen als Spanje en dat zijn echt niet de makkelijkste honden. :19:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Minhie
Zeer actief

Ik heb wel met mensen gepraat met een hond van deze kruising.. ouder dan drie.. En die reacties waren over het algemeen wel positief.. Verder heb ik geen ervaringen met zelf een hond hebben.. Ik ben wel opgegroeit met kennissen die honden hadden en die ik dan ook regelmatig uitliet ect. Dus het is niet de eerste keer dat ik een hond aanraak laat ik het zo maar zeggen.. Maar ik hoop door veel informatie te lezen en de puppycursus ect veel op te steken..
Afbeelding
martine
Zeer actief
Contacteer:

ik antwoord op minhie
ze vraagt iets en niet over haar keuze die heeft ze gemaakt.
meningen verschillen , maar sommige van jullie zijn wat kortzichtig ,
denken alleen aan de eigen ervaringen , en maken graag mensen
belachelijk .
En als je iets van honden kent weet je nu al dat ze geen doetje in huis
haalt. Omdat ze zulke vraag stelt weet je dat ze niet echt ervaren is,
ook door haar keuze weet je dat. Maar die heeft ze gemaakt en zoals
iedereen is ze gelukkig met haar pup. Helpen en even nadenken en niet
alleen naar je eigen honden kijken.
Martine :idea:
www.dogs-dream.com
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

martine schreef:ik antwoord op minhie
belachelijk .
Over kortzichtig gesproken..Dahaaag Martine!!
Laatst gewijzigd door Eline* op 19 feb 2005 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

minhie schreef:Ik heb wel met mensen gepraat met een hond van deze kruising.. ouder dan drie.. En die reacties waren over het algemeen wel positief.. Verder heb ik geen ervaringen met zelf een hond hebben.. Ik ben wel opgegroeit met kennissen die honden hadden en die ik dan ook regelmatig uitliet ect. Dus het is niet de eerste keer dat ik een hond aanraak laat ik het zo maar zeggen.. Maar ik hoop door veel informatie te lezen en de puppycursus ect veel op te steken..
Zorg dat je je inderdaad erg goed voorbereid, lees veel en wees je bewust van wat er mis kan gaan. Je haalt een hele hoop hond in huis wat karakter beteft en daar kan je gewoon enorm mis mee gaan, zeker als je geen honden ervaring hebt. Ik zou een kruising als deze nooit aanraden aan een beginner. Ga vlot op cursus en zoek alvast een school uit die je aanstaat. Hoe is je gezinssituatie?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Minhie
Zeer actief

Mjah.. De keuze is gemaakt.. en Ik zal natuurlijk mijn best doen..Ik waardeer het dan ook zeer als er wordt geantwoord op mijn vraag.. en niet dat er alleen maar 'commentaar' wordt gegeven op de keuze.. Hier heb ik natuurlijk ook niet veel aan.. :roll:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

minhie schreef:Mjah.. De keuze is gemaakt.. en Ik zal natuurlijk mijn best doen..Ik waardeer het dan ook zeer als er wordt geantwoord op mijn vraag.. en niet dat er alleen maar 'commentaar' wordt gegeven op de keuze.. Hier heb ik natuurlijk ook niet veel aan.. :roll:
Jawel, daar heb je wel wat aan als je wil. :wink: Je wil je goed voorbereiden dus lijkt het mij alleen maar fijn als mensen met je willen meedenken in wat je kan verwachten en hoe je dat kan ondervangen. Maar goed.. :sst:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
tineke

martine schreef:ik antwoord op minhie
belachelijk .
Juist ervaringen van mensen die het al hebben meegemaakt lijken mij heel belangrijk.
Een pup zekerheid bieden en geen verlatingsangst creeren lijkt me ook heel belangrijk en vandaar dat ik reageerde vanuit mijn eigen ervaringen en mijn honden zijn ook geen doetjes en ook niet geworden door ze als pup niet alleen te laten 'snachts.
Snap niet wat dat als verband heeft dat jij belachelijk gemaakt word omdat sommige er een andere mening op na houden.
Daar komt bij met zulke adviezen heb je geen hulp nodig van een ander met belachelijk maken je kunt het dan heel goed zelf af.
martine
Zeer actief
Contacteer:

