Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

waarom doet ze dat?(met foto's)

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

estelle

waarom doet ze dat?(met foto's)

Ongelezen bericht door estelle »

Hera is een behoorlijke dominante tante die absoluut niet het kaas van haar brood laat eten.
Ze is hier in huis echt de baas, ze hoeft maar naar ze te kijken en ze zetten geen stap verder. Woopy is gecastreerd, Ghaya en Hera (teven) zijn intact en Chello is ook intact.

Maar wat ze naar Chello doet is me geheel een raadsel, ik probeer het zo duidelijk mogelijk te omschrijven en doe er wat foto's bij ter verduidelijking.
Chello ligt/ staat/zit in de kamer en dan gaat ze naar hem toe als een enorm onderdanige hond; oren in d'r nek, staart laag en dan gaat ze zijn bek likken met d'r lichaam dicht bij de grond. Chello is hier niet van gediend en is dan constant aan het grommen naar d'r ook valt hij dan afentoe uit, Hera reageert hier dan op door nog harder te gaan slaan met haar staart (ik kan het geen kwispelen noemen) , erbij te gaan piepen en ze probeert onder het likken zo nu en dan zijn bek over te pakken.
Wordt Chello dan nog bozer en valt hij goed uit dan springt ze op om of ergens te gaan liggen (en dan is het dus klaar) of om hem terug te snauwen/bijten waarop Chello gelijk indimt en dan is het ook klaar.

Waarom doet ze dit ??
Hier de foto's om haar houding te zien....

Afbeelding
Hier gaat ze dus naar hem toe...

Afbeelding
ondertussen op het kleed

Afbeelding
op d'r rug maar wel met dr poot óp' hem

Afbeelding
????

Afbeelding
en dan is het over....

:denken:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik ben heel benieuwd want hetzelfde zie ik Marouck bij Danco en heel soms bij Nika doen :denken:
Ik interpreteer het altijd als uitdagen, maar of dat het ook is?
Als Nika hierbij uitvalt naar Marouck krijgt ze een fikse snauw en duikt Nika meteen met haar oren plat weg, en vaak gaat Marouck daarna Nika's bek likken :denken: Danco loopt op een gegeven moment gewoon weg :19:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
estelle

ja Chello dimt dus ook gelijk in als Hera hem goed terug snauwt.
Hera doet het alleen bij Chello, nooit bij Ghaya of Woopy.
Ze doet het ook weleens als Chello een botje heeft ofzo dan snaait ze heel sneaky het bot weg op die manier....

Nou dan wachten we samen nog maar even af op een antwoord haha
Sietske

Ongelezen bericht door Sietske »

Hoi Estelle, mijn gevoel zegt het met Inge eens te zijn. Het ziet er voor mijn lekenoog uit als ontzettend onderdanig gedrag.

Dus misschien dat tante pollewop wel met een hoop bombarie aanwezig is en dicteerd in huis, maar mijn water zegt dat dus kennelijk Chello uiteindelijk de ultieme ranghogere is. (als reu?).

Maar goed, ik ben ook benieuwd naar de analyse van sommige anderen hier zoals Eline en Marc.
estelle

hmmmm ja dat zou natuurlijk kunnen dat ze helemaal niet zo hoog staat als ze doet voorkomen???
Chello is ook altijd naar teven heel gemoedelijk en pikt ontzettend veel van ze....hij 'schrikt' er dus ook best van als een teef (hera dan) hem terugsnauwt....

Maar ik snap niet zo geoed waarom Chello dan niet wat vaker en meer van zich afbijt naar Hera toe. Als Chello bijv. ergens wil ruiken in huis en het staat Hera niet aan dan lipt ze, gromt er wat bij en Chello haalt het dan niet in zijn hoofd om toch te doen wat hij van plan was....hij keert dan om en gaat ergens anders ruiken of liggen o.i.d.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Hera is een teef, Chello is een reu.
Ik denk dat je het hier ergens moet zoeken.....

