Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wegrennen.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

wegrennen.

Ongelezen bericht door Moos »

Als we buiten lopen en ik roep Saar komt ze perfect, heel vrolijk naar me toerennen. Binnen komt ze ook regelmatig bij me zitten, en ze vindt het heerlijk om geaaid te worden.
Ze vindt het alleen volgens mij vervelend om opgetild te worden. Nu doe ik dat al zo min mogelijk, maar als ze een trap op of af moet zal ik haar toch moeten dragen; net zo goed als wanneer we in het bos lopen en ze al zo'n 10 min. heeft meegehupst. Zodra ik me vooroverbuig om haar op te pakken rent ze weg, zowel buiten als binnen.
Nu is ze maar klein, en ik ben veel sneller, dus ik kan haar gewoon oppakken voordat ze echt helemaal weg is gerent. Alleen ben ik dan dus een beetje naar haar aan het graaien, en dat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling :denken:
Achter haar aanrennen doe ik niet, dan roep ik haar weer bij me, en komt ze ook en laat zich aaien en belonen, maar zodra ik haar dan weer probeer op te pakken probeert ze weer heel snel weg te komen.

Het vreemde is dat zodra ik haar dan heb opgetild ze zich heerlijk in mij armen nestelt, en soms zelfs lekker gaat slapen.

Hoe kan ik hier het beste me omgaan? Ik heb het idee dat het niet echt de bedoeling is dat je naar je pup gaat lopen graaien om haar op te pakken......maar ze moet toch opgetild soms.
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Als je goed blijft oefenen op het hierkomen met als beloning een koekje en je geeft dan onderlangs met je hand het koekje en tegelijkertijd pak je met je andere hand onderhands haar halsbandje, dan schrikt ze zo min mogelijk. En op het moment dat je haar aan de lijn hebt, kan ze niet wegkomen en kan je haar oppakken. Dan wint ze dat spelletje ook niet meer. Elke keer als ze het van je wint om weg te komen voordat jij haar te pakken hebt, is een reden om het weer te doen. Dus zorg dat je haar eerst rustig hier laat komen, aanlijnen en dan pas oppakken (en natuurlijk zowel hierkomen, aanlijnen als oppakken levert iets lekkers op) :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Moos
Zeer actief

Roelfien schreef:Als je goed blijft oefenen op het hierkomen met als beloning een koekje en je geeft dan onderlangs met je hand het koekje en tegelijkertijd pak je met je andere hand onderhands haar halsbandje, dan schrikt ze zo min mogelijk. En op het moment dat je haar aan de lijn hebt, kan ze niet wegkomen en kan je haar oppakken. Dan wint ze dat spelletje ook niet meer. Elke keer als ze het van je wint om weg te komen voordat jij haar te pakken hebt, is een reden om het weer te doen. Dus zorg dat je haar eerst rustig hier laat komen, aanlijnen en dan pas oppakken (en natuurlijk zowel hierkomen, aanlijnen als oppakken levert iets lekkers op) :ok:
Ik probeer het inderdaad nu zo te doen, eerst komen, dan koekje, en dan tegelijkertijd het halsbandje pakken. Dan heb ik haar wel te pakken, maar probeert ze toch nog in de achteruit te gaan. Maar dan toch maar gewoon zo doen, en me er niets van aantrekken dat ze dan alsnog probeert weg te komen?
Afbeelding
fabienne
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door fabienne »

heb je het al is geprobeerd om je zelf klein te maken als je haar wilt oppakken??je eigen voorover buigen is nogal een dominante houding en waarschijnlijk heb je je armen dan ook nog wijd wat nog dominanter overkomt.ik zou proberen om op je hurken te gaan als je haar wilt pakken en te belonen als ze bij je is.
een hond is je beste vriend,daarom kies ik voor flatcaoatedretriever
Moos
Zeer actief

fabienne schreef:heb je het al is geprobeerd om je zelf klein te maken als je haar wilt oppakken??je eigen voorover buigen is nogal een dominante houding en waarschijnlijk heb je je armen dan ook nog wijd wat nog dominanter overkomt.ik zou proberen om op je hurken te gaan als je haar wilt pakken en te belonen als ze bij je is.
Ja, op de hurken zitten doe ik al als ik haar bij me roep :wink:
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Moos schreef:
Ja, op de hurken zitten doe ik al als ik haar bij me roep :wink:
Gebruik je een vast woord bij het tillen? Bij ons hondje heeft dat goed geholpen, dan wist ze wat er komen ging. Eerst komen, zitten, hapje en dan "Tillen".

Anne
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

oke hoe ga ik dit uitleggen, nou ik ga een poging wagen. Je neemt 2 koekjes, in iedere hand één tussen duim en wijsvinger. Je zorgt dat ze allebei omhoog steken (dus de binnenkanten van je handen zijn naar boven). Dan leg je je ene hand met de rug op de binnenkant van je pols van je andere hond. De afstand tussen de 2 koekjes moet ong. de lengte van de kop zijn. Als je haar roept zal ze eerst het ene koekje pakken en vervolgens het andere koekje. Voordat ze het 2e koekje pakt pak je rustig van onder de halsband vast (je handen moeten dus ook echt in die positie blijven!) en zodra je de halsband vast hebt laat je het 2e koekje los.
Ik hoop dat het een beetje te volgen is. In het begin is het voor baas en hond een beetje wennen maar het werkt echt super :ok: Geen graaiende handen en een hond die denk, goh das leuk, krijg niet één maar 2 koekjes :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Moos
Zeer actief

Lysette schreef:oke hoe ga ik dit uitleggen, nou ik ga een poging wagen. Je neemt 2 koekjes, in iedere hand één tussen duim en wijsvinger. Je zorgt dat ze allebei omhoog steken (dus de binnenkanten van je handen zijn naar boven). Dan leg je je ene hand met de rug op de binnenkant van je pols van je andere hond. De afstand tussen de 2 koekjes moet ong. de lengte van de kop zijn. Als je haar roept zal ze eerst het ene koekje pakken en vervolgens het andere koekje. Voordat ze het 2e koekje pakt pak je rustig van onder de halsband vast (je handen moeten dus ook echt in die positie blijven!) en zodra je de halsband vast hebt laat je het 2e koekje los.
Ik hoop dat het een beetje te volgen is. In het begin is het voor baas en hond een beetje wennen maar het werkt echt super :ok: Geen graaiende handen en een hond die denk, goh das leuk, krijg niet één maar 2 koekjes :mrgreen:
Ik snap hem!
Ga dat eens even uitproberen :ok:
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Zo, bedoelde ik hem ook, Lysette,maar jij legt het beter uit. :ok: :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”