Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Fokkerij
Door selectieve fok worden dieren geboren die geen volwaardig zelfstandig leven kunnen leiden. Selectieve fok leidt ertoe dat dieren niet op een natuurlijke wijze ter wereld kunnen komen, continu ademhalingsmoeilijkheden hebben, afwijkingen in hun skelet vertonen of om verschillende redenen vroegtijdig zullen sterven. Dit geldt onder meer voor paarden, honden en katten. Het uiterlijk van de dieren wordt boven het welzijn van dieren gesteld. De Partij voor de Dieren vindt dit niet acceptabel en wil een verbod op het fokken van dieren die door selectieve fok gezondheids- of welzijnsproblemen ondervinden. Dit verbod moet vergezeld gaan van verbod van het tentoonstellen en verhandelen van dergelijke soorten.
ik stem zeker op de partij van de dieren zullen er heel wat rassen verdwijnen in nederland.
kiek ik ken het ook.zullen de meeste fokkers ook doen als ze dit lezen.
Denk je???
Ik denk het niet, als we dan weer van die domme pitbullwetgevingingevingen krijgen dan kan je gewoon het hele honden en katten-bestand wegvagen.
Ben blij dat er niet veel mensen op die partij stemmen, want vraag me af wat hun nou echt meerwaarde geven aan dit klootjesland
Denk je???
Ik denk het niet, als we dan weer van die domme pitbullwetgevingingevingen krijgen dan kan je gewoon het hele honden en katten-bestand wegvagen.
Ben blij dat er niet veel mensen op die partij stemmen, want vraag me af wat hun nou echt meerwaarde geven aan dit klootjesland
erg weinig
en ik heb een verschrikkelijke hekel aan 'lijstjes' waar honden opgezet worden, waar ligt de grens bijvoorbeeld...wie bepaald dat? weer zo'n ambtenaartje die nog nooit een hond van dichtbij gezien heeft?
Er zijn eerst nog een hoop andere dingen die geregeld moeten worden. Voor mijn dieren zorg ik zelf wel. Er zijn een hoop misstanden die aangepakt moeten worden, maar die met de dieren staat niet bovenaan.
Met vriendelijke groet,
Marion Overbeek
(dierenliefhebber, geen mensenliefhebber, maar toch)
Denk je???
erg weinig
en ik heb een verschrikkelijke hekel aan 'lijstjes' waar honden opgezet worden, waar ligt de grens bijvoorbeeld...wie bepaald dat? weer zo'n ambtenaartje die nog nooit een hond van dichtbij gezien heeft?
een herdershond,hulphond en een waak en verdedigingshond is genoeg en zo had het moeten blijven.van mij mogen ze de hondenfok helemaal stop zetten.voor een aantal jaren.
of indd veel rassen laten uitsterven.begin maar met de troetelhondjes.
Marion. schreef:En ik stem NIET op de partij van de dieren.
Er zijn eerst nog een hoop andere dingen die geregeld moeten worden. Voor mijn dieren zorg ik zelf wel. Er zijn een hoop misstanden die aangepakt moeten worden, maar die met de dieren staat niet bovenaan.
Met vriendelijke groet,
Marion Overbeek
(dierenliefhebber, geen mensenliefhebber, maar toch)
dit staat bijna onderaan hun lijst.bij de minder belangrijke dingen.
o ja zorg jij voor alle dieren?
irstas schreef:
een herdershond,hulphond en een waak en verdedigingshond is genoeg en zo had het moeten blijven.van mij mogen ze de hondenfok helemaal stop zetten.voor een aantal jaren.
Staat de Duitse Herdershond niet bekend om problemen met het skelet en de alvleesklier?
Moet je die ook maar bij je lijstje voegen dan.
Uit het oog maar nooit uit het hart Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Denk je???
erg weinig
irstas schreef:
Staat de Duitse Herdershond niet bekend om problemen met het skelet en de alvleesklier?
Moet je die ook maar bij je lijstje voegen dan.[/quote
we kunnen met zijn alle stemmen uit de beste van de hele groep en dan houden we die gewoon.
xdingo's zijn perfecte herdershonden
heb ik wel geen werk meer, maar dat geef ik er graag voor op.