Hera zal de hoogstgeplaatste teef zijn, maar Chello de hoogstgeplaatste reu. Die twee willen onderling geen mot hebben natuurlijk.

Hera stelt zich in mijn ogen 'dwingend onderdanig' op. Ik zie dit bij Kaya naar mij toe: ze gedraagt zich onderdanig, gaat op d'r rug liggen, maar als ik even stopt, dwingt ze met haar pootje om door te gaan.

Doortrekkend richting Hera en Chello: beide zijn hoog in rang, ze hebben beiden respect voor elkaar, maar Hera probeert toch in een goed 'blaadje' te komen bij Chello door onderdanig te doen, maar niet te onderdanig want ze doet het op een licht dwingende manier.

Niet gezegd dat deze theorie van mij klopt hoor :wink: Maar gewoon even mijn visie/mening op het geheel :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
estelle

Klopt, haar ene voorpootje ligt ook eigenlijk tijdens dit 'ritueel' constant ergens 'op' Chello, dan weer op zijn rug, dan weer op zijn bek, dan weer boven op zijn kop.

Haar staart zit ook niet tussen haar poten maar 'slaat' heel heftig en snel heen en weer.
Maar zo'n 'ritueel' komt vaak gewoon uit het niets (in mijn ogen dan), Hera ligt dan bijv. op de bank te liggen, Chello ligt op een kleed en dan hup schiet ze naar hem toe en begint het.
Hera is altijd degene die ermee begint, Chello zoekt haar vrijwel nooit op.
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Het zou in theorie kunnen dat Marouck niet de ranghoogste is hier maar ik geloof daar niet in.
Marouck is in alles de eerste, duwt Nika gewoon aan de kant als ze in de weg staat, rijdt met regelmaat op Nika (zeker na een fikse stoeipartij), pakt alles af van Nika etc. etc.
Het enige wat Nika nog deed wat als "ranghoger" geïnterpreteerd kan worden is over Marouck plasjes heenplassen, maar tijdens deze loopsheid is Marouck dat voor het eerst andersom gaan doen.
Ik zie het wel als dwingend gedrag, het lijkt een beetje op wat Marouck naar mij toe doet....met oren naar achteren net zolang duwen en likken totdat ik aandacht aan haar besteed :denken: Bij Nika doet ze dat ook en regelmatig eindigt het in een stoeipartij. Heeft Nika echter geen zin en snauwt ze Marouck weg gaat Marouck echt hard er tegenin, ze snauwt naar Nika en zodra die wegduikt gaat ze over haar heen staan, oren naar voren, staart recht omhoog en ze borstelt. Op iedere beweging van Nika reageert ze dan door te grommen. Geeft Nika zich totaal over dan gaat ze dus even later Nika's bek likken en is het klaar. :denken:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Moniek B.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Moniek B. »

Ik denk dat Hera wel gewoon de dominant is en Chello onderdanig. Maar: Hera heeft op dat moment behoefte aan sociaal contact. Als ze dat zou doen in haar zelfverzekerde/dominante houding zou dat de anderen kunnen afschrikken. Daarom kiest ze voor een onderdanige houding om aan te geven: ik wil niets engs van je, wil gewoon spelen/contact. Vandaar ook dat likken aan de bek.

Ik weet niet of Chello reageert door van zich af te bijten.. Maar het zou heel goed kunnen dat ie onzeker wordt door dit gedrag van Hera. Dat ie niet helemaal snapt wat ze wil, wat ze bedoelt en misschien denkt ie dat Hera toch iets wil ondernemen waar Chello niet blij mee is...

