Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Duck therapie
Moderator: moderatorteam
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Duck therapie
Duck Therapie
Kip, rijst, wortelen, maïskiemen: eenvoud is het moeilijkst.
Duck Therapie is een volledige maaltijd, die is samengesteld uit kip, rijst, wortelen en maïskiemen.
Toegevoegd zijn vitamines, mineralen en spoorelementen.
De kippen zijn vers en goedgekeurd voor menselijke consumptie.
Geen karkassen, poten, koppen, meel of ander slachtafval
Zoals al onze complete maaltijden is Duck Therapie geschikt voor elke hond.
Voor de fijnproevers is het een extra smaak
Het is nog lichter verteerbaar.
Hoofdingrediënten zijn verse kip en rijst
Ook voor de vacht is het nog beter.
Daar zorgen onder andere wortelen en maïskiemen voor. Kip heeft de ideale verhouding tussen omega 3 en 6 vetzuren met dezelfde biologische waarde. Want ook dat is belangrijk.
Het is zéér geschikt voor honden met nier - of leverproblemen.
Het eiwit uit verse kip heeft een hoge biologische waarde waardoor de eiwitfractie laag is.
Duck Therapie kan ook helpen bij nerveuze, angstige, agressieve en slecht lerende honden.
Verse of diepgevroren kippen, en ook rijst bevatten veel natuurlijke B2 en B6 vitamines (co-enzymen voor serotonine). Vitamines B2 en B6 zijn wateroplosbare vitamines die slecht tegen drogen en verwarmen kunnen. Ze zijn wel zéér belangrijk bij het aanmaken van serotonine, een tekort daarvan is mede verantwoordelijk voor impulsief gedrag, asociaal gedrag, agressiviteit en hyperactiviteit.
Daarbij komt dat we net als bij onze overige complete natuurmaaltijden de eiwitbron niet moeten verwarmen, zodat ook het aminozurenpatroon optimaal blijft, waardoor zéér veel problemen bij zowel vacht, metabolisme en gedrag vermeden worden.
Zuurtegraad
Succes komt niet vanzelf
Veel testen en meer dan 6 jaar proefdraaien heeft aangetoond dat zelfs in extreme gevallen succes kan geboekt worden, zowel op het gebied van gezondheid, uiterlijk als gedrag.
De hoge voedingswaarde maakt dat honden er weinig van moeten eten, en bijgevolg ook weinig ontlasting produceren, wat niet alleen voor hen prettig is.
Mag ik jullie mening weten over deze voeding,
want ik snap er meestal nogaballen van.
Kip, rijst, wortelen, maïskiemen: eenvoud is het moeilijkst.
Duck Therapie is een volledige maaltijd, die is samengesteld uit kip, rijst, wortelen en maïskiemen.
Toegevoegd zijn vitamines, mineralen en spoorelementen.
De kippen zijn vers en goedgekeurd voor menselijke consumptie.
Geen karkassen, poten, koppen, meel of ander slachtafval
Zoals al onze complete maaltijden is Duck Therapie geschikt voor elke hond.
Voor de fijnproevers is het een extra smaak
Het is nog lichter verteerbaar.
Hoofdingrediënten zijn verse kip en rijst
Ook voor de vacht is het nog beter.
Daar zorgen onder andere wortelen en maïskiemen voor. Kip heeft de ideale verhouding tussen omega 3 en 6 vetzuren met dezelfde biologische waarde. Want ook dat is belangrijk.
Het is zéér geschikt voor honden met nier - of leverproblemen.
Het eiwit uit verse kip heeft een hoge biologische waarde waardoor de eiwitfractie laag is.
Duck Therapie kan ook helpen bij nerveuze, angstige, agressieve en slecht lerende honden.
Verse of diepgevroren kippen, en ook rijst bevatten veel natuurlijke B2 en B6 vitamines (co-enzymen voor serotonine). Vitamines B2 en B6 zijn wateroplosbare vitamines die slecht tegen drogen en verwarmen kunnen. Ze zijn wel zéér belangrijk bij het aanmaken van serotonine, een tekort daarvan is mede verantwoordelijk voor impulsief gedrag, asociaal gedrag, agressiviteit en hyperactiviteit.
Daarbij komt dat we net als bij onze overige complete natuurmaaltijden de eiwitbron niet moeten verwarmen, zodat ook het aminozurenpatroon optimaal blijft, waardoor zéér veel problemen bij zowel vacht, metabolisme en gedrag vermeden worden.
Zuurtegraad
Succes komt niet vanzelf
Veel testen en meer dan 6 jaar proefdraaien heeft aangetoond dat zelfs in extreme gevallen succes kan geboekt worden, zowel op het gebied van gezondheid, uiterlijk als gedrag.
De hoge voedingswaarde maakt dat honden er weinig van moeten eten, en bijgevolg ook weinig ontlasting produceren, wat niet alleen voor hen prettig is.
Mag ik jullie mening weten over deze voeding,
want ik snap er meestal nogaballen van.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
-
- Erelid
- Contacteer:
Duck Therapie..moet toch niet gekker worden
LEES:
gewoon je hond vers voeren
en vooral dat merk!
en een noot van mij
dat kan je ook zelf,zondertoevoegingen van wieweetwaterinzit!!, wat iedere fabrikant wel doet.
en je nog niet weet wat er in zit!!
want duck schrijft..geen kipkarkassen maar er zit wel kip in..jaja..
de kipschraapsels van een karkas..maar echt geen file en ga zo maar door!!
Maar slecht zal het niet zijn,hoewel ik mij dat afvraag..jaren lang eenzijdige voeding eten
al is het vers

