Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

aansprakelijk

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Rasja_loves
Vaste gebruiker

aansprakelijk

Ongelezen bericht door Rasja_loves »

Hallo allemaal,

Heb even een vraagje. Af en toe als ik met mijn hond loop dan loopt mijn buurhond mee. Deze hond ligt namelijk niet vast bij de voordeur. Dus die hond loopt altijd gezellig met Rasja en mij mee.

Vind ik helemaal niet erg maar nou is het probleem dat de buurhond dus los loopt en niet zo goed naar mij luisterd. Nou is de buurhond een enorme goedzak en doet geen vlieg kwaad. Maar af en toe loopt hij zo de straat over. Dus dan heb je bijvoorbeeld iemand op een fiets en die moet dan remmen voor de buurhond.

Nou worden ze dus altijd kwaad op mij. Maar af en toe vallen mensen zelfs van hun fiets af door de buurhond. Dus die stellen mij aansprakelijk voor de schade die ze oplopen.

Maar nou is mijn vraag kunnen ze mij wel aansprakelijk stellen of moet ze de echte eigenaren aansprakelijk stellen?????

Trouwens voor de duidelijkheid mijn hond loopt dus aan de lijn en de buurhond volgt ons ( los dus ).

alvast bedankt :ok:
groetjes van Mirjam & Rasja

Afbeelding
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

de eigenaar van de hond is te allen tijde verantwoordelijk voor de hond en zijn acties.

bovendien, als jij ervoor kiest om je hond los en zonder toezicht buiten te laten lopen, vraag je om problemen, lijkt me.
Rasja_loves
Vaste gebruiker

oke, tnx. :ok:

Afbeelding
Nanc
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron

Ongelezen bericht door Nanc »

Mee eens, de eigenaar is aansprakelijken en zijn verzekering zal zomaar niets uitkeren omdat de hond los loopt.
Afbeelding
Rasja_loves
Vaste gebruiker

bedankt :ok:

Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

linlin schreef:de eigenaar van de hond is te allen tijde verantwoordelijk voor de hond en zijn acties.

bovendien, als jij ervoor kiest om je hond los en zonder toezicht buiten te laten lopen, vraag je om problemen, lijkt me.
idd, volgens mij is de eigenaar altijd aansprakelijk zelfs al zou je b.v. officieel z'n hond uitlaten.

Zou wel even met de man of vrouw gaan praten en vertellen wat er gebeurt.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”