Het verhaal dat een ranghogere nooit naar een ranglagere toe gaat is namelijk de grootste kolder van de wereld. Ook ranghogeren hebben behoefte aan sociaal contact en dat zoeken ze ook. Op hun tijd, maar wel op hun manier om de rest van de roedel niet af te schrikken.
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
estelle

Inge schreef:Het zou in theorie kunnen dat Marouck niet de ranghoogste is hier maar ik geloof daar niet in.
Marouck is in alles de eerste, duwt Nika gewoon aan de kant als ze in de weg staat, rijdt met regelmaat op Nika (zeker na een fikse stoeipartij), pakt alles af van Nika etc. etc.
Het enige wat Nika nog deed wat als "ranghoger" geïnterpreteerd kan worden is over Marouck plasjes heenplassen, maar tijdens deze loopsheid is Marouck dat voor het eerst andersom gaan doen.
Ik zie het wel als dwingend gedrag, het lijkt een beetje op wat Marouck naar mij toe doet....met oren naar achteren net zolang duwen en likken totdat ik aandacht aan haar besteed :denken: Bij Nika doet ze dat ook en regelmatig eindigt het in een stoeipartij. Heeft Nika echter geen zin en snauwt ze Marouck weg gaat Marouck echt hard er tegenin, ze snauwt naar Nika en zodra die wegduikt gaat ze over haar heen staan, oren naar voren, staart recht omhoog en ze borstelt. Op iedere beweging van Nika reageert ze dan door te grommen. Geeft Nika zich totaal over dan gaat ze dus even later Nika's bek likken en is het klaar. :denken:
Hera doet het absoluut niet bij Ghaya en Woopy, echt alleen bij Chello.
Hera is bij Ghaya en Woopy ook echt de baas, die 2 durven niet tegen haar in te gaan en als Hera zo heel af en toe naar Ghaya snauwt dan durft Ghaya daar ook niet tegen in te gaan, het enige wat Ghaya doet/durft is over Hera haar plas heen plassen.
zo nu en dan als Hera meent dat Woopy wat te bijdehand wordt gaat ze rijden op hem en dan weet Woopy weer genoeg.
estelle

Moniek B. schreef:Ik weet niet of Chello reageert door van zich af te bijten.. Maar het zou heel goed kunnen dat ie onzeker wordt door dit gedrag van Hera. Dat ie niet helemaal snapt wat ze wil, wat ze bedoelt en misschien denkt ie dat Hera toch iets wil ondernemen waar Chello niet blij mee is...

Het verhaal dat een ranghogere nooit naar een ranglagere toe gaat is namelijk de grootste kolder van de wereld. Ook ranghogeren hebben behoefte aan sociaal contact en dat zoeken ze ook. Op hun tijd, maar wel op hun manier om de rest van de roedel niet af te schrikken.
Chello wordt er naar mijn idee ook erg onzeker van, hij kijkt ons ook vaak aan op zo'n moment van 'help nou wat moet ik ??'
Maar ik kan het me ook wel voorstellen dat hij onzeker wordt want het ene moment mag hij geen stap zetten van d'r en het andere moment ligt ze zijn bek af te likken.....
Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

Snuf doet dus precies hetzelfde bij Nick, zoals op de foto. Nick is absoluut ranghoger en is 5,5 jaar. Snuf is bijna 2 jaar. Ook Snuf heeft die dwangmatige manier van onderdanig zijn naar Nick. Hij probeert op die manier ook Nick te pesten, maar als Nick uitvalt is het gelijk klaar. Ook Snuf klappert met zijn staart, maar gek genoeg komt er soms ook een straaltje urine mee. Net of hij heeft bedacht dat het misschien toch niet zo slim was om de ranghogere een loer te draaien en het spel dus wordt doorzien door Nick.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:
Hera doet het absoluut niet bij Ghaya en Woopy, echt alleen bij Chello.
Hera is bij Ghaya en Woopy ook echt de baas, die 2 durven niet tegen haar in te gaan en als Hera zo heel af en toe naar Ghaya snauwt dan durft Ghaya daar ook niet tegen in te gaan, het enige wat Ghaya doet/durft is over Hera haar plas heen plassen.
zo nu en dan als Hera meent dat Woopy wat te bijdehand wordt gaat ze rijden op hem en dan weet Woopy weer genoeg.
Hier heeft Marouck natuurlijk minder keuze, meestal is Nika de enige andere hond in huis :wink:
Snauwen naar Marouck doet Nika maar heel zelden, normaal laat ze echt alles maar over zich heen komen.
Ze hebben laatst wel een aanvaring in het bos gehad waarbij Nika zich niet direct overgaf. In spel wordt er wel af en toe gesnauwt/gesnept door Nika maar dat eindigt dan ook steevast in een rijpartij van Marouck. En heel af en toe snauwt Nika als Marouck heel opdringerig doet en ze echt geen zin heeft, Marouck hangt dan ook vaak bij Nika in haar nek en in haar achterpoten :roll:

Tegen Danco gedraagt Marouck zich anders, ze toont veel meer respect. Als het erop neerkomt heeft Danco niets te zeggen hoor, maar ze is nooit zo dwingend als bij Nika. Danco reageert ook niet echt op dat dwingende gedrag, loopt weg en gaat zuchtend in zijn mand liggen. Doet ie dus ook als Marouck loops is en als een krolse kat om hem heendraait. :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Moniek B. schreef:Ik denk dat Hera wel gewoon de dominant is en Chello onderdanig. Maar: Hera heeft op dat moment behoefte aan sociaal contact. Als ze dat zou doen in haar zelfverzekerde/dominante houding zou dat de anderen kunnen afschrikken. Daarom kiest ze voor een onderdanige houding om aan te geven: ik wil niets engs van je, wil gewoon spelen/contact. Vandaar ook dat likken aan de bek.

Ik weet niet of Chello reageert door van zich af te bijten.. Maar het zou heel goed kunnen dat ie onzeker wordt door dit gedrag van Hera. Dat ie niet helemaal snapt wat ze wil, wat ze bedoelt en misschien denkt ie dat Hera toch iets wil ondernemen waar Chello niet blij mee is...

Ik sluit me hierbij aan. Chello's houding is ook niet overheersend.
Dit soort gedrag kan inderdaad een uitnodiging zijn tot verder vermaak. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Eline* schreef:
Moniek B. schreef:Ik denk dat Hera wel gewoon de dominant is en Chello onderdanig. Maar: Hera heeft op dat moment behoefte aan sociaal contact. Als ze dat zou doen in haar zelfverzekerde/dominante houding zou dat de anderen kunnen afschrikken. Daarom kiest ze voor een onderdanige houding om aan te geven: ik wil niets engs van je, wil gewoon spelen/contact. Vandaar ook dat likken aan de bek.

Een ranghogere gaat nooit en tennimmer naar een ranglagere van het zelfde geslacht voor een liefkozing, daar mee gaat de hele rangorde er aan onderdoor.

Liefs Mandy.
estelle

Eline* schreef:

Maar als dat zo is waarom doet Hera het dan nooit bij bijv. Woopy?? Buiten speelt Hera namelijk ontzettend veel met Woopy.
Als ze namelijk zou willen spelen dan weet ze toch dat ze daarvoor beter bij Woopy kan zijn als bij Chello????
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Ik zie eerlijk gezegd op de foto´s niets anders als onderdanig kontakt zoeken.

Volgens mij verkijk je je op die poot. Ik zie wat zij met haar poot doet zeker niet als een dominante handeling.

En het terugsnauwen lijkt mij niet meer dan een uiting van frustratie over het niet hebben kunnen bereiken van haar doel, toenadering bereiken.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef:Ik zie eerlijk gezegd op de foto´s niets anders als onderdanig kontakt zoeken.

Volgens mij verkijk je je op die poot. Ik zie wat zij met haar poot doet zeker niet als een dominante handeling.

