Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
filmpje
Moderator: moderatorteam
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Dat de verslaggever wat extra gaten in zijn hoofd kreeg....
Ik ben geen gedragsdeskundige, maar ik vond dat de verslaggever allereerst de hond wel erg in zijn ogen keek, en er daarna terwijl hij de hond aan bleef kijken over hem heen boog met zijn gezicht.
Dat pikte de hond niet...
De verslaggever had zich beter iets minder dominant kunnen opstellen denk ik.
Ik ben geen gedragsdeskundige, maar ik vond dat de verslaggever allereerst de hond wel erg in zijn ogen keek, en er daarna terwijl hij de hond aan bleef kijken over hem heen boog met zijn gezicht.
Dat pikte de hond niet...
De verslaggever had zich beter iets minder dominant kunnen opstellen denk ik.
- Tesselaar
- Vaste gebruiker
-
jorrit
-
granny
- Erelid
- Contacteer:
Ik denk dat de verslaggever totaal niets van honden afweet en gewoon naar een opdracht gestuurd is. De begeleider had echter wel dit gedrag al moeten zien aankomen en moeten ingrijpen(afleiden?)
Aan de begeleider te zien betreft het inderdaad een politie hond.
Hoewel de verslaggever eerst hurkend naast de hond zat(zich klein maken dus),vond ik wel dat de hond hem bleef fixeren. Geluid had ik niet bij dit filmpje,maar ik neem aan dat de hond niet gromde,anders was er zeker wel gereageerd.
Aan de begeleider te zien betreft het inderdaad een politie hond.
Hoewel de verslaggever eerst hurkend naast de hond zat(zich klein maken dus),vond ik wel dat de hond hem bleef fixeren. Geluid had ik niet bij dit filmpje,maar ik neem aan dat de hond niet gromde,anders was er zeker wel gereageerd.
Peace sells, but who is buying?
- martine
- Zeer actief
- Contacteer:
slecht baasje , kent zijn hond niet , ook slechte reklame voor honden;
je zag het aankomen maar ja
niet alle honden en baasjes kunnen tegen de stress van een TV opname.
en een politiehond is niet getraind om zich te laten aaien door vreemde;
dom dom dom
je zag het aankomen maar ja
niet alle honden en baasjes kunnen tegen de stress van een TV opname.
en een politiehond is niet getraind om zich te laten aaien door vreemde;
dom dom dom
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
www.dogs-dream.com
-
granny
- Erelid
- Contacteer:
Persoonlijk vind ik het geen normaal gedrag van deze(afgerichte?) hond.
Buiten het fixeren,tongelen en de stand van de oren is aan de hond zelf niet te zien dat deze gaat bijten.
Zijn oren geven aan dat hij het allemaal wel eng vind,maar echt angstig komt de hond niet over. Persoonlijk zou ik niet met deze hond gaan werken.
Buiten het fixeren,tongelen en de stand van de oren is aan de hond zelf niet te zien dat deze gaat bijten.
Zijn oren geven aan dat hij het allemaal wel eng vind,maar echt angstig komt de hond niet over. Persoonlijk zou ik niet met deze hond gaan werken.
- Mama Sanneke
- Zeer actief
-
magda
- Zeer actief
ik denk ook niet dat dat verstandig isgranny schreef:Persoonlijk vind ik het geen normaal gedrag van deze(afgerichte?) hond.

- starfleet
- Erelid
Een hond met een wel erg lage bijtdrempel en een verslaggever die zich verkeerd (bedreigend) gedraagt tegenover de hond. De hond deinst terug, maar kan niet weg.
Anne
Anne
Laatst gewijzigd door starfleet op 23 feb 2005 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
granny
- Erelid
- Contacteer:
Zou lip optrekken en/of grommen misschien een optie zijn? Of misschien snauwen?
Ik zeg overigens helemaal niet dat alleen de hond schuldig is, die geeft gewoon een reactie op iets. Persoonlijk zou ik de begeleider beter laten opletten,maar ik blijf er wel bij dat ik zelf niet met deze hond zou werken.
Ik zeg overigens helemaal niet dat alleen de hond schuldig is, die geeft gewoon een reactie op iets. Persoonlijk zou ik de begeleider beter laten opletten,maar ik blijf er wel bij dat ik zelf niet met deze hond zou werken.
