Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Jaloers, gevaarlijk?
Moderator: moderatorteam
-
Leonie73
- geregistreerd lid
Jaloers, gevaarlijk?
Ik heb sinds een weekje een nieuwe pup bij mijn hond van 3 jaar oud.
Aan de ene kant vindt ze de pup wel leuk maar aan de andere kant heb ik het gevoel dat ze er absoluut niet blij mee is.
Ze loopt haar vaak omver en is vrij wild met spelen, maar aan de andere kant liggen ze soms samen te slapen.
Ik hou het angstvallig in de gaten ik hoop dat het goed komt.
Hebben jullie hier ervaring mee?
Leonie
Aan de ene kant vindt ze de pup wel leuk maar aan de andere kant heb ik het gevoel dat ze er absoluut niet blij mee is.
Ze loopt haar vaak omver en is vrij wild met spelen, maar aan de andere kant liggen ze soms samen te slapen.
Ik hou het angstvallig in de gaten ik hoop dat het goed komt.
Hebben jullie hier ervaring mee?
Leonie
-
Nono
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retrievers
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
ja, daar hebben we ervaring mee. We hebben inmiddels een roedeltje van 5. Bubbles is bij ons degene die verschikkelijk jaloers is. Speelt in het begin helemaal niet met een pup, gromt en grauwt dan alleen naar de pup, dan komt de periode dat ze wel speelt, maar net zoals jij zegt heel hard en ruw. En als we dan een weer of 3/4 verder zijn, dan pas accepteerd ze dat het een blijvertje is en doet ze er normaal tegen. Het jaloerse blijft ze overigens altijd wel een beetje houden. Dus wel goed in de gaten houden hoor.
Maar er is dus hoop hoor
Geef het gewoon wat tijd.
Maar er is dus hoop hoor
-
KwintenN
- Vaste gebruiker
-
Leonie73
- geregistreerd lid
Was het bij jullie ook dat ze de botjes en speeltjes van de pup opeiste?
Vooral dat vind ik vervelend en zielig.
Ik geefr uiteraard heel veel aandacht aan de oude ranghogere hond, daar hou ik wel rekening mee. Maar ik mag toch als ranghogere ook bepalen dat de oude hond van de speeltjes van de pup af moet blijven wanneer ik het zeg of moet ik hen dat ook maar zelf laten uitzoeken?
Vooral dat vind ik vervelend en zielig.
Ik geefr uiteraard heel veel aandacht aan de oude ranghogere hond, daar hou ik wel rekening mee. Maar ik mag toch als ranghogere ook bepalen dat de oude hond van de speeltjes van de pup af moet blijven wanneer ik het zeg of moet ik hen dat ook maar zelf laten uitzoeken?
-
Leonie73
- geregistreerd lid
Hier was ik nog even.
De reden waardoor ik me ook zorgen maak, is dat we ongeveer 5 maanden geleden een pup hebben gehad die helaas na 10 dagen is gestorven aan een hartstilstand.
Met deze pup was mijn volwassen hond veel liever.
Ook wel dat omver lopen en lompe gedoe, maar veel beschermender had ik het gevoel.
Het is ook eigenlijk door die leuke verstandshouding tussen mijn hond en de vorige pup dat ik heb besloten om een andere pup te nemen.
Ik heb nog geen totaal beeld maar ik heb wel hoop op de toekomst omdat ze ook weleens spelen en stoeien en samen aan een touw trekken bijvoorbeeld.
Maar ik had er niet zo bij stilgestaan dat uiteraard elke hond een ander karakter heeft en dat deze pup zich waarschijnlijk eerst moet gaan bewijzen ofzo...
De reden waardoor ik me ook zorgen maak, is dat we ongeveer 5 maanden geleden een pup hebben gehad die helaas na 10 dagen is gestorven aan een hartstilstand.
Ook wel dat omver lopen en lompe gedoe, maar veel beschermender had ik het gevoel.
Het is ook eigenlijk door die leuke verstandshouding tussen mijn hond en de vorige pup dat ik heb besloten om een andere pup te nemen.
Ik heb nog geen totaal beeld maar ik heb wel hoop op de toekomst omdat ze ook weleens spelen en stoeien en samen aan een touw trekken bijvoorbeeld.