En het terugsnauwen lijkt mij niet meer dan een uiting van frustratie over het niet hebben kunnen bereiken van haar doel, toenadering bereiken.
Ik ben het absoluut met je eens dat de foto enkel en alleen een onderdanige hera ziet met bedelgedrag met haar poot..althans, dat is mijn interpretatie. :wink:
Ik ga dus af op de observatie's van Estell!
Aan het hoofd van de roedel staan in principe een reu en een teef..de teef is Hera en de reu is Chello..zie het als Jut en Jul van de familie Doorzon met een club lagergeplaatste ettertjes er nog bij.
Op sommige gebieden zijn het elkaar concurenten, maar al met al zijn het ook een reu en teef die potentieel met elkaar voor het nageslacht zouden kunnen zorgen. De alpateef kiest haar reu. Zij bepaalt wie haar mag dekken (wat haar dus ook de uiteindelijke baas maakt :wink: )
Blijkbaar heeft ze sympatiegevoelens voor Chello en is ze hem op haar manier aan het verleiden.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:Maar als dat zo is waarom doet Hera het dan nooit bij bijv. Woopy?? Buiten speelt Hera namelijk ontzettend veel met Woopy.
Als ze namelijk zou willen spelen dan weet ze toch dat ze daarvoor beter bij Woopy kan zijn als bij Chello????

Vriendjes zijn niet per definitie degene van wie je dus ook pups wil hebben. Woops is gecastreerd dus op die wijze sowieso al niet aantrekkelijk.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
estelle

Okay het is me wel aardig duidelijk nu, geloof ik.

Ik zag die poot als dominant doen maar dat is dus kennelijk niet zo.
Maar ze pakt onder dit ritueel ook regelmatig Chello zijn bek over.....hoe moet ik dat dan zien???? Dat bek over pakken doet ze vooral als Chello heftiger gaat reageren, dus dieper gaat grommen of harder gaat snauwen....
Moniek B.
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:Maar ze pakt onder dit ritueel ook regelmatig Chello zijn bek over.....hoe moet ik dat dan zien???? Dat bek over pakken doet ze vooral als Chello heftiger gaat reageren, dus dieper gaat grommen of harder gaat snauwen....
Als een vriendelijke maar toch duidelijk manier om te vertellen dat Chello zich niet teveel in zijn hoofd moet halen. Als ie teveel praatjes krijgt is dit de manier van Hera om te zeggen, hoho... ik wil wel spelen maar don't push it!
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
Moniek B.
Zeer actief
Contacteer:

mandy-343 schreef:
Eline* schreef:

Een ranghogere gaat nooit en tennimmer naar een ranglagere van het zelfde geslacht voor een liefkozing, daar mee gaat de hele rangorde er aan onderdoor.
Waarom gaat een roedel er aan onderdoor als er sociaal contact is? Kun je dat beargumentenren?
Ik denk dat een roedel kan voortbestaan dankzij sociaal contact en een hond heeft daar ook behoefte aan. En ook een Alpha heeft behoefte aan sociaal contact, want het is ook maar een hond. Het gaat er om dat de alpha/ranghogere het moment kiest waarop het contact ontstaat en het initiatief neemt. Dat maakt de alpha hoger, niet dat ie zich afzondert en nooit sociaal contact zoekt.
Als alleen de ranglagere contact zou mogen zoeken zoals in jouw theorie, zijn de rollen juist omgedraaid. Dan ligt het initiatief bij de ranglagere..

Geef jij je hond nooit een knuffel zonder dat de hond er om vraagt? Want dat zou je dan volgens jouw theorie niet mogen doen..
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Eline* schreef:
Wil de hond schreef:Ik zie eerlijk gezegd op de foto´s niets anders als onderdanig kontakt zoeken.