Laatst gewijzigd door irstas op 27 feb 2005 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
irstas schreef:
we kunnen met zijn alle stemmen uit de beste van de hele groep en dan houden we die gewoon.
Ben je ziek of zo?
Uit het oog maar nooit uit het hart Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
irstas schreef:
irstas schreef:dit staat bijna onderaan hun lijst.bij de minder belangrijke dingen.
Een politieke partij die zich "partij voor de dieren" noemt, waarbij het dierenwelzijn bijna onderaan hun lijst staat???
irstas schreef:o ja zorg jij voor alle dieren?
Nee, ik zorg voor MIJN dieren. Als iedereen dat nou ook even met zijn kindjes enzo doet. Verantwoordelijkheid nemen, voor datgene waar je verantwoordelijk voor bent.
De politiek mag, nee moet zich bezig houden met de politieke zaken. Wij zelf moeten ons bezig houden met onze zaken.
irstas schreef:we kunnen met zijn alle stemmen uit de beste van de hele groep en dan houden we die gewoon.
"we" kunnen stemmen... wie is "we" want ik hou er waarschijnlijk hele andere ideeen op na dan jij...
ben blij dat jij de wet niet bepaald
alleen stemmen word moeilijk.
mensen fokken op uiterlijk en karakter is ook niet ziek dan???????
ook herders worden gefokt op karakter waar dacht je dat de werkhonden op gefokt werden? Fokken op uiterlijk, zolang er geen nadelen voor de hond aanzit vind ik ook niet erg. Een mens is een mens en een hond een hond ga dat alsjeblieft niet vergelijken!
irstas schreef:
alleen voor dierenliefhebbers natuurlijk.
Denk je???
wat heeft een pitbull voor een afwijkingen??het zijn wij mensen die afwijkingen hebben.daardoor dat er zoveel rassen zijn, we zijn nooit tevreden.
Laatst gewijzigd door irstas op 27 feb 2005 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
irstas schreef:we kunnen met zijn alle stemmen uit de beste van de hele groep en dan houden we die gewoon.
"we" kunnen stemmen... wie is "we" want ik hou er waarschijnlijk hele andere ideeen op na dan jij...
ben blij dat jij de wet niet bepaald
alleen stemmen word moeilijk.
mensen fokken op uiterlijk en karakter is ook niet ziek dan???????
ook herders worden gefokt op karakter waar dacht je dat de werkhonden op gefokt werden? Fokken op uiterlijk, zolang er geen nadelen voor de hond aanzit vind ik ook niet erg. Een mens is een mens en een hond een hond ga dat alsjeblieft niet vergelijken!
ja maar dat had nog een doel, nu willen we alleen maar mooier en extremer.en ja een hond moet een hond blijven en geen handtasje of investering.we hebben het zelf veroorzaakt, maar er iets aan veranderen kunnen wij opeens niet meer, want we zijn er nu eenmaal zo aan gewend.
net zoals het gras bij de buren groener is , zijn de honden van de overburen ook mooier en beter.
irstas schreef:dit staat bijna onderaan hun lijst.bij de minder belangrijke dingen.
Een politieke partij die zich "partij voor de dieren" noemt, waarbij het dierenwelzijn bijna onderaan hun lijst staat???
dit gaat alleen over het fokbeleid van gezelschapsdieren.
dierenwelzijn in het algemeen staat hier zeker bovenaan.
mensenwelzijn nee daar doen ze niet aan daar bestaan nog steeds geen partijen voor.
Denk je???
wat heeft een pitbull voor een afwijkingen??het zijn wij mensen die afwijkingen hebben.daardoor dat er zoveel rassen zijn, we zijn nooit tevreden.
Zucht.......moet je geen pilletje innemen, wat Oxazepam , Sinequan of Remeron, want het gaat blijkbaar alles aan je voorbij he??Naja sterkte met je therapie
maxcola schreef:
Moet je die ook maar bij je lijstje voegen dan.