Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

protesterende Saar

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

protesterende Saar

Ongelezen bericht door Moos »

Als Saar iets wil wat haar niet lukt, of wat ze gewoonweg nog niet kan, gaat ze in protest door eerst te piepen, als daar geen reactie op komt te blaffen, en als daar geen reactie op komt piepend en blaffend heen en weer te springen.
Zo wil ze bijvoorbeeld erg graag op de bank. Dat mag, dus heb ik mijn slaapbank in de huiskamer op zo'n manier uitgeklapt dat er opstapjes onstaan waardoor de makkelijk op de bank kan klimmen. Dat ze dat kan weet ik omdat ze soms heel snel Moos achteraan de bank op rent, en dat gaat prima.
Alleen zodra ze zelfstandig bedenkt dat ze op de bank wil, gaat ze zitten piepen net zo lang totdat ik haar op de bank til. Ze lijkt dan echt bang om via de opstapjes de bank te beklimmen, maar heeft wel de sterke wil dat ze er per se op wil.

Hetzelfde gebeurde toen ik vandaag voor het eerst ZIT met haar oefende. Met een koekje ging dat hardstikke goed, en dat vond Saar zelf ook geloof ik. Toen ik na 5 min. stopte met oefenen ging ze ook zitten piepen en blaffen; ze vond al die koekjes die ik steeds in haar bekkie propte wel erg lekker geloof ik...
Nu heb ik haar afgeleid met een flostouw en dan is het ook meteen over. Maar is dat wel goed, of geef ik haar dan toch een beloning in de vorm van aandacht voor het piepen en blaffen?

Ik vraag me dus af hoe ik daar het beste mee om kan gaan Het is namelijk absoluut niet de bedoeling dat ze later ook bij het minste of geringste gaat zitten piepen en blaffen.
Afbeelding
martine
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door martine »

je hond is jou al goed aan het trainen.
negeren niet opnemen als ze er zelf op kan.
ook met het trainen van de zit. je stopt wanneer jij wil.
niks flostouw of andere omdat ze zeurt.
Echt niet toegeven hoor, anders heb je straks een klein ettertje.
alleen aandacht geven als ze niet zeurt en braaf is. even doorbijten ,
negatieve aandacht is ook aandacht , dus niet lopen schelden enz;;;
Martine :ok:
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Je kan je afdraaien van je hondje als ze dat doet, letterlijk de rug toekeren.
En achter Moos de bank op gaat snel en misschien neemt Moos ook de opstapjes?
weg gehaald zit een virus in
Moos
Zeer actief

Sjiel schreef:Je kan je afdraaien van je hondje als ze dat doet, letterlijk de rug toekeren.
En achter Moos de bank op gaat snel en misschien neemt Moos ook de opstapjes?
haha, nee, Moos springt er in een keer op. Maar zowaar vlak nadat ik dit gepost had is ze een aantal keer uit zichzelf op de bank geklommen; wel na eerst wat piepen, maar toen ik dat negeerde probeerde ze het uiteindelijk toch maar zelf :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Minhie »

ahhah dat boekt vooruitgang :ok:
Afbeelding
Gast

Re: protesterende Saar

Ongelezen bericht door Gast »

Moos schreef: Alleen zodra ze zelfstandig bedenkt dat ze op de bank wil, gaat ze zitten piepen net zo lang totdat ik haar op de bank til.

fout fout fout! niet optillen, gewoon negeren, echt compleet negeren. beter nog is de kamer uitlopen elke keer als ze zo'n keel opzet.
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Mevrouw heeft een aardig arsenaal aan drammerijen tot haar beschikking :80: :80: :80:
AfbeeldingAfbeelding
Moos
Zeer actief

sypke schreef:
Moos schreef: Alleen zodra ze zelfstandig bedenkt dat ze op de bank wil, gaat ze zitten piepen net zo lang totdat ik haar op de bank til.

fout fout fout! niet optillen, gewoon negeren, echt compleet negeren. beter nog is de kamer uitlopen elke keer als ze zo'n keel opzet.

jaja, dat dacht ik al wel. Moest het alleen nog even checken :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

bram en thijs schreef:Mevrouw heeft een aardig arsenaal aan drammerijen tot haar beschikking :80: :80: :80:
Nou, het klinkt erger dan het is als je alles in een bericht typt. Ze doet het zeker niet in alle situaties, en meestal ook maar heel kort. Het gebeurt ook niet zo heel vaak; maar ik wilde wel graag even checken wat ik moest doen als het wel gebeurde.
Afbeelding
Niekie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Niekie »

Ik denk dat je haar niet het flostouw moet aanbieden na de zit-oefening, op het moment dat ze begint met piepen. Dan beloon je haar daar inderdaad voor.
Negeren dat gedram :wink:
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Hahahah, Marloes toch!! :smile2: Je laat je piepelen meis!!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
bobientje
Actief

Ongelezen bericht door bobientje »

ja haha
bobbie heeft ook zo zijn maniertjes hoor.
als ik hem zijn zin geef dan ben ik de hele dag bezig hem naar buiten te laten zodat hij weer naar binnen kan. :denken:
als hij dan begint te drammen dan is een ferm nee van mijn kant al genoeg.
ze zijn slim hoor, die honden. :wink:
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Moos schreef: Nu heb ik haar afgeleid met een flostouw en dan is het ook meteen over. Maar is dat wel goed, of geef ik haar dan toch een beloning in de vorm van aandacht voor het piepen en blaffen?
.
Wel als je dan uitgebreid met haar gaat spelen, niet als je haar een speeltje geeft om haar aan de gang te helpen en dan lekker een kopje koffie gaat zetten en verder even tijd voor jezelf neemt.

Ga maar lekker zelf met flos spelen, vrouwtje gaat koffie drinken. Volgens mij geef je daar geen verkeerde boodschap mee af.

Anne
Moos
Zeer actief

Eline* schreef:Hahahah, Marloes toch!! :smile2: Je laat je piepelen meis!!
hahahahaha. Jaja, lach me allemaal maar even uit! Nog iemand die even moet lachen, nu kan het :mrgreen:

Ik ben er nu ook wel achter dat ik me laat piepelen. Met Moos had ik dat meteen door, maar Saar is in de meeste situaties steeds een tikkeltje angtiger dan Moos, dus dan ga je al snel denken dat ze een beetje zielig is.

Maar ik zal het niet meer doen; Er wordt niet met mij gepiepeld :pffff:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”