LEES:
gewoon je hond vers voeren

en een noot van mij
dat kan je ook zelf,zondertoevoegingen van wieweetwaterinzit!!, wat iedere fabrikant wel doet.
en je nog niet weet wat er in zit!!
want duck schrijft..geen kipkarkassen maar er zit wel kip in..jaja..

de kipschraapsels van een karkas..maar echt geen file en ga zo maar door!!
Maar slecht zal het niet zijn,hoewel ik mij dat afvraag..jaren lang eenzijdige voeding eten

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador
maltezer - Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
- Erelid
- Contacteer:
**Mag ik jullie mening weten over deze voeding,
want ik snap er meestal nogaballen van.**
Sanneke.
Er is 1 ding en dat geldt gewoon voor alle honden..
alle rauwe grote stukken voeding waar honden wat mee kunnen..is van nature al therapie.
Daar heb je geen fabrikant voor nodig!
Maar het wordt steeds meer een mode verschijnsel om voeding te relateren aan problemen die bij ons mensen horen en niet bij honden
want ik snap er meestal nogaballen van.**
Sanneke.
Er is 1 ding en dat geldt gewoon voor alle honden..
alle rauwe grote stukken voeding waar honden wat mee kunnen..is van nature al therapie.
Daar heb je geen fabrikant voor nodig!
Maar het wordt steeds meer een mode verschijnsel om voeding te relateren aan problemen die bij ons mensen horen en niet bij honden

- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik geloof absoluut dat een goede voeding er voor zorgt dat dit ook effect heeft op het gedrag van een hond. Geen groot effect, maar enigzins.
Maar inderdaad, als je Duck constant geeft is het eenzijdig en dus niet goed. Geef gewoon lekker regelmatig versvlees, gewoon van verschillende ingredienten, de ene keer met kip, de andere keer lam of rund. Lekker afwisselen met complete versvlees soorten.
En dan 1 keer in de week een lapje pens, dat is perfecte therapie voor een gestresste hond, ze moeten scheuren/bijten/sabbelen/knagen en dat werkt gewoon stress verminderend. Ook een lekker vers bot helpt daarbij.
Ik merk dat hier echt. Als ze flink met een penslap of een bot aan de gang bezig zijn geweest, liggen ze daarna heerlijk te slapen. Voldaan en rustig.
Dus laat je niet in de war brengen door dit soort reclames, Sanneke, want zo hoogwaardig vindt ik het niet.
Kip,rijst, mais en wortelen is nou niet echt een uitgebalanceerde maaltijd. Ik zie dat toch meer in een combinatie met orgaanvlees, groene groente of pens toegevoegd. Mais en wortel komen er vaak net zo heel weer uit als dat ze erin gingen. Tenzij het heel goed gepureerd is. En dat is het vaak niet, zijn mooie blokjes of stukjes in het voer en dat werkt helemaal niet bij een hond.
Je kan het best geven hoor, ter afwisseling met de andere soorten versvlees. Maar wellicht is het ook nog duurder dan de gewone duck, terwijl er niet veel anders in zit.
Maar inderdaad, als je Duck constant geeft is het eenzijdig en dus niet goed. Geef gewoon lekker regelmatig versvlees, gewoon van verschillende ingredienten, de ene keer met kip, de andere keer lam of rund. Lekker afwisselen met complete versvlees soorten.
En dan 1 keer in de week een lapje pens, dat is perfecte therapie voor een gestresste hond, ze moeten scheuren/bijten/sabbelen/knagen en dat werkt gewoon stress verminderend. Ook een lekker vers bot helpt daarbij.
Ik merk dat hier echt. Als ze flink met een penslap of een bot aan de gang bezig zijn geweest, liggen ze daarna heerlijk te slapen. Voldaan en rustig.
Dus laat je niet in de war brengen door dit soort reclames, Sanneke, want zo hoogwaardig vindt ik het niet.
Kip,rijst, mais en wortelen is nou niet echt een uitgebalanceerde maaltijd. Ik zie dat toch meer in een combinatie met orgaanvlees, groene groente of pens toegevoegd. Mais en wortel komen er vaak net zo heel weer uit als dat ze erin gingen. Tenzij het heel goed gepureerd is. En dat is het vaak niet, zijn mooie blokjes of stukjes in het voer en dat werkt helemaal niet bij een hond.
Je kan het best geven hoor, ter afwisseling met de andere soorten versvlees. Maar wellicht is het ook nog duurder dan de gewone duck, terwijl er niet veel anders in zit.

Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
-
- Zeer actief
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Quote uit mijn vraag uit medisch :binno schreef:Waarom zou je Duck Therapie willen geven Sanneke?![]()
Als er geen specifieke problemen zijn (en dan nog) dan ben je evengoed met een andere (kompleet) Duck variant en een heel stuk goedkoper ook.
emand van hier stuurde me een link door naar
de site over "Spikes disease".
Het gaat voornamelijk over Bordier Terriers.
Deze honden zijn vooral gebaat bij een granenvrij dieet.
Ze krijgen aanvallen die lijken op epilepsie.
De beschrijving lijkt wat op de aanvallen van Luka.
einde quote
Ik heb kontakt gehad met Spike's baasje en door dat granenvrij dieet ben ik op zoek gegaan naar wat Duck heeft te bieden.
Zij ging zelf ook nog kontakt zoeken met Duck.
En ook omdat het gedrag van angstige honden blijkbaar gunstig beïnvloedt kan worden.
Maar zoals ik al zei in medisch misschien zoek ik nu te ver.

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Oh OK, ja over Spike's Disease weet ik niet zoveel, maar als je twijfelt over de granen dan ben je beter af met de Lam en Rijst dan de Therapie. Duck Therapie kost ook zowat 1.50 Euro meer per kg als bvb de Uitmuntend en is (volgens de fabrikant) ondermeer voor honden met nier- of leverproblemen, vandaar mijn vraag waarom je het aan Luka wou geven dus. 

Moos (labrador) Gian (maltezer)
- Mama Sanneke
- Zeer actief
De lam en rijst zijn favoriet bij LUka.binno schreef:Oh OK, ja over Spike's Disease weet ik niet zoveel, maar als je twijfelt over de granen dan ben je beter af met de Lam en Rijst dan de Therapie. Duck Therapie kost ook zowat 1.50 Euro meer per kg als bvb de Uitmuntend en is (volgens de fabrikant) ondermeer voor honden met nier- of leverproblemen, vandaar mijn vraag waarom je het aan Luka wou geven dus.
Dat eet hij dus het liefst.
Verder krijgt hij Rund compleet en Rund-lever-kip compleet.
Van de rest krijgt hij diarée. (uitmuntend en pens)

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
Alle honden zijn gebaat met een granenvrij dieet. Als je KVV wilt geven, dan is Energique de enige KVV met een laag graangehalte.Mama Sanneke schreef:Quote uit mijn vraag uit medisch :binno schreef:Waarom zou je Duck Therapie willen geven Sanneke?![]()
Als er geen specifieke problemen zijn (en dan nog) dan ben je evengoed met een andere (kompleet) Duck variant en een heel stuk goedkoper ook.
einde quote
Ik heb kontakt gehad met Spike's baasje en door dat granenvrij dieet ben ik op zoek gegaan naar wat Duck heeft te bieden.
En ook omdat het gedrag van angstige honden blijkbaar gunstig beïnvloedt kan worden.
Duck barst van de graan, zelfs in de Pancreas-versie.
Als je toch van plan bent om vers te voeren, kun je misschien beter een paar dagen rauw vlees menu's zelf samenstellen. Is echt niet moeilijk en errrrrug gezond.
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Kan je mij een paar rauw vlees menu's samenstellen ?Golden Stanley schreef:Alle honden zijn gebaat met een granenvrij dieet. Als je KVV wilt geven, dan is Energique de enige KVV met een laag graangehalte.Mama Sanneke schreef:Quote uit mijn vraag uit medisch :binno schreef:Waarom zou je Duck Therapie willen geven Sanneke?![]()
einde quote
Duck barst van de graan, zelfs in de Pancreas-versie.
Als je toch van plan bent om vers te voeren, kun je misschien beter een paar dagen rauw vlees menu's zelf samenstellen. Is echt niet moeilijk en errrrrug gezond.
Dankuwel al !

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Honden zijn dan wel carnivoren, maar in de natuur worden toch ook de ingewanden inclusief granen en plantenresten opgegeten.Golden Stanley schreef:Alle honden zijn gebaat met een granenvrij dieet.
Zolang je niet overdrijft met het percentage graan (in Duck zit idd. wel graan, maar niet zoveel) en de hond doet het goed op Duck dan is daar dus niks mis mee. Ik dacht trouwens dat in andere merken als Carnibest bvb ook geen graan zat, maar goed, in België is trouwens toch niet of nauwelijks aan andere merken KVV te geraken.
Goed idee.misschien beter een paar dagen rauw vlees menu's zelf samenstellen. Is echt niet moeilijk en errrrrug gezond.

Meer hierover lezen kan ook op www.barfplaats.nl en www.barf-natuurlijk.nl

Moos (labrador) Gian (maltezer)