Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gedrag beinvloeden van een pup
Moderator: moderatorteam
- mcf78
- Vaste gebruiker
Gedrag beinvloeden van een pup
ik heb even een vraag omdat ik overal verschillende dingen hoor.
ik heb een hond vna 3 1/2 die mishandelt is geweest, vrij dominant en beschermend.
nu wil ik een pup van 4 maanden oud. als ik met de pup op cursussen ga en goed africht hoeft het toch niet perse dat de pup het gedrag van de andere hond overneemt?
oja als mijn hond met zijn zus liep was er altijd vrij weinig aan de hand, dan doet hij ook niet lelijk op straat ofzo en was hij een stuk rustiger
ik heb een hond vna 3 1/2 die mishandelt is geweest, vrij dominant en beschermend.
nu wil ik een pup van 4 maanden oud. als ik met de pup op cursussen ga en goed africht hoeft het toch niet perse dat de pup het gedrag van de andere hond overneemt?
oja als mijn hond met zijn zus liep was er altijd vrij weinig aan de hand, dan doet hij ook niet lelijk op straat ofzo en was hij een stuk rustiger
Een knuffel & een poot
Marieke & Rex
<BR><BR>
Marieke & Rex
<BR><BR>
- martine
- Zeer actief
- Contacteer:
Zal er ook een beetje vanaf hangen , wat je als pup genomen hebt nu.
Hoeft niet per se , pups zijn wel beinvloedbaar.Maar is al 4 maanden
dus al gevormd , zal ervan afhangen hoe hij al opgevoed is , en vooral
hoe zelfstandig je de jonge gaat opvoeden en in contact gaat laten
komen met ,normale honden.
Martine
Hoeft niet per se , pups zijn wel beinvloedbaar.Maar is al 4 maanden
dus al gevormd , zal ervan afhangen hoe hij al opgevoed is , en vooral
Martine
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
www.dogs-dream.com
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- mcf78
- Vaste gebruiker
ik werk in een asiel en daar zit ze
ik ben expres langs de andere hokken gelopen met haar en daar reageert ze gewoon normaal als een pup enthousiast op niet gek of agressief
ze is ook vrij goed opgevoed want kent alle commandos als zit enzo (ze is gevonden dus weten niet veel van haar)
aan haar kleuren en bouw te zien zit er in ieder geval duitse herder in.
de hond die ik heb is kruising mechelaar hollander
ik zou zo graag willen kijken of het gaat met die 2 want dan heeft mijn hond een speelkameraad en ik gewoon 2 geweldige honden want de mijne is geweldig en die in het asiel zit is ook geweldig lief.
gelukkig is dit pas de eerste x van mijn leven dat ik dit met een hond van mijn werk heb lol anders zou ik toch echt naar een boederij moeten gaan verhuizen hahaha
ik ben expres langs de andere hokken gelopen met haar en daar reageert ze gewoon normaal als een pup enthousiast op niet gek of agressief
ze is ook vrij goed opgevoed want kent alle commandos als zit enzo (ze is gevonden dus weten niet veel van haar)
aan haar kleuren en bouw te zien zit er in ieder geval duitse herder in.
de hond die ik heb is kruising mechelaar hollander
ik zou zo graag willen kijken of het gaat met die 2 want dan heeft mijn hond een speelkameraad en ik gewoon 2 geweldige honden want de mijne is geweldig en die in het asiel zit is ook geweldig lief.
gelukkig is dit pas de eerste x van mijn leven dat ik dit met een hond van mijn werk heb lol anders zou ik toch echt naar een boederij moeten gaan verhuizen hahaha
Een knuffel & een poot
Marieke & Rex
<BR><BR>
Marieke & Rex
<BR><BR>
- mcf78
- Vaste gebruiker
aan haar gedrag te zien is ze vrij aardig opgevoed, doet niet lelijk op andere honden en als ik haar wel meeneem, met mijn eigen hond kan ik nergens naar toe omdat die te beschermend is enzo, maar als deze meid wel lief is (wat ze is tegen andere mensen en honden in t asiel tenminste) gaat zij gewoon overal mee naar toe dus als ik haar meeneem en het gaat met mijn hond samen word ze absoluut veel socialer opgevoed dan de vorige eigenaar van mijn hond heeft gedaanmartine schreef:zal ervan afhangen hoe hij al opgevoed is , en vooral
Martine
Een knuffel & een poot
Marieke & Rex
<BR><BR>
Marieke & Rex
<BR><BR>
- starfleet
- Erelid
Ik weet niet of je oudste hond dat leuk gaat vinden dat de nieuwe hond overal mee naar toe mag samen met jou.mcf78 schreef:martine schreef: maar als deze meid wel lief is (wat ze is tegen andere mensen en honden in t asiel tenminste) gaat zij gewoon overal mee naar toe dus als ik haar meeneem en het gaat met mijn hond samen word ze absoluut veel socialer opgevoed dan de vorige eigenaar van mijn hond heeft gedaan
Anne
- martine
- Zeer actief
- Contacteer:
als baasje beslis je wie mee kan en wie niet.
mcf98 zal wel weten waar ,wanneer ze samen mee kunnen ,
en wanneer niet lijkt me.