heb het niet over mezelf hoor , maar heb hier al mensen
die om hulp vroegen of een vraag stelde gewoon zien WEGJAGEN
Groetjes
Martine :slaap:
www.dogs-dream.com
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

martine schreef:heb het niet over mezelf hoor , maar heb hier al mensen
die om hulp vroegen of een vraag stelde gewoon zien WEGJAGEN
Groetjes
Martine :slaap:
Ja, ik zou ook gaan hollen als ik als nieuweling al jouw berichten moest doorlezen! :N:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Pffff Martine,

Ik vind dat een gedragsdeskundige een zekere verantwoording heeft om mensen voor te lichten die niet de kennis hebben die een gedragsdeskundige heeft. Misschien zelfs als dat advies helemaal ongevraagd is. Iemand met weinig tot geen ervaring ziet zo'n kruising alleen maar als een hele mooie hond. Iemand met wat meer kennis weet dat zo'n kruising naast een leuk uiterlijk ook een heleboel andere dingen inhoudt, waar geen rekening mee gehouden is. Wil weet dat, Eline weet dat en ik mag hopen dat ook jij dat weet.

Wat is er dan mis met zo iemand goed te informeren over wat hij/zij in huis haalt. Ik zie trouwens helemaal niet dat hier iemand aangevallen wordt of commentaar krijgt. Er is gewoon netjes gevraagd of diegene weet wat de kruising inhoudt en waarom daar voor gekozen is. Daarnaast is er ook wel degelijk goed advies gegeven, dus eigenlijk zie ik het hele probleem niet?
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

minhie schreef:Mjah.. De keuze is gemaakt.. en Ik zal natuurlijk mijn best doen..Ik waardeer het dan ook zeer als er wordt geantwoord op mijn vraag.. en niet dat er alleen maar 'commentaar' wordt gegeven op de keuze.. Hier heb ik natuurlijk ook niet veel aan.. :roll:
Weet je Minhie,

Het is zeker mijn bedoeling niet om je aan te vallen, of zelfs weg te jagen.

Het is alleen maar zo dat ik veel ervaring heb met honden, ik werk met honden, en ik heb al zoveel kruisingen gezien tusssen Husky´s, Malamutes en Herderachtigen dat ik wéét hoe ontzettend problematisch deze honden kunnen zijn.

Daar wil ik je gewoon even op wijzen, in jouw belang, maar ook in het belang van de hond in kwestie.

Houdt bvb. in het oog dat niet alle puppen van een kruising hetzelfde uit hoeven te pakken, en al helemaal niet als het om opeenvolgende nesten gaat.

Over het feit dat iemand het presteert om twee keer met dezelfde kruising te fokken zal ik inderdaad maar gewoon niks zeggen.

Als je bvb. een pup treft die het eigenwijze, dominante en wegloperige van de Malamute perfekt kombineert met het nerveuze en waakse van een Mechelaar dan kun je wel eens in de situatie terecht komen waarin je met een moeilijk te beheersen hond rondloopt die je noodgedwongen altijd aangelijnd zult moeten houden. Ter voorkoming van brokken. Zo´n type hond altijd aangelijnd houden is niet goed voor zijn geestelijke gesteldheid, omdat het juist honden zijn die veel beweging nodig hebben.

Ik zou je nog veel uitgebreider kunnen vertellen waaróm ik over de soort hond begon en niet meteen inging op je vraag, maar daar ik de indruk heb dat je daar eigenlijk geen prijs op stelt doe ik dat maar niet.