Maar ik had er niet zo bij stilgestaan dat uiteraard elke hond een ander karakter heeft en dat deze pup zich waarschijnlijk eerst moet gaan bewijzen ofzo...
- Ca Cajuina
- Zeer actief
Ik denk dat dit gewoon een pitteger hondje is dan de vorige en dat ie om die rede zo behandeld word. Honden regelen dat heel natuurlijkLeonie73 schreef:Hier was ik nog even.
.
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

- martine
- Zeer actief
- Contacteer:
het is altijd anders. Zelfs in een roedel heb je maatjes.De een verdraagt
meer van die dan van die.
Ook niet blinstaren op oudste , ranghogere want dit kan binnen enkele
maanden helemaal anders zijn. Jij bent en blijft de roedelleider,dus als
jij iets aan de pup geeft heeft hij het te respecteren.Makkelijker gezegd dan gedaan.
Meestal moeien we ons te veel , en maken het erger , we hebben ofwel begrip voor de oudste , of medelijden met de pup.
Lijkt me niks abnormaal aan hun gedrag , laten doen.
Martine
meer van die dan van die.
Ook niet blinstaren op oudste , ranghogere want dit kan binnen enkele
maanden helemaal anders zijn. Jij bent en blijft de roedelleider,dus als
jij iets aan de pup geeft heeft hij het te respecteren.Makkelijker gezegd dan gedaan.
Meestal moeien we ons te veel , en maken het erger , we hebben ofwel begrip voor de oudste , of medelijden met de pup.
Lijkt me niks abnormaal aan hun gedrag , laten doen.
Martine
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
www.dogs-dream.com
- Ca Cajuina
- Zeer actief
Ik vind het ook 1 van de mooiste dingen om te zien.Inge O schreef:juist, je neemt me de letters van het klavierCa Cajuina schreef:Ik denk dat dit gewoon een pitteger hondje is dan de vorige en dat ie om die rede zo behandeld word. Honden regelen dat heel natuurlijkLeonie73 schreef:Hier was ik nog even.
.. in regel is het zo dat hoe sterker het karakter is van de pup (en dat hoeven echt maar details te zijn hoor), hoe duidelijker de volwassen hond éérst de touwtjes strak zal trekken, om ze pas te laten vieren als de pup goed begrepen heeft wie de baas is.
.
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
maar hoe zie jij het door mij geschreven voorbeeld dan?Inge O schreef:voor mij speelt jaloezie in deze verhalen geen rol. het is gewoon 'hondse communicatie', die in grote lijnen ook net zo zou verlopen als er niets is om zich jaloers over te maken.massam schreef:is het ook jalouze als de oudste de jongste steeds bijt (vastpakt) en naar de mand sleept?
de jongste gaat daar wel tegenin, maar sam(de oudste) geef maar zelden op
jaloezie vind ik persoonlijk trouwens geen term om in dierencontext te gebruiken. het veronderstelt immers een vorm van redeneren die bij dieren niet mogelijk is.
aandacht vragen en rangorde bepalen, dat past weer wel in hun straatje.

-
KwintenN
- Vaste gebruiker
-
KwintenN
- Vaste gebruiker
achja mijn pup(die ondertusse volwassen is) moet echt wel onderdoen voor de oudste,maar die laat haar dominantie zelden tonen.De jongste doet altijd druk over vannalles,de oudste houd zich rustig tot het er echt op aankomt.Maar vechten doen ze nooit hoorInge O schreef:dat zou ik dan weer niet pikken. tenzij heel duidelijk is dat de 'pup' (hoe oud?) echt op alle vlakken de overhand krijgt op de volwassen hond. wat me overigens zeer zou verbazen, maar afhankelijk van welke rassencombinatie het is, is het ook niet onmogelijk natuurlijk.KwintenN schreef:de oudste mocht niet in mijn buurt komen van de pupInge O schreef:sorry, ik snap hem niet hoor? wie mocht niet bij wie in de buurt komen?KwintenN schreef:Bij ons was het net omgekeerd,de pup die erg aan mij gehechtis/was en die nu dulde dat de andere in mijn buurt kwam.