Heb er 5 soms allen samen ,soms 1 , meestal 3 waar ik echt mee
train dus wedstrijd. De thuisblijvers krijgen altijd wat extra lekkers,voel ik me alvast beter bij. De zondag blijft er een thuis,de 4 andere gaan mee naar de school , de thuisblijver mag dan nadien mee op restaurant , maar is uitsluitend omdat Ik me dan niet zo schuldig voel
Hangt ervaf hoe je het brengt , aanleerd.
mcf98 zal wel weten waar ,wanneer ze samen mee kunnen ,
en wanneer niet lijkt me.
Heb er 5 soms allen samen ,soms 1 , meestal 3 waar ik echt mee
train dus wedstrijd. De thuisblijvers krijgen altijd wat extra lekkers,voel ik me alvast beter bij. De zondag blijft er een thuis,de 4 andere gaan mee naar de school , de thuisblijver mag dan nadien mee op restaurant , maar is uitsluitend omdat Ik me dan niet zo schuldig voel
Hangt ervaf hoe je het brengt , aanleerd.
www.dogs-dream.com
www.dogs-dream.com
- mcf78
- Vaste gebruiker
de andere hond is ook gewent om thuis te blijven maar inderdaad daar heb ik ook over nagedacht, maar van de andere kant zijn mijn vriend en ik ook met zijn tweetjes en als allebei de honden en wij thuis zijn zal de aandacht zoiezo verdeelt zijn. maar dat was inderdaad wel iets waar ik over na gedacht heb ja
Een knuffel & een poot
Marieke & Rex
<BR><BR>
Marieke & Rex
<BR><BR>
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Je kan ervan uitgaan dat een pup de stemming overneemt van de volwassen hond. Daarvoor is het een pup en daarvoor is het een ranglagere hond. Als jouw hond dus opgewonden of agressief reageert op bepaalde dingen zal een pup dat overnemen. Aan jou dus de taak dat te voorkomen. Veel apart meenemen zoals al is genoemd. Wel ben ik met Anne eens dat dat nog wel eens een probleem is met 2 honden, omdat honden behoorlijk aan elkaar kunnen hangen. Ik kon Nelson bv ook nooit alleen laten en Laika meenemen, omdat hij dat de hele toko afbrak en ging staan gillen. Hij kan wel alleen zijn, maar trok het niet op achter te blijven als Laika wel mee mocht. Hij was te gestresst omdat er iets ging gebeuren om dat goed te reguleren.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- mcf78
- Vaste gebruiker
jammer genoeg heb ik de pup die ik gezien heb in het asiel laten zitten em jankent naar huis gereden
waarom? omdat ze van haar eigen toch wat bang is aangelegd en daar door word de kans vergroot dat ze mijn hond zijn angstagressie overneemt groter als bij een pup die geen angst vertoont.
ik heb haar tegen beter weten in wel even lekker de sneeuw mee ingenomen want aangezien ze 4 maanden is zal ze dat wel nooit gezien hebben, ze ging helemaal uit haar dak
en met dat beeld en de gedachte dat ik haar haar eerste sneeuwmoment heb gegeven heb ik haar terug in haar hok gezet. ze is al besproken nu door een paar hele lieve mensen die veel ervaring hebben met honden en met dat idee laat ik haar toch maar gaan maar wel met een beetje pijn in mijn hart want ben toch echt wel beetje verliefd, maar wil niet egoistisch zijn en het toch proberen aangezien de kans er toch al is bij een pup om het gedrag over te nemen en vooral bij deze kleine rakker
waarom? omdat ze van haar eigen toch wat bang is aangelegd en daar door word de kans vergroot dat ze mijn hond zijn angstagressie overneemt groter als bij een pup die geen angst vertoont.
ik heb haar tegen beter weten in wel even lekker de sneeuw mee ingenomen want aangezien ze 4 maanden is zal ze dat wel nooit gezien hebben, ze ging helemaal uit haar dak
en met dat beeld en de gedachte dat ik haar haar eerste sneeuwmoment heb gegeven heb ik haar terug in haar hok gezet. ze is al besproken nu door een paar hele lieve mensen die veel ervaring hebben met honden en met dat idee laat ik haar toch maar gaan maar wel met een beetje pijn in mijn hart want ben toch echt wel beetje verliefd, maar wil niet egoistisch zijn en het toch proberen aangezien de kans er toch al is bij een pup om het gedrag over te nemen en vooral bij deze kleine rakker
Een knuffel & een poot
Marieke & Rex
<BR><BR>
Marieke & Rex
<BR><BR>
- martine
- Zeer actief
- Contacteer:
goede verstandige beslissing.
