Hallo allemaal,
Onze hond Layka is 5 weken geleden geopereerd aan haar kruisbanden van haar linkerknie. Daarvoor is ze gesteraliseerd. Ze is dus al een tijdje in de lappenmand. Wij zijn daardoor wat minder streng voor haar geweest, vooral met die knie. We hebben geprobeerd het zo goed mogelijk op te bouwen, binnenshuis ging dat ook nog wel maar buiten lijkt ze wel te zijn doorgeslagen. Of alles nieuw is voor haar.Ze trekt, ze luistert voor geen meter, staat overal bij stil of wil er achteraan. Als ze een hond ziet draait ze helemaal door.
Voor de operatie was ze gewend hele einden te lopen, los te mogen lopen en spelen met andere honden, maar dat is nu al een tijdje niet meer zo. Misschien dat dat de oorzaak is.
Nu vind ik dat ze nog erg veel trekt met haar poot, ik weet wel dat het pas 5 weken geleden is, maar toch, je verwacht dat het beter gaat dan voor de operatie en dat vind ik duidelijk niet het geval.
Misschien ben ik te ongeduldig net als Layka. Haar gedrag(toch springen en trekken aan de riem) en haar drukke karakter zullen ook wel niet bijdragen tot een spoedig herstel. Maar soms denk ik dat de operatie helemaal voor niks is geweest en dat we er nog een slecht luisterend gedrag bij hebben gekregen.
Over een half jaar(september) gaan we weer een gehoorzaamheidscursus met haar doen, maar tot dan is het toch wel heel vervelend om zo je hond uit te laten. Ik hoop dat een en ander toch eerder veranderd. Het was zo'n gezellig hondje om uit te laten, maar helaas die operatie heeft nog niet veel goeds gebracht.
Kent iemand ook dit probleem na een operatie?
Groetjes Jeanet
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
buiten niet willen luisteren
Moderator: moderatorteam
-
Jeanet
- Vaste gebruiker
-
Sjiel
- Zeer actief
Dit hoort meer bij gedrag thuis.
Jullie zijn een tijdje niet consequent geweest omdat ze zo zileig was en nu pluk je daar de vruchten van. Ik zou proberen met oefeningen die ze wel kan (ook fysiek) binnen en buiten haar weer in het gareel te krijgen. Eventueel zou het begeleid gebruiken van een gentle leader hierbij kunnen helpen, maar daarvoor moet je bij de experts zijn.
Proberen niet belastende spelletjes te doen waarbij ze na moet denken. Een "recreatiebot" geven om haar bezig te houden.
Jullie zijn een tijdje niet consequent geweest omdat ze zo zileig was en nu pluk je daar de vruchten van. Ik zou proberen met oefeningen die ze wel kan (ook fysiek) binnen en buiten haar weer in het gareel te krijgen. Eventueel zou het begeleid gebruiken van een gentle leader hierbij kunnen helpen, maar daarvoor moet je bij de experts zijn.
Proberen niet belastende spelletjes te doen waarbij ze na moet denken. Een "recreatiebot" geven om haar bezig te houden.
weg gehaald zit een virus in
- martine
- Zeer actief
- Contacteer:
na zulke operatie s , word nu heel veel zwemmen aangeraden.
zijn al echte gespecializeerde ,zwembaden en fysiotherapeuten.
Net om het herstel te bespoedigen , de hond in conditie te houden
zonder hem te belastten , en hem te behoeden voor negatief gedrag
veroorzaakt door inactiviteit.
bestond vroeger niet en hadden we dus ook meer ,problemen nadien.
succes
Martine
zijn al echte gespecializeerde ,zwembaden en fysiotherapeuten.
Net om het herstel te bespoedigen , de hond in conditie te houden
zonder hem te belastten , en hem te behoeden voor negatief gedrag
veroorzaakt door inactiviteit.
bestond vroeger niet en hadden we dus ook meer ,problemen nadien.
succes
Martine
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
www.dogs-dream.com
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Herkenbaar. Bij Jari werd in april vorig jaar een grote vetbult verwijder en toen hij vervolgens nog kreupel bleef dacht de d.a. in 1e instantie aan een bottumor. Wij waren dus al afscheid aan het nemen toen een second opinion een gescheurde kruisband uitwees. Eind juni werd hij daaraan geopereerd.
Jari genas dus erg snel en liep na 3 weken al weer aan de riem te sleuren (ook omdat hij niet gewend was om veel aangelijnd te lopen). Pijnstillers hebben wij dus heel snel afgebouwd.
Ook wij werden erop gewezen dat meneer zeer creatief was in het vragen van aandacht doordat wij de touwtjes te veel hadden laten vieren.
Ik denk dat je dus moet trainen op de aandacht van haar voor jou, waardoor je mogelijk kan voorkomen dat ze overal op af rent en maar aan de riem loopt te sleuren.
Jari genas dus erg snel en liep na 3 weken al weer aan de riem te sleuren (ook omdat hij niet gewend was om veel aangelijnd te lopen). Pijnstillers hebben wij dus heel snel afgebouwd.
Ook wij werden erop gewezen dat meneer zeer creatief was in het vragen van aandacht doordat wij de touwtjes te veel hadden laten vieren.
Ik denk dat je dus moet trainen op de aandacht van haar voor jou, waardoor je mogelijk kan voorkomen dat ze overal op af rent en maar aan de riem loopt te sleuren.
- rianneke
- Zeer actief
Branka schreef:Herkenbaar. Bij Jari werd in april vorig jaar een grote vetbult verwijder en toen hij vervolgens nog kreupel bleef dacht de d.a. in 1e instantie aan een bottumor. Wij waren dus al afscheid aan het nemen toen een second opinion een gescheurde kruisband uitwees. Eind juni werd hij daaraan geopereerd.
Hoelang heeft hij nog met die poot gehupt? Ik vind dat layka nog erg veel hupt met die poot. ( bijna 6 weken geleden geopereerd)
groetjes
rianne en layka
Groetjes,
Rianne en Layka