Oprecht gemeend wens ik je veel succes met de hond van je keuze, en met het doen van je best.

Groetjes, Willy.
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Wil de hond schreef:
Weet je Minhie,

Het is zeker mijn bedoeling niet om je aan te vallen, of zelfs weg te jagen.

Het is alleen maar zo dat ik veel ervaring heb met honden, ik werk met honden, en ik heb al zoveel kruisingen gezien tusssen Husky´s, Malamutes en Herderachtigen dat ik wéét hoe ontzettend problematisch deze honden kunnen zijn.

Daar wil ik je gewoon even op wijzen, in jouw belang, maar ook in het belang van de hond in kwestie.

Houdt bvb. in het oog dat niet alle puppen van een kruising hetzelfde uit hoeven te pakken, en al helemaal niet als het om opeenvolgende nesten gaat.

Over het feit dat iemand het presteert om twee keer met dezelfde kruising te fokken zal ik inderdaad maar gewoon niks zeggen.

Als je bvb. een pup treft die het eigenwijze, dominante en wegloperige van de Malamute perfekt kombineert met het nerveuze en waakse van een Mechelaar dan kun je wel eens in de situatie terecht komen waarin je met een moeilijk te beheersen hond rondloopt die je noodgedwongen altijd aangelijnd zult moeten houden. Ter voorkoming van brokken. Zo´n type hond altijd aangelijnd houden is niet goed voor zijn geestelijke gesteldheid, omdat het juist honden zijn die veel beweging nodig hebben.

Ik zou je nog veel uitgebreider kunnen vertellen waaróm ik over de soort hond begon en niet meteen inging op je vraag, maar daar ik de indruk heb dat je daar eigenlijk geen prijs op stelt doe ik dat maar niet.

Oprecht gemeend wens ik je veel succes met de hond van je keuze, en met het doen van je best.

Groetjes, Willy.
Dat heeft Wil weer es schoon gezegd si !:wink:
Luister goed naar het advies van Wil, Minhie, al was het alleen maar dat je je vragen stelt nu, da's goed. :ok:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Minhie
Zeer actief

Kijk dit kwam er al een stuk beter uit.. :ok: Ik waardeeer ook wel dat jullie mij wijzen op het feit dat het een moeilijke hond kan zijn.. Maar de keuze is eenmaal genomen en ik heb nu dus veel aan advies :wink: En hoe ervaren iemand ook is.. als er geen informatie verder uitkomt heb ik er ook niet zoveel aan.. Maar bedankt.. voor het waarschuwen..En advies is natuurlijk altijd welkom !!!
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Waar wil je dan allemaal advies over?
Minhie
Zeer actief

Mjah tot zover heb ik even geen vragen.. veel gelezen.. als voorbereiding maar ervaring doet ook veel haha.. Mjah onze hond moet nog worden ingeent als we hem krijgen maar dat doen we ook zo snel mogelijk.. Daarna gaan we naar puppycursus.. en hoop daar ook wat handigheidjes te leren.. Als mij wat te binnen schiet zal ik zeker even roepen..Heel erg bedankt!!
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

We horen het dan wel, als je ergens wat raad over wilt hebben.

Voorlopig laat ik het maar bij mijn oprecht goed bedoelde raad om je keus toch nog eens te heroverwegen. Er zijn zoveel leuke, mooie en ongetwijfeld veel gemakkelijkere honden te vinden. Als je je hond eenmaal hebt kun je niet meer veranderen, en zo´n hond leeft toch al gauw een jaartje of 10, 12.

Niet boos worden op mij hé, ik bedoel het niet zo slecht als Martine denkt.

Groetjes, Willy.
Minhie
Zeer actief

OH er schiet me toch wel wat te binnen.. ik heb allerlei methodes gelezen en gezien om ervoor te zorgen dat je gewoon los met dehond kan lopen.. wat vinden jullie het beste manier? :denken: Kan ik beter DAT zo aanleren..
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”