Als je in een asiel werkt kom je het juiste maatje voor je hond, en jezelf
wel tegen. Dan heb je geen enkele twijfel.
En heel normaal dat je eerst aan de hond denkt die je al hebt.
Zou dom zijn het anders te doen ,ook al heb je verdriet , juiste beslissing.
Martine
Martine
www.dogs-dream.com
www.dogs-dream.com
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
martine schreef:goede verstandige beslissing.
Martine
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
Yndra
- Actief
In principe heeft ieder hond zijn eigen karakter. Als je twee honden hebt heb je een roedeltje het ligt er aan of jou volwassen hond jouw pup in bescherming neemt tegenover andere honden. Daar leert jouw pup dan niet het "gewenste"gedrag van. Ik adviseer dan ook om zoveel mogelijk goede indrukken met mensen en andere honden/dieren apart op te doen, zolang de karakter stevg is gevormd.

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Het grootste gevaar zit hem simpelweg in stemmingsovername. Bij honden neemt de ranglagere hond de stemming over van de ranghoogste. Als wij blij gaan springen in de kamer zullen bijzonder veel honden direct mee gaan doen. Dat is stemmingsovername. Opgewonden gedoe als de bel gaat..ook vaak stemmingsovername, omdat wij direct druk gaan doen als de bel gaat.Yndra schreef:In principe heeft ieder hond zijn eigen karakter. Als je twee honden hebt heb je een roedeltje het ligt er aan of jou volwassen hond jouw pup in bescherming neemt tegenover andere honden. Daar leert jouw pup dan niet het "gewenste"gedrag van. Ik adviseer dan ook om zoveel mogelijk goede indrukken met mensen en andere honden/dieren apart op te doen, zolang de karakter stevg is gevormd.
Een pup is altijd lager in rang dan de volwassen hond en zal dus altijd stemming overnemen. Als de volwassen hond bang is voor mensen of agressief tegen honden is de kans bijzonder groot dat de pup dit meepikt.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Kun je in het geval van Marieke dan niet beter een oudere hond erbij nemen dan een pup ? Of hoeft dat niets uit te maken ?Eline* schreef: Het grootste gevaar zit hem simpelweg in stemmingsovername. Bij honden neemt de ranglagere hond de stemming over van de ranghoogste. Als wij blij gaan springen in de kamer zullen bijzonder veel honden direct mee gaan doen. Dat is stemmingsovername. Opgewonden gedoe als de bel gaat..ook vaak stemmingsovername, omdat wij direct druk gaan doen als de bel gaat.
Een pup is altijd lager in rang dan de volwassen hond en zal dus altijd stemming overnemen. Als de volwassen hond bang is voor mensen of agressief tegen honden is de kans bijzonder groot dat de pup dit meepikt.
Het lijkt me dat een stabiele vrije pup wel wat beter er bij past, maar dat je zelfs daarbij dan nog een hele grote kans hebt om het gedrag over te gaan nemen. Of niet ?
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou naast een hond met probleemgedrag zelf inderdaad geen pup nemen.sirene schreef:Kun je in het geval van Marieke dan niet beter een oudere hond erbij nemen dan een pup ? Of hoeft dat niets uit te maken ?
Het lijkt me dat een stabiele vrije pup wel wat beter er bij past, maar dat je zelfs daarbij dan nog een hele grote kans hebt om het gedrag over te gaan nemen. Of niet ?
Naast Laika heb ik toendertijd voor Nelson gekozen en dat was een goede keuze. Nelson was een stabiele zelfverzekerde conflictvermijdende reu en dat was wat ik zocht. Hij heeft nooit enig gedrag van Laika overgenomen, ondanks dat hij als reu wel lager in rang stond.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
- mcf78
- Vaste gebruiker
dank jullie allemaal voor het hart onder de riem
had ik echt even nodig
ik ben allang blij dat ik dit niet bij elke hond in het asiel heb hahaha dan zou ik echt veel verder van huis zijn.
als ik er een pup bij neem moet deze inderdaad van karakter al niet bangig zijn aangelegd, maarja wat doe je als je verliefd word :N:
maar wees niet bang ik ga haar niet alsnog halen hoor hahaha
dank jullie allemaal en als ik de juist pup / hond wel tegen kom zijn jullie de eerste die het horen
had ik echt even nodig
ik ben allang blij dat ik dit niet bij elke hond in het asiel heb hahaha dan zou ik echt veel verder van huis zijn.
als ik er een pup bij neem moet deze inderdaad van karakter al niet bangig zijn aangelegd, maarja wat doe je als je verliefd word :N:
maar wees niet bang ik ga haar niet alsnog halen hoor hahaha
dank jullie allemaal en als ik de juist pup / hond wel tegen kom zijn jullie de eerste die het horen
Een knuffel & een poot
Marieke & Rex
<BR><BR>
Marieke & Rex
<BR><BR>