Ik ben het absoluut met je eens dat de foto enkel en alleen een onderdanige hera ziet met bedelgedrag met haar poot..althans, dat is mijn interpretatie. :wink:
Ik ga dus af op de observatie's van Estell!
Aan het hoofd van de roedel staan in principe een reu en een teef..de teef is Hera en de reu is Chello..zie het als Jut en Jul van de familie Doorzon met een club lagergeplaatste ettertjes er nog bij.
Op sommige gebieden zijn het elkaar concurenten, maar al met al zijn het ook een reu en teef die potentieel met elkaar voor het nageslacht zouden kunnen zorgen. De alpateef kiest haar reu. Zij bepaalt wie haar mag dekken (wat haar dus ook de uiteindelijke baas maakt :wink: )
Blijkbaar heeft ze sympatiegevoelens voor Chello en is ze hem op haar manier aan het verleiden.
Het lijkt me niet dat ze veel in rang verschillen. Ik vind het niet gek dat een alpha teef zo in het gevlei van de reu probeert te komen.
Uiteindelijk zal het als ze loops is toch omdraaien en dat weet ze denk ik ook :mrgreen:
Alleen de eerste foto vind ik niet echt duidelijk daar staat ze toch erg over hem heen gebogen (dat bracht me in verwarring).
Ik denk ook dat je het niet heel star moet zien in een roedel is veel dynamiek in de rangorde wat niet perse in gevechten hoeft uit te mondden.
Het pootje erbij ken ik hier in huis ook Rataplan zijn kop die door Scooby werd schoongelikt als hij ophield dat zette Rataplan ook even zijn poot ter aanmoediging op Scoob. Terwijl Rat toch altijd het onderspit delfde in andere gevallen.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Inge O schreef:
Rataplan schreef: Alleen de eerste foto vind ik niet echt duidelijk daar staat ze toch erg over hem heen gebogen (dat bracht me in verwarring).
niks verwarring hoor, op de eerste foto ligt zij ónder :mrgreen: .
Oeps sorry :mrgreen: Toch maar naar Hans Anders :oeps:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
estelle

Inge O schreef:
Rataplan schreef: Alleen de eerste foto vind ik niet echt duidelijk daar staat ze toch erg over hem heen gebogen (dat bracht me in verwarring).
niks verwarring hoor, op de eerste foto ligt zij ónder :mrgreen: .
haha ja Chello is de grote geel/bruine , Hera is de kleinere wolfsgrauwe! :mrgreen: :wink:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:
estelle schreef:Maar als dat zo is waarom doet Hera het dan nooit bij bijv. Woopy?? Buiten speelt Hera namelijk ontzettend veel met Woopy.

Vriendjes zijn niet per definitie degene van wie je dus ook pups wil hebben. Woops is gecastreerd dus op die wijze sowieso al niet aantrekkelijk.
Verder overal mee eens hoor, maar ik betwijfel weleens of een teef zo door heeft dat een reu gecastreerd is.
Hier wordt Moritz (gecastreerd) wel degelijk aangespoord door Kaya als ze loops is.
Afbeelding
A good dog never dies...

jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Hier zie ik precies hetzelfde als Scooby er is. Alleen dan snauwt Nanni niet, Nanni loopt angstig weg.
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Stang schreef:Verder overal mee eens hoor, maar ik betwijfel weleens of een teef zo door heeft dat een reu gecastreerd is.
Hier wordt Moritz (gecastreerd) wel degelijk aangespoord door Kaya als ze loops is.
Hier vroeger ook, maar er was dan ook geen intacte reu beschikbaar.
weg gehaald zit een virus in
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Sjiel schreef:
Stang schreef:Verder overal mee eens hoor, maar ik betwijfel weleens of een teef zo door heeft dat een reu gecastreerd is.
Ja oke, maar ze herkennen de hond dan toch als reu en ik betwijfel of ze de geestelijke vermogens hebben om te begrijpen dat hij wel reu is maar zich niet meer voort kan planten (dus maw merken (sommige??) teven het verschil volgens mij dan niet) :19:
Afbeelding
A good dog never dies...

estelle

Stang schreef:
Sjiel schreef:
Ja oke, maar ze herkennen de hond dan toch als reu en ik betwijfel of ze de geestelijke vermogens hebben om te begrijpen dat hij wel reu is maar zich niet meer voort kan planten (dus maw merken (sommige??) teven het verschil volgens mij dan niet) :19:
Mijn honden hebben goed door of een reu intact is of niet en daar reageren sommigen dan ook naar.
Chello kan bijv. van een intacte reu weinig hebben maar als de ballen eraf zijn kijkt hij er niet naar om.

Alhoewel, als de dames hier loops zijn dan gaat voor elke reu (intact of niet) (in onze roedel dan) die staart op zij en willen ze het liefst dat de reuen achterop springen..... :denken:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”