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- Aantal honden: 1
- starfleet
- Erelid
Straf is kort en scherp en "foei", het oogcontact is kort, dan moet het klaar zijn, over en de hond gestopt in het ongewenste gedrag. Een hond die angstig is en agressief dreigt te worden zou ik zelf nooit straffen en zeker geen oogcontact mee maken.minhie schreef:is wel duidelijk te zien dat de hond het niet leuk vind en actie kan ondernemen...Mjah als die verslaggever niet veel van honden afweet dan kan je het die meneer ook niet kwalijk nemen..Maar wat doe je dan als je boos bent op een hond..en STEL je straft hem.. Wel of niet in de ogen kijken ??
Anne
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
De hele houding van de verslaggever is dominant. B.v. de hand op de kop van de hond en later die hand om de nek van de hond waarbij hij helemaal over de hond heen hangt.
En je ziet dat die hond zich er uitermate ongemakkelijk bij voelt. Deinst achteruit (maar kan niet weg door baas) en zakt in elkaar. Hij lijkt echt te willen vluchten maar kan niet weg.
Alle waarschuwingssignalen van de hond worden genegeerd en ik zou me niet verbazen als dit take nr. zoveel is omdat de hond bij eerdere takes flink heeft gegromd.
Domme baas, domme verslaggever en hond die flink stress vertoont en van daaruit dus reageert met bijten.
En je ziet dat die hond zich er uitermate ongemakkelijk bij voelt. Deinst achteruit (maar kan niet weg door baas) en zakt in elkaar. Hij lijkt echt te willen vluchten maar kan niet weg.
Alle waarschuwingssignalen van de hond worden genegeerd en ik zou me niet verbazen als dit take nr. zoveel is omdat de hond bij eerdere takes flink heeft gegromd.
Domme baas, domme verslaggever en hond die flink stress vertoont en van daaruit dus reageert met bijten.
- Minhie
- Zeer actief
-
Dorien
- Zeer actief
Ik vind het sowieso raar dat die vent hem op de kop aait( klopt) en dat hij dan ook nog eens z'n linkerarm voor de hond doet. Nu zijn helemaal alle ontsnappingswegen geblokkeerd. Dan gaat hij ook nog eens opstaan, maar wel naar de hond toe. Je ziet nog dat de hond erover heen probeert te kijken, maar als dat niet lukt is hij te veel ingesloten, dus te bedreigend, en bijt ie. De stress is natuurlijk al van het likken te zien.
Dat is wat ik denk.
Dat is wat ik denk.
Groet,
Dorien
Dorien
- Zoie
- Zeer actief
Een beetje open deur, maar ik denk dat dit een typisch voorbeeld is van hoe het fout kan gaan als een leek op een onverstandige manier een hond benadert. De gemiddelde huishond zal dit verdragen, maar dit is geen huishond, en de begeleider zou beter moeten weten.
Ik vind het trouwens opvallend hoeveel hondeneigenaren een vreemde hond zondermeer over de bol aaien. Ik doe dat nooit bij een vreemde hond ( of hij moet echt heel vrolijk voor me staan kwispelen. )
Ik vind het trouwens opvallend hoeveel hondeneigenaren een vreemde hond zondermeer over de bol aaien. Ik doe dat nooit bij een vreemde hond ( of hij moet echt heel vrolijk voor me staan kwispelen. )
Laatst gewijzigd door Zoie op 23 feb 2005 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.

- Minhie
- Zeer actief
- Zoie
- Zeer actief
- Zoie
- Zeer actief
-
granny
- Erelid
- Contacteer:
Vaak heeft een onderdanige hond zijn staart niet hoog dragend.Zoie schreef:zou iemand mij trouwens kunnen zeggen wat je aan de stand van de oren kunt zien ? Ze staan naar achteren, maar wat is het verschil met een hond die alleen maar onderdanig is, of is dat er niet en moet je op meer letten ?
- Branka
- moderator
Zelfs dan aai ik een hond dus niet. Want het is en blijft een hond die ik niet ken en dus tot op zekere hoogte onvoorspelbaar is voor mij. Komt nog bij dat ik dus hanteer dat ik bepaal wanneer ik een hond aai en niet de hond. Geldt voor onze eigen honden en dus ook voor vreemde honden.Zoie schreef:haha, dat bedacht ik me ook net, maar je was me voorminhie schreef:HMm nou als een hond naar me toen komt met een kwispelstaart aandacht trekken ozo dan krijgtie wel een aai over zn bol..Maar ik loop niet naar een een of andere hond om een aai over zn bol te geven
- Zoie
- Zeer actief
Als mijn eigen hond bij me komt krijgt hij in de regel echt een aai over de bol of iets dergelijks. Dat vind ik gewoon gezellig. En als een andere hond komt, hangt het van de situatie af.Branka schreef:Zelfs dan aai ik een hond dus niet. Want het is en blijft een hond die ik niet ken en dus tot op zekere hoogte onvoorspelbaar is voor mij. Komt nog bij dat ik dus hanteer dat ik bepaal wanneer ik een hond aai en niet de hond. Geldt voor onze eigen honden en dus ook voor vreemde honden.Zoie schreef:haha, dat bedacht ik me ook net, maar je was me voorminhie schreef:HMm nou als een hond naar me toen komt met een kwispelstaart aandacht trekken ozo dan krijgtie wel een aai over zn bol..Maar ik loop niet naar een een of andere hond om een aai over zn bol te geven

-
Bernadette
- Zeer actief
Mijn hond zou in deze situatie ook gehapt hebben. Juist omdat deze meneer op zijn hurken zat! Als hij had gestaan was het misschien een ander verhaal geweest.
Hij laat op verschillende manieren zien dat hij zich bedreigd voelt, er wordt niet op gereageerd, geen vluchtmogelijkheid, dus hap.
Wat me wel opvalt is dat de hond gericht naar het hoofd toehapt, dus hij voelt zich wel zelfverzekerd, hij hapt naar boven en niet naar onderen.
Hij laat op verschillende manieren zien dat hij zich bedreigd voelt, er wordt niet op gereageerd, geen vluchtmogelijkheid, dus hap.
Wat me wel opvalt is dat de hond gericht naar het hoofd toehapt, dus hij voelt zich wel zelfverzekerd, hij hapt naar boven en niet naar onderen.
-
Sjiel
- Zeer actief
- Minhie
- Zeer actief
-
Sjiel
- Zeer actief
Zij was niet de enige die het hierover had......Inge O schreef:minhie krijgt haar hond pas, sjiel, ze weet nog even niet allesSjiel schreef:En kwispelen betekent...............????minhie schreef:HMm nou als een hond naar me toen komt met een kwispelstaart aandacht trekken ozo dan krijgtie wel een aai over zn bol..Maar ik loop niet naar een een of andere hond om een aai over zn bol te geven. kan je niemand kwalijk nemen, toch
?
Ik ben vroeger zo vaak gebeten dat ik de meeste manieren van "erom vragen" wel ken/beoefent heb
Kwispelen is opwinding, ben ook alleens gebeten door een hond die kwispelend op me afkwam.
weg gehaald zit een virus in
- starfleet
- Erelid
Zelfs dan aai ik een vreemde hond niet over de kop, maar steek mijn hand uit en laat even snuffen. Het ligt ook aan het ras. Bij de gemiddelde Labrador kan het gerust meestal, maar zal ik toch niet doen.Zoie schreef:
Anne
- Joy C
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Oh jawel, ik aai een vreemde hond wel, maar ik kijk eerst de kat uit de boom. Als ik de houding van de hond te gesloten vind of niet goed kan interpreteren, dan doe ik het niet.starfleet schreef:Zelfs dan aai ik een vreemde hond niet over de kop, maar steek mijn hand uit en laat even snuffen. Het ligt ook aan het ras. Bij de gemiddelde Labrador kan het gerust meestal, maar zal ik toch niet doen.Zoie schreef:
Anne
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

- Branka
- moderator
Ik vind het ook gezellig, maar m.n. Jari is een nogal opdringerig type als je hem zijn gang laat gaan. Dus als ik binnen stap en hij rent op mij af begroet ik eerst even mijn ouders en dan pas hemZoie schreef:Als mijn eigen hond bij me komt krijgt hij in de regel echt een aai over de bol of iets dergelijks. Dat vind ik gewoon gezellig. En als een andere hond komt, hangt het van de situatie af.Branka schreef:Zelfs dan aai ik een hond dus niet. Want het is en blijft een hond die ik niet ken en dus tot op zekere hoogte onvoorspelbaar is voor mij. Komt nog bij dat ik dus hanteer dat ik bepaal wanneer ik een hond aai en niet de hond. Geldt voor onze eigen honden en dus ook voor vreemde honden.Zoie schreef:haha, dat bedacht ik me ook net, maar je was me voorminhie schreef:HMm nou als een hond naar me toen komt met een kwispelstaart aandacht trekken ozo dan krijgtie wel een aai over zn bol..Maar ik loop niet naar een een of andere hond om een aai over